Ome Leons Skimboard: Klaar!!!

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #100 Oktober 29, 2011, 19:04:37
edit2Rapporteer  
Toppie man! Ziet er echt super uit. Grin
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #101 Oktober 30, 2011, 10:03:46
edit2Rapporteer  
TNX dudes!! ThumpsUp

Op naar het volgende project.... Grin
Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #102 Oktober 31, 2011, 20:17:57
edit2Rapporteer  
Oei, die pad had misschien wel iets meer naar achter gekunt, nouja die valt nog wel te verplaatsen toch?
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #103 Oktober 31, 2011, 20:51:36
edit2Rapporteer  
Oei, die pad had misschien wel iets meer naar achter gekunt, nouja die valt nog wel te verplaatsen toch?

Nee....vast is vast (3M glue  Wink) De "kicker" kan niet meer naar achter vanwege de breedte van de pad in combinatie met de achterste vinplaatjes. Als je de Shinn Waterbird bekijkt staat de kicker ook niet helemaal aan het uiteinde van de tail. Daarom denk ik dat het geen probleem is.

Bytheway....tussen de pads komt nog doorzichtige anti-slip-tape.
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #104 November 01, 2011, 20:26:28
edit2Rapporteer  
leon mooie skimboard man mooie pica's en leuke  pica's van je geheime workshop
alles goed
ben nog heel blij met mijn beunboard
ik zou wel heel graag een skim willen hebben
mail me maar even dan kunnen we wat afspreken
see you
gr debeun
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #105 November 01, 2011, 21:24:05
edit2Rapporteer  
BEUN, check je PM! ThumpsUp
JIHAAAAAAAAA!! Grin
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #106 November 01, 2011, 21:24:57
edit2Rapporteer  
Ja, ik wil ook weleens zo'n skim proberen.
Als ie bevalt, wil ik er ook wel één.
Maar dan wel een mooiere als Beun. Grin
onzin

Berichten: 451
Antwoord #107 November 01, 2011, 22:11:19
edit2Rapporteer  
vet hoor ziet er weer klasse uit maar had eigenlijk ook niet anders verwacht
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #108 November 01, 2011, 23:41:27
edit2Rapporteer  
TNX Mannuh! ThumpsUp

Maareh John.....Beun was eerst!  schater schater
Anyway...het board proberen kan natuurlijk altijd. Ik zal m in het vervolg bij m'n PSU stoppen  Wink
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #109 November 04, 2011, 17:02:39
edit2Rapporteer  
Okay dan....de allerlaatste picca, en dan ben ik er klaar mee  Wink

Toch nog wat transparant antisliptape van TESA tussen de pads geplakt.
Nu is het boardje echt klaar  ThumpsUp

Op naar het volgende project.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #110 November 04, 2011, 17:05:35
edit2Rapporteer  
krijgen we geen actie shots te zien? ik ben ook wel benieuwd om te horen of ie lekker vaart?
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #111 November 04, 2011, 17:17:16
edit2Rapporteer  
cool!!

hoeveel knopen "winst" haal je eigenlijk uit een skimboard?
Misschien wel interessant Grin..

ik ga maar weer eens wat boardjes ontwerpen Grin..
misschien een topic maken waar mensen hun vette design kunnen plempen Grin..
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #112 November 04, 2011, 17:34:46
edit2Rapporteer  
krijgen we geen actie shots te zien? ik ben ook wel benieuwd om te horen of ie lekker vaart?

Beetje leuke shots zal wel tegenvallen met mijn skills als " Skimboarder"
Ik denk niet dat je op mijn actiefoto's zit te wachten loser

Mocht een ervaren kiteskimboarder mij op de spot zien (Swoody, Edam IJmuiden of Wijk) schiet me ff aan....mag je m uitproberen  ThumpsUp
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #113 November 11, 2011, 11:25:32
edit2Rapporteer  
Op veler verzoek hier het eerste testverslag  Tongue

Methode: Drijftest

Conclusie:
Het skimboard is geslaagd voor de Drijftest

Verbeterpunten:
geen. 

Aanbevelingen: Door gebruikmaking van een dikkere Foamcore i.p.v. een woodcore is de verwachting dat het board beter blijft drijven aan de oppervlakte wat het starten vergemakkelijkt. Dat neemt niet weg dat in het geval van een woodcore de impact-sterkte veel groter is en daardoor de life-span van het board aanzienlijk vergroot.


onderaqua

Berichten: 540
Antwoord #114 November 19, 2011, 15:46:54
edit2Rapporteer  
Ziet er weer gelikt uit man. Wanneer ga je voor jezelf beginnen ??
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #115 November 19, 2011, 18:29:18
edit2Rapporteer  
Leon, prachtig board! Zou je wat meer uitleg kunnen geven over hoe je die prepregs maakt & waarom je dat proces hanteert?

Stumpert als ik ben; had dit topic nog niet gezien: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=28104.0

Wat ik er nu van begrijp is dat je het proces in twee delen uitvoert; topsheets apart lamineren welke je daarna lijmt op de kern?
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #116 November 19, 2011, 20:54:57
edit2Rapporteer  
Suggestie: bouw een Brunotti Bumblebee na (maak hem iets breder ) en je hebt een mooi wave board.

Wel ongeloofelijk veel werk.
Ik plak gewoon 3mm triplex uit berkenhout op mekaar van verschillende breedtes en lengtes (bodem en dek even groot) met ééncomponent PU lijm in een scoop rocker tafel (stenen erop voor de vorm).
En dan twee lagen epoxy erover smeren.

Gaat zowat 10 keer sneller.



[edit] graag je bericht aanpassen in plaats van 2x op jezelf reageren.
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #117 November 20, 2011, 11:53:42
edit2Rapporteer  
TNX Mannuh!  ThumpsUp

@Tom,
Het moet wel leuk bkijven. Maar, je weet maar nooit....... zeker nu met de bezuinigingen bij Defensie  Wink

@ Jeffro, inderdaad. Ik verlijm de prepregs met een wat dikkere epoxy op de kern.
De reden dat ik prepregs gebruik is vanwege het feit dat ik geen hydraulische pers heb die alle luchtbellen te lijf gaat. Ik werk nu sinds 2005 met prepregs en ben daar helemaal weg van. Tot op heden ben ik in staat een zeer constante kwaliteit te leveren. Het zijn wel 2x vacuumstappen extra maar je krijgt een zeer gunstige hars/weefsel verhouding in combinatie met een uberstrak resultaat. En ook niet onbelangrijk....geen luchtbellen in de weefsels. En....je houd controle over elke stap.

@ EddyC,
Mooi board dude!  ThumpsUp
(zo ben ik ook begonnen, wacht maar tot het freubelvirus je goed pakt Grin)
Een waveboard zit in de planning  Wink



Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #118 November 20, 2011, 14:02:42
edit2Rapporteer  
TNX Mannuh!  ThumpsUp

@Tom,
Het moet wel leuk bkijven. Maar, je weet maar nooit....... zeker nu met de bezuinigingen bij Defensie  Wink

@ Jeffro, inderdaad. Ik verlijm de prepregs met een wat dikkere epoxy op de kern.
De reden dat ik prepregs gebruik is vanwege het feit dat ik geen hydraulische pers heb die alle luchtbellen te lijf gaat. Ik werk nu sinds 2005 met prepregs en ben daar helemaal weg van. Tot op heden ben ik in staat een zeer constante kwaliteit te leveren. Het zijn wel 2x vacuumstappen extra maar je krijgt een zeer gunstige hars/weefsel verhouding in combinatie met een uberstrak resultaat. En ook niet onbelangrijk....geen luchtbellen in de weefsels. En....je houd controle over elke stap.

@ EddyC,
Mooi board dude!  ThumpsUp
(zo ben ik ook begonnen, wacht maar tot het freubelvirus je goed pakt Grin)
Een waveboard zit in de planning  Wink





Zeer interessant & betrouwbaar proces op deze manier! Ik zit eraan te denken om zelf een board te bouwen; heb jij miss een aantal templates welke ik kan gebruiken (contour van een board, concave & rocker)?
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #119 November 20, 2011, 14:43:17
edit2Rapporteer  
Jeffro,

Outlines zat op het internet. Met een beetje tekenpakket kan je een 1:1 print maken voor de mallen. De rocker kan je overnemen van een bestaand board  Wink
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #120 November 20, 2011, 15:40:17
edit2Rapporteer  
 Mannuh!!

Ik krijg de laatste tijd heel veel positieve reacties over het bouwproces van de SkimWave. Nogmaals bedankt daarvoor!  ThumpsUp InLove

Maar een typische Nederlandse vraag blijft regelmatig terugkomen......"Hoeveel kost het??"
Jullie willen niet weten hoeveel ik deze vraag al heb beantwoord en ben daar heel open in.

De bouwkosten van een "SkimWave 2011" zijn in mijn geval hetzelfde als een normaal custom kiteboard die ik bouw voor liefhebbers. Ik maak gebruik van dezelfde materialen en er gaat evenveel tijd in zitten. Ik ben effectief ongeveer 20 uur a 25 uur/board kwijt, exclusief droogtijd e.d.

Een simpel kostenplaatje voor een hobbyzelfbouwer ala mijzelf:

250,- euro board only (epoxy, kern, custom topsheets, glasweefsel, tape bekertjes, roerhoutjes, losmiddel enz)
2x 40,- euro Tractionpads;
4x 15,- euro aan G10 vinnen;
10,- euro verzendkosten (webshops e.d.)
Dus totaal: 400,- euro (incl btw) aan materiaalkosten exclusief uren. En dan moet het board nog in elkaar gefreubeld worden....

En dan heb ik het nog niet over de afschrijving van de gemaakte mallen, rockertafel, vacuummachine en elektriciteitskosten van de 700 W vacuumpomp de 4x 8 uur staat te pruttelen.

Wanneer je dit bedrag wegzet tegen een Nobile 2011 skimboard van 356,- euro lijkt het erop dat zelfbouw niet meer loont.

Conclusie: hobbyzelfbouw is voor echte liefhebbers ThumpsUp

barry

Berichten: 361
Antwoord #121 November 21, 2011, 12:45:04
edit2Rapporteer  
Heel mooi Leon
Ik vind het ook mooi om te zien dat je heel precies te werk gaat
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #122 November 28, 2011, 23:55:54
edit2Rapporteer  
Ja die Leon maakt echt superstrakke boardjes. ThumpsUp

En voor een paar biertjes maakt hij ook al heel wat klaar hoor  schater
feddomw
Gast
Antwoord #123 November 29, 2011, 00:03:18
edit2Rapporteer  
Ik heb enorm veel respect voor je vakmanschap en precisie. De kwaliteit druipt er ook van af.

Ik kan 'm echter (met de beste wil van de wereld) niet mooi vinden, doe mij dan maar een andere topsheet qua design als je een keer voor mij een board gaat maken. Even eerst wat zooi verkopen om geld vrij te maken.

Ik vind 20 uur nog als weinig klinken trouwens, ik had gedacht dar er meer uren in zaten.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #124 November 29, 2011, 00:30:19
edit2Rapporteer  
ja, grafisch trek ik het ook niet, de rest heb ik super veel respect voor.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.