Kan ik hierop beginnen?

martino

Geen avatar

Berichten: 9
September 02, 2010, 22:41:22
edit2Rapporteer  
Jongens,

Ik ben windsurfer, maar wil ook wat kitespullen gaan kopen!
Nu ben ik echt een beginner, maar wat denken jullie van het volgende setje???

- een kite van blade vertigo 2008 --> 12m2
- north defender board uit 2005

Wat vinden jullie hiervan, en is 475€ een redelijke prijs hiervoor? (ziet er netjes uit)
Kan ik hierop oefenen en ook mee verder?

Hoor graag jullie reactie!
Jeroen89

Berichten: 201
Antwoord #1 September 02, 2010, 22:53:08
edit2Rapporteer  
Ik ken de kite zelf niet.
Wat zijn de afmetingen van het boardje en wat is je gewicht.
martino

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #2 September 02, 2010, 22:56:13
edit2Rapporteer  
Ik weeg 78 kg
en het boardje 142 bij 41cm

http://www.powerkiteshop.com/surf/northdefender05.htm

over het kitemerk kon ik ook niks vinden, is dat slecht teken?
Hij zegt zelf dat hij weinig heeft gebruikt (3x)
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #3 September 02, 2010, 23:04:55
edit2Rapporteer  
Boardje is aan de grote kant,raak je snel op uitgekeken als je het snel oppikt.Wel goed om te beginnen.Ik zou zelf voor een boardje van 135 gaan met jou gewicht. Met die kite is niets mis denk ik.Google maar even op blade vertigo 2008.......
Prijs is ietwat hoog,maar geen diefstal.....
martino

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #4 September 02, 2010, 23:08:50
edit2Rapporteer  
wat vind jij een mooie prijs?
het boardje moet ik gewoon 1 a 2 jaar op kunnen varen, jump op kunnen leren maken, de basis enzo. moet wel lukken toch?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #5 September 02, 2010, 23:15:07
edit2Rapporteer  
Gewoon 400 bieden en ergens in het midden uitkomen,mits het er goed uitziet natuurlijk. Check de sticksels van de kite,de bevestgingspunten waar je de lijnen bevestigd,het doek  en de bar zelf.Rol hem ook ff uit en bekijk de lijnen ,depowerkoord ,quick relaese etc etc op slijtage.Dat maakt ook de prijs....
Safety first   

Suc6.
martino

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #6 September 02, 2010, 23:23:52
edit2Rapporteer  
ok, bedankt mensen!
Ga nu lkr genieten van de sport  Shocked
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 September 03, 2010, 00:03:42
edit2Rapporteer  
vertigo moet je niet aan beginnen, zelfs ik als ervaren kiter vond dat ding doodeng. 2008 was levensgevaarlijk jaar voor die vertigo :S
voelt totaal niet waar de kite staat, klapte bij mij dubbel midden in een sprong en het is ook geen beginnerskite. KSM gaf m ook een slecht testoordeel. bij wegblijven dus.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #8 September 03, 2010, 08:03:05
edit2Rapporteer  
Morres,
Jij hebt het hier over de 10m uit 2007.
Het door jou geschetste probleem komt door de te dunne LE. Dit was in 2008(samen met een betere lowend)  'de grote verbetering'.

De 14mtr uit 2007 heb ik nog en is behoorlijk bombproof gebleken. vliegt prima, stuurt snel (voor een 14), zeer goede depower (weinig lowend naar huidige maatstaven).
Bar is ook in 2008 punt van aandacht, qua slijtage. heb met de mijne geen problemen gehad behalve dat het plastic van de chickenloop is gescheurd. onderliggende constructie is nog prima. ff checken voor aanschaf.

Martino,
Ik denk dat je een veilige, goed geconstrueerde kite koopt, waar je het eerste jaar nog niet op uitgekeken bent.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #9 September 03, 2010, 08:27:20
edit2Rapporteer  
vertigo moet je niet aan beginnen, zelfs ik als ervaren kiter vond dat ding doodeng. 2008 was levensgevaarlijk jaar voor die vertigo :S
voelt totaal niet waar de kite staat, klapte bij mij dubbel midden in een sprong en het is ook geen beginnerskite. KSM gaf m ook een slecht testoordeel. bij wegblijven dus.

Vreemd verhaal,ik check dit na......
Tot nu toe ,zoals vaak trouwens alleen positieve berichten  Roll Eyes ,idd gelezen dat het 2007 model kon dubbelklappen tijdens een sprong,in 2008 is dit door ander design verholpen  ThumpsUp
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #10 September 03, 2010, 08:47:36
edit2Rapporteer  
Morres vertelt altijd waarheden gebaseerd op enkele ervaringen.


wow een stukje bijna poezie van mij op de vroege morgen...


wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #11 September 03, 2010, 09:00:08
edit2Rapporteer  
Behoudens het jaartal kan ik het verhaal van Morres wel bevestigen hoor.

kleine nuance in deze: Ook de 10 had een belabberde lowend.
Dus vaar je 'm vanaf 25kpn -> dus gaat het dan meteen echt hard -> dus is deze 10 GEEN beginners kite.

Als ie dan blijkt dat ie bij 30kpn tijdens loops/hard sturen inklapt, wordt je niet snel vrienden met de vlieger.

Nogmaals: dit betreft de 2007, de 2008 heeft dit probleem niet.
martino

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #12 September 03, 2010, 09:27:11
edit2Rapporteer  
Ok, maar  tot windkracht 4 wilde ik niet verder gaan met deze kite!
moet toch eerst de basis leren, als het harder gaat waaien pak ik me surfspullen wel  YeSS
Ehm, als de 2008 verbeterd is, moet het toch wel kunnen Huh, tenzij die ook dubbelklapte, heb daar niet echt zin in Tongue
maar het merk is wel oke? niet achterhaald ofzo? (zoals mistral bij windsurfen?)
alvast bedankt
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #13 September 03, 2010, 09:38:05
edit2Rapporteer  
Tot 4bft? Je kunt pas kiten VANAF 4bft! Daaronder heb je gigantische kites nodig als een flysurfer 19-21m met enorme boards.

Als beginnner kun je pas vanaf een dikke 4bft, liefst 5bft oefenen gezien je nog niet genoeg techniek hebt om effecient te varen in weinig wind (onder de 16kn)
martino

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #14 September 03, 2010, 09:42:48
edit2Rapporteer  
ok, dat wist ik niet Cry
maar daar is dit wel goeie maat voor dus?  ThumpsUp
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #15 September 03, 2010, 10:35:09
edit2Rapporteer  
Ok, maar  tot windkracht 4 wilde ik niet verder gaan met deze kite!
moet toch eerst de basis leren, als het harder gaat waaien pak ik me surfspullen wel  YeSS
Ehm, als de 2008 verbeterd is, moet het toch wel kunnen Huh, tenzij die ook dubbelklapte, heb daar niet echt zin in Tongue
maar het merk is wel oke? niet achterhaald ofzo? (zoals mistral bij windsurfen?)
alvast bedankt

Bladekites is zeker niet achterhaald. de 2009 en 2010 triggers zijn volgens alle recensies toppers.... buiten Nederland. zie Kiteforum.com.

van 2008 heb ik geen dubbelklap acties gehoord. Overigens heeft mijn 14 2007 dat ook nog nooit gedaan, was met name een probleem bij de kleine maten en de bijbehorende harde wind.

Als je mijn 14 eens vast wil houden geef je maar een gil.

El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #16 September 03, 2010, 10:39:34
edit2Rapporteer  
Over het setje is genoeg gezegd nu, maar kan ik uit je vraag opmaken dat je ECHT beginner bent. Daarmee bedoel ik in de zin van geen les gehad?

Dan wil ik je toch aanraden om eerst een lesje te pakken, ookal ben je windsurfer, kiten is toch wel anders en is niet iets om zonder enig idee of verstand ervan zelf te ondervinden.

Denk dat de ongelukken van de laatste tijd helaas genoeg zeggen wat er allemaal kan gebeuren.
martino

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #17 September 03, 2010, 11:28:29
edit2Rapporteer  
lessen ga ik soiezo nemen, weet dat het veel gevaarlijker is dan windsurfen!
Maar ik dacht heb ik al vast een setje, en volgens mij ziet het er wel redelijk uit.

Maar idd, ga eerst eens wat lessen nemen voordat ik het water opga!
nielsen

Geen avatar

Berichten: 90
Antwoord #18 September 03, 2010, 12:36:48
edit2Rapporteer  
ik ken de kite niet. dus daar kan ik niks over zeggen. ik heb nog niet eerder gehoord dat iemand deze kite als beginner-kite koopt. de gangbare merken uit 2008 zijn niet zo duur meer. het board vind ik aan de grote kant, ik zou max een 134 nemen.

Wat er hierboven wordt gezegd over windkrachten: als beginner kun je het beste het water opgaan met windkracht 4 of 5. Met minder wind zal je het niet lukken om op je board te komen. daar heb je meer techniek voor nodig. 
martino

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #19 September 03, 2010, 13:18:05
edit2Rapporteer  
Is het board echt aan de grote kant?
Ik wil er gewoon op leren springen, draaien etc!
Hoef niet gelijk 3 meter hoge golven te varen xd
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 September 03, 2010, 14:09:19
edit2Rapporteer  
Morres vertelt altijd waarheden gebaseerd op enkele ervaringen.


wow een stukje bijna poezie van mij op de vroege morgen...



Tuurlijk jongen, ik trek zodra ik de kite in de lucht zie al mn conclusie.

maargoed, vertigo is met 'alle goede reviews' nog steeds geen beginnerskite.
LamiKaze

Berichten: 897
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #21 September 03, 2010, 14:23:44
edit2Rapporteer  
Die lengte van de board is prima vooral om er ook mee te leren. Ik vaar zelf een 142 maar ben dan ook dik 100 kg whahahaha. Je kan later altijd een kleinere boardje nemen maar om te beginnen is het een prima boardje.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 September 03, 2010, 22:40:49
edit2Rapporteer  
leren springen en draaien...hhhmm zou dan toch een wat speelser kleiner boardje nemen hoor... heb leren kiten met een 131, weeg 80/85 kg...
ben er nog steeds niet op uitgekeken maar dat komt omdat het gewoon het beste. board van 2007 is schater
heb in het begin ook wel eens op een 140 gevaren maar vond het minder uitdagend... thorn straft alle kleine foutjes snel af,  zeker in chop... je leert er snel van, in het water liggen wordt je snel zat Grin
listen to the dudes speel op safe en koop iets waarvan je geen spijt krijgt... ga niet voor een deur..
beter geef je nu iets meer uit, voor langer plezier dan iets minder uitgeven  om na 2 mnd al uitgekeken te zijn en er achter te komen dat je daarna nogmeer moet betalen (goedkoop is in de regel duurkoop, zeker in deze sport) . afhankelijk van hoe vaak je  in die periode naar het strand gaat.

suc6 ThumpsUp
martino

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #23 September 04, 2010, 01:01:53
edit2Rapporteer  
Ok, bedankt mensen! ik weet genoeg.
Dit board gaat het dus niet worden.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #24 September 04, 2010, 16:19:09
edit2Rapporteer  
board kopen voor 125euro, na 2maanden kite doorverkopen voor hetzelfde bedrag en ander board kopen.
grt
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.