Nieuwe set

Wessel

Geen avatar

Berichten: 8
Maart 08, 2011, 11:16:56
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik ben van plan om mijn oude 2007 kites eindelijk eens te vervangen voor een nieuwe (overjarige) set. zelf zit ik te denken aan bijvoorbeeld een North Evo 2010 en eigenlijk wil ik eerst 1 kite kopen en dan later misschien nog een kleinere maat erbij.

De vraag is: welke maat is in dit geval het meest geschikt voor mij? Ik weeg ongeveer 80kg.
Lowend is belangrijk (vanaf 14/15 knopen wil ik al kunnen varen). Nu een 12 en later nog een 8?

Welke kites zijn dan het meest geschikt?
Belangrijk:
- lowend
- makkelijke relaunch
- goede depower, veilig
- flinke windrange
- old school, freeride

Alvast bedankt voor de reacties!
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #1 Maart 08, 2011, 11:22:41
edit2Rapporteer  
De Switchblade voldoet aan je eisen.
Waarschijnlijk kun je met een 10m al uit de voeten, anders is er nog de 11m. 12m is eigenlijk niet nodig gezien je gewicht.
Later nog een 7, danwel 8 en je hebt een mooie set.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #2 Maart 08, 2011, 11:32:31
edit2Rapporteer  
met een 10 kan je toch niet met 14/15 knopen varen. In ieder geval niet lekker varen.

Ik weeg 85 en had vorig jaar een 12/8 combi en dat vond ik echt heerlijk. Die 12 pakte ik vanaf 15/16 knopen tot 22/23, en daarna de 8. En dat ging prima.

Welke kite geschikt is is denk ik een lastige vraag omdat dit er best veel zullen zijn, ik denk dat je gewoon lekker heel wat kitetjes moet gaan proberen en zelf die eruit halen die jij het lekkerst vind.

Als ik jouw eisen zo lees denk ik aan een North Rebel.
-MAARTEN-

Berichten: 170
Antwoord #3 Maart 08, 2011, 12:13:20
edit2Rapporteer  
Ik heb dezelfde eisen aan een kite. Ben zelf ook 80 kg en vaar met een set 10/7. Ik kan vanaf 11 knopen varen en met 14/15 knopen lekker varen en jumpen. De 7 heb ik voor boven de 25 knopen en kan ik doorvaren tot 40/45 knopen.

Ik vaar met de Advance Kaiman 2010 waar ik erg tevreden over ben  ThumpsUp. Het is een kite met een uitstekende low-end, welke erg makkelijk te relaunchen is, goede depower heeft, bombproof is, freeride/oldskool kite waarmee je super hoog kan springen, stabiel is, etc. Misschien ook wel een kite voor jou....

Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #4 Maart 08, 2011, 12:57:34
edit2Rapporteer  
Ik heb ook wel dezelfde eisen, vaar nu met een Rebel 10m 2008 en weeg zo'n 85kg. Vaar wel pas vanaf een knoop of 19 en bij 23-25 knopen vind ik em t fijnst.
Ik zou dan ook eerder een 8 pakken boven de 25 knopen en hoger?

Ben toevallig ook voor iets nieuws aan het kijken en zou t liefst 2 kites willen.
Denk dan eerder aan 10/8 of 11/8, alleen heeft North geen 11 dacht ik.
Ben bang dat ik 12 te groot/traag vind en dat dit niet goed op een 8 aansluit.
Nieuwe kites hebben volgens mij al een beter bereik, dus daar ga je sowieso al op vooruit. Of niet gasten?

Ik kom zelf weer op een Rebel uit of Gaastra Jekyll of Best Bularoo waar ik ook wel goede verhalen over hoor. Die Advance Kaiman ga ik ook maar eens ff opzoeken dan....

Kga ook maar ff een keertje het 1 en ander testen, dat is toch het beste denk.
Wessel

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #5 Maart 08, 2011, 15:45:18
edit2Rapporteer  
Bedankt allemaal voor de reacties.  ThumpsUp

De North Rebel heb ik inderdaad ook naar gekeken.
Ziet er goed uit, maar kom ik tweedehands of overjarig niet heel veel tegen.
Ik denk dat ik toch voor een 12 / 8 combo ga, ook al is de 12 wat trager dan een 11 of 10.
(ik heb nu een 8 / 10 / 14 quiver  Grin dus ben wat gewend)

Testen zou het beste zijn, maar helaas heb ik daar weinig tijd voor op dit moment.

Ik zoek trouwens nog wat duitse webshops (kitepirates.de heeft de rebel maar niet in de juiste maat).

En wat vinden jullie van de North Fuse?
mocem

Berichten: 874
Antwoord #6 Maart 08, 2011, 16:03:16
edit2Rapporteer  
fuse is hetzelfde heeft alleen geen 5de lijn.
jatochofniet

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #7 Maart 08, 2011, 17:13:36
edit2Rapporteer  
Ik heb dezelfde eisen aan een kite. Ben zelf ook 80 kg en vaar met een set 10/7. Ik kan vanaf 11 knopen varen en met 14/15 knopen lekker varen en jumpen. De 7 heb ik voor boven de 25 knopen en kan ik doorvaren tot 40/45 knopen.

Ik vaar met de Advance Kaiman 2010 waar ik erg tevreden over ben  ThumpsUp. Het is een kite met een uitstekende low-end, welke erg makkelijk te relaunchen is, goede depower heeft, bombproof is, freeride/oldskool kite waarmee je super hoog kan springen, stabiel is, etc. Misschien ook wel een kite voor jou....



Sorry maarten maar mij maak je niet wijs dat je met een 10m2 en 80kg kan varen in 11knopen. No way... vanaf een knoopje of 14/15 begint het pas met een 10 en dan is het jumpen nou ook nog niet echt spectaculair te noemen.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #8 Maart 08, 2011, 17:38:15
edit2Rapporteer  
Nee ik kan dat ook echt niet geloven, varen met een 10m met 80kg in 11 knopen. Ik kon echt pas wegvaren met mijn 12m en 85kg in 15 knopen, daarvoor was het echt niet leuk te doen. Enne jumpen in 15 knopen met de 12 was al niet spectaculair laat staan met een 10.

Ik zou lekker voor een 12/8 of 11/7 combi gaan.

De gaastra Jekyll heb ik vorig jaar gevaren, best lekkere kite die erg makkelijk hoog springt.

Wat ook een lekkere kite is om is te bekijken is de Ozone Catalist, die moet best te krijgen zijn van vorig jaar in die combinatie!!!
jatochofniet

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #9 Maart 08, 2011, 17:44:16
edit2Rapporteer  
ik zou ook lekker voor een 12/8 combi gaan. heb je toch nog lekker wat low-end en kan je overstappen op je 8 vanaf 22 knopen ofzo... In nederland zijn de meeste dagen dat je kan kiten toch de dagen met wat minder wind en dan heb je veel meer aan een 12. 
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #10 Maart 09, 2011, 00:06:36
edit2Rapporteer  
Gewoon de combi 12/8
Deze combi heeft zich al voor veel mensen met jou gewicht bewezen, ongeacht merk en type kite
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #11 Maart 09, 2011, 11:01:47
edit2Rapporteer  
Ik zoek trouwens nog wat duitse webshops (kitepirates.de heeft de rebel maar niet in de juiste maat).

Vond toevallig windsurf.de.
Weet niet of iemand hier ervaringen mee heeft, maar ze reageren iig wel snel op m'n mail!
jatochofniet

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #12 Maart 09, 2011, 15:16:29
edit2Rapporteer  
windsurf.de en kitepirates.de zijn de twee bekendste shops in duitsland. Iedereen heeft hier over het algemeen wel goede ervaringen mee dus kan je gerust wat bestellen!
-MAARTEN-

Berichten: 170
Antwoord #13 Maart 11, 2011, 21:44:26
edit2Rapporteer  
Citaat
Sorry maarten maar mij maak je niet wijs dat je met een 10m2 en 80kg kan varen in 11knopen. No way... vanaf een knoopje of 14/15 begint het pas met een 10 en dan is het jumpen nou ook nog niet echt spectaculair te noemen.

Je kan het geloven of niet...maar het is toch echt zo dat ik met 80 kg kan varen met een Advance Kaiman 10m2 en 11/12 knp! De kite heeft echt een goede low en high-end. Afgelopen jaar paar keer gevaren met de 10 en weinig wind terwijl anderen met een 12 niet konden varen of vreselijk hard aan het werken waren om weg te komen. Het springen is niet spectaculair met 14/15 knp...dat klopt, maar het lukt wel. Echt leuk wordt het vanaf 18 knp of meer en lekker veel druk in de kite. De Kaiman is een kite waar je echt hoog mee komt. Iedereen die hem test staat er versteld van.

Daarnaast heb ik ook veel met een 12m2 gevaren...maar die zijn een stuk trager en springen een stuk minder hoog.

Voor degene die het niet willen geloven: probeer het eens! Test de Kaiman en je komt er achter. Wil je de kite eens een keer testen...let me know!

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.