Onderste 'laag' van board laat los

Wjs

Berichten: 121
Augustus 21, 2011, 13:52:28
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal.

Ik was gister mijn board even aan het bekijken en toen zag ik dit ineens   Sad

De onderste 'laag' ( Ja ik weet niet hoe dat heet  Embarrassed) laat los het is nog niet zo ver los alleen het puntje een beetje.

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste repareren, met lijm oid.? Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet!

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 Augustus 21, 2011, 14:09:24
edit2Rapporteer  
> opgekrulde randen van pbt (gekleurde toplaag) wegschuren/vijlen/snijden
> onvetten (gedenatureerde alcohol, thinner oid.)
> evt. zand er uit
> Boven en onderkant board met plakband (tegen vlekken en krassen van de lijmklem)
> epoxy lijm (bison oid) kopen, heeeeeeeeel goed mengen, en er in laten lopen
> dichttrekken met plakband (ik gebruik altijd 50mm dozentape), dus ruim er omheen een strak trekken. zo krijg je een mooie rand.
> evt. lijmklem er bij, met blokje hout om de druk te verdelen, om overtollig hars er uit te knijpen. Anders krijg je zo'n bult.
suc6!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Augustus 21, 2011, 14:37:48
edit2Rapporteer  
Hema heeft ook epoxy, mocht je niet grote hoeveelheden willen kopen.
Baksteen

Berichten: 129
Antwoord #3 Augustus 21, 2011, 17:09:35
edit2Rapporteer  
Dit is de reden dat ik geen Naish board vaar. Die onderkant sticker beschadigd altijd hartstikke snel en ligt er snel af.
Wjs

Berichten: 121
Antwoord #4 Augustus 21, 2011, 17:46:31
edit2Rapporteer  
Oke thnx voor de tips! Grin

Kan ik er maandag even mee gaan knutselen.

Er zitten btw ook hele scherpe randjes aan het board kan ik die er op de een of andere manier nog een beetje afhalen want als je het board tegen je scheenbeen aan krijgt snijdt het board lekker in je vel  Sad
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 Augustus 21, 2011, 18:45:57
edit2Rapporteer  
Afschuren bandschuurmachine of vijl.
Lijmklemmen : daarvan heb je er best veel nodig: je kunt ook bakstenen er vertikaal opstapelen.

Koperen nageltjes met weerhaakjes kun je na het lijmen er ook inslaan: dan houdt het zeker
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #6 Augustus 22, 2011, 22:06:28
edit2Rapporteer  
EddyC dat zijn prima tips vooral als je een konijnenhok bouwt.
Niks bandschuurmachine, schuurblokje met wat korrel 180 lijkt me wild genoeg! vijl kan ook maar dan moet je wel een vaste hand hebben.
Voor zo'n klein stukje kan je het met één klem doen als je blokjes hout gebruikt.
Tot slot, geen koperen nageltjes, en ook niet slaan.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Augustus 22, 2011, 22:53:12
edit2Rapporteer  
eddyc spoort niet
Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #8 Augustus 22, 2011, 23:17:37
edit2Rapporteer  
Lol, wel als je van je board (zoals Rudo al meld) een konijnenhok wil maken.... schater

Je kan trouwens ook de onderlaag er af trekken, extra setje pads en je hebt 2 boardjes Grin 

Ontopic: Succes met knutselen! Als je het niet aan durft gewoon even naar de wel bekendere surfshops brengen!

Heb zelf mijn board ook weg gebracht doen ik mijn vin dwars door mijn board heb getrokken  ThumpDown, 3 tientjes en je weet alles (in mijn geval dan....)

Sterkte!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.