Welke soort les?

Rosaa_xD

Geen avatar

Berichten: 20
Juli 15, 2011, 17:29:20
edit2Rapporteer  
Hoi allemaal,

Laatst heb ik een aanbod gekregen wat betreft lessen en ik weet nog steeds niet welke van de twee ik moet kiezen.
Ik kan kiezen uit een tweedaagse cursus waar ik van het begin af moet beginnen en een klein beetje uit mag lopen op de rest.
Of ik neem een eendaagse privécursus waarbij ik, zoals de naam 't al zegt, 1 instructeur heb en daar de volle les aandacht van heb.

Zelf heb ik al een lesje kitesurfen gehad, dus een groot deel van de theorie ken ik al, ik weet hoe ik de kite moet besturen, heb al aan body draggen gedaan etc. Aan het einde mocht ik toen ook nog de poging wagen tot varen (wat bijna lukte).

Welke van de twee soorten les vinden jullie 't beste om te nemen?

Alvast thnx voor de reacties! Smiley
Roos
Geelco

Berichten: 202
Antwoord #1 Juli 15, 2011, 17:34:54
edit2Rapporteer  
Kan allebei prima. Wat zijn de kosten?

Als jij een goede instructeur hebt die jouw persoonlijk alle ins en outs verteld, dan zit jij wel gebakken, vooral als je al ervaring hebt.
Andere kant, tweedaagse cursus ben je zelf iets minder bezig misschien, maar dan leer je ook van de ervaringen van je buddies zeg maar.

Het gaat er gewoon om dat je een goede instructeur hebt die zich niet alleen maar bekommerd om z'n centjes en jou puur aant varen wil laten, maar die je ook alles over veiligheid/weer/etc verteld.
Rosaa_xD

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #2 Juli 15, 2011, 17:37:45
edit2Rapporteer  
De instructeur is een goeie, want 't is 'n maat van de instructeur waar ik m'n eerste lesje van had en volgens hem zit ik wel goed bij diegene. De privé is 10 euries duurder dan de 2daagse, dus zo veel scheelt het niet in kosten Wink
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #3 Juli 15, 2011, 17:56:45
edit2Rapporteer  
Ligt eraan hoeveel uurtjes les je nog wilt nemen. Als je bij de waterstart bent qua leerniveau zul je in 2 uurtjes oefenen prive een heel eind komen.
Je kunt even snel de kennis opfrissen die jij wenst en daarna verder gaan met de waterstart.
Ik zou niet de basiscursus helemaal overnieuw doen. Dan betaal je voor iets wat je al onder de knie hebt.
 Nadeel prive is (idd) wel dat je sneller moe zult zijn en niet het voordeel hebt van ''modeling learning''.
Vraag anders of ze toevallig iemand in de planning hebben staan die ook een opfriscursus/ vervolgcursus wilt doen.
Kan dat niet. Dan zou ik de priveles nemen.
Rosaa_xD

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #4 Juli 15, 2011, 18:00:04
edit2Rapporteer  
Ik heb nog maar 1x een waterstart gedaan (althans een poging gewaagd tot), dus dat zal ik sowieso moeten oefenen. Verder hoop ik al hoogte te kunnen lopen in de les en de techniek van het springen en sturen te leren, zodat ik hierna zelfstandig verder kan. Een echte opfriscursus lijkt me dan niet erg van toepassing.

PS: wat is modeling learning???Lips Sealed
Geelco

Berichten: 202
Antwoord #5 Juli 15, 2011, 18:08:12
edit2Rapporteer  
Stel niet te hoge eisen voor jezelf. Hoogte lopen terwijl je bezig bent met waterstart is misschien een brug te ver en ook helemaal niet nodig. Dat komt vanzelf. Springen;) tsjah...
Maar veel succes ermee!

ps.MVbtje doet gewoon stoer;) Leren door niet alleen te doen maar ook te kijken/leren van anderen.
Rosaa_xD

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #6 Juli 15, 2011, 18:25:19
edit2Rapporteer  
Ja, misschien ben ik iets TE optimistisch ^^ heb ik wel vaker, maar ik probeer gewoon zo veel mogelijk onder de knie te krijgen en m'n best te doen, meer kan ik ook niet Wink

Wat betreft kijken en leren van anderen.. dat doe ik al genoeg Wink ik heb al heel veel filmpjes van Aaron Hadlow en Ruben Lenten bekeken en heb daar aardig wat dingetjes geleerd, die ik bij m'n eerste lesje al direct kon toepassen (da's dan met name de dingen met de kite enzo, het oppompen, welke lijnen waar moeten etc) Smiley
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #7 Juli 15, 2011, 19:56:38
edit2Rapporteer  
Ik zou die privéles nemen en me nu nog zeker niet druk gaan maken over hoogte lopen en springen. Komt vanzelf. Probeer eerst maar gewoon lekker je rakkies te varen en te keren. Geloof me, de rest komt echt vanzelf. Succes ermee en veel plezier.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #8 Juli 15, 2011, 20:02:20
edit2Rapporteer  
Persoonlijk zou ik ook voor de priveles gaan. En geloof me je mag blij zijn als je aan het eind van de dag een beetje kan varen. Het hoogtelopen en springen komt later pas.
tina

Berichten: 38
Antwoord #9 Juli 17, 2011, 11:05:29
edit2Rapporteer  
ik zou voor de privéles gaan. dan heb je alle aandacht en tijd om te leren/proberen en een kiteleraar die ook alleen aandacht voor jou (vorderingen)heeft. Hij kan daardoor precies op jouw persoonlijke problemen inspringen waar jij hulp bij nodig hebt. 
En inderdaad het hoogte lopen en springen komt vanzelf met de tijd.
Have fun!!!
Rosaa_xD

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #10 Juli 17, 2011, 21:01:27
edit2Rapporteer  
Dank jullie wel voor de reacties  Grin
Ik ga voor de eendaagse privé, lekker veel leren en oefenen ThumpsUp
Nu alleen nog een goeie datum prikken  Joepie
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #11 Juli 17, 2011, 21:07:50
edit2Rapporteer  
goeie keuze!
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #12 Juli 17, 2011, 21:30:10
edit2Rapporteer  
Zoek ook een goede school uit.. Zodat je niet heel de middag bezig bent met een stallende kite.
Rosaa_xD

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #13 Juli 18, 2011, 15:35:12
edit2Rapporteer  
@Ed.

misschien een domme vraag.. maar wat is een stallende kite?? Lips Sealed
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 Juli 18, 2011, 16:50:17
edit2Rapporteer  
een kite die achteruit vliegt, als het goed is legt je leraar dat uit.

Ik snap Ed zn opmerking niet zo goed, een goede school laat je dat ervaren en legt je de werking daarachter uit en legt ook wat wat je daar tegen moet doen.
Rosaa_xD

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #15 Juli 18, 2011, 16:52:35
edit2Rapporteer  
Oké, dankje wel Morres!:D

Nooit gedacht dat je ook achteruit kon vliegen met een kite xD
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.