Vogelopvang bellen

Wimt

Berichten: 2498
Oktober 18, 2010, 19:23:16
edit2Rapporteer  
Ik zou naar Brouwersdam gaan, maar ik zag de vorst in de dauw, dus dan maar naar het warme Borselle. Werd daar gestrafd met geen wind, toen naar Domburg, ook bijna idem. Zag al een tijdje een Zeekoet, een zeevogel, die niet van zijn plek kwam, als er ook strandgangers langs liepen.  De honden werden dan wel aangelijnd, maar meer actie nam men niet.
Dan ik maar: de vogelopvang gebeld in Middelburg, en ik kon langs komen. Tijdens het bellen was er al een kraai aan het pikken, maar de zeekoet verzette zich danig.
Gek genoeg pikte de lieverd niet op mij, dus de zeekoet in de kofferbak.
Waarschijnijk had hij wormen, waarvoor ie een spuit kreeg, en wat vissen waren 'm ook beloofd.

Leuk beest, ziet eruit als een pinguin, is pas vruchtbaar na 5 levensjaren, en legt dan slechts 1 ei. Ze zijn nog niet erg zeldzaam, maar zijn wel vaak slachtoffer van olie.

Dit komt mij vaker over, zet dus het nr. van de plaatselijke vogelopvang in je mobiel!
Nino

Berichten: 333
Antwoord #1 Oktober 18, 2010, 20:14:21
edit2Rapporteer  
EN DAARVOOR HULDE YeSS
Jeffrey77

Berichten: 28
Antwoord #2 Oktober 18, 2010, 20:33:11
edit2Rapporteer  
 Goed gedaan! ThumpsUp
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #3 Oktober 18, 2010, 20:40:49
edit2Rapporteer  
Goed gedaan! Wij mensen moeten voor de dieren zorgen, de dieren die nog vrij zijn lopen in ons reservaat. Natuur is er niet meer in  Nederland
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Oktober 18, 2010, 21:05:42
edit2Rapporteer  
Wim ik ben trots op jou ......... huld, hulde, hulde  YeSS

Btw, op Neeltje heb ik heerlijk kunnen varen met mijn Boefje 9m ........

Het is maar goed dat je niet naar Neeltje bent gekomen ........voor die zeekoet natuurlijk  Roll Eyes

Morgen en overmorgen lekker raggen op V-polder. Dan sleurhut afbreken en naar winterstalling brengen  Cry

April 2011 weer terug op vertrouwde stekkie ......  YeSS YeSS
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #5 Oktober 18, 2010, 21:35:44
edit2Rapporteer  
Denk eerder Neeltje, Limbo, is te westelijk.

Dank voor de hulde voor deze dierenvriend, had ik niet verwacht.
Heb laatst nog een zeemeeuw uit zijn lijden geholpen: hij had een gebroken vleugel, en lag daarmee te maaien. 5 m verderop lag een familie in de zon. Ik liep op hun af, om hen te melden dat ik de meeuw uit zijn lijden zou helpen. "Ja, we hadden het wel gezien, maar we lieten het maar zo, we hebben er maar geen aandacht aan besteed (?). Ik zei dus: " besteed er nu ook maar geen aandacht aan, want ik ga hem dood maken" . Ook mijn kinderen, vroeg ik om te draaien. Ik stampte met mijn maat 44 twee keer op het beest (het kraken v.d. botten was goed te horen), en toen mochten ze weer kijken.

Ik kreeg later v.e. dierenvriend, dat dit wat subtieler kon, d.m.v. simpelweg het keeltje dichtknijpen. Maar ja, ik ben ooit boer geweest.

Die zeekoet was toch zo vertederend toen ie even z'n koppie liet hangen, wegens de verzwakking. En dat grenzenloos vertrouwen, hoe terecht, was vertederend.
Undergrounder

Berichten: 150
Antwoord #6 Oktober 18, 2010, 21:54:29
edit2Rapporteer  
Als we zo doorgaan worden we nog verzocht in de natuurgebieden te kiten  schater
Met Wimt als leider van het charmeoffensief moet dat toch lukken. Volgende keer het jeugdjournaal, wat dankbare kinderen erbij, bingo.

Persoonlijk heb ik echt nog nooit wat gemerkt van vogeld die kites voor roofvogels aanzien. Dat is het verhaal vaak van de natuurbescherming. Vind het eigenlijk behoorlijk beledigend. Ze weten van alle vogels die overvliegen er altijd precies de roofvogels uit te pikken, anders blijven ze lekker op hun nest zitten en dan zouden ze een rood met geel 8 meter breed breed stuk doek wat niet eens de vorm van een vogel heeft aanzien voor een roofvogel. Ik kon toen we nog overal op het wad mochten varen vogels tot op meters naderen voordat ze opvlogen. Bij een windsurfer of boot zou dit niet later gebeuren.

Enfin, we moeten ons schikken naar de regel van de wet maar het blijkt maar weer hoe goed een kiter het met de natuur voor heeft.

Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #7 Oktober 18, 2010, 22:24:43
edit2Rapporteer  
Ik had eigenlijk verwacht dat je zou citeren van ONZE DIERENVRIEND WIMT:

En, hij trapte met zijn maat 44 de zeevogel in 2 trappen dood, het kraken van zijn botten was duidelijk te horen.

Jij herkent de dingen net zo slecht, als de vogels die nog steeds in een slecht opgetuigde vogelverschrikker trappen.

Denk dat die kinderen dus erg gaan huilen wegens mij, en terugmijmeren naar die aandoenlijk uitziende "Catwezel".
Undergrounder

Berichten: 150
Antwoord #8 Oktober 18, 2010, 23:11:40
edit2Rapporteer  
Dat je de lompheid van een boer hebt was me wel opgevallen maar met een gouden hart. Natuurlijk zul je wat mediatraining moeten krijgen en zal er tactisch geknipt moeten worden maar de kern voor een goed mediaplaatje is er  Grin
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #9 Oktober 19, 2010, 18:55:52
edit2Rapporteer  
Als ik nou zeg, dat het bloed van die zeevogel tussen mijn tenen spoot, en dat ik genoot van de spetters daarvan op mijn benen (nu overdrijf ik), dan mag je van mijn gouden hart, een bronzen hart maken. Het moet niet gekker worden: 3 jaar geleden konden ze me wel van het forum schieten. Nu kussen ze mijn but.
Heb echter wel 50 euro gedoneerd aan die vogelopvang, hadden ze echt wel nodig.
Ze lieten me ook de WK-zeevogel zien: pas als het oranje eruit geruid is, kan ie weer vliegen!
Undergrounder

Berichten: 150
Antwoord #10 Oktober 19, 2010, 21:59:24
edit2Rapporteer  
Jawel, jij bent die weliswaar wat onorthodoxe onaangepaste pionierende maar goedbedoelende kiter die onze kitespots gaan redden. Werk nu even een beetje mee, ik doe dit ook niet voor de lol maar voor de kitespots die nog bestaan bij gratie van de veel meer maatschappelijke steun winnende natuurbescherming.
Dus werk je zelf in de picture met een nieuwe creatieve actie en zorg voor wat mediaaandacht. Zorg dat je betrokken en serieus overkomt, pink zo nodig een traan weg en zeg dat je het voor de toekomst van de planeet doet en voor hun de kinderen.
Ik zal kijken of we hier in het noorden iets met Lenie 't Hart kunnnen doen op Hoek van de Bant
En als je zo nodig botten wil kraken doe je dat maar in de garage met wat slachtafval.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #11 Oktober 20, 2010, 17:58:13
edit2Rapporteer  
Goed idee, undergrounder. Ik laat straks een actie zien, waarin alle KHers kunnen participeren. Geen commercieel blabla gedoe, want dat commerciele gedoe is de leugen van deze tijd.
Nino

Berichten: 333
Antwoord #12 Oktober 21, 2010, 10:33:35
edit2Rapporteer  
Het moet niet gekker worden: 3 jaar geleden konden ze me wel van het forum schieten. Nu kussen ze mijn but.

Jij neemt ook altijd alles zo serieus Wink
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #13 Oktober 22, 2010, 21:04:32
edit2Rapporteer  
Mijn 'kont kussen' was bij wijze van spreken
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.