Kitesurf heaven Zanzibar (Tanzania) the place to be!

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
September 06, 2011, 21:52:00
edit2Rapporteer  
Zanzibar voor de kust van Oost-Afrika heeft de ideale omstandigheden voor zowel beginners als ervaren kiters. Ondiepe blauwe wateren, zanderige bodems en constante wind, maken Zanzibar een idyllische plek om te kitesurfen. Het rif is ver weg en het eerste gedeelte is vlak water, perfect voor beginners en freestylers. Het rif zelf biedt verbluffende golven voor de meer ervaren kitesurfer. Dit alles met op de achtergrond de eindeloze blauwe Indische Oceaan met zijn prachtige witte stranden.
Zanzibar is een unieke plek om deze extreme sport te combineren met ontspannen en het ontdekken van de ruwe schoonheid van dit relatief ongerepte eiland.

Voor meer info Dim Versluis, Kite Centre Zanzibar. http://www.kitecentrezanzibar.com
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 September 06, 2011, 22:34:50
edit2Rapporteer  
Haha, die lui waren een keer onderwerp van "Herrie in het hotel".

http://www.rtl.nl/xl/#/u/2fe4dd91-1aa9-3254-88c3-ee8396ab695e/

Ik hoor wisselende verhalen van mensen die er geweest zijn, wel supermooi!
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #2 September 13, 2011, 19:05:27
edit2Rapporteer  
Je moet ook niet te veel verlangen ,Zanzibar is nu eenmaal Afrika.De enige echt luxere acco's worden door europeanen gerunt,ik heb daar ook in leme hutjes geslapen,niets mis mee,alhoewel  Tongue
Xander Q

Berichten: 41
Antwoord #3 September 13, 2011, 19:51:07
edit2Rapporteer  
Ik ben vorige maand een weekje op en neer gegaan naar Zanzibar. (elke dag gevaren)  9 en 12 meter kite.
Echt super mooi daar.
Een aanrader.

Haha, die lui waren een keer onderwerp van "Herrie in het hotel".

http://www.rtl.nl/xl/#/u/2fe4dd91-1aa9-3254-88c3-ee8396ab695e/

Ik hoor wisselende verhalen van mensen die er geweest zijn, wel supermooi!


Dat guesthouse is zeker een aanrader!
Lekker eten en chille mensen.

mambo  poa!!!!!!!!!!!!!!
unexpected

Geen avatar

Berichten: 62
Antwoord #4 September 13, 2011, 20:45:53
edit2Rapporteer  
Even een review over deze plek, het guesthouse (gerund door Dim en Melanie) en kitecentre zanzibar. Ben er in 2007 in juli 2 weken geweest. We vlogen er met condor.de redelijk goedkoop naartoe. Van de 14 dagen heb ik zeker 12 dagen kunnen kiten met een 11 of een 9. Ik heb nota bene op mijn verjaardag met Dim Versluis (instructeur op Zanzibar, maar ging gewoon mee om  vrij te kiten) de mooiste downwinder gemaakt van mijn leven. Is echt een super mooie plek en een relaxed eiland. Hun guesthouse staat op een mooie plek met uitzicht over de Indische oceaan. Tot aan het rif (500m) heb je meestal vlak water en na het rif super mooie golfen. Tijdens een diner in het guesthouse uiteraard leipe kitefilmpjes bekeken en rondgehangen met uitzicht op zee. Vond de andere kiteinstructeurs een beetje popiejopie-jee daar, maar Dim is super relaxed en zelf verslaafd aan de kitesport. Krijg geen credits hiervoor hoor. Vind gewoon dat dit gezegd mag worden over hun initiatief een kite en slaapgebeuren op te starten in Afrika. Heb ze sindsdien ook eigenlijk niet meer gesproken en bedankt voor de toffe tijd. Dus bij deze. Ik ga zeker nog een keer terug. Jambo!
PS in het wild zwemmen met dolfijnen was ook een geweldige ervaring (toen er geen wind was in de ochtend)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.