Gebruik polarisatie filter

Gpostema

Berichten: 267
Januari 17, 2011, 22:36:35
edit2Rapporteer  
Ik ben benieuw hoe de meningen verdeeld zijn over het gebruik van deze filters. Ik weet dat je tegenwoordig een hoop met photoshop kan maar ik heb eigenlijk geen zin om telkens weer alle foto's te moeten bewerken. Je schiet toch al snel een paar honderd foto's op een dag en een paar honderd foto's bewerken kost mij iets te veel tijd... (of gebruiken veel mensen een standaard filter in photoshop cs5?)

Ik ben dus benieuwd of veel fotografen wel of niet zo'n filter gebruiken. Vind namelijk dat mijn foto's er vaak nogal flets uitkomen en dat structuren vaak niet goed uitkomen.

Neem als voorbeeld deze foto reeks van het NK

http://www.ydwer.com/nk2010/image316-4.html

persoonlijk vind ik dit allemaal erg mooie foto's qua kleuren van de rijders en structuren van het water. Is hier bijvoorbeeld een filter gebruikt of is over de meeste foto's een 'photoshop' filter gegooid.

Ik hoor graag van jullie!
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #1 Januari 18, 2011, 18:35:21
edit2Rapporteer  
Heey,

Een polarisatie filter is inderdaad een keuze. Je hoort mensen die ze er nooit afhalen maar ook die ze niet willen hebben..

Ik heb ook wel eens vernomen dat je een polarisatie filter en een grijsfilter niet kan shoppen.
Deze filters zijn in mijn ogen het meest optimaal voor luchten en water. Iets wat je met kitesurfen redelijk veel op je plaatje terug ziet.
Zo'n filtertje kan juist wel weer net dat beetje extra geven. En het zou jammer zijn als je het er met photoshop niet meer in krijgt.

Daarom gebruik ik zelf wel een polarisatie filter. Maar ook weer niet altijd. Ik heb namelijk niet zo'n dure aangeschaft ( Undecided) waardoor ik merk dat ik licht verlies..

Maar aangezien kitesurfen vooral buiten is ( Grin) kan het in mijn ogen nooit kwaad om er een stukje extra glas voor te knopen.

grtz,
Jeffrey77

Berichten: 28
Antwoord #2 Januari 18, 2011, 21:10:18
edit2Rapporteer  
Ik gebruik zelf een B+W polarisatiefilter voor landschappen/natuurfotografie. De lucht en wolken komen altijd wanneer ik dit filter gebruik erg mooi op de foto.

Mijn avatar foto is trouwens zonder filter genomen...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.