Wat Mot je hier nou mee ???? 10 meter in 40 knopen plus wind

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Maart 10, 2011, 20:41:41
edit2Rapporteer  
Was vandaag op schellinkhout en heb heerlijk gevaren in een dikke 40 knopen wind met een 7 meter  ThumpsUp

Er was een knuppel aanwezig die aan 5 mensen vroeg of iemand zijn kite 10 meter Naish Kite wou opgooien.  ThumpDown

Alle 5 weigerden ze gelukkig  ThumpsUp

Ga ik vervolgens weer ff lekker kiten en besluit dan te stoppen na een topsessie , met een 7 meter bularoo  ThumpsUp ThumpsUp

Zie ik die knuppel weer iemand vragen en die laat zijn kite op.  Knuppel werd natuurlijk gigantisch gelift en zat aan de kant bijna 1.5 meter boven de grond.  ThumpDown
Dat ging niet goed en ze riepen om hulp.

Ik er naar toe om die kite op te vangen. Ik ben niet gauw kwaad maar nu wel. Ik begon die knuppel uit te schelden of tie wel wist waar ie mee bezig was, en dat we genoeg ongelukken en doden hier gehad hebben en of ie levens moe was, kortom alles wat je moet zeggen in zo,n geval
.
Zegt de knuppel: Ik vaar al 5 jaar en ben genoeg ervaren en wou even weten hoe dat voelde die kneterharde wind    ThumpDown
Wat mot je daar nou mee, wat een eikel  ThumpDown

Ook die vent nog aangesproken die zijn kite opliet. OOOO was het een 10 meter dat wist ik niet.  ThumpDown

Wat moet je nou met zulke gasten ??

Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Maart 10, 2011, 20:56:18
edit2Rapporteer  
duits leren



nee, lijnen of deflate losmaken
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Maart 10, 2011, 20:58:27
edit2Rapporteer  
Ik had de kite niet eens meer opgevangen...
hey.. waar is de rest van de text gebleven? of was het weer te grof?
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #3 Maart 10, 2011, 20:58:41
edit2Rapporteer  
Was het niet toevallig deze meneer?

Derk

Berichten: 80
Antwoord #4 Maart 10, 2011, 22:01:55
edit2Rapporteer  
Zoals Ed zegt, als je met hem praat en hij zegt "wie bitte" gewoon zeggen prima windje he, pak een 12 !

Nee zonder gein ik vind het ook wel moeilijk zulke situaties, je voelt je een beetje agentje maar als het fout gaat vergeef je het jezelf ook niet dat je niets gezegd hebt, toch ? Dus gewoon aanspreken, dat is je plicht vind ik eigenlijk, valt het niet in goede aarde zoekt tie het maar uit.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 Maart 10, 2011, 22:35:34
edit2Rapporteer  
Lastige toestand.
Ikzelf vaar in 9 van 10 gevallen ( als er een lekker windje staat) ook behoorlijk groot.
De meeste locals ken ik / kennen mij wel, en starten m'n vliegertje ook.
Ik heb het ook wel diverse keren mee gemaakt dat men zei: "zou je dat nu wel doen". 
In twijfelgevallen zorg ik wel voor de nodige backup: er staat iemand in m'n rug / handje achterkant trapeze.
Als iemand ( zonder backup) in knalharde wind op m'n homespot de boel onverantwoord de lucht in wil starten gaat dat "feestje" in de regel niet door en trekken we keihard z'n deflate eruit. Meestal eindigt dat in flinke scheldpartijen / ruzies enz.
( ik zie nog die Duitse kiteschool @ Mirns met 35knp / beginners het water opgaan  ThumpDown )
Dit is een duidelijk gevalletje van "de ene idioot helpt de andere"
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen...............
Bossy

Berichten: 338
Antwoord #6 Maart 11, 2011, 11:57:34
edit2Rapporteer  
dit was geen topper...hij raakte helemaal in paniek na oplaten kite
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #7 Maart 11, 2011, 13:09:27
edit2Rapporteer  
Darwin award uitreiken.

Zulke knuppels zuller er altijd blijven.
Je kan niet veel meer doen dan hopen dat dit soort ...... uiteindelijk "het licht "zullen zien en hun gezond verstand gebruiken..
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #8 Maart 12, 2011, 17:19:25
edit2Rapporteer  
Er stond sowieso geen 40+, misschien 25-30..
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 Maart 13, 2011, 11:10:53
edit2Rapporteer  
Er stond sowieso geen 40+, misschien 25-30..

heb zelf gemeten en het was toch echt 40 knopen op dat moment. Was jij er ook ???

Later werd de wind wel minder
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #10 Maart 13, 2011, 12:49:10
edit2Rapporteer  
 :
Er stond sowieso geen 40+, misschien 25-30..

heb zelf gemeten en het was toch echt 40 knopen op dat moment. Was jij er ook ???

Later werd de wind wel minder

Die windmeter heb je zeker in El_Gouna gekocht samen met dat horloge van Frank. Grin
joosie

Berichten: 967
Antwoord #11 Maart 14, 2011, 23:19:53
edit2Rapporteer  
tja hoe breng je dit aan zijn verstand?

De meeste leren het wel af, na 1 keer op de dijk te hebben gelegen.
zoals ikzelf, 2jaar geleden met toenemende wind toch op t water blijven en dan komt de dijk vanzelf dichterbij, ben gelukkig wel goed opgevangen door medekiters.
En dat het dan fout kan gaan zoals vorig jaar met dodelijke afloop, dan is het zeker even slikken voor medekiters, vrienden en familie.
Het blijft zeker een mooie sport, dus elkaar aanspreken en elkaar wel blijven helpen is dus noodzakelijk.   
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.