5th line north knapt, en dan???

Sebas

Berichten: 65
September 19, 2010, 16:59:49
edit2Rapporteer  
Aloha,
Vrijdag bij de Bunker in Wijk iets bizars gebeurt. Op een of andere onverklaarbare reden knalt mn chicken loop uit mn trapeze en vervolgens breekt mn 5de lijn. Wist uberhaubt niet dat dat kon. Redelijk nieuws materiaal. Misschien was het weer onstuimig en kon de 5de lijn het niet aan. Maar toch, met erdelijk nieuw materiaal moet je kite en bar toch wat kunen hebben.

Ik vaar Vegas 2010 en heb een redelijk nieuwe 5th element bar. Was soms redelijk gepowered met mn 10 meter afgelopen vrijdag. Wat egbeurt er eigenlijk als zoioets breek en ik ben nog wel ingehaakt?

En nu... verkoopt er een winkel alleen een 5de lijn (het eerste blauwe gedeelte). Heeft iemand hier ervaring mee. Een nieuwe bar is relaief duur voor dit probleem.
Mutantbasse

Berichten: 300
Antwoord #1 September 19, 2010, 17:27:35
edit2Rapporteer  
Als ik jou was zou ik even mailen als het 2010 materiaal is dan is het garantie werk of even contact opnemen met de nederlandse importeur  Wink

Ik zou niet gelijk naar de winkel gaan als het garantie is. Ongeveer hetzelfde gehad werd gelijk gratis op gestuurd

Succes en sterkte.   
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 September 19, 2010, 18:05:58
edit2Rapporteer  
maatje van me heeft dat 2x gehad met north 5lijns bar @rebel 08&09
Sebas

Berichten: 65
Antwoord #3 September 19, 2010, 18:38:50
edit2Rapporteer  
Hmm ja, beetje verrot. Het betreft natuurlijk niet mn kite (die is van surfpirates en van 2010) maar mn bar. Dat si een 2007 bar die ik in 2009 nieuw heb gekocht in surfwinkel Zoetermeer. Garantie houdt wel op met een jaar vrees ik. Neemt niet weg dat lijnen van een jaar oud het wel moeten redden, maar goed.

Iemand enig idee welke surfwinkel 5th lines verkoopt?
Edje McT

Berichten: 13
Antwoord #4 September 19, 2010, 19:09:02
edit2Rapporteer  
Vandaag ook zo'n ervaring gehad. Mijn kite crashte midden op zee en sloeg achterover, de-poweren door de 5de lijn om mijn bar te wikkelen mocht niet helpen. De kite bleef vol gepowered. Na goed gespoeld te zijn uiteindelijk het strand weten te bereiken.  Door de enorme kracht lukte het mij ook niet om een van de stuurlijnen om de bar te wikkelen, kon net aan de kite aan de rand van het windvenster houden (had mijn safety ook al getrokken). Uiteindelijk kwam er hulp die mijn kite kon aanpakken.

Na inspectie bleek dat de 5de lijn gebroken was, maar dan van de kite zelf. Is een rebel uit 2007.  Is dus een kwestie van slijtage. In het vervolg dus niet alleen de lijnen van mijn bar checken, maar ook de lijnen van mijn de kite.
Swiftenaar

Berichten: 189
Antwoord #5 September 19, 2010, 19:35:01
edit2Rapporteer  
@Ed, volgende keer O-shit-handle pakken? is de kracht ook weg (misschien een tipje)

Verder on-topic weinig te zeggen.. 5th lines breken is gewoon niks..
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 September 19, 2010, 21:10:34
edit2Rapporteer  
Het komt vaker voor dat 5e lijnen breken. Vooral op het stuk waar ze door de bar lopen zie je regelmatig slijtage.
Meestal kun je dan de lijn aan de onderkant inkorten en  er aan de bovenkant een stukkie bijzetten.
Controleer als de 5e door bar loopt het gat in de bar / de doorvoer op beschadigingen / scherpe randjes of oneffenheden.
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #7 September 19, 2010, 21:38:12
edit2Rapporteer  
@swiftenaar, zit geen O-shit-handle op een rebel
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #8 September 19, 2010, 21:53:30
edit2Rapporteer  
Bedoel je het stuk 5e lijn die door de bar gaat? Ik heb in de surf winkel een los koort gekocht en op maat gemaakt. Iets dikker dan het orgineel.. (zekerheid voor alles)
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #9 September 20, 2010, 14:12:33
edit2Rapporteer  
Sebas, heb je gecontrolleerd of je vijfde helemaal vrij liep, dus zonder verdraait te zijn. Bij 2007 bar loopt de vijfde (blauwe lijn) door lusjes van de (witte) power lijn. Ik heb dit een keer gehad en moest releasen om dan te constateren, date de kite nog behoorlijk power bleef houden. Bij mij is ie toen net niet geknapt. Kan me voorstellen als er met veel wind plots een harde ruk op komt, dat dan wel gebeurd. Sinds mijn gebeurtenis loop ik dus ook altijd de vijfde lijn héél zuivertjes uit. Controlleer voor de zekerheid ook je powerlijn op het punt waar de vijfde is gebroken, mss heeft ie schade door vrijfing opgelopen.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #10 September 20, 2010, 20:35:14
edit2Rapporteer  
Is bij de 2009 versie ook (door de lusjes heen) dus inderdaad even nakijken
Sebas

Berichten: 65
Antwoord #11 September 23, 2010, 21:01:03
edit2Rapporteer  
Tering, dat is het. Thanks Rocketman.
Ik sta de hele tijd te frontollen, daarmee creeer je met die lussen waar de 5de doorheen loopt wel een spaghetti. Nu snap ik waarom die knapt. Wel link.
 
naja

Berichten: 355
Antwoord #12 September 23, 2010, 21:14:51
edit2Rapporteer  
Tering, dat is het. Thanks Rocketman.
Ik sta de hele tijd te frontollen, daarmee creeer je met die lussen waar de 5de doorheen loopt wel een spaghetti. Nu snap ik waarom die knapt. Wel link.
 
Afwisselen met backrol's,scheelt wel iets maar heft het niet 100 procent op.
Undergrounder

Berichten: 150
Antwoord #13 September 23, 2010, 22:10:54
edit2Rapporteer  
Ik heb het lusje vervangen door een ringetje dan met een knoop loodrecht op de lijnen zit. Schuurt je 5e lijn niet meer kapot. Je moet bij het starten alleen wel even checken of je 5e lijn niet om het ringetje is geslagen.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.