Dynabar Schuivende spreaderbar Nu met review

Mich

Berichten: 138
Maart 16, 2011, 03:09:54
edit2Rapporteer  
Ik ben van plan om een dynabar spreaderbar te kopen.

Dit omdat ik een zittrapeze draag, en daardoor niet gemakkelijk toe-side kan varen

Kennen jullie dit product?

Er is nu ook een review gepost van deze dynabar:
http://www.kitehigh.nl/gear/Accessoires/Jay/Dynabar/2011

Check deze videos even


http://vimeo.com/15183140


http://www.youtube.com/watch?v=lFCqfMQvNUA



Er is nu ook een review gepost van deze dynabar:
http://www.kitehigh.nl/gear/Accessoires/Jay/Dynabar/2011

Michel

wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #1 Maart 16, 2011, 12:10:44
edit2Rapporteer  
Kul

Heb jaren met zittrapeze gekite en geen enkel probleem om toeside te varen. Heupen wat meer draaien, kite wat meer power geven en bar iets meer van je af houden.

Tenzij je door medisch probleem je heupen niet zo goed kan draaien natuurlijk. Ik heb nu de Session2 van Ocean Rodeo. Deze kan je wat hoger op je lichaam dragen terwijl straps er toch voor zorgen dat je trapeze niet opkruipt.

Vraag is dus waarom heb je een zittrapeze? (Niet dat er iets mis mee is hoor, zijn nog een paar gasten hier die er mee varen en die zouden het prima doen op een NK)
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Maart 16, 2011, 12:37:01
edit2Rapporteer  
Toeside met zit trapeze is geen probleem, gewoon oefenen, zoals al gezegd goed je heupen draaien.

Echter trekt een zittrape meer bij toeside varen, trekt je heupen uit lijn... (kan nm niet mee roteren zoals bij een heup trapeze)
Zeker als je bv alleen een kant op toeside vaart. (ervarings deskundige... waarvoor zelfs "gekraakt"..) vooral als je overpowerd vaart krijg je het op je heupen...

Dus toeside varen beide kanten op oefenen, niet al te overpowerd varen / hele rakken toeside.

Ik ben er wel van overtuigd dat die spreaderbar enorme comfort bied (helemaal met de OR Session2 !!)
En nu met een snelsluiting leverbaar!

Ik zou zo zeggen probeer de laatste versie spreaderbar en post een review!
Mich

Berichten: 138
Antwoord #3 Maart 16, 2011, 13:32:09
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe:

Ik heb die zittrapeze vanwege een (pijnlijk) litteken op mijn bovenbuik.
Dus het is noodzakelijk dat de trapeze laag blijft. Ook  (vooral) tijdens of na een crash, of andere situaties.

Probleem is dan toch dat de trapeze niet genoeg "meedraait" en dat lijkt mij wel op te lossen met deze spreaderbar.

Iemand anders nog tips, of ervaringen??

Ik denk wel dat ik 'm ga kopen. En dan zal ik inderdaad een review posten :-)
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Maart 16, 2011, 14:18:08
edit2Rapporteer  
ziet er interessant uit.

Wie heeft er ervaring mee?
waar zijn ze te koop/testen?
Mich

Berichten: 138
Antwoord #5 Maart 16, 2011, 15:17:11
edit2Rapporteer  
Ik zit er aan te denken om er 5 te kopen samen met gerrit (van kitereparatie.nl) er dan twee zelf te houden, en de rest te verkopen.

De verkoopprijs zal dan 79euro zijn

Laat maar horen of er interesse is.
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 Maart 16, 2011, 16:23:09
edit2Rapporteer  
Interesse is er! check je pb.
Heb je info over de 2 maten? 28 v 34 cm?

Nog wel een opmerking:
Al schuift de haak mee, je blijft wel (in mindere mate) die draaiende trek aan je trapez houden bij toeside varen.

Edit over de maat:

the DYNABAR measures end to end of the inside arc are 28cm (11,02") and 34,5cm (13,58") .

van de Jaystore op KF.

http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2367525&start=80&hilit=dynabar
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 Maart 16, 2011, 18:30:33
edit2Rapporteer  
doemijdiemaarookmmaar

passen ze op een Ocean rodeo session 1?
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #8 Maart 16, 2011, 21:07:00
edit2Rapporteer  
Dit lijkt mij nou helemaal niets als je wilt springen en rotaties wil maken. Voor waverijden lijkt het me wel handig,
Mich

Berichten: 138
Antwoord #9 Maart 17, 2011, 01:53:40
edit2Rapporteer  
Ik ben behoorlijk ver met mijn bestelling (verzendkosten zijn nogal hoog) en het is ook nog eens een national holiday in italië...

Mochten er meer gegadigden zijn, dan hoor ik het graag, dan pas ik mijn eerste bestelling aan.
Zodra ze binnen zijn, zijn ze ook te bezichtigen.

Stuur me een pm, met daarin je mailadres, dan mail ik je terug.

Thanks,
Michel
06-20629437
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #10 Maart 17, 2011, 18:42:21
edit2Rapporteer  
Wat ik mij afvraag   Huh is dat je volgens mij met deze spreader je rug op een onnatuurlijke wijze belast. Je heupen, onderrug krijgen een trekkracht van de zijkant lijkt mij.
Misschien eens voorleggen aan een fysiotherapheut of orthopeed of iemand die een beetje sjoege heeft van ons skeletje voor je gaat aanschaffen. Shocked
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #11 Maart 17, 2011, 18:57:40
edit2Rapporteer  
toen ik net overstapte naar een zittrapeze had ik dat gevoel ook kan ik mij herinneren. Nu heb ik zoiets van dat ik het probleem niet meer zie. Wennen dus!
Mich

Berichten: 138
Antwoord #12 Maart 17, 2011, 20:09:42
edit2Rapporteer  
Wat ik mij afvraag   Huh is dat je volgens mij met deze spreader je rug op een onnatuurlijke wijze belast. Je heupen, onderrug krijgen een trekkracht van de zijkant lijkt mij.
Misschien eens voorleggen aan een fysiotherapheut of orthopeed of iemand die een beetje sjoege heeft van ons skeletje voor je gaat aanschaffen. Shocked


Ik denk dat je daar wel een punt hebt,  ahoewel mijn zittrapeze uiteraard de krachten redelink verdeeld, en naar mijn heupen/benen verspreid. Ik zal het binnenkort eens voorleggen aan iemand die er verstand van heeft. De draaibelasting bij de haak in "normale" positie lijkt me ook wel heftig.


toen ik net overstapte naar een zittrapeze had ik dat gevoel ook kan ik mij herinneren. Nu heb ik zoiets van dat ik het probleem niet meer zie. Wennen dus!

Hey Kootsie, dus blijven proberen??
Ik ga toch de "hulp" inroepen van de dynabar, het zal er zeker niet moelijker van worden.

Je moet wat over hebben voor je hobby hè ;-)

Als er nog gegadigden zijn (of als je hardcore waverijders kent) voor een Dynabar,  dit mij even per PM laten weten, dan kan ik er rekening mee houden met mijn bestelling.

Uiteraard zijn ze straks in Nederland te bezichtigen.

Groeten,
Michel


[edit] berichten samengevoegd, je kunt gewoon je eigen bericht bewerken en evt. iets nieuws toevoegen. Dat houdt de boel een beetje overzichtelijk
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #13 Maart 17, 2011, 20:23:58
edit2Rapporteer  
Lijkt mij niks, nu moet je volgens mij steeds je balans vinden omdat de kracht van je kite steeds op een andere plek wordt overgedragen en niet op 1 vast punt zoals een gewone trapeze.

Maar wie weet werkt het wel goed Wink
ricadelic

Berichten: 72
Antwoord #14 Maart 17, 2011, 21:43:21
edit2Rapporteer  
Ik heb er eentje. Het systeem werkt erg goed en lopen naar het water wordt een stuk makkelijker. Het enige nadeel voor mij is dat de depower range van mijn kite een cm of 10 minder wordt, en ik ben al niet zo groot.

De dynabar heeft 3 vaste plekken op de spreaderbar. Links, rechts en midden. Verder zal de kite meestal in het midden locken maar dan is de bewegende haak nog steeds erg relaxed.

Als je in de buurt van Amsterdam woont kan je um wel eens proberen!

Btw toeside varen is hiermee echt vet rlxd! :-)
Mich

Berichten: 138
Antwoord #15 Maart 17, 2011, 22:36:03
edit2Rapporteer  
Ik heb er eentje. Het systeem werkt erg goed en lopen naar het water wordt een stuk makkelijker. Het enige nadeel voor mij is dat de depower range van mijn kite een cm of 10 minder wordt, en ik ben al niet zo groot.

De dynabar heeft 3 vaste plekken op de spreaderbar. Links, rechts en midden. Verder zal de kite meestal in het midden locken maar dan is de bewegende haak nog steeds erg relaxed.

Als je in de buurt van Amsterdam woont kan je um wel eens proberen!

Btw toeside varen is hiermee echt vet rlxd! :-)

Hey dat is goed nieuws!!! Dat bevestigt mijn vermoedens wel.
Ik ga de bestelling binnenkort de deur uit doen :-)

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #16 Maart 18, 2011, 12:25:23
edit2Rapporteer  
Vraag me af  Huh

kan hij ook op mystictrapeze met klikkersysteem  Undecided
Mich

Berichten: 138
Antwoord #17 Maart 19, 2011, 23:16:18
edit2Rapporteer  
Hey Teigetje,


Geen idee, ze zeggen dat het op iedere trapeze past.
Maar mij lijkt het lastig om dan het klik systeem dan te behouden.
Klikt de "klikker" rechtstreeks in de spreaderbar??

Vraag me af  Huh

kan hij ook op mystictrapeze met klikkersysteem  Undecided

Even gechecked hoe dat er uit ziet bij Mystic. maar volgens mij ben je dan je quicklock kwijt.
DYNABAR levert wel de dynahook, waarmee je snel en veilig kan vast en losmaken.


[edit] berichten samengevoegd, je kunt gewoon je eigen bericht bewerken en evt. iets nieuws toevoegen. Dat houdt de boel een beetje overzichtelijk
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 Maart 30, 2011, 19:36:13
edit2Rapporteer  
btje bs apparaat imho
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #19 Maart 30, 2011, 21:59:10
edit2Rapporteer  
btj kort door de bocht reactie.. imho  ;-)

Ik ben erg benieuwd of het zo lekker vaart als ik denk dat het doet.. ook op KF is er genoeg over te vinden.

En in het kader van "meten is weten" komt de pakketdienst deze week de laatste versie van de Dynabar (s) met dynahook bij mij thuis bezorgen...

Laat het zaterdag maar waaien!


Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 Maart 30, 2011, 22:25:05
edit2Rapporteer  
denk dat het voor snowkiten miss handig is, maar verder zie ik het punt niet, in het verleden zijn er ook zulke apparaten geweest, blijkbaar geen succes
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #21 April 04, 2011, 16:38:46
edit2Rapporteer  
Nou Ik heb ‘m geprobeerd hoor!

De Dynabar v6 size S (11”) met wave and free-ride slider inclusief 2 snelsluitingen op een zit trapeze.

Met 14 en 10m kite, waveboard en TT. Heerlijk windje en fijne temperatuur.

Begonnen met de wave-slider en op mijn waveboard.

De haak staat standaard omhoog door het elastiek, gewoon simpel inhaken. Dit kan ook net zo makkelijk op het water als op de kant. Unhooked gaan is dus geen probleem met deze haak.

De haak glijdt gemakkelijk van links naar rechts en blijft in het midden staan bij normale houding, het lopen naar het water gaat gemakkelijker, geen rotatie trek meer aan je trapeze.

Bij het varen valt meteen op dat je je veel vrijer voelt en dat ook bent, je lichaam wordt niet meer uit lijn getrokken.

Switchstance op mijn niet favoriete kant is veel gemakkelijker. Net als bij het naar het water lopen is de rotatie trek bij switchstance vrijwel weg. Veel vrijer gevoel.

Sprongetjes en backroll’s op waveboard geen probleem, rotatie moment is iets anders maar dat went.

Gewisseld naar TT en wat meer gesprongen, gaat allemaal prima, naar switch springen en hard door de bocht scheuren is allemaal geen probleem gaat lekker, het gevoel van de heen en weer schietende haak is even wennen, maar geen probleem.

Bij rotaties, bv backroll to switch, door het veranderde trekpunt meer neiging tot over-rotatie. Dit is puur een kwestie van gewenning.

Tijd om te wisselen naar de Freeride-slider. (met de grotere bult in het midden)

Deze slider geeft een wat meer vertrouwd gevoel van de normale haak. Door de vorm is er wat meer weerstand voordat de haak verschuift naar links of rechts. Echter is door de vorm de verschuiving ook wat abrupter.

Rotaties, dubbele rotaties, table tops, ondersteboven hangen,  allemaal geen probleem met de Dynahook. (slider maakt niet uit)

Door het verschuiven van de haak ga je wel meer gepowerd varen als de haak in de links of rechts positie staat (logisch gevolg), hierdoor ben je geneigd iets eerder je depowerstrap te gebruiken (in tegenstelling tot vrijwel nooit gebruiken bij een normale haak. Kite: Ocean Rodeo Rise)

Maat van de Dynabar was goed, de snelsluitingen paste wel op mijn trapeze maar daardoor werd ie wel wat te ruim. Met 1 snelsluiting was de haak niet mooi gecentreerd. Zonder snelsluiting paste hij perfect. Dit levert trouwens geen problemen bij aan of uittrekken, gewoon alles wat losser en je stapt er zo uit.

Wel of geen snelsluiting is dus voornamelijk afhankelijk van je trapeze en maat Dynabar, moet je dus gewoon proberen.

Bij mij gaat de wave-slider er weer op, beviel me iets beter. Een meer natuurlijker gevoel.

Zie uit naar een sessie in de golven met de Dynabar!

Aanbeveling: druppeltje locktite op de schroefdraad van de slider.

Al met al een aanrader, zeker icm een zit trapeze.
Mich

Berichten: 138
Antwoord #22 April 04, 2011, 20:51:14
edit2Rapporteer  
Hey Janus,

Te gek zeg, dan kloppen die Dynabar filmpjes dus met de werkelijkheid  ThumpsUp
Ik hoop dat ik de dynabar ook snel kan testen. Joepie

Voor de mensen die nog interesse hebben.
Ik heb er nog een paar. stuur me een pm

gerrit

Berichten: 188
Antwoord #23 April 05, 2011, 15:09:22
edit2Rapporteer  
Afgelopen zaterdag de Dynabar voor het eerst getest 18 knopen vlak water en de 9 meter had er zin in!
Ik kite al vanaf 2001 ben geen enorme crack maar ik ben nog goed voor 50 kite sessies per jaar...

De dynabar werkt precies zoals in het filmpje... toeside is een stuk comfortabeler en even een stukje upwind lopen ook!  tijdens het gewone varen merk je er niets van en zodra je toeside vaart blijft mijn heuptrapeze gewoon recht zitten...Ik ben er blij mee!
Ps. ik heb de 5.1 variant
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #24 April 06, 2011, 18:29:08
edit2Rapporteer  
Vandaag weer even gekite, op zee, minimale wind (helaas) en kleine golfjes, 10m en waveboard.
De wave slider er weer op en lekker gespeelt..
Enorm vrij gevoel, een echte aanrader voor de wavekiter!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.