Waarom kitesurfen zo populair is... ?

Michellexoxo

Geen avatar

Berichten: 4
Maart 03, 2011, 17:28:47
edit2Rapporteer  
Hello,

Oke misschien heb ik een beetje een apart vraagje ^^ maar wie weet kunnen jullie me helpen.
Ik ben bezig met een verslag voor school (HBO) over vrijetijdsbesteding > Kitesurfen.
En aangezien het nog een relatief nieuwe sport is zeker voor onderzoek heb ik een vraag aan de mensen die vast langer kitesurfen dan mij..
Wat maakt kitesurfen nou zo speciaal. Wat zijn de succes elementen van kitesurfen?
Ik hoop dat jullie je mening willen geven ^^
Alvast bedankt

 Grin
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #1 Maart 03, 2011, 17:51:37
edit2Rapporteer  
Je kan gaan waar je wil, veel variatie; wave, wake, oldskool, speed... Er blijft uitdaging in zitten, er zullen altijd tricks zijn die je nog niet kan. Maar ook de community, de feestjes, evenementen, vrienden etc.

Maar kan je dat met HBO niveau zelf ook niet bedenken?  loser Tongue
Michellexoxo

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #2 Maart 03, 2011, 17:55:19
edit2Rapporteer  
Mjah misschien had ik het zelf wel kunnen doen.
Maar dan is het geen goed onderzoek meer.. Dus tja ^^
En aangezien het nog niet het weer is om naar de kitespots te gaan om daar beetje rond te vragen maar zo.
Thanks iig Smiley
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Maart 03, 2011, 17:58:09
edit2Rapporteer  
Mjah misschien had ik het zelf wel kunnen doen.
Maar dan is het geen goed onderzoek meer.. Dus tja ^^
En aangezien het nog niet het weer is om naar de kitespots te gaan om daar beetje rond te vragen maar zo.
Thanks iig Smiley

Ah mietje! Er zijn al genoeg mensen aan het varen hoor. Neem een camera mee
stel wat vragen en maak er een mooi filmpje van. Dat toont toch veel meer. Wink
Michellexoxo

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #4 Maart 03, 2011, 18:00:12
edit2Rapporteer  
Awh ,, laat mij lekker een mietje zijn ^^ ik blijf een meisje die totaal niet van kou houdt.
Helaas gewoon een papier onderzoek, het filmpje heb ik al. Maar het was het proberen waard om die vraag hier te stellen. ^^
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Maart 03, 2011, 19:31:16
edit2Rapporteer  
Was sarcastisch bedoelt hoor, ik wist niet dat je het zo op zou vatten. Wink

Maar wat  Vinni zegt klopt wel. Je kan het helemaal zo doen als je zelf wilt.
En de communitie is ook behoorlijk groot en dat maakt het alleen maar leuker.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 Maart 03, 2011, 19:44:19
edit2Rapporteer  
Hmmmm, het gaat blijkbaar inderdaad niet goed met het (HBO) onderwijs in Nl.
Als je een bepaald onderwerp inhoudelijk wilt gaan onderzoeken dan zul je er niet aan ontkomen om ( wil je een beetje een inhoudelijk waarheidsgetrouwe weergave geven) de boel in de praktijk te onderzoeken.
Het kitesurfen wordt ( puur op theoretische basis / literair onderzoek) bijvoorbeeld door veel vogelvrienden bestempeld als zeer schadelijk. In de praktijk maak ik het nu mee dat bijv parende Futen zich niets van mij en m'n vliegertje aantrekken.
Juist door beeldvorming ( niet gebaseerd op de praktijk) hebben veel mensen geen idee wat het kitesurfen eigenlijk is. Da's jammer en niet goed voor de sport.
 
en anders kun je altijd nog parkeerwachter worden toch  Grin
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #7 Maart 03, 2011, 19:47:49
edit2Rapporteer  
Citaat van: Michellexoxo link=topic=39563.msg548233#msg548233
een vraag aan de mensen die vast langer kitesurfen dan mij..
Ik hoop dat jullie je mening willen geven ^^


Ik wel mijn mening wel geven: het is " langer kitesurfen dan ik"  Smiley Smiley

HBO niveau  Huh

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #8 Maart 04, 2011, 09:32:24
edit2Rapporteer  
Citaat van: Michellexoxo link=topic=39563.msg548233#msg548233
een vraag aan de mensen die vast langer kitesurfen dan mij..
Ik hoop dat jullie je mening willen geven ^^


Ik wel mijn mening wel geven: het is " langer kitesurfen dan ik"  Smiley Smiley

HBO niveau  Huh



Ik wel mijn mening wel geven? ik WIL mijn mening wel geven

flauw he? Wink
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #9 Maart 04, 2011, 10:24:44
edit2Rapporteer  
Ik wel mijn mening wel geven? ik WIL mijn mening wel geven

flauw he? Wink

Ehhhh, het moet dan toch zijn: Flauw hè?    ThumpsUp

R.B.

Berichten: 951
Antwoord #10 Maart 04, 2011, 10:38:29
edit2Rapporteer  
Ehhhh??? Komt dit voor in het NL woordenboek?
Lol.
Rene.v.R

Berichten: 55
Antwoord #11 Maart 04, 2011, 11:06:16
edit2Rapporteer  
Jongens, richd un spellingforum op met elkar. Wort fast een groot suxes!  Grin
vmk

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #12 Maart 04, 2011, 11:07:56
edit2Rapporteer  
Het is wel erg makkelijk om je vraag hier zomaar neer te leggen zonder verdere toelichting. Je vraagstelling is volgens mij nogal breed en niet specifiek. Welke hbo opleiding volg je eigenlijk, welke vragen wil je in je verslag beantwoorden/behandelen?

Wat kitesurfen speciaal maakt zal voor veel mensen verschillen, maar er zullen ook zeker algemene overeenkomsten zijn. Wat kitesurfen betreft zul je op het internet weinig tot geen andere literatuur vinden. Om je op weg te helpen zou je eens kunnen kijken naar wat er aan studies is gedaan binnen de surf en windsurf subculturen.     

Surfstudies: http://surfing.wikia.com/wiki/Academic_research_in_surfing

Een leuke windsurfstudie: http://muir.massey.ac.nz/bitstream/10179/1639/1/02_whole.pdf

P.S.  die windsurfstudie (getiteld: who needs money when you can go windsurfing) kan ik iedereen aanraden, is leuk geschreven en op veel punten best herkenbaar (ook al gaat het over windsurfen).
Michellexoxo

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #13 Maart 04, 2011, 12:18:32
edit2Rapporteer  
Goed, ik weet niet of het nog zin heeft maar goed. Ik studeer Sport en bewegingseducatie. Nederlands is nog steeds niet mijn sterkste kant (dyslexie).
Het onderzoek wat echter nu wordt gedaan is een vooronderzoek. Aangezien je tegenwoordig allemaal verzoeken moet inleveren om echt een onderzoek uit te mogen voeren. En ik was gewoon benieuwd wat nou van verschillende mensen de motivatie was om te gaan kitesurfen. En wat het succeselement is van kitesurfen volgens hun. ^^ Maar goed, ik geloof dat ik daar toch een andere plaats voor moet gaan zoeken.
En het praktijk onderzoek komt wel, als het vooronderzoek dus is goedgekeurd.

Maar in iedergeval bedankt voor jullie toevoeging...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Maart 04, 2011, 12:29:43
edit2Rapporteer  
Off-topic: als je dyslectisch bent, leer jezelf dan aan om alles minimaal 2x rustig te lezen alvorens op "verzenden" te drukken. Ik spreek uit ervaring Wink


Wat betreft je vraag: je kunt zelf vast ook wel genoeg bedenken. Vergelijk het eens met een aantal andere poplulaire sporten zoals:

- voetbal
- mountainbiken/racefietsen
- windsurfen

Er zijn duidelijk een aantal aantrekkelijke kenmerken die deze sporten niet hebben, en kiten wel. Ook zijn er overeenkomsten. Regelmatig wordt onze sport vergeleken met parachutespringen.

Vergeet ook niet naar de materiaalkosten te kijken.

Zet hier je ideeen neer zodat de rest het wellicht nog kan aanvullen. Het blijft immers een opdracht die JIJ moet doen, dus geef zelf de aftrap!
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #15 Maart 04, 2011, 13:42:57
edit2Rapporteer  
Zet hier je ideeen neer zodat de rest het wellicht nog kan aanvullen. Het blijft immers een opdracht die JIJ moet doen, dus geef zelf de aftrap!

Ja meester Michiel  Smiley
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #16 Maart 04, 2011, 15:10:15
edit2Rapporteer  
Eigenlijk is kitesurfen helemaal niet zo populair.

Ik denk dat bijvoorbeeld skeeleren, nordic walking, spinnen, mountainbiken en snowboarden veel sneller gegroeid zijn.
gokje: kitesurfen in 10 jaar van 500 naar 50.000
snowboarden: in 20 jaar naar 1 miljoen?
en 2 miljoen verkochte mountainbikes, of meer?

misschien was zelfs windsurfen sneller
leeany

Berichten: 844
Antwoord #17 Maart 05, 2011, 02:18:40
edit2Rapporteer  
Eigenlijk is kitesurfen helemaal niet zo populair.

Ik denk dat bijvoorbeeld skeeleren, nordic walking, spinnen, mountainbiken en snowboarden veel sneller gegroeid zijn.
gokje: kitesurfen in 10 jaar van 500 naar 50.000
snowboarden: in 20 jaar naar 1 miljoen?
en 2 miljoen verkochte mountainbikes, of meer?

misschien was zelfs windsurfen sneller
Niet overdrijven, Nordic walking is zowaar afgestorven in de afgelopen 2 jaar. (In Nederland) Kleine hype, waarvan nog maar 20 procent nog steeds aan nordic walking doet, en de rest overgestapt is naar normaal wandelen/trekking of zelfs helemaal gestopt is.

Snowboarden is echt niet zo immens. 1.1 miljoen wintersporters dit jaar, waarvan ongeveer 20-25% snowboard of zowel skiet (?) als snowboard.

Skeeleren doet vrijwel niemand meer in Nederland, maar skaten wel (skeeler is 5 wiels en is zowaar overgenomen door 100mm 4wiels skates).

En.. omdat deze 4 andere sporten net even iets populairder waren/zijn wil niet zeggen dat kitesurfen niet populair is.
Anders vergelijken we het gewoon met downhill mountainbiken, powerboat-racing, trailrunning en schansspringen wat hier in Nederland totaal niet populair is.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #18 Maart 05, 2011, 16:49:48
edit2Rapporteer  
je zou je vraag iets moeten inperken. Wat maakt kitesurfen zo sepciaal ten opzichte waarvan? andere watersporten zoals windsurfen, wakeborden, golvsurfen? of biljarten, schaken, darten. Geef ook ff een definitie voor succeselementen? persoonlijk, economisch, sociaal etc. Ik verwacht dat je dan ook doelgerichter kan vragen en betere antwoorden krijgt.
Mich

Berichten: 138
Antwoord #19 Maart 11, 2011, 02:09:54
edit2Rapporteer  
@ michelle

Voor mij is kitesurfen speciaal, omdat ik lekker met de elementen (lees wind, water en golven) bezig ben. Als ik aan het kiten ben ben ik vooral niet met andere dingen bezig, en is mijn hoofd helemaal leeg (en neeeeh normaal valt dat wel mee ;-)
Het heeft ook wat nadelen:
Het waait nooit wanneer je wil, en/of vrij bent. En soms moet je er ook nog wel een stuk voor rijden bij de juiste spot te komen (dit in verband met windrichtingen)

Wat dat betreft niet de meeste handige sport, maar wel de meest relaxde en passievolle sport met continue uitdagingen, en adrenaline.

Zooo ik hoop dat je hier iets aan hebt
Woutertje

Berichten: 193
Antwoord #20 Maart 11, 2011, 10:59:46
edit2Rapporteer  
Damn, want een miereneukerij en muggenzifters... Naar mijn idee nou niet echt de laid back instelling die bij het surfwereldje hoort?

Als je nog meer meningen en ervaringen wilt dan hierboven gegeven drop me dan een mailtje.
Geeft sowieso mensen interviewen niet een beter beeld dan via een forum?
maaikeslooven

Berichten: 2
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #21 Maart 18, 2011, 21:49:26
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het gewoon heerlijk is om met de wind, de golven en het water te kunnen spelen. Je kan alles erin kwijt. Je bent afhankelijk van de natuur en eigenlijk is dat best een lekker gevoel.. Alhoewel het zo af en toe ook behoorlijk frustrerend kan zijn.

Ook zijn alle kiters hartstikke leuke mensen. Je leert heel snel mensen kennen en iedereen is super behulpzaam.

@mich , wat betreft die nadelen klopt helemaal. Daar heb ik ook altijd last van.. ik woon zelf behoorlijk ver van het water af, maar als je dan kan kiten, dan staat er meestal pokke wind.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #22 Maart 18, 2011, 22:35:33
edit2Rapporteer  
Hello,

Oke misschien heb ik een beetje een apart vraagje ^^ maar wie weet kunnen jullie me helpen.
Ik ben bezig met een verslag voor school (HBO) over vrijetijdsbesteding > Kitesurfen.
En aangezien het nog een relatief nieuwe sport   Lips Sealed is zeker voor onderzoek heb ik een vraag aan de mensen die vast langer kitesurfen dan mij..
Wat maakt kitesurfen nou zo speciaal. Wat zijn de succes elementen van kitesurfen?
Ik hoop dat jullie je mening willen geven ^^
Alvast bedankt

 Grin
Anyway, wel eens gehoord van Thesistools.com ik weet niet hoor, maar volgens mij hoor je niet thuis op HBO als je dit een onderzoek noemt. Als je dit een onderzoek noemt, onderzoek ik elke nacht de kleur zwart vanuit de binnenkant van m'n ogen, en zeg ik op m'n afstuderen; zwart is best donker.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #23 Maart 18, 2011, 23:51:18
edit2Rapporteer  
Dit heb je wel gemist in SA of niet dan Morres? Grin

Wij jou ook hoor  InLove
AirtimeEddy

Berichten: 154
Antwoord #24 Maart 19, 2011, 00:36:45
edit2Rapporteer  
Word tijd dat het weer lekker gaat waaien en de temperatuur wat omhoog gaat.
Wat een bla!

Kiten is gewoon lekker.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.