EVO 2011 VS Rebel 2011

Mark1970

Berichten: 194
December 08, 2010, 15:20:00
edit2Rapporteer  

Ik ben op zoek naar wat feedback van riders die beide kites gevaren hebben.
Waar ik benieuwd naar ben is welke van de 2 kites het best geschikt is om in de Noordzee glven mee te varen.
Van de EVO gaat het verhaal dat deze verder in het windvenster zit waardoor deze beter geschikt zou zijn voor onze side-onshore tot onshore winden.
Maar wanneer je naar product compass kijkt op de North site, dan zie ik dat de stuureigenschappen ( en alle eigenschappen in het algemeen) van de Rebel daar beter uit de derf komen.

Iemand nog verdere input??

Alvast bedankt!
globe

Berichten: 1143
Antwoord #1 December 09, 2010, 16:21:57
edit2Rapporteer  
Upwind van een rebel is beter dan een EVO.

Ik heb beide kites gevlogen vam 2009, 2010 en 2011 en de EVO blijft wat meer in het windvenster hangen terwijl de Rebel meer aan de rand gaat staan. Sowieso het grootste verschil is het gevoel wat beide kites hebben. De rebel heeft een aanzienlijk directer depowergevoel en de depowerstroke is de helft korter. Vraag is wat je er mee gaat doen. De EVO is meer de alleskunner terwijl de Rebel zich meer profileert als de freerider.
bertvh

Berichten: 224
Antwoord #2 December 09, 2010, 17:55:16
edit2Rapporteer  
heb beide van 2009 wel 2 verschillende maten.maar zal je zelf toch eens het beste zelf voelen want ze verschillen beiden toch wel.
als ik nu terug zou veranderen zou ik wel 1 type kiezen dit scheelt toch wel als je overstapt van de ene naar de andere(effe aanpassen)
vind ze eigenlijk beiden heel goed alleen de rebel met de 5e lijn is wat moeilijker voor uit te rollen , heeft dan weer one pump.
terwijl de evo 4 lijns en appart oppompen (kan wel zijn dat de nieuwe ook one pomp hebben?)
als ik nu zelf zou veranderen zou ik even eerst de fury eens willen testen want de rebel vind ik iets leuker varen,maar vind de 4 lijnen toch wel fijner en de fury zou meer de vaareigenschappen van de rebel hebben maar 4 lijns zijn.
keur zeker de evo niet af zenne.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 December 09, 2010, 20:02:34
edit2Rapporteer  
Upwind van een rebel is beter dan een EVO.

Ik heb beide kites gevlogen vam 2009, 2010 en 2011
komt omdat je voor Kubus, NL importeur van naish en north, werkt Wink
Maar neemt niet weg dat je een uitstekende vergelijking kan maken Wink
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #4 December 09, 2010, 20:46:23
edit2Rapporteer  
Ik had gehoopt vandaag het water op te kunnen met mijn evo 2011, maar zit al een week met griep... Sad
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.