Over engeltjes gesproken.......

Idefixe

Berichten: 8241
September 15, 2010, 18:22:42
edit2Rapporteer  
Op het laatste moment vandaag toch nog vrij kunnen krijgen.
Hoppa, spullen in de auto en naar Mirns.Een lekker zonnetje en snoeiharde wind.

Terwijl ik het veldje oploop start een Duitse dame haar vlieger. Je zag het aankomen dat het niet goed ging. Vlieger lazert naar achteren in het windvenster, pakt vol wind op, de dame wordt gelift en gaat op haar rug / horizontaal achter de vlieger aan. Trekt de vlieger nog ff in een loop en land knalhard in de wei.
Ze had dus helemaal niets...........
Later op de middag zie ik al varende / vanaf het water, op het grasveld iemand z'n vlieger starten. Vlieger knalt vanaf zijkant windvenster met een rotgang de lucht in. Op 12 uur wordt de kiter gelanceerd en vliegt vanaf het weiland over  het prikkeldraad / wei ,rechtstandig de dijk over en verdwijnt achter de dijk.
Later hoorde ik dat z'n eerste landing net voor de weg was en de 2e over de weg.
Ook deze  (Duitse) kitesurfer had helemaal niets..............

Over engeltjes gesproken!  Tongue
Geelco

Berichten: 202
Antwoord #1 September 15, 2010, 18:40:43
edit2Rapporteer  
Dat zijn dan hopelijk ook hun laatste kapriolen die ze zo uithalen. Maar mooi dat er niks gebeurd is!
Basjuh

Berichten: 388
Antwoord #2 September 15, 2010, 18:42:25
edit2Rapporteer  
over duitsers gesproken.............
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 September 15, 2010, 18:52:22
edit2Rapporteer  
ik was ook een engeltje vandaag, lee kwe lvleugels te hebben, mooi Grin
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #4 September 15, 2010, 19:24:12
edit2Rapporteer  
hmm :-(

goed dat er geen gewonden zijn gevallen maarreh...

Het lijkt er een beetje op dat dit een ramp-jaar aan het worden is voor het kitesurfen in Nederland... er zijn al relatief veel zware ongelukken gebeurd, en dit soort "near misses" lijken ook steeds vaker te gebeuren...

zeer akelig!
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #5 September 15, 2010, 19:39:30
edit2Rapporteer  
Vlieger lazert naar achteren in het windvenster, pakt vol wind op, de dame wordt gelift en gaat op haar rug / horizontaal achter de vlieger aan.

Vlieger knalt vanaf zijkant windvenster met een rotgang de lucht in. Op 12 uur wordt de kiter gelanceerd en vliegt vanaf het weiland over  het prikkeldraad / wei ,rechtstandig de dijk over en verdwijnt achter de dijk.

Heb je een idee wat er precies fout ging en heb je nog advies voor de letterlijk en figuurlijke startende kiter? loser

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 September 15, 2010, 19:50:48
edit2Rapporteer  
Vlieger lazert naar achteren in het windvenster, pakt vol wind op, de dame wordt gelift en gaat op haar rug / horizontaal achter de vlieger aan.

Vlieger knalt vanaf zijkant windvenster met een rotgang de lucht in. Op 12 uur wordt de kiter gelanceerd en vliegt vanaf het weiland over  het prikkeldraad / wei ,rechtstandig de dijk over en verdwijnt achter de dijk.

Heb je een idee wat er precies fout ging en heb je nog advies voor de letterlijk en figuurlijke startende kiter? loser

Het enige advies wat je deze dame zou kunnen geven is om "met haar beginners status"  niet op natte grasveldjes / 25 knp+  je vlieger te starten maar a. beter helemaal niet starten  of b. in ieder geval ff in het water starten.
Bij het starten stond de vlieger te ver naar voren in het windscherm / stond te klapperen. Op dat moment gaf ze een teken om de vlieger los te laten.
Ik stond er helaas te ver vanaf om tijdig iets te kunnen roepen.
Bij de kitesurfer die de dijk overging stond ik op het water en zag alleen de kite met een rotgang omhoog komen en de man zelf over de dijk vliegen.
Zelfs veel mensen die op het veldje stonden hadden niet eens in de gaten dat er iemand "gelanceerd" werd.

Van een afstandje beoordeeld: onderschatten van de omstandigheden. Teveel vertrouwen op de depowermogelijkheden van de vlieger.
Te weinig vliegercontrole om met de harde wind van vandaag verantwoord aan/onder een vlieger te hangen.

D'r was btw nog een andere ( ook Duitser  schater ) kitesurfer die een beetje hardleers was. Hij kwam er pas na 2 flinke crashes op het strandje achter dat z'n vlieger iets te groot was........



Marko

Berichten: 1650
Antwoord #7 September 15, 2010, 21:06:56
edit2Rapporteer  
Haha ja die brak zijn lijnen
Mutantbasse

Berichten: 300
Antwoord #8 September 15, 2010, 21:29:06
edit2Rapporteer  
Blij dat de engeltjes tijd genoeg hadden. Wat voor maat had hij dan?
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #9 September 15, 2010, 21:39:00
edit2Rapporteer  
pffff wat een mazzel die Duitsers
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #10 September 16, 2010, 00:33:24
edit2Rapporteer  
het ergste is , dat die D..als ze zo verder doen "Jullie nederlanders" hun spots gaan sluiten, en dan kunnen zij nog altijd op hun meertjes gaan kiten..jullie zitten dan wel zonder spot...
leeany

Berichten: 844
Antwoord #11 September 16, 2010, 01:06:30
edit2Rapporteer  
En wij op hen meertjes Wink
Wir sind die Hollander , Wir kommen mit sien allen!!
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #12 September 16, 2010, 01:08:59
edit2Rapporteer  


D'r was btw nog een andere ( ook Duitser  schater ) kitesurfer die een beetje hardleers was. Hij kwam er pas na 2 flinke crashes op het strandje achter dat z'n vlieger iets te groot was........


en dat is dan grappig omdat het een Duitser is....  Huh
Rene.v.R

Berichten: 55
Antwoord #13 September 16, 2010, 08:52:35
edit2Rapporteer  
Ik stond er helaas te ver vanaf om tijdig iets te kunnen roepen.

Dan stond ze zeker wel heeeeel ver weg Wink

Zo zag ik laatst op Mirns een Duitse vrouw met haar kite en board op het water. Ze heeft het zo'n anderhalf uur volgehouden, maar uiteindelijk niets gedaan. Enkele pogingen tot insturen van de kite, maar dan hoorde ik weer een droge knal achter me van haar kite op het water.

Het laatste half uur heeft ze geprobeerd de kite op 9 uur te houden op het water. Als de kite vanzelf de lucht in ging had ze zelfs moeite de kite weer terug te sturen.

Echt vreselijk dat zulke mensen, die ECHT NIET weten hoe ze met een kite om moeten gaan het toch proberen. Geef ze eerst Nederlandse les, dan kitesurf les in Nederland onder supervisie. Dan houden we het hier een stuk veiliger!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #14 September 16, 2010, 09:24:07
edit2Rapporteer  
en dat is dan grappig omdat het een Duitser is....  Huh

Was een beetje als galgenhumor bedoeld. @ Mirns is het tegenwoordig "normaal"  dat bijna iedereen die loopt te klooien de Duitse nationaliteit heeft. Misschien een gevolg van die Duitse school waar 1 instructeur aan 14 cursisten les staat te geven.
Ook een opvallend gegeven: meeste Nl beginners nemen wel de adviezen van de locals direct , aan / starten in het water terwijl de meeste Duitsers gewoon stronteigenwijs doorgaan met idioterie.

De Duitse kitesurfer die tot 2 keer toe op het strandje crashte was heel duidelijk  en heel vriendelijk / beleefd gewaarschuwd dat het niet goed zou gaan. Als je dan met wind dik in de 30 knp toch je eigenwijze eigen dingetje wilt doen, tja ................

Het is geen anti Duits rage of wat dan ook. Feit is wel dat @ Mirns 9 van de 10 idioten op het water de Duitse nationaliteit bezitten.

HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #15 September 16, 2010, 09:31:19
edit2Rapporteer  
Met dank aan mijn engeltje! Joepie

Gister op Scheef na 20 min varen en 3 mensen uit het water te hebben geholpen, kwam mijn "kitemare'.

Kleine vlieger, niet geheel gedepowerd, lekker varen op de grote bakken.
Na 2 min een sprong, kite hoog en een loop, en ik voel iets scheuren.
Kom met een klap op het water. kite looped als een gek. Probeer safety te trekken, maar deze is weg!
Voel dat alleen de lease nog vast zit. Dan deze maar trekken.

Gelukkig waaide de kite naar het strand en kon een omstander de kite  tegenhouden.
Bij de kite aangekomen bleek de hele spreaderbar er nog aan te zitten. Deze was kompleet afgescheurd. Het was een seat harnessvan Bic en pas 4 maanden oud.
De kite heeft door de klap een winkelhaak van 20 x 20 opgelopen........

Lekker al die onkosten net voor het wind seizoen....
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #16 September 16, 2010, 09:45:00
edit2Rapporteer  

Bij het starten stond de vlieger te ver naar voren in het windscherm / stond te klapperen. Op dat moment gaf ze een teken om de vlieger los te laten.


Pfff, de starter wist dus ook niet hoe het moest.

BIj de way er wordt niet alleen op Mirns gekloot, ga maar eens naar oostvoorne (en niet alleen oosterburen). Mijn persoonlijke ervaring is dat het daar van de engeltjes stikt.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #17 September 16, 2010, 09:47:47
edit2Rapporteer  
Wat mij gisteren gebeurde. Met dank aan die engel met die hele grote vleugels.

http://www.bazaki.nl/forum/viewtopic.php?p=17997#17997

gravite

Geen avatar

Berichten: 34
Antwoord #18 September 16, 2010, 10:12:57
edit2Rapporteer  
Idefexe heeft wel gelijk zie op mirns vaak genoeg dat onze oosterburen de gekste dingen doen. Maar dat was met windsurfen ook altijd al zo. Daar waar jij naar een 5.2tje terug stapten pakten hun gewoon doodleuk een 7. En dan gek staan kijken als ze de boel aan gort varen.
En dat is wat je ook met kiten ziet. Adviezen door collega's worden in de wind geslagen want ze weten het zelf beter. En dan hangt er weer een kite in de boom. De kiter kust het prikkeldraad of een paal. Ze donderen de kite in de lijnen van een ander...
Je bent stoer als je weet wat je doet en op tijd een tandje terug doet. Je bent niet stoer als je alles negeert en gewoon maar doet. Maar hoe leg je dat aan een oosterbuur uit.

Zouden kiters gevallen engelen kunnen zijn die nu een kite gebruiken in de
hoop weer naar boven te kunnen?

Offtopic
Sta ik vanochtend mijn auto in te laden met kitespul, spreekt een medewerker van een schoonmaak bedrijf me aan. zo dus u gaat kiten vandaag? Ja inderdaad. "Kent u het bazaki kite team daar zit mijn oude baas in?"
Nee is mijn antwoord nog nooit van gehoord.
Zie ik nu een link naar bazaki....toeval???
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #19 September 16, 2010, 10:34:04
edit2Rapporteer  
Mensen hebben gelukkig meestal geluk... Het is te hopen dat ze er wat van leren...

Ben gisterenavond maar gestopt na 2 minuten met m'n 7. Kon wel varen, maar was gewoon niet leuk...

@PieNo: Je moet inloggen....
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #20 September 16, 2010, 10:41:41
edit2Rapporteer  
@ Dirkie

Effe account aanmaken.
Mutantbasse

Berichten: 300
Antwoord #21 September 16, 2010, 10:45:56
edit2Rapporteer  
Ik denk dat moeder natuur een handje boven de kiters heeft Grin

Veel mensen vergeten dat ze overgelaten worden aan de wind. Je kan de kite sturen maar de wind doet de rest.

Blij dat er geen ernstige dingen zijn gebeurd  YeSS en dat iedereen nog vrolijk aan het typen is Wink
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #22 September 16, 2010, 10:51:05
edit2Rapporteer  
Taco post het gewoon hier even, dat is makkelijker
Hattori Hanzo

Berichten: 412
Antwoord #23 September 16, 2010, 11:05:46
edit2Rapporteer  
Heb de blonde gast zien vliegen over de dijk...wilde net naar de kant varen en zag het gebeuren....
Zag er echt bizar uit. Dat het zo is afgelopen is een wonder.

 Zag het ventje later nog wel lopen. Het enige wat hij had was een groene broek. (of dat gras was of van binnenuit kwam stond er niet bij)

had echt heel anders kunnen aflopen voor die knaap.

les van gisteren: laat je kite netjes op in het water en zeker niet achter een boom als de wind zo hard en vlager is!!!.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #24 September 16, 2010, 11:07:35
edit2Rapporteer  
@ Hendrik. Oke man

--------------------------------------------------------------------------------
 
Ten eerste ik leef nog. 
Ten tweede Gerjan en Sander bedankt dat jullie zo snel ter plekke waren.

Maar nu wat er gebeurde.
Ik ben gaan varen en heb een paar rakjes gemaakt omdat ik de wind heel erg vlagerig vond. Tijdens varen ging de wind van 0 knopen naar plots 20+ knopen. Ik kreeg enorme rukken aan mijn bar zoals ik ze nog nooit had gehad. Na die paar rakjes besloot ik van het water te gaan en ermee te stoppen want ik vond dit 3x niks. Jullie stonden verderop dus besloot mijn kite op het grasveldje achter de bomen neer te laten omdat daar geen wind is. Toen ik daar naar toe liep met de kite op 12 uur was plots de wind weg en viel mijn kite bijna uit de lucht. Ik was nog op de plek ver van de bomen verwijderd. Nog geen 1 sec later kwam er een windvlaag die mij plots met een ruk de lucht in trok. Deze eerste sprong kon ik goed corrigeren en kwam 5 meter verder goed terecht. Nog beduist van wat er gebeurde kwam de tweede ruk. Deze ruk was veel heftiger als de eerste ruk. Ik kon mijn kite niet meer corrigeren en kwam met een smak op het strand terecht. ik had geen tijd om mijn safety aan te trekken. Zo zie je maar weer een ongelukje zit in een fractie van 1 sec. Dit had ook heel anders kunnen aflopen. Nu erg veel spierpijn maar volgens mij verder alles oke. Dank engel.

Hoop dat de kneusingen volgende week een beetje over zijn want dan zit ik in El Gouna.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.