hulp bij ongelukje autoplaya

diederik

Berichten: 908
Maart 31, 2011, 19:39:15
edit2Rapporteer  
Vandaag heerlijk dagje op de autoplaya...totdat ik in een windstilte uit de lucht kwam zeilen...

Resultaat: Flinke klap op mn hoofd en het licht even helemaal uit. Ook op het strand ging de kaars kort nog even uit. Kon mij even niets meer herinneren; dag van de week, weekendplannen enz enz.

Middels dit bericht wil ik diegenen die mij geholpen hebben danken!

respect gasten!!!!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Maart 31, 2011, 19:51:23
edit2Rapporteer  
welcome to autoplaya... where people do care!!! ik was er niet bij... welke kite had je?
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Maart 31, 2011, 19:52:00
edit2Rapporteer  
Ah...was jij dat! Met de Taboo! (Voor EJ: Je was al weg denk ik, was tegen half 5)

Maar goed. Ik liep eerst ook naar je toe, maar ik zag je zo relaxed liggen en beetje zwaaien dat ik ff dacht dat je gewoon ff aan het rusten was ofzo...
Gelukkig waren er genoeg anderen ook alert.

Maaruh...die windstilte....herinner je dat wel goed?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Maart 31, 2011, 20:51:08
edit2Rapporteer  
Wow Diederik! Check even of je geen hersenschudding hebt.
De wind was heel erg aan het kolken in de buurt van het strand. mijn kite kwam ineens een meter naar me toe om vervolgens loeihard terug te klappen, ben daarna niet meer gaan springen. Er zaten wel degelijk gaten in!
Het was continu over de 30 knopen met vlagen tegen de 45.
joggli

Berichten: 83
Antwoord #4 Maart 31, 2011, 20:55:27
edit2Rapporteer  
ik kwam precies aan toen het gebeurde ja... waarschijnlijk sprong je in een vlaag en was je nog in de lucht toen die vlaag in 1x ophield...
maar goed... ik wilde het eigenlijk nog tegen je zeggen op het strand, maar was zo druk met pompen dt ik het vergeten ben, maar het is ook niet zo slim (lees heel erg dom) om met deze wind, met afgaand tij, in zulk ondiep water te springen... er waren er wel meer die het deden, en dat moest gewoon een keer fout gaan!
anyways, mooi dat je er verder niks aan over gehouden hebt!!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Maart 31, 2011, 21:03:04
edit2Rapporteer  
heb je nog geluk gehad ook... dicht bij de kant... palen downwind enz.... andere kiters in de buurt.
en ja ik weet het het ziet er zo cool uit maar laat dit een voorbeeld zijn voor een ieder... dit had echt heel slecht kunnen aflopen... sommige crashes van menig ander ook. dit is niet meer onnadenkendheid... daar waren de meeste kiters op het water veel te ervaren voor.

beterschap and be-safe  next time
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #6 Maart 31, 2011, 21:15:21
edit2Rapporteer  
We hebben nog even zitten eten in Oostvoorne en na zitten praten maar het was een stevige klapper Diederik. Heel wijs om niet helemaal naar huis te rijden in ieder geval en een lichte hersenschudding is wel aannemelijk.

En ik denk dat we allemaal wel eens een sprong maken en in lucht naar beneden kijken en denken 'oei dit is echt te ondiep hier'  Maar ook weer zo lekker retevlak.

Wel weer een eyeopener en gelukkig allemaal met een happy end [ja dat heb je allemaal gemist Diederik ;-)

Laten we elkaar gewoon zo in de gaten blijven houden ook dat geeft wel een goed gevoel mocht het een keer misgaan!!
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #7 Maart 31, 2011, 21:21:46
edit2Rapporteer  
Tja de zomer komt er weer aan. Nu al weer ruimte tekort op het water. En een kiter in het nauw maakt rare sprongen
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Maart 31, 2011, 21:25:05
edit2Rapporteer  
ja en dan zijn de scholen nog niet eens begonnen!!!!
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #9 Maart 31, 2011, 22:08:55
edit2Rapporteer  
Nou...ruimte zat toch...maar was idd wel verraderlijk ondiep daar...als je wat meer naar links ging was het rustiger en dieper....maarja...daar stonden de toeschouwers en de camera's niet...

Op zich toch ook mazzel dat je daar zo kon liggen...als je was gaan draggen en niet helemaal helder...dat was veel erger geweest.....

@ Rudo: zo hard was het ook weer niet...20 m/s is 'maar' 39 knopen...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 April 01, 2011, 09:53:12
edit2Rapporteer  
Nou...ruimte zat toch...maar was idd wel verraderlijk ondiep daar...als je wat meer naar links ging was het rustiger en dieper....maarja...daar stonden de toeschouwers en de camera's niet...

Op zich toch ook mazzel dat je daar zo kon liggen...als je was gaan draggen en niet helemaal helder...dat was veel erger geweest.....

@ Rudo: zo hard was het ook weer niet...20 m/s is 'maar' 39 knopen...

Die statistiek meet 3 seconden maxima, er zaten van die korte dreunen in die veel harder gingen. Het was inderdaad geen storm maar juist die hele korte pieken (met bijbehorende windgaten) maakten het tricky gisteren.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #11 April 01, 2011, 10:05:42
edit2Rapporteer  
Het is gelukkig een sociale club die altijd klaar staan voor elkaar. Strekte man. Hou je nek goed in de gaten de komende dagen  ThumpsUp
dagmar

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #12 April 01, 2011, 11:50:22
edit2Rapporteer  
Yo Diederik,

graag gedaan hoor! Volgende keer mag je mij helpen.
 In het water reageerde je pas op mijn tweede (vrij gemene) pijnprikkel. Je was dus idd even een eindje weg.
Gelukkig waren we met een aantal gasten dus we hebben je kite neergelaten en jou even naar de kant begeleid en daarna naar de parkeerplaats.
Houd de komende 2 dgn even in de gaten. Als je hoofdpijn houd, rijd dan langs je huisarts of een EHBO post.

Mzzl en tot volgende keer man!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 April 01, 2011, 12:10:12
edit2Rapporteer  
Overigens in de categorie bijna ongelukken: We zagen iemand een hele grote Cabrinha 9m oppompen, de eigenaar had een twijfelende body-language. Even later ging de kite weer de tas in. Goed gezien, bij twijfel niet de lucht in!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 April 01, 2011, 12:26:19
edit2Rapporteer  
Ik zag op AWD al wat voor wind het was. Boven de 7Bfrt is de wind vrijwel altijd zo onstuimig dat er "windgaten" in voorkomen, evenals korte en harde (8/9 Bfrt) vlagen waar Rudo het over heeft.

Springen is dan echt een groot risico. Dankzij MVII slibt Oostvoorne helemaal dicht waardoor het met hoog ook ondiep is op veel plaatsen. Heb me vorig jaar al meerdere malen flink vergist...kiteboard er al vanaf 2002. Je ziet het echt met de maanden veranderen...


Sterkte, en pas op dat je geen hersenschudding hebt opgelopen. Misschien toch maar even naar de huisarts gaan. Beter voor jan L. dan dat je straks echt wat hebt.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #15 April 01, 2011, 12:32:35
edit2Rapporteer  
Overigens in de categorie bijna ongelukken: We zagen iemand een hele grote Cabrinha 9m oppompen, de eigenaar had een twijfelende body-language. Even later ging de kite weer de tas in. Goed gezien, bij twijfel niet de lucht in!

Jammer dat heb ik dan weer gemist!!

http://www.youtube.com/watch?v=xqLyjg-klhE&feature=related
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #16 April 01, 2011, 14:05:34
edit2Rapporteer  
Sterkte, en pas op dat je geen hersenschudding hebt opgelopen. Misschien toch maar even naar de huisarts gaan. Beter voor jan L. dan dat je straks echt wat hebt.

 grote klap en even licht uit .. zeer grote kans dat je een hersenschudding hebt.

Wekadvies 1e nacht (mosterd na de maaltijd) ivm evt bloedingen en even rustig aan..

Maar hij heeft nog niet gereageerd.. zit zeker weer op het water...

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 April 01, 2011, 14:20:50
edit2Rapporteer  
grote klap en even licht uit .. zeer grote kans dat je een hersenschudding hebt.

Wekadvies 1e nacht (mosterd na de maaltijd) ivm evt bloedingen en even rustig aan..

Maar hij heeft nog niet gereageerd.. zit zeker weer op het water...

Laten we het hopen!

Je hoeft zeker niet medisch onderlegd te zijn om die conclusie te kunnen trekken.
Als je out gaat is er meestal echt wat aan de hand, zeker als het twee keer achter elkaar gebeurd...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 April 01, 2011, 22:40:47
edit2Rapporteer  
@ diederik geef ons anders even een update over jou situatie... als je zin en tijd hebt... good luck
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.