Nieuw board.

yvesvg

Geen avatar

Berichten: 181
April 13, 2011, 21:27:51
edit2Rapporteer  
Hi,

Na vorig jaar de f-one acid gevaren te hebben ben ik dit jaar op zoek naar iets anders.
Misschien een beetje meer "comfort".
Ik vaar vooral op brouwersdam en vrouwenpolder.
Ik (80kg) cruise vooral en big air, old school is meer mijn ding dan al de nieuwe tricks...
Ik dacht zelf aan een ocean rodeo mako 140 of een f-one trax 134 (beide 2011)
Heeft er iemand enig advies?
Alvast bedankt  ThumpsUp

Greets

Yves
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 April 13, 2011, 22:05:55
edit2Rapporteer  
tja, neem een board wat lekker op de chop werkt:
uit ee nandere reactie van me:
heb de momentum niet gevaren, maar als je chop wilt verslaan:

F-one Trax (goed op chop, vroeg te varen, hoge eindsnelheid)
Gaastra Vision Pro/VANE (zeer goed op chop, vroeg te varen, hoge eindsnelheid)
North X-ride (goed/zeer goed op chop, vroeg varen weet ik niet ,niet met weinig wind gevaren board heeft wel enige flex, eind snelheid is ok wat minder door de flex))
Brunotti Onyx (goed, redelijk vroeg, redelijk)
Naish Sol (goed,redelijk vroeg, redelijk)

OR Mako(geen freestyle board, echt cruisen en waved dus, niet gevaren, dus kan je alleen zeggen wat ik er over lees.)

eigenlijk zijn meeste boardjes wel lang te houden overpowered.


Dus met een trax zit je sowieso goed, mako is ver van een normale twintip af. Dus vooral ff testen Smiley komen aantal events aan
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 April 13, 2011, 23:19:11
edit2Rapporteer  
Hi,

Na vorig jaar de f-one acid gevaren te hebben ben ik dit jaar op zoek naar iets anders.
Misschien een beetje meer "comfort".
Ik vaar vooral op brouwersdam en vrouwenpolder.
Ik (80kg) cruise vooral en big air, old school is meer mijn ding dan al de nieuwe tricks...
Ik dacht zelf aan een ocean rodeo mako 140 of een f-one trax 134 (beide 2011)
Heeft er iemand enig advies?
Alvast bedankt  ThumpsUp

i

Greets

Yves


k ben vaak (weekend/vakanties) op Vrouwenpolder/Neeltje J. je kunt dan mijn Mako 140 testen.
Het is even wennen, ...... maar daarna wil je niet meer anders .....
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 April 14, 2011, 15:11:16
edit2Rapporteer  
Mako is een fijne plank, eigenlijk ontworpen voor het golfrijden. Het is een alternatief voor mensen die geen zin hebben in opnieuw leren varen met een directional waveboard.

Ik heb hem een aantal keren van El Rudo mogen varen, en het is een zeer fijne plank die zeer goed door chop vaart.

Wil je echter een gewone twintip met meer comfort dan de freestyleplank die je nu hebt, dan is zeker de Trax van F-one een goed alternatief, maar wel duur.

Zelf vaar ik een Skywalker 2010, en hoewel prima geschikt voor freestyle is het een superplank wanneer je comfort zoekt. Goedkoop en zeker de soft erg comfortabel. Met 50mm vinnen prima voor een goede afzet zelfs in chop voor big-airs.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #4 April 14, 2011, 15:15:41
edit2Rapporteer  
Mocht je de Trax 2011 willen proberen dan moet je me maar even PB'en. Ik vaar zelf ook meestal in de buurt van Rockanje/Brouwersdam/Ouddorp/Oostvoorne.

Top boardje Grin, duur maar zeker zijn geld waard.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #5 April 14, 2011, 15:40:40
edit2Rapporteer  
als je voor echt comfort gaat, denk ik dat je de x-ride van north ook eens moet testen.
heb m zelf, en ben er zeer tevreden mee. gaat heerlijk door de chop.
maar is minder voor de "nieuwe tricks".
echter voor old school  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 April 14, 2011, 16:54:52
edit2Rapporteer  
X-ride is ook een zeer goed alternatief, was hem alweer vergeten
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #7 April 14, 2011, 18:04:25
edit2Rapporteer  
De nieuwe flyboards schijnen nog comfortabel te zijn dan voorgaand jaar. Heb er zelf een van 2009, Topboardje hoor! zijn zijn niet te gek duur, zoals de Trax.c; voor 599.- heb je een nagelnieuwe!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 April 14, 2011, 19:30:53
edit2Rapporteer  
X-ride stond in mn lijst

Heb inmiddels wel geleerd dat de x-ride idd minder freestyle is, maar eigenlijk mee freeride.
Niet dat ik wil spammen, maar het is echt belachelijk .Gaastra heeft een nieuw board, gemarket als beginnersboard. Ik had dat apparaat gevaren, hij is echt goed. Heet de Xenon. Zoals ik meestal zeg: TESTEN! Smiley er zitten allemaal events aan te komen, en ook ik zal de meeste events van gaastra draaien, ik vaar alleen maar op zware chop
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #9 April 14, 2011, 19:40:55
edit2Rapporteer  
overjarige ( 2009 / 2010 ) X-ride aanschaffen.
yvesvg

Geen avatar

Berichten: 181
Antwoord #10 April 15, 2011, 10:39:56
edit2Rapporteer  
waarom geen nieuwe?
feddomw
Gast
Antwoord #11 April 15, 2011, 11:36:11
edit2Rapporteer  
Kijk eens naar Shinn. Mark Shinn heeft het merk Nobile op de kaart gezet, is voor zichzelf begonnen en elke recensie over zijn boards zijn LYRISCH!

Check maar wat reviews of zijn site. Zo te horen een Luigi, Gintronic of the Monk. Gintronic is chill board nummer 1, Monk is meer old-school, Luigi is all-rounder. Laat je niet misleiden door wat zij new school noemen....
http://www.shinnworld.com/site/who%27swho.html

Ik vind de graphics van zijn boards overigens de mooiste die er bestaan t.o.v. van elk ander merk. Is niet belangrijk, I know.

Heb zelf een Luigi. Shinn is goedkoop te krijgen uit Engeland. Iedereen koopt daar direct zijn nieuwste spullen.

Ik kon vorig jaar als volstrekte beginner een hagelnieuwe Luigi kopen voor minder dan een gebruikte 555/T5 hier, of eigenlijk elk ander gebruikt 2009/2010 board.
Shinn past als persoon ook wel in de vaarstijl die ik hoop te gaan ontwikkelen, ik ben te oud voor die new school wakestyle shit. Niet mijn ding.
Shinn himself op zijn skim die ik nog zeker ga kopen:

http://vimeo.com/15500635
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #12 April 15, 2011, 13:10:27
edit2Rapporteer  
shinn=gewoon nobile hoor Wink maar wel mooi spul
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #13 April 15, 2011, 18:47:03
edit2Rapporteer  
waarom geen nieuwe?
Hij bedoelt wel nieuw, maar model van voorgaand jaar
yvesvg

Geen avatar

Berichten: 181
Antwoord #14 April 15, 2011, 19:28:57
edit2Rapporteer  
zijn die beter dan de 2011?
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #15 April 15, 2011, 19:44:20
edit2Rapporteer  
uitverkoop miss.?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #16 April 15, 2011, 22:21:31
edit2Rapporteer  
zijn die beter dan de 2011?
scheelt nogal in prijs.
feddomw
Gast
Antwoord #17 April 19, 2011, 09:48:30
edit2Rapporteer  
shinn=gewoon nobile hoor Wink maar wel mooi spul

In jouw geval wel (je moet die 2008 Wave natuurlijk kwijt Wink), maar sinds het eigen merk is, echt wel anders. Ze worden ook niet meer in het Oostblok gemaakt voglens mij. Nobile deed productie dacht ik in Tsjechie of Slovenie of zo, Shinn volgens mij niet.

Jammer dat je zo'n pokke eind weg zit, anders had ik wel interesse in die Mutant van je....

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 April 19, 2011, 19:46:58
edit2Rapporteer  
tis zelfde maatschappij en fabriek bij mijn weten.(?)
Ben overigens wel fan van beide merken, van nobile omdat mn 1e productie board een nobile was. van shinn omdat hij een flinke hand had in shapen van de 666 (2006 die had ik) en shinn wave. 2008 was voor mij het jaar om te kappen met nobile, vond niet dat die distributeur goed om ging met, mij als sponsorpikkie, maar ook niet met de klanten die dezelfde klachten hadden. Wel jammer, 2008 666 vaarde erg lekker.

moet zeggen, de 2010NHP vond ik ook erg goed. maar nog altijd niet zo goed op de chop als ik zou willen.
Die shinn wave gaat voor een proper bod zo de post op hoor Wink
Belgarath

Geen avatar

Berichten: 145
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #19 April 19, 2011, 19:53:02
edit2Rapporteer  


Zelfde maatschappij, dat weet ik zo nog niet.

Nobile is falliet gegaan aan hun kites , vertelde een medewerker van het bedrijf me vorige zomer in Griekenland.

Shinn ging zijn eigen weg.

Ik had achter die fabriek moeten vragen, de een zegt dat het een uit polen is, volgens andere bronnen is het gewoon de burton fabriek in insbruckk..
barry

Berichten: 361
Antwoord #20 April 19, 2011, 20:23:05
edit2Rapporteer  
Voor cruisen/big air is een Mako 140 perfect heeft niet voor niks een mako freestyle.
Wil je golf rijden met een twin tip pak je ze grotere broer de 150 of de king
de nieuwe woodcore heeft hem meer een allound board gemaakt.
uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er een actie aan komt.
mako madness
 
yvesvg

Geen avatar

Berichten: 181
Antwoord #21 April 22, 2011, 09:22:34
edit2Rapporteer  
Alvast bedankt voor de vele reacties!
Het is een trax 6 134cm geworden!
Laat het nu maar waaien!!!  Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.