Vraag over de Kitezone van Mirns

tjeerd22

Geen avatar

Berichten: 6
Oktober 03, 2010, 21:16:14
edit2Rapporteer  
Kan iemand mij duidelijkheid geven over de ‘rechterzijde’ van de kitezone van Mirns.

Ik windsurf al jaren vanaf de windsurfplek (bocht bij de dijk richting Oudemirdum). Sinds 2 jaar starten en kiten hier  ook veel kiters. Voor ons (als windsurfers) erg vervelend en levert ook vaak gevaarlijke situaties op (helaas is windsurfen en kiten niet echt een goede combi).

Ik dacht altijd dat de grote gele boeien (nog ver voor de windsurf plek) het einde van de kitezone aangeven en dat de kiters binnen dit vierkant moeten blijven (en dus bij de windsurf plek niks te zoeken hebt)??  Maar misschien heb ik het helemaal mis…

Vandaar dat dit wel eens wil weten hoe dit nu exact zit en ik hier erg benieuwd naar ben.  

Sowieso vraag ik mij af waarom er kiters vanaf de windsurfplek starten, bij het paviljoen hebben jullie toch een super plek???

Waarom moeten kiters dan ook nog vanaf de windsurfplek bij Mirns starten??

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en reacties als kiters…

Een verdwaalde windsurfer…

Tjeerd
leeany

Berichten: 844
Antwoord #1 Oktober 03, 2010, 21:24:21
edit2Rapporteer  
Je bent wel erg verdwaald inderdaad.
http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Mirns

Hoeveel mensen waren het eigenlijk die dit deden?
Swiftenaar

Berichten: 189
Antwoord #2 Oktober 03, 2010, 21:40:44
edit2Rapporteer  
helemaal gelijk! rechts vanaf de kant of t water? aan beide kanten hebben wij nix te zoeken! vandaag was er helaas geen redden aan richting t natuurgebied..
tjeerd22

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #3 Oktober 03, 2010, 22:08:22
edit2Rapporteer  
't gaat om de rechterzijde (vanaf het water gezien). Dus om de gele boeien richting Lemmer. Op de vraag van "hoeveel", ongeveer 30 kiters.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Oktober 03, 2010, 22:10:42
edit2Rapporteer  
kiten en windsurfen gaat prima samen, zie kornwerderzand.
Swiftenaar

Berichten: 189
Antwoord #5 Oktober 03, 2010, 22:14:09
edit2Rapporteer  
daar zie ik ze eerlijk gezegd niet heel vaak varen.. ben wel een heel eind gelopen over de dijk met kite omhoog up-wind om zo verderop te starten, want er was geen beginnen aan met 50 12-uur kiters vlak voor de kant bij t strandje..
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #6 Oktober 03, 2010, 22:18:51
edit2Rapporteer  
laats was daar ook een duitse school aan het lesgeven,
mirns kan erg druk zijn, dus ze zoeken de rust op, en helaas is dat julie spot.
ze mogen alleen binnen de gele boeien varen, zoals aangegeven op het bord bij het paviljoen

en zoals te lezen op het topic van mirns, zijn er vandaag enorm veel mensen buiten de kitezone aan het varen geweest (bufferzone /natuurgebied). dus de locals zijn alles behalve blij.
dit soort gedrag kan een van de mooiste kitespots van nederland doen sluiten.  ThumpDown



tjeerd22

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #7 Oktober 03, 2010, 22:22:58
edit2Rapporteer  
Dus de gele boeien is de grens?? Wellicht is het dan een iedee dat de NKV ook een bord plaatst bij onze windsurf plek waar je wel en niet mag kiten.
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #8 Oktober 03, 2010, 22:26:48
edit2Rapporteer  
Ja gele boeien is de grens.
Vraag wederzijds waarom komen er windsurfers bij het paviljoen als er dus een windsurf plek is????

Over het algemeen gaat dat altijd goed hoor daar niet van alleen vandaag was op Mirns een explosie van kiters die effe allemaal vergeten waren waar te varen zo doende dat er inderdaad veel kiters helemaal up-wind waren gevaren en dus ook enkele daar geparkeerd hebben gezien het bij het paviljoen helemaal vol stond tot op de weg...
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #9 Oktober 03, 2010, 22:29:10
edit2Rapporteer  
kitespot van mirns.
tjeerd22

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #10 Oktober 03, 2010, 22:39:28
edit2Rapporteer  
Op dit plaatje gaat het groene vlak van de zone veel verder dan de werkelijke gele boeien?? Klopt dit plaatje wel? Of liggen de gele boeien niet juist?
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #11 Oktober 03, 2010, 22:47:27
edit2Rapporteer  
Denk dat het plaatje dan niet klopt, maar dat staat hier bij spot-overzicht.
Gele boeien geven de kitespot aan!

Dus ze mogen niet op de plek starten waar jij het over hebt.
Swiftenaar

Berichten: 189
Antwoord #12 Oktober 03, 2010, 22:50:44
edit2Rapporteer  
plaatje klopt niet helemaal, de gele boei die vlak bij jullie opstap plek is ( voor de windsurfers) aan je rechter hand is de boei het dichtst bij de kant, verderop naar de branding toe ligt er nog een! (vanaf de kant gezien)

Ciaoo
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #13 Oktober 04, 2010, 14:46:30
edit2Rapporteer  
De palen doortrekken richting de boei en dat is de lijn. Daar moet je oostenlijk van blijven!
Met dank aan de ruim 30 kiters die hier compleet SCHIJT aan hadden en gewoon lekker in het natuurgebied gingen cruisen, way to go dudes, hoop dat je moeder trots op je is!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #14 Oktober 04, 2010, 16:18:15
edit2Rapporteer  
De vraag gaat hier dus over de zuid/oost zijde van de spot: het hoekje waar de windsurfers altijd het water opgaan. Voor kitesurfers is het hier op de oever zowiezo verboden gebied ( is eigendom van de boer)
Ook aan de zuidoost zijde is de kitezone begrensd door 2 gele boeien.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #15 Oktober 04, 2010, 17:20:41
edit2Rapporteer  
Kiters hebben daar niks te zoeken wat oplaten betreft.
Mocht daar een onverlaat toch willen starten gewoon die vlieger leeg laten lopen.
Helaas onder de kitesurfers enkele zware aso's die zich van regels niks willen aantrekken.
Rene.v.R

Berichten: 55
Antwoord #16 Oktober 04, 2010, 19:03:31
edit2Rapporteer  
Even voor de duidelijkheid, hoever mag je ten zuiden van de kust komen bij Mirns? Is dat zoals het plaatje aangeeft, of mag je zover je wilt kiten?

Ik was vrijdag avond op Mirns (lekker rustig). Toen was ik een kleine 300m van de kust en zag ik in de verre verte nog een kiter varen, op vermoedelijk ongeveer 800m van de kust.

Ik vroeg me af of daar ook nog regels voor zijn of niet?!
tjeerd22

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #17 Oktober 04, 2010, 21:29:05
edit2Rapporteer  
Bedankt vooral  jullie reacties, Nu weet ik ten miste hoe ‘officieel’ op Mirns in elkaar steekt. Ik zal de kiters op onze windsurfspot  in de toekomst vriendelijk vragen om in de Kitezone te blijven. Wellicht kunnen jullie ze er ook op attenderen als jullie zien dat ze buiten de kitezone varen…

Groeten Tjeerd
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #18 Oktober 04, 2010, 22:45:07
edit2Rapporteer  
Even voor de duidelijkheid, hoever mag je ten zuiden van de kust komen bij Mirns? Is dat zoals het plaatje aangeeft, of mag je zover je wilt kiten?

Ik was vrijdag avond op Mirns (lekker rustig). Toen was ik een kleine 300m van de kust en zag ik in de verre verte nog een kiter varen, op vermoedelijk ongeveer 800m van de kust.

Ik vroeg me af of daar ook nog regels voor zijn of niet?!

er liggen @ Mirns zowel aan de noord als zuid zijde 2 gele boeien. Dit is de grens van de kitesurfzone. Ook verder op het ijsselmeer ( zón 800 meter uit de kant / in het diepe gedeelte) liggen aan de noord en zuid zijde 2 boeien.
Je mag dus officieel niet eindeloos ver het IJsselmeer op.
Rene.v.R

Berichten: 55
Antwoord #19 Oktober 04, 2010, 22:57:45
edit2Rapporteer  
er liggen @ Mirns zowel aan de noord als zuid zijde 2 gele boeien. Dit is de grens van de kitesurfzone. Ook verder op het ijsselmeer ( zón 800 meter uit de kant / in het diepe gedeelte) liggen aan de noord en zuid zijde 2 boeien.
Je mag dus officieel niet eindeloos ver het IJsselmeer op.
Ah ok, duidelijk! Dank je Tom!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #20 Oktober 05, 2010, 08:04:32
edit2Rapporteer  
Wie kan op het kaartje aangeven waar die gele boeien ongeveer liggen, dan pas ik de zone aan.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #21 Oktober 05, 2010, 08:34:14
edit2Rapporteer  
Wie kan op het kaartje aangeven waar die gele boeien ongeveer liggen, dan pas ik de zone aan.
bovenstaand  kaartje is redelijk goed.
tjeerd22

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #22 Oktober 05, 2010, 09:03:39
edit2Rapporteer  
Maar het kaartje kan beter (exacte lokatie van de gele boeien). Is er ook geen misverstand.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.