Tijd voor een nieuwe kiteset komende seizoen, wat een hoop keus

nickson

Geen avatar

Berichten: 12
Januari 25, 2011, 20:56:01
edit2Rapporteer  
Beste mede-kiters, ThumpsUp

K ben voor het komende seizoen opzoek naar een nieuwe kiteset. Ik kite nu 3 jaar en vaarde altijd met wat oudere kites en mijn ocean rodeo rise 2009. Een hele goede kite en veel mee geleerd.
 
Ik wil nu graag een stap verder. Voor het grootste deel wil graag meer tricks gaan leren. Ik kan een klein beetje unhooked tricks. Vind het ook erg vet om te cruizen (in de golven) en downwinders te maken. Ik zit nu te twijfelen om voor een echte C kite te gaan of toch voor een soort van variatie daarvan. K heb al heel wat reviews enz gelezen. Ik heb nu een aantal kites op het oog. Slingshot RPM, Ozone C4, Liquid Force HIFI. Ook ben ik nieuwsgierig naar de OR Razor, Naish Torch. North Vegas
 
Ik weeg 65 en me favo maten combo is 12-9. Ik heb nog een oude 7 north vegas die erg fijn vaart. Ik wil rond mei voor 3 maanden naar Tarifa gaan. K denk dat deze maten combo ook wel geschikt is voor die periode.
 
Nou wordt het bijna onmogelijk om al deze kites te gaan testen als ik ze in het begin van het seizoen wil gaan aanschaffen. Ik weet dat iedereen zijn persoonlijke voorkeur heeft. Maar kunnen jullie me hier jullie ervaringen en adviezen geven. En waar of bij wie ik het beste terecht kan voor de bovenstaande merken te testen.
 
Thanks,

Nick
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Januari 25, 2011, 23:05:10
edit2Rapporteer  
12-9 is met jouw gewicht echt niet nodig, maximaa l10.5mtr gaan, zit je goed.
ik ben zelf 60/63kg neem lekker 10.5/8 of 10/7 iets in die gooi, zit je goed!
feddomw
Gast
Antwoord #2 Januari 26, 2011, 15:29:11
edit2Rapporteer  
Ik weet nog een Bolt 10.5 2011 (nieuw in doos) die scherp geprijsd weg mag. Met jouw gewicht zou dat inderdaad zoals Morres zegt je "grote" kite moeten zijn.
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #3 Januari 26, 2011, 20:06:03
edit2Rapporteer  
Ik heb 12/9 en weeg 82 kg ...
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #4 Januari 26, 2011, 20:15:45
edit2Rapporteer  
Razor 10m (Waarschijnlijk kan je de 8m al vanaf 16knts varen) als grote kite en 6m Razor of 6m Rise als storm kite
Swiftenaar

Berichten: 189
Antwoord #5 Januari 26, 2011, 21:20:55
edit2Rapporteer  
Ga voor de grap Fluid es testen, was erg verrast! (vaarde goed!)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 Januari 27, 2011, 01:03:24
edit2Rapporteer  
Loop naar dock11 in tarifaars en vraag naar Urs en zeg dat je een gaastra wil proberen. is het niks?(kan niet;)) loop naar e nshop en zeg, ik wil kites testen, no problemo
-MAARTEN-

Berichten: 170
Antwoord #7 Januari 27, 2011, 10:17:37
edit2Rapporteer  
Een set 10/7 zou voor jouw goed zijn volgens mij. Heb ik zelf namelijk ook en weeg 79 kg. Ik kan zelf met mijn Advance Kaiman 10 varen vanaf 12 knopen en doorgaan met de 7 tot 40 knopen. Misschien voor jou ook wel een leuke set kites  Wink ...je kan ze altijd een keer testen!
nickson

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #8 Januari 27, 2011, 12:20:24
edit2Rapporteer  
Thanks voor de reacties.

K zit altijd te twijfelen met die maten. K heb nu een 7 10 12.
Die 7 vind ik wel best die vaar ik toch niet zo snel hoogstens een paar keer per jaar.
Maar ik vind een 9 de fijnste maat en ook degene die je het meest zal gebruiken zowel in NL als Spanje en k kan hem best lang houden. Als je groter gaat wordt het vaak wat trager. Als ik echt niet meer met een 9 of 10 kan varen is de wind niet best. K vind moeilijk om te kite quiver af te dekken met 2 kites omdat je dan vaak niet de ideale maat hebt om te varen. Of  heb ik hier ongelijk in?

Maar hebben jullie wat nummers voor me van importeurs en anders van goede kite shops
Voor liquid force, Ozone, Slingshot. Van die andere weet k wel waar k moet zijn.

Thanks

-MAARTEN-

Berichten: 170
Antwoord #9 Januari 27, 2011, 12:52:15
edit2Rapporteer  
Hangt van het soort kite af  wat je koopt! Een hybride-C, delta of lambda hebben een grotere windrange warmee je met 2 kites een complete windrange afdekt. Voor een echte C-kite heb je waarschijnlijk meerdere kites (3 stuks) nodig om de complete windrange mee af te dekken.

Het kopen van een kite is natuurlijk erg persoonlijk...gewoon zoveel mogelijk testen. Wat eventueel ook een leuke kite is de Advance Kondor III (vaart o.a. Tijn van Esch mee).

Een goede kiteshop is www.kitebroker.nl . Hier kan je ook contact opnemen om kites te testen en voor advies.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 Januari 27, 2011, 15:02:16
edit2Rapporteer  
vóór mei zijn er wel een aantal testevents, ga er naar 2van die events en test gewoon Smiley en anders gewoon een shop mailen of je e.e.a kan testen
bitburger

Berichten: 316
Antwoord #11 Januari 27, 2011, 17:25:06
edit2Rapporteer  
flexifoil hadlow pro of liquid force hifi! <3
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.