Bekeuringen Workum

PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Juli 06, 2011, 18:25:04
edit2Rapporteer  
Vandaag naar Workum geweest. Er was een plietzieboot vlak bij het natuurgebied. In de rubber plietzieboot stond een man met een wetsuite aan met een grote verrekijker op zijn neus. kwam je in het natuurgebied dan kwam de plietzieboot achter je aan en je werd op de bon geslingerd. Heb diverse mensen een bon zien krijgen. Dus wees gewaarschuwd.  ThumpDown
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Juli 06, 2011, 18:55:20
edit2Rapporteer  
Lijkt me terecht. Er staan duidelijk palen ter afscheiding.
Het is dus een bewuste keuze om daar overheen te varen..

En wat kost dat?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Juli 06, 2011, 19:55:46
edit2Rapporteer  
ze waren ook op kornwerderzand, viel weinig te beboeten, want daar houden mensen zich er bijna allemaal netjes aan.
Voglens mij 170euro, of ca. 250 als het een milieu/natuurdelict is, toch?
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #3 Juli 06, 2011, 20:55:28
edit2Rapporteer  
Kwam vorige week al stukje tegen over de polite te water in friesland die ging optreden tegen van alles deze zomer.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 Juli 06, 2011, 21:01:28
edit2Rapporteer  
hhmmm als ze gaan verbaliseren bij het betreden van natuurgebied scheelt dat de locals weer een beste bak energie. Nu hopen dat ze dat in Mirns ook gaan doen.
Borden op de kant , boeien in het water moet toch voldoende zijn.
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #5 Juli 06, 2011, 21:48:08
edit2Rapporteer  
Ik zag vorige week nog twee opsporingsambtenaren op het strand bij Workum.  Zij vertelden me toen ook al dat er strenger gecontroleerd zou worden daar.

Een van de twee mannen was altijd in Workum, die andere kwam eens bij hem kijken daar. Was een man met grijs haar + baard. Leek absoluut geen interesse te hebben in kitesurfen en was vooral met de vogeltjes begaan   Wink
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #6 Juli 06, 2011, 22:17:28
edit2Rapporteer  
YJ-kite... dat waren andere gasten. Die vertelde dat je je eerst bij de kitesurfschool moest melden, om je daar te later registeren, voordat je het water op zou kunnen. Wat nu precies de consequentie zou zijn als ik het niet zou doen was mij niet helemaal duidelijk en konden ze mij ook niet vertellen.
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #7 Juli 06, 2011, 22:34:49
edit2Rapporteer  
Ben het eens met Tom dan mogen ze ook wel op mirns komen scheelt energie Grin
Nazar

Berichten: 385
Antwoord #8 Juli 07, 2011, 00:45:28
edit2Rapporteer  
shit ze zoeken mij weer!!! Jongens ik switch van spot, aankomende weekend maar richting zeeland!!!!
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 Juli 07, 2011, 01:22:38
edit2Rapporteer  
ik blij dat ik naar mirns ben gegaan. hoewel ik me keurig hou hoor aan de afscheiding. maar toch... al die regeltjes op workum... t wordt er niet leuker van en ook niet goedkoper.
vandaag dus op mirns, 2 gastjes (zwarte ariush) waren bezig buiten de kitezone. heb er iets van gezegd inclusief uitleg waarom ik er iets van zei. haalden de schouders op en zeiden dat ze niks verkeerd hadden gedaan. Grrrr......
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #10 Juli 07, 2011, 15:39:48
edit2Rapporteer  
Waar werden ze bekeurd? achter de palen? of volgens het zogenaamd nieuwe natuurgebied? Wat overigens door kitemobiel leraren ontkracht word dat et zou bestaan. en door skyhigh word gezegd dat et wel degelijk van kracht is.
gelukkig dat de regio vertegenwoordiger daar ons zoveel info geeft ^^
dr511

Berichten: 135
Antwoord #11 Juli 07, 2011, 16:05:12
edit2Rapporteer  
Tja Geronimo dat is omdat het strand van de gemeente is en het water van rijkswaterstaat die beide een ander gebied aanwijzen. Die mannen in de rubberboot die geven een bekeuring dus als je het niet weet even naar ze toe kiten. Koste wel wat knaken maar dan weet je het zeker;)
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #12 Juli 07, 2011, 17:49:09
edit2Rapporteer  
hahahaha!!

Mag ik dan één van jouwn kites lenen? mn duits is wel goed ^^
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #13 Juli 10, 2011, 13:01:18
edit2Rapporteer  
Zaterdag weer naar Workum geweest. Vandaag ook weer de plezieboot aanwezig. Heb sowieso weer iemand een bon zien krijgen.
Krizze

Berichten: 432
Antwoord #14 Juli 10, 2011, 14:48:40
edit2Rapporteer  
Degene die bekeurd was, was een maat  van me , n krakertje uit Groningen  Grin  Hij was voor t eerst sinds 3 jaar weer eens op Workum.... Hij wist het gewoon echt niet dat je daar niet mocht komen en ik had het ook niet verteld er vanuit gaande dat ie t wel wist..... Gingen ze ook nog zeuren dat ie geen ID bij zich had loser  hahaha  .......wat wil je dan doen man, me arresteren?!? ik sta hier ja godver met mn kite in t water.... ghehehe!! Grin  Maar ja, wel balen..en hoe hoog de boete gaat worden wist ie nog niet...  Voor de rest was hel wel weer een topdag!!!
stefarius

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #15 Juli 11, 2011, 11:32:16
edit2Rapporteer  
Kom je te hulp Geronimo,

De situatie is ontstaan dat kitesurfen 300m van een natuurgebied moet blijven.
De huidige palen staan op zo'n 150 m.
De 300m zou betekenen dat het verbod direct aan de opstap zone grenst. Met ZW wind zou dat betekenen dat je een opstap probleem hebt.

In het begin hebben ze kleine boeien geplaatst, werkte niet. Nu is het weer bij de oude situatie. In ons geval beter, meer ruimte voor kitesurfers om naar buiten te steken met zuiden wind.

In de toekomstige bouwplannen bij de camping ligt veel nadruk bij recreatie en natuurbeheer. Iedereen bewaakt zijn grenzen!

Vervelend? Ja maar in de besprekingen van afgelopen jaren blijkt steeds weer dat de watersport meer faciliteiten krijgt aan de waterkant! 

Workum is in ontwikkeling en dat brengt meer onrust!

Zijn er vragen laat het maar weten!
Regiovertegenwoordiger Workum (ontstaan doordat er geen NKV vertegenwoordiging was maar de locatie wel onder druk stond) en eigenaar KiteMobile



isomis

Berichten: 205
Antwoord #16 Juli 11, 2011, 12:07:14
edit2Rapporteer  
hahahaha GOED voor jullie!!! Ik hoop dat de boete heel hoog was!!! Stelletje eikels.
naishnaish

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #17 Juli 11, 2011, 12:18:52
edit2Rapporteer  
Welk stuk gaat het nou om? De nieuwe (belachelijke) regels ? Of de oude palen van het natuurgebied?

Begrijp van stef dat je nu dus weer op het vlakke stuk water mag tot de rietkraag zal ik maar zeggen? Klopt dat?

Lekker duidelijk weer allemaal! Staat het duidelijk op het bord aangegeven dan?

Gezeik altijd. K.. land, met k.. regels!
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #18 Juli 11, 2011, 13:22:19
edit2Rapporteer  
Kom je te hulp Geronimo,

De situatie is ontstaan dat kitesurfen 300m van een natuurgebied moet blijven.
De huidige palen staan op zo'n 150 m.
De 300m zou betekenen dat het verbod direct aan de opstap zone grenst. Met ZW wind zou dat betekenen dat je een opstap probleem hebt.


Zet dan GVD de palen op de juiste plek. Zo krijg je dus irritatie tussen de vogelliefhebbers en de kiters.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #19 Juli 11, 2011, 15:08:57
edit2Rapporteer  
Helaas is dat niet toegestaan. Ik heb het in het verleden voor Mirns ook al eens voorgesteld: haal die palen een stuk naar voren zodat je voor iedereen dezelfde ( fysiek herkenbare ) grens krijgt.
Dat mag dus niet......
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #20 Juli 11, 2011, 15:12:33
edit2Rapporteer  
Dan mogen ze ook niet zeuren als je een virtuele grens overschrijd. Want hoe moet je dan weten of je net wel of niet 1m de grens over bent?
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #21 Juli 11, 2011, 15:21:13
edit2Rapporteer  
Misschien reflecterende lijnen gaan leggen op de bodem?  schater

Wou dat ze hier die 500m regel toe pasten, kunnen we tenminste weer s dagje naar Ljouwert  YeSS
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #22 Juli 11, 2011, 21:36:39
edit2Rapporteer  
Oh dus als ik het goed begrijp moet ik zelf een schatting maken wat 300 meter is. Jaja ga ik voortaan ook op de snelweg doen. Als oom agent me dan met zijn klappersjespistool lasert met 200km/u dan zeg ik tegen hem. Oh ik dacht dat ik 120 reed.  schater
stefarius

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #23 Juli 11, 2011, 22:17:58
edit2Rapporteer  
Even helder,
zijn er mensen beboet die voor de palen voer? Of ben je ze voorbij gevaren?

Als je ervoor zat en toch beboet laat het me dan weten, kan ik de gemeente vragen naar opheldering!
Kan niet waar zijn dat je beboet wordt zonder duidelijke afbakening!

Mail: stefarius@home.nl
stefarius

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #24 Juli 23, 2011, 14:15:10
edit2Rapporteer  
Afgelopen week kwam de waterpolitie langs.
Ze hebben meer bekeuringen uitgeschreven als voorheen, dit moeten ze aan het einde van het seizoen rapporteren, "als het zo doorgaat ziet het er niet goed uit voor kitezone Workum", aldus de agent! Dit horen we al jaren maar de waterpolitie is nog nooit aan land geweest om het ons te vertellen. We moeten er nog meer bovenop zitten om de zone open te houden!

Oproep aan alle locals, zie je iemand kitesurfen voorbij de palen, spreek hem rustig aan, leg uit waarom en de eventuele gevolgen.
Begrijp dat je op je vrije dag niet zit te wachten om andere aan te spreken, helaas is dat nodig om de spot open te houden.

Er komen nieuwe borden en iedereen moet zich inschrijven bij een van de 2 kitesurfscholen.

Begin van het seizoen is de meeting om het 2011 seizoen te verbeteren helaas niet doorgegaan wegens herstructurering van de gemeente. Dat het systeem moeizaam werkt is duidelijk, het moet verbeterd worden! Dat zal eind van het seizoen in de evaluatie zeker naar voren komen. Goede ideeën zijn natuurlijk welkom!

Willen we Workum voor 2012 open houden voor kitesurfers dan moeten we als locals voor onszelf opkomen, de komende vakantieweken zorgvuldig zijn;

- respecteer de kitezone
- met aanlandige wind niet met je kite over het strand varen (klacht badgasten met kinderen)
- passeer de palen niet
- laat de kite in het water op bij drukke stranddagen
- respecteer de rode vlag
- bied hulp aan beginners en leg rustig de situatie uit

Goede zomer!

stef
NKV regiovertegenwoordiger Workum

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.