Kiten bij Warder niet meer mogelijk.

Guust

Berichten: 71
Mei 05, 2011, 10:26:24
edit2Rapporteer  
Ik heb vorig jaar enkele oostenwind sessies gehad bij Warder. Echt één van de topspots aan het Markermeer bij NO tot ZO wind. Je kunt hier in tegenstelling tot veel andere Marker/IJsselmeerspots makkelijk je kite op en neer laten. Ik was er afgelopen weekend, maar helaas het weiland is omgeploegd. Dus varen was geen optie. Nu sprak ik de eigenaar, die gaf aan dat hij op zich geen problemen met de kiters heeft, maar hij gaf aan dat hij het wel  jammer vindt dat hij de beloofde vergoeding van de NKF nooit gehad heeft. Weet iemand van de NKF hoe dit zit? Het leek mij een aardige man waar wel mee te praten valt.
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #1 Mei 05, 2011, 11:07:37
edit2Rapporteer  
Nkf of Nkv? Doe even een prive berichtje naar Idefix of naar de Nkv hierover. De nkv staat altijd open voor dit soort dingen en als de regels en wetten het toe laten zullen ze hier zeker op in spelen. Bedankt
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #2 Mei 05, 2011, 11:27:28
edit2Rapporteer  
Voor zover ik hiervan op de hoogte ben heeft of zal inderdaad de NKV een stukje grond huren van de betreffende boer wat vervolgens voor leden van de NKV toegankelijk is. Waarom dit nog niet geheel rond is dat kan Idefixe inderdaad het beste uitleggen als hij terug is vanuit Fehmarn.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #3 Mei 05, 2011, 23:36:33
edit2Rapporteer  
Da's een mooi bericht voor alle momenten dat er O in de wind zit!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Mei 06, 2011, 00:42:10
edit2Rapporteer  
goh....alleen voor NKV-leden...welke kant wilde die organisatie ook alweer op?
Nog minder reden om lid te worden
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 Mei 06, 2011, 09:46:18
edit2Rapporteer  
goh....alleen voor NKV-leden...welke kant wilde die organisatie ook alweer op?
Nog minder reden om lid te worden

Da's weer eens een echte Morris conclusie..........   

De betreffende boer heeft in het verleden veel ellende gehad met kitesurfers. Hij kon op een gegeven moment zijn eigen land niet meer op en kreeg wat "minder vriendelijke antwoorden naar z'n kop" geslingerd.  Deze man was dus helemaal klaar met het kitesurfen. Niemand mocht er meer op.
De plaatselijke regiovertegenwoordiger is met de man gaan praten en na overleg wilde deze man toch nog kitesurfers op z'n land toestaan. Alleen wilde hij wel dat er controle en een aanspreekpunt was. ( dus alleen NKV leden)
De NKV zet zich in voor de kitesurfsport in het algemeen. Daarbij maken we geen in principe geen onderscheid voor wel of geen lid. ( doet de NKV haar werk goed dan heeft iedere kitesurf(st)er daar een voordeel bij en worden de mensen met hart voor de sport vanzelf  lid )
Een voorbeeld uit de praktijk: onze veiligheidsclinics zijn voor een ieder gratis toegankelijk. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.....
Guust

Berichten: 71
Antwoord #6 Mei 06, 2011, 10:15:44
edit2Rapporteer  
Hoi Idefixe en anderen,
Bedankt voor jullie reactie!
Toch jammer dat deze topspot verloren gaat. Je zou zeggen dat wanneer alle partijen willen, het moet lukken om hier passende afspraken over te maken. Ik denk aan bordjes en een parkeerbeleid. Uiteraard voor iedereen.

De man had het over parkeren tegen een kleine vergoeding op zijn terrein.


Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #7 Mei 06, 2011, 10:17:29
edit2Rapporteer  
Hoe kom je erbij dat het niet gaat lukken? De afspraak is volgens mij zo goed als rond. Hoe het er precies mee staat dat weet Idefixe maar ik geloof niet dat het allemaal afgeblazen is.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 Mei 06, 2011, 19:53:47
edit2Rapporteer  
goh....alleen voor NKV-leden...welke kant wilde die organisatie ook alweer op?
Nog minder reden om lid te worden

Da's weer eens een echte Morris conclusie..........   

De betreffende boer heeft in het verleden veel ellende gehad met kitesurfers. Hij kon op een gegeven moment zijn eigen land niet meer op en kreeg wat "minder vriendelijke antwoorden naar z'n kop" geslingerd.  Deze man was dus helemaal klaar met het kitesurfen. Niemand mocht er meer op.
De plaatselijke regiovertegenwoordiger is met de man gaan praten en na overleg wilde deze man toch nog kitesurfers op z'n land toestaan. Alleen wilde hij wel dat er controle en een aanspreekpunt was. ( dus alleen NKV leden)
De NKV zet zich in voor de kitesurfsport in het algemeen. Daarbij maken we geen in principe geen onderscheid voor wel of geen lid. ( doet de NKV haar werk goed dan heeft iedere kitesurf(st)er daar een voordeel bij en worden de mensen met hart voor de sport vanzelf  lid )
Een voorbeeld uit de praktijk: onze veiligheidsclinics zijn voor een ieder gratis toegankelijk. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.....
Typische Idefixe reactie, want je legt nog steeds niet uit waarom alleen nkv-ers er zouden mogen varen..
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #9 Mei 06, 2011, 20:05:36
edit2Rapporteer  
Morres, het staat er misschien wat met een omweg in maar toch staat het er. De Boer van wie het land wettelijk is wil geen kitesurfers meer toelaten. De NKV is daarop met deze boer in gesprek gegaan om tot een oplossing te komen. De boer wou uiteindelijk een bedrag hebben voor het huren van zijn land en wou dat de NKV de kiters die daar komen in bedwang houden.

Voor de NKV is er maar 1 manier om mensen persoonlijk te kunnen aanspreken en eventueel na veel misdragingen van de spot te weren en dat is door het lidmaatschapspasje.  Je begrijpt wel dat je als vereniging enkel je eigen leden kan controleren en aanspreken.

Dat dit niet de meest ideale situatie is en niet strookt met de visie van de vereniging, is heel het bestuur zich van bewust. Maar jammer genoeg was dit de enigste manier.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 Mei 06, 2011, 23:26:02
edit2Rapporteer  
kost dat grapje dan?
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #11 Mei 06, 2011, 23:45:41
edit2Rapporteer  
Damned Morres .... wat kan jij zeuren zeg. Of ben ik nu de zeur??
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 Mei 07, 2011, 01:07:06
edit2Rapporteer  
voor workum moet je 5 euro parkeergeld betalen per dag. dat doen mensen ook. dan kun je toch ook een paar centen aan een boer geven om daar te kiten.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #13 Mei 07, 2011, 02:04:04
edit2Rapporteer  
Damned Morres .... wat kan jij zeuren zeg. Of ben ik nu de zeur??
Als ik lid zou zijn zou ik zo'n beetje eisen om openheid van zaken te geven, als men dat niet vrij zou willen geven, wat men ook verplicht is..niet dat ik lid ben. Das geen zeuren, gewoon een vraag. gan jullie maar lekker 5,60 betalen @ workum, ik stap op de fiets in mn wetsuit en ga remy kiten
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #14 Mei 07, 2011, 07:42:02
edit2Rapporteer  
Dit topic begint uit te draaien in een ongemakkelijk kruisverhoor. Wil je meer info dan neem je maar contact op met de NKV.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #15 Mei 07, 2011, 13:10:24
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het NKV een vereniging welke zn geld haalt van leden, dus een dergelijke vereniging zou mijns inzien wel wat meer voortschrijdend mogen zijn met haar informatie. Maar dat ben ik maar, en ik ben geen lid.. Het wordt alleen ongemakkelijk als je vind dat het zo moet voelen. Bovendien is dit een open forum en ben jij de laatste die kan zeggen wat ik kan doen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #16 Mei 07, 2011, 13:28:47
edit2Rapporteer  
Morres heeft wel een punt, waarom zou de NKV geld stoppen in een of andere (choppy ?) Markermeer spot? Laat de locals dan geld aan die Boer betalen (in de vorm van parkeergeld bijvoorbeeld) net zoals dat je betaald lid moet zijn bij tig surfclubs langs de Noordzee. Of gaat de NKV alle leden sponsoren door parkeergeld en lidmaatschappen van surfclubs te betalen?

Sorry als dit wat bot klinkt, maar zonder preciezere informatie bekruipt me dit gevoel gewoon.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #17 Mei 07, 2011, 13:34:24
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het NKV een vereniging welke zn geld haalt van leden, dus een dergelijke vereniging zou mijns inzien wel wat meer voortschrijdend mogen zijn met haar informatie. Maar dat ben ik maar, en ik ben geen lid.. Het wordt alleen ongemakkelijk als je vind dat het zo moet voelen. Bovendien is dit een open forum en ben jij de laatste die kan zeggen wat ik kan doen.

Morris kom op zeg! ( ruzie met je vriendin?  Grin )
Je zit de laatste jaren, daar waar het ff kan, de NKV aan alle kanten af te zeiken. Je bent geen NKV  lid en verwacht hier op een forum ( niet direct gerelateerd aan de NKV ) een verantwoording van de NKV? Ik zou zeggen: meld je aan als lid ( kost je maar 35 eurie) en kom gezellig naar de ALV. Kun je op het hele NKV gebeuren flink kritiek leveren en als je ergens de energie kunt opbrengen, iets van positieve, opbouwende kritiek aanleveren. Daarnaast geeft het bestuur daar een duidelijk overzicht / veel informatie over de stand van zaken ( ook op financiëel gebied Morris  Tongue )

Zo, nu onderweg naar Mirns. Vanavond met een club gezellige kitesurfers overnachten op de camping de Groninger en morgen genieten op het water.

PS Misschien is de financiële vergoeding betreffende de spot Warder wel lager dan de contributie die de NKV leden die daar varen betalen.


Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 Mei 07, 2011, 13:40:57
edit2Rapporteer  
Voor een vereniging die zn leden via internet werft(vooral) is er wel weinig informatievoorziening via dat zelfde medium... 1x per jaar tijden een alv melden wat er gebeurd met o.a geld lijkt me niet een goede zaak, kunnen mensen er niet echt op tijd op reageren he...
Weet overigens niet wat dit met mijn vriendin heeft te maken

Als er een bedrag bekend is, waarom niet gewoon openbaren...?
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #19 Mei 07, 2011, 23:32:17
edit2Rapporteer  
De NKV .... en Idifix in het bijzonder is naar de leden heel open over wat zij allemaal doen, wat dat kost en hoe wij daar als kiter van kunnen profiteren. De situatie bij Warder heeft hij me afgelopen dinsdag in Fehmarn nog uitgebreid toegelicht even als de discussies over de mogelijke kosten in Huizen.

Idifix, Reflex en de vele regiovertegenwoordigers zijn meer dan gedreven en zorgen er voor dat spots open gaan of blijven ... en ja dat kost soms een paar honderd euro ..... en daar profiteren de niet NKV leden dan toch ook maar mooi van mee. Degene die kritiek hebben moeten zich schamen, de NKV is grotendeels vrijwilligerswerk, zij steken er veel tijd in en zorgen ervoor dat jij en ik op veel plaatsen kunnen (blijven) kiten.

Zelf ben ik recent lid geworden, en eerlijk is eerlijk dat deed ik vooral voor de aansprkelijkheidsverzekering maar ik ben blij dat mijn geld besteed wordt aan het open houden van een choppy spot ergens langs het markermeer. Ik moet er niet aan denken dat iedereen naar mijn homespot komt omdat alle in de regio gelegen spots gesloten worden.

AMEN

  
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 Mei 08, 2011, 00:02:00
edit2Rapporteer  
Je hoeft je niet te schamen als je kritiek bent
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #21 Mei 08, 2011, 12:36:02
edit2Rapporteer  
Voor een vereniging die zn leden via internet werft(vooral) is er wel weinig informatievoorziening via dat zelfde medium... 1x per jaar tijden een alv melden wat er gebeurd met o.a geld lijkt me niet een goede zaak, kunnen mensen er niet echt op tijd op reageren he...
Weet overigens niet wat dit met mijn vriendin heeft te maken

Als er een bedrag bekend is, waarom niet gewoon openbaren...?

Morres 1 x per jaar verantwoording afleggen is standaard.
Ken persoonlijk geen enkel andere vereniging welke meerdere keren per jaar  een financieel overzicht verstrekt en meerdere algemene leden vergaderingen heeft. 

Kritiek geven van de zijkant ie heeeel erg makkelijk  en als je het zo goed weet waarom zorg je dan niet dat je verkozen wordt in het bestuur. eens kijken of jij elke kiter het naar zijn  zin kan maken.
Volgens mij krijg jij   YeSS zero points  YeSS tijdens de telling .  Tongue




Morres

Berichten: 9427
Antwoord #22 Mei 08, 2011, 13:21:08
edit2Rapporteer  
je hoeft geen zaken te verdraaien of dingen in de mond te leggen, ik geef helemaal niet aan dat ik et allemaal beter weet of in het bestuur wil
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #23 Mei 10, 2011, 15:58:02
edit2Rapporteer  
Morres als je het niet beter weet waarom dan dan altijd commentaar?
Of is het gewoon een kwestie dit is een forum dus laat ik ik een lekker bashen.

Het valt mij zo op dat je vaak een kritische noot plaats vooral als het het NKV betreft. Als jij geen verantwoording binnen het NKV wil nemen zou een iets gematigde houding niet misstaan.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #24 Mei 10, 2011, 20:18:28
edit2Rapporteer  
Dat andere mensen hun kop in het zand steken is prima, maar dat doe ik niet. Kritiek geven betekend niet automatisch dat je zelf een beter oplossing hebt.
Waarom zou ik houding matigen? Omdat jij het zegt? Omdat ik (on)gelijk heb? Geloof niet dat je er wat over te zeggen hebt..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.