welke kite

erikwww

Berichten: 53
Logs: 0 | 213 uur
Februari 10, 2011, 05:31:37
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik heb twee kites op het oog een Ozone Instinct 13m² 2006 en een Naish shockwave 12m 2006 , welke van deze twee past het best bij mij?

Ik ben een beginnende kiter, heb afgelopen jaar al wel les gehad en ook nog wel eens met m'n kites in het water gelegen, een Cabrinha Co2 10m2 en Nitro 14m2 maar daar ging het niet al te best mee.
Ben 80kg en 1.85m.

Heb geen groot budget dus een duurdere kite kan ik momenteel niet betalen.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #1 Februari 10, 2011, 10:40:51
edit2Rapporteer  
wat is je budget?

voor 250 a 300 euro heb je een kite uit 2008 die meer doorontwikkeld is wat betreft veiligheidssystemen en depower bovendien zijn ze beter relaunchen als de modellen waar je nu een oogje op hebt.

(ik ben namelijk begonnen met een naish boxer uit 2006 maar dat ding herstarte voor geen meter en de depower was gering, toen een naish cult gekocht 2008 wereld van verschil! en prijstechnisch is het verschil denk ik niet zo groot)

denk aan een
naish cult 2008
best waroo 2008

Hoop dat je hier wat aan hebt.

grz
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #2 Februari 10, 2011, 11:05:05
edit2Rapporteer  
Ik kan niet oordelen over de Ozon Instinct dus krijg je antwoord op de Shockwave. De shockwave is een prima kite om mee te leren kiten, Je kan hem goed depoweren en is in tegenstelling tot wat tgroot stelt goed te herstarten. Natuurlijk is het niet de nieuwste kite maar het is een prima kite om mee te beginnen. Heb je wat meer geld over ga dan inderdaad voor de Cult.

Een 12 mtr met jouw gewicht en lengte is een goede maat. De nieuwste kites kun je gerust 1 of twee maten kleiner nemen.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #3 Februari 10, 2011, 11:56:35
edit2Rapporteer  
de ozone instinct is een prima beginners kite.
bar loslaten en kite valt naar beneden.
bar aantrekken aan 1 kant, en relaunched vanzelf.
 maat van me heeft de 11.

de shockwave heb ik in 7mtr gehad.
heeft veel bardruk
persoonlijk zou ik voor de ozone gaan als beginner.

en de nitro en co2 lekker laten liggen...

Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #4 Februari 10, 2011, 12:58:45
edit2Rapporteer  
Persoonlijk zou ik geen 2006 materiaal kopen. Vaak niet heel erg veilig.

Heb je al veel uur gemaakt met de spullen die je nu hebt? Misschien gewoon nog even door oefenen..

Of zijn deze spullen nog veel ouder?
erikwww

Berichten: 53
Logs: 0 | 213 uur
Antwoord #5 Februari 10, 2011, 19:25:32
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties.

@tgroot
In mijn prijsklasse kan ik de Best Waroo's alleen van 2007 vinden, zijn die ook goed?
En de Naish Cult 2008 alleen een 9m en 15m kunnen vinden in mijn prijsklasse, is dat wat? 15m lijkt me wel wat aan de grote kant.

@Iw@n
De kites die ik nu heb (co2 en nitro) zijn wat oudere c-kites uit 2004.  Vrij aggressief dus wat moeilijker om mee te beginnen. Heb er al wel een paar keer mee in het water gelegen, maar t ging niet echt makkelijk.

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #6 Februari 10, 2011, 21:48:08
edit2Rapporteer  
Het goede nieuws is dat je met zowel de Ozone als de SW prima kan beginnen. Ben zelf (na een ouwe troep avontuur met marktplaats zooi) met een SW 06 begonnen.

Het slechte nieuws is dat kite surfen je uiteindelijk veel tijd en geld gaat kosten. Deze kites zijn weliswaar geen ouderwetse C kites meer, maar als je (en dat gaat gebeuren) een keer een 2008/9/10  kite pakt dan merk je dat die veel verfijnder zijn, groter windebereik, betere safety en beter doordacht.
Hierna ga je in de regel naar lekkerder materiaal, en omdat je verslaafd bent ga je dat dan kopen.

Die schaarse momenten dat je op het water staat wil je gewoon lekker varen! De kans is dus groot dat je binnen een paar maanden toch wat anders wilt.

Mijn tip, lees je goed in, vraag hier naar welke kite je op zoek zou moeten gaan, spaar nog wat en koop iets waar je wat langer blij van wordt!

succes.
erikwww

Berichten: 53
Logs: 0 | 213 uur
Antwoord #7 Februari 10, 2011, 22:18:54
edit2Rapporteer  
@El Rudo
Ik begrijp best dat het met duurder materiaal veel lekkerder gaat maar daar heb ik het geld even niet voor. Ga een huis kopen dus voorlopig gaat m'n geld daar  heen. Dus wil m'n oude c-kites verkopen en daar een wat betere voor kopen, maar t budget is dus niet al te groot.

Heb nu uitzicht vanuit m'n huis op het kitestrand van Strand Horst, ik ben dus eigenlijk wel verplicht om te gaan kiten. Kan binnen 5 minuten op t strand staan.

Ik heb ook nog een Cabrinha Crossbow 2006 12M gezien, dat ook een goede kite om mee te beginnen?

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Februari 10, 2011, 22:38:18
edit2Rapporteer  
kijk eens naar deze advertentie:
http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/4513

En dan de 13m Waroo. Is een goede kite en vaart prima.
Is een stuk beter te varen als een Shockwave of een Crossbow uit 2006.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 Februari 10, 2011, 22:57:37
edit2Rapporteer  
@El Rudo
Ik begrijp best dat het met duurder materiaal veel lekkerder gaat maar daar heb ik het geld even niet voor. Ga een huis kopen dus voorlopig gaat m'n geld daar  heen. Dus wil m'n oude c-kites verkopen en daar een wat betere voor kopen, maar t budget is dus niet al te groot.

Heb nu uitzicht vanuit m'n huis op het kitestrand van Strand Horst, ik ben dus eigenlijk wel verplicht om te gaan kiten. Kan binnen 5 minuten op t strand staan.

Ik heb ook nog een Cabrinha Crossbow 2006 12M gezien, dat ook een goede kite om mee te beginnen?



Dan heb ik nog beter nieuws: het verschil tussen een 2de hands kite van 250 en 350 Euro is gigantisch, als je je tenminste laat helpen door de kiters op dit forum!
nogmaal succes, en sterkte met het huis (ben zelf ook net over)
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #10 Februari 10, 2011, 22:59:55
edit2Rapporteer  
@ Erik:
Die oude kites van je kan (en mag) je niet meer verkopen. Is niet meer verantwoord. Ik heb er zelf ook mee leren kiten, maar goed...dat waren andere tijden. Die kites gewoon lekker bewaren (nostalgie) of ombouwen tot een zitzak ofzo.

Waroo van 2007 is ook prima om mee te beginnen, heb daar 2 jaar met veel plezier mee gevaren. Je kan het beste een 11 nemen, 13 is wel erg traag (de 11 ook al redelijk) en je wint er niet veel low-end mee.
Kan je relaxed varen van 18-25 knopen.

Cabrinha 2006 heeft mn maatje...kite heeft veeeeeel power...maar is lomp traag...maar goed, daardoor lekker rustig...
erikwww

Berichten: 53
Logs: 0 | 213 uur
Antwoord #11 Februari 13, 2011, 01:53:57
edit2Rapporteer  
Heb nog even wat reviews en dergelijke doorgelezen op internet en gekozen voor de Cabrinha Crossbow 12m 2006.
Ga het daar eerst maar eens mee proberen. Heb ik in ieder geval even wat om mee te spelen. En dan maar ff sparen voor wat beter materiaal.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #12 Februari 13, 2011, 18:16:49
edit2Rapporteer  
Weer zo iemand die hier voor advies komt en dat allemaal in de wind slaat om zijn eigen zin te doen. Vraag het dan niet hé.

Je zal er vanzelf achterkomen als je wat meer gaat kiten waarom men dit advies geeft.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #13 Februari 13, 2011, 19:06:40
edit2Rapporteer  

Heb nog even wat reviews en dergelijke doorgelezen op internet en gekozen voor de Cabrinha Crossbow 12m 2006.
Ga het daar eerst maar eens mee proberen. Heb ik in ieder geval even wat om mee te spelen. En dan maar ff sparen voor wat beter materiaal.
Tja, een pentium 1  PC kreeg destijds ook hele goede reviews. Ik zou als ik jou was geen stuiver aan die oude zooi uitgeven. Voor een klein beetje meer is er al veel beter 2e hands materiaal te koop.
erikwww

Berichten: 53
Logs: 0 | 213 uur
Antwoord #14 Februari 14, 2011, 02:36:11
edit2Rapporteer  
Weer zo iemand die hier voor advies komt en dat allemaal in de wind slaat om zijn eigen zin te doen. Vraag het dan niet hé.

Je zal er vanzelf achterkomen als je wat meer gaat kiten waarom men dit advies geeft.

Waar slaat dit bericht nou weer op??

Zoals ik al duidelijk gemeld had heb ik geen geld voor duurder materiaal. De Crossbow komt er uit als prima beginnerskite. Ik heb momenteel max 250 euro te besteden en dit is het beste wat ik daarvoor kan krijgen in de juiste maat. Ik wil gewoon even een kite hebben zodat ik aan de slag kan en daarna gewoon even sparen voor nieuwer materiaal.

Als je niks zinnigs te melden hebt, reageer dan gewoon niet.
JiePie

Geen avatar

Berichten: 140
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #15 Februari 14, 2011, 10:04:35
edit2Rapporteer  
Haha, doe is aardig tegen elkaar.Wink
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #16 Februari 14, 2011, 11:38:41
edit2Rapporteer  
Weer zo iemand die hier voor advies komt en dat allemaal in de wind slaat om zijn eigen zin te doen. Vraag het dan niet hé.

Je zal er vanzelf achterkomen als je wat meer gaat kiten waarom men dit advies geeft.

Waar slaat dit bericht nou weer op??

Zoals ik al duidelijk gemeld had heb ik geen geld voor duurder materiaal. De Crossbow komt er uit als prima beginnerskite. Ik heb momenteel max 250 euro te besteden en dit is het beste wat ik daarvoor kan krijgen in de juiste maat. Ik wil gewoon even een kite hebben zodat ik aan de slag kan en daarna gewoon even sparen voor nieuwer materiaal.

Als je niks zinnigs te melden hebt, reageer dan gewoon niet.

Zoals eerder aangegeven wordt is het niet zinvol om je spaarzame centen uit te geven aan een inferieure kite.

Kiten is niet goedkoop. Als je beknibbeld op materiaal doe je jezelf in leercurve, plezier en bovenal veiligheid te kort.

Feit is ook dat je nu 250 euro achteruit bent, en hoelang gaat het nu duren voor je weer een acceptabel bedrag beschikbaar hebt?

99% van de aanwezigen hier geeft naar eer en geweten advies om te zorgen dat zoveel mogelijk mensen met plezier en vooral veilig met deze sport bezig kunnen zijn. Als dan deze (gevraagde) adviezen door een (gecharceerd:) suicidaal in de wind worden geslagen is enige frustratie van een goed werkend forum is dus te begrijpen.
Grootste probleem is; je bent niet de eerste.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #17 Februari 14, 2011, 11:44:40
edit2Rapporteer  

Wanneer denk je het water op te gaan?

 Het gaat weer kouder worden de komende tijd vrees ik.

April ? Dan zijn we weer 2 maanden verder en had je misschien al iets meer te besteden, dus een kite van 2008 ofzo kunnen kopen..
erikwww

Berichten: 53
Logs: 0 | 213 uur
Antwoord #18 Februari 14, 2011, 16:32:38
edit2Rapporteer  
Volgens mij wordt ik hier niet echt serieus genomen. Ik stel toch niet voor niks hier vragen op dit forum? Ik heb wel degelijk wat aan de antwoorden die hier worden gegeven. Alleen momenteel geen 400+ euro voor een duurdere kite. En die crossbow die maar 170 euro heeft gekost is echt geen weggegooid geld, die krijg ik tegen de tijd dat ik wat meer geld heb wel weer verkocht.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #19 Februari 14, 2011, 18:29:04
edit2Rapporteer  
dat weet ik wel zeker van niet
De reden dat je m voor die prijs hebt, is dat de merkt op zn gat ligt. De hype is eraf, dus er is overschot, 2e hands doet een kite niks meer qua prijs.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #20 Februari 14, 2011, 18:34:16
edit2Rapporteer  
ik heb een Ozone Edge 13m. voor je uit 2008.  prima kite kan je erg lang mee vooruit. (en omhoog).  voor jou € 275 en das niet te veel.  met bar uiteraard.
StefanS

Berichten: 71
Antwoord #21 Februari 14, 2011, 19:11:01
edit2Rapporteer  
Ohjaa anders koopt ie die Ozone ook nog ff. Heeft ie al 2 kites in ze setje
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #22 Februari 14, 2011, 19:18:57
edit2Rapporteer  
Heb nog in geen 1 post gezien welk budget je nou precies hebt...
erikwww

Berichten: 53
Logs: 0 | 213 uur
Antwoord #23 Februari 14, 2011, 22:01:42
edit2Rapporteer  
@markus
Is dat een goede kite om mee te beginnen? Met welke windrange kan ik daar met m'n 80kg mee kiten?

@Gehaktdag
Dat had ik al wel vermeld, 250euro.
erikwww

Berichten: 53
Logs: 0 | 213 uur
Antwoord #24 Februari 14, 2011, 22:16:27
edit2Rapporteer  
@markus
Gaat hier hier om een Edge 2 of 1, de Edge komt namelijk uit 2007 en de Edge 2 uit 2008.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.