Wat gebeurd er allemaal!!

Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Mei 24, 2011, 23:58:12
edit2Rapporteer  

Joo mensen ik zit me al een tijdje te verbazen over de hoeveelheid meldingen over ongelukken en spullen die worden vergeten.Ligt het aan mij of is het dit jaar wel heel extreem? Ik merk zelf ook dat ik nu na 3 jaar kiten makkelijker wordt.. Té makkelijk. Ach dit kan wel..dat lukt ook nog net. Ik heb het idee dat meer kiters datzelfde probleem hebben en het aantal ongelukken maar ook je spullen laten liggen zijn daar volgens mij duidelijke aanwijzingen voor.
Wat doen we eraan??
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Mei 25, 2011, 00:06:42
edit2Rapporteer  
thuis blijven? Grin
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 Mei 25, 2011, 00:29:56
edit2Rapporteer  
thuis blijven? Grin
YeSS


Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Mei 25, 2011, 00:53:11
edit2Rapporteer  
Zelfgenoegzaamheid, gemakzucht zouden oorzaken zijn... De mensen die kitehigh of andere forums lezen/ volgen zijn daar misschien wat allerter op... Maar het gros van de kiters... Ik weet uberhaupt niet of dat ze van een forum afweten tot dat er gezegd word van: hey ben jij je board kwijt? post het ff kh of een andere forum.
Zou dat een oorzaak kunnen zijn?
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #4 Mei 25, 2011, 09:36:34
edit2Rapporteer  
Zelf overschatting is gevaar nummer 1 in de hele kitesport..   Ook is onwetendheid een groot probleem.

Zijn nog steeds genoeg 12 uur kiters
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #5 Mei 25, 2011, 09:42:32
edit2Rapporteer  
Alle kites en boards (nog) duurder maken ... wordt het vanzelf rustig en niemand vergeet z'n spullen  schater
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Mei 25, 2011, 10:07:22
edit2Rapporteer  
Zelf overschatting is gevaar nummer 1 in de hele kitesport..   Ook is onwetendheid een groot probleem.

Zijn nog steeds genoeg 12 uur kiters

En het worden er alleen maar meer! ( beginners die niet goed zijn voorgelicht)
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #7 Mei 25, 2011, 16:12:52
edit2Rapporteer  
Na mate je langer kite en alles al een paar honderd keer gedaan hebt word je er steeds makkelijker in, zoals oplaten en landen. Eerst alles oplaten in het water en laten zakken, daarna op het land en ik zie zelfs ook al zelf landen even achter een boom of gewoon vol in de wind.

Bij jezelf moet je oplettend blijven, dat is het gevaar!
mr007

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #8 Mei 25, 2011, 19:10:18
edit2Rapporteer  
Zelf overschatting is gevaar nummer 1 in de hele kitesport..   Ook is onwetendheid een groot probleem.

Zijn nog steeds genoeg 12 uur kiters

Vermoeidheid door iets te lang doorvaren ook niet vergeten
raf

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #9 Mei 26, 2011, 00:03:36
edit2Rapporteer  
maandag aaf was ik nog ff bij horst aan het kijken bij een maatje (was te laat voor actie), nog ff staan ouwe hoeren en als 1 van de laatste naar huis.komen er 2 gasten naar me toe die een kite tas, een pomp en zelfs een wetsuit hadden gevonden.

dat je een keer je pomp of leash vergeet snap ik en dat je je board op 't waterkan verliesen ook, maar je suite??? hoe doe je dat?
allysa83

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #10 Mei 26, 2011, 19:31:26
edit2Rapporteer  
inderdaad vermoeidheid, of onwetenheid maar vaak ook gewoon domheid.
heb al vaker meegemaakt dat er mensen met bijv. schuinaflandige wind kiten en als je er wat van zegt krijg je te horen dat het allemaal wel meevalt.
een paar van hun bleken achteraf door wegvallen van de wind met onderkoelingsverschijnselen aan de kant gebracht te zijn.(door andere beginnende kiters)
of beginners die niet eens goede kite-controle hebben en super overpowerd met harde windvlagen de zee op gaan.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #11 Mei 28, 2011, 16:14:33
edit2Rapporteer  
LVerslagje van 2 daagjes harde wind  op de site van de oudddorpse reddingsbrigade, vrijwilligers die op basis van bijdragen kunnen blijven fucntioneren, misschien ook al gedacht om een kleinigheid te storten?

laatste nieuws

Drukke dag voor de ORB. ( ouddoprse reddingsbrigade)

dinsdag 24 mei 2011

De reddingsposten van de ORB zijn alweer enkele weekeinden geopend. Afgelopen zondag was vanwege de harde wind een watersportdag bij uitstek en daarom was het al snel druk op de Brouwersdam. Een van onze leden die deze dag dienst deed op deze post, schreef onderstaand verslag:

22 mei – Ouddorp (locatie Brouwersdam)
Omstreeks 12 uur arriveren 3 leden van de Ouddorpse Reddingsbrigade (Arjan, Rick en Irene) bij de reddingspost op de Brouwersdam. Er staat een flinke zuidwestenwind, kracht 6, met uitschieters naar 7 bft. Het strand ligt bezaaid met vliegers en kites. Ook is het druk op het water met surfers en kitesurfers.
De reddingpost was nog niet lang in bedrijf toen de eerste melding al binnenkwam. Een kitesurfer bleek zich te hebben gestoten aan een steen. Een lelijke wond aan de zijkant en de bovenkant van de voet was het gevolg. Vooral de wond naast de teen bloedde behoorlijk. Deze werd schoongemaakt en verbonden. Gezien het feit dat de wond niet goed sloot, werd besloten de kitesurfer door te verwijzen naar de huisartsenpost. Nog geen half uur nadat de kitesurfer was vertrokken, werd een volgende melding gemaakt. Er zou een vrouw op het strand liggen die niet in staat zou zijn haar been te kunnen bewegen na een ongelukkige val tijdens het kitesurfen. Hierop volgde een vlotte uitruk. De dame in kwestie werd opgehaald en per brancard de EHBO-kamer binnen gebracht. De kitesurfster gaf veel pijn en het onvermogen tot het buigen van de knie aan. De knie was duidelijk gezwollen en mevrouw kon er niet op steunen. Om uitsluitsel te kunnen geven over het mogelijke letsel werd contact opgenomen met de Meldkamer Ambulancezorg van Rotterdam. Deze stuurde een ambulance naar de Brouwersdam. Terwijl er werd gewacht op de ambulance, kreeg één van de leden van de ORB een kitesurfer in het oog die problemen had met zijn kite op het water. Aangezien er nog geen tijd was geweest om een vaartuig te water te laten,werd er een beroep gedaan op de assistentie van buurbrigade Westenschouwen. Inmiddels was de ambulance gearriveerd; de verpleegkundige constateerde een verrekking van de kniebanden en verleende eerste hulp. De watersporter kon daarna zelfstandig huiswaarts keren. Gelijktijdig werd de kitesurfer welke in de problemen was geraakt, aan de kant gebracht door de collega's van Westenschouwen.

Gedurende de dag waagden steeds meer sportievelingen zich op het water. Met het voorgevoel dat er ‘’iets’’ ging gebeuren, werd de waterscooter gelanceerd. Deze had nog geen tien minuten patrouille gevaren, toen de volgende melding alweer binnenkwam. Ter hoogte van het ‘werkhaventje’ zou een kitesurfer in de problemen zijn. Deze bleek problemen te hebben met zijn materiaal, waardoor hij zelf niet in staat was terug te keren naar het strand. Terwijl deze kitesurfer naar de kant werd geholpen, kwam de volgende melding alweer binnen. Ditmaal van een surfer met een gebroken mast. Ook deze had hulp nodig bij het terugkeren naar het strand. De surfer werd door de waterscooter van de Ouddorpse Reddingsbrigade naar de kant gebracht. Zijn (kapotte) materiaal dreef nog in het water. Doordat de ORB  wéér een melding kreeg, was er geen tijd om ook het materiaal op het strand af te leveren. Om dit klusje op te knappen, werd wederom de assistentie van buurbrigade Westenschouwen gevraagd. Deze stuurden een bootje langs om het materiaal van de surfer naar de kant te brengen. Met de hereniging van de man met zijn surfmateriaal was het inmiddels al avond geworden en werd het hoog tijd om de post te sluiten. Na een actieve bewakingsdag en nauwe samenwerking met buurbrigade Westenschouwen kon de vlag worden gestreken en keerden de leden naar huis.

Irene Grinwis
 
 

Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #12 Mei 28, 2011, 16:31:45
edit2Rapporteer  
tsss, nou de Ouddorpse reddingsbrigade hoeft zich ook niet te vervelen, zo op een doordeweeks dinsdag! Geen goede ontwikkelingen eigenlijk...
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #13 Juni 01, 2011, 21:58:59
edit2Rapporteer  
Volgens mij hebben we dit elk jaar het begin van het seizoen.
Wat doen we eraan?
Gewoon rustig ademhalen en als het waait lekker gaan kiten, maar let wel: be safe!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.