o'neil psycho 2 zen zip 5/3 of o'neil psycho RG8 5/3

ThommyT

Geen avatar

Berichten: 53
September 14, 2011, 12:10:51
edit2Rapporteer  
Dag iedereen.

Afgeloppen zaterdag en zondag @ mirns was het toch behoorlijk frisjes in mijn  2,5 mm shorty.
Ben nu dus op zoek naar een lange wetsuit. Zit erg te twijfelen tussen de RG8 ( die veel mensen aanraden ) of de psycho zen zip. Wat ik vreemd vind is dat veell mensen de RG8 aanraden ivm flexibiliteit e.d. maar de Zen zip is duurder. Uiteraard hoeft duurder niet beter te zijn. Wie heeft ervaring met 1 van deze pakken?
prijs is geen probleem aangezien ik hem voor mijn verjaardag krijg.

Hoor graag wat het grootste verschil is tussen beide pakken.

Bedankt alvast.

Gr,
Thommy
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 September 14, 2011, 13:59:31
edit2Rapporteer  
hou er wel rekening mee dat er betere pakken zijn voor goedkoper... of je moet perse een naam willen dragen... en koop niet meteen het nieuwste van het nieuwste... een overjarig modelletje is vaak net zo goed... en kost bij lange na geen 250 pleurie
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 September 14, 2011, 14:08:21
edit2Rapporteer  
de meeste goede pakken zitten toch wel op minstens 225-250euro, de P2 kan je in UK voor 260wel kopen volgens mij(ben er nu mee bezig voor mn zwager) en de RG8 voor 240ofzo?
ThommyT

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #3 September 14, 2011, 14:13:02
edit2Rapporteer  
Ok thnx .
Qua prijs makt het niet zo heel veel uit.
Ik zag dat bij telstar ze momenteel een aanbieding hebben.
De RG8 voor 239,95 en de psycho 2 zen zip voor 279,95
Misschien een optie voor jou morres om daar eens te gaan kijken?
Denk dat je vanuit uk ook wel inclusief verzendkosten 270 aantikt niet?

Maar wat is nou het verschil tussen deze pakken?

wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #4 September 14, 2011, 15:07:09
edit2Rapporteer  
En waarom niet voor 100 euro minder een Mystic 5/3? Ik heb de psycho ook een paar keer aangehad (mijn broer heeft er eentje) en ik moet zeggen lijkt toch wel heel sterk op de mystic crossfire.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #5 September 14, 2011, 17:19:00
edit2Rapporteer  
Had voor m'n psycho2 2mm en psychofreak 4.5/3.5 een mystic crossfire 5/3. Dat pak is veel minder warm, pasvorm is wel ok maar van o'neill echt wel beter. Voor kwaliteit betaal je gewoon.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 September 14, 2011, 22:46:36
edit2Rapporteer  
Of je nou 3jaar elk jaar hoderd euro neer legt of 1x 300 in 3jaar....qua geld maakt het dan niet uit, qua warmte, comfort en niet naar de winkel hoeven elk jaar, wel Grin
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 September 14, 2011, 22:48:05
edit2Rapporteer  
Ok thnx .
Qua prijs makt het niet zo heel veel uit.
Ik zag dat bij telstar ze momenteel een aanbieding hebben.
De RG8 voor 239,95 en de psycho 2 zen zip voor 279,95
Misschien een optie voor jou morres om daar eens te gaan kijken?
Denk dat je vanuit uk ook wel inclusief verzendkosten 270 aantikt niet?

Maar wat is nou het verschil tussen deze pakken?



Hm, in UK hebben ze een andere(betere?) rg8, met borstplaat...
ThommyT

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #8 September 19, 2011, 15:18:03
edit2Rapporteer  
Hej Iedereen.

Ben afgelopen vrijdag even bij Telstar @ horst geweest en heb daar een aantal pakke gepast.
Onder andere de RG8 van O'neil. Zoals ik al dacht is dit pak echt gemaakt voor de dunnere/smallere kiter onder ons. Heb je een beetje breed postuur dan kom je er al niet in.

Ben zelf redelijk breed in mijn schouders en ik kreeg het niet voor elkaar beide armen erin te krijgen. Had het zelfs voor elkaar gekregen om hem zo uit te rekken dat de rek er volledig uit was. Ook best knap zei de verkoper.
Tevens vertelde de verkoper mij vooraf al dat het waarschijnlijk een onmogelijke missie ging worden omdat deze pakken niet gemaakt zijn voor bredere mensen. Had dit zelf ook ondervonden.

De psycho 2 daarintegen zat opzich wel lekker maar niet zoals een pak zou moeten zitten. Hier kwam ik iig een stuk makkelijker in dan de rg8. Vond wel dat dat vlapje wat over je hoofd gaat om het water tegen te houden ontzettend strak zat en ik hierdoor het gevoel kreeg alsof iemand je keel dicht kneep. Ook niet echt een succes.
Ja zei de verkoper trots dan knip je die er toch uit!?!?! eeuhm sorry maar een pak van 349 euro moet goed zitten en daar ga ik niet direct in knippen. Niet echt een succes dus.

Afgelopen zaterdag naar Mirns geweest en lekker ziek geworden in mijn shorty. Was met mijnn collega  en die heeft net een pak van Mystic aageschaft. De Crossfire. We zijn daarna nog even naar Telstar geweest en heb daar hetzelfde pak gepast als hij heeft. Je raad het niet maar dat pak zat als gegoten. Heerlijk elastisch en kreeg hem relatief makkelijk aan. daarnaast zat het vlapje echt prima en kneep me keel niet dicht.

Uiteraard ga ik niet hetzelfde pak kopen als mijn collega:P

Over 2 weken krijgen ze het nieuwe model 2012 binnen van crossfire in o.a. blauw/paars.
Denk dat dit hem gaat worden.

Conclusie:
De pakken waar je bij de hals in moet stappen zijn perfect voor mensen met een dun tot normaal postuur maar ben je ook maar iets breder dan de gemiddelde mens dan kom je daar waarschijnlijk niet in.

P.s. hij kwam ook nog met de o'neil freak aanzetten maar na het prijskaartje te hebben bekeken viel deze snel af ( 430 eurie) !!!!! Zat overigens wel lekker
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 September 20, 2011, 21:10:04
edit2Rapporteer  
350euro? kingofwatersports.co.uk en wetsuitcentre.co.uk Smiley
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 September 21, 2011, 17:26:39
edit2Rapporteer  
@ morres... Die O'neill pakken gaan geen 3 jaar mee of je kite alleen op mooi weer dagen! Grin
Swiftenaar

Berichten: 189
Antwoord #11 September 21, 2011, 17:35:40
edit2Rapporteer  
@Eagle, daar ben ik het niet mee eens.

vaar nu ruim 2 jaar met een O'neill psychofreak, en vaar echt lang niet alleen op de mooi weer dagen en let er ook zeker niet op of ik hem een keer te nat in de tas laat zitten (ook steentjes op de bodem ontwijk ik niet) en dit pak begint eigenlijk pas sinds een maand echt gebreken te vertonen als scheurtjes (hierom te pijpen afgeknipt tot shortlegg).

Kwaliteit van O'neill en toch de pasvorm en flexibiliteit doen t voor mij elke keer weer.. over een paar weken nieuw pakkie binnen (O'niell welteverstaan xD)

Ciaoo,

Joost
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 September 21, 2011, 18:32:57
edit2Rapporteer  
Ik ben 4 jaar geleden als windsurfer van oneill  afgestapt... 2 jaar 2 pakken er door heen gejaagd, uitdroging, naden verrot. Daarna over gestapt op Xcel en nu Ion ben zeer te spreken over de laatste 2 en doen niet ten onder wat warmte vast houden, flex en duurzaamheid... Laat staan de prijs. (ok de xcell is wat duurder als ion).
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #13 September 23, 2011, 19:41:51
edit2Rapporteer  
tja, alles heeft wel eens een meuk lichting. De goedkope pakke nvan oneill ken ik niet, allee nde P2 en de psychofreak. Ik heb een 2009 P2 nu al meer dan 2jaar, ziet er prima uit. Tuurlijk wat sporen, maar naden grotendeels goed(knie wat craquele) en een schaafplek op mn reet van het pleuren op mn skimboard Grin
Excel lijkt me ook prima mooi spul.
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #14 Oktober 19, 2013, 14:15:35
edit2Rapporteer  
Weet iemand het verschil toevallig  tussen een psycho 1, 2  en 3 (5/3) van Oneill ?
Yourie

Berichten: 139
Antwoord #15 Oktober 20, 2013, 07:30:20
edit2Rapporteer  
Psycho 3 is de opvolger van de psycho 2, het neopreen is daar weer verder in ontwikkelt.
De psycho 1 is het goedkopere model, naden alleen blind gestikt en niet  extra gelijmd.
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #16 Oktober 20, 2013, 11:22:45
edit2Rapporteer  
maar ik heb een psycho 1 gezien dames en die naden zijn volledig bedekt met dikke zwarte strepen... heet technobutter ofzo?
dus dat klopt niet.
zie bijv


http://www.versusshop.nl/assets/slir/w800/assets/versusshop/Images/Products/Wetsuits/Oneill/Psycho%201/oneaill-womens-psycho1-4241-black-ruby-redb.jpg
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #17 Oktober 20, 2013, 15:30:01
edit2Rapporteer  
Hebben er ook mensen ervaring met de ripcurl e-bomb?
Hier op kh in hetalgemeen heeft iedereen het altijd over de oneill ps2.
Heb sinds kort de e-bomb 2de hands als probeersel gekocht en warmer en flexibeler heb ik een pak nog nooit meegemaakt. Kan iemand ook zijn negatieve ervaring hierover vertellen? slijtage etc
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #18 Oktober 20, 2013, 17:21:02
edit2Rapporteer  
is de psycho 2 wellicht dikker dan de dames psycho 1
5/3 want ook hier zie ik weer die gesealde naden bij de psycho 1 dames

http://shop.siem.nl/wp-content/uploads/wpsc/product_images/4241_W16[1].jpg

wie weet er toevallig iets van?
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #19 Oktober 20, 2013, 17:33:13
edit2Rapporteer  
5/3 zegt niet heel veel, goedkopere pakken zullen meestal meer 3mm dan 5mm hebben, terwijl dat bij de duurdere pakken juist andersom is. Ook de flexibiliteit van de neopreen verschild per merk/prijsklasse

Heb laatst ook wat pakken gepast, waaronder de Psycho 1 en 3.
Psycho 1 was volgens mij alleen de buitenkant geseald, en de Psycho 3 aan de binnen en buitenkant.
Daarnaast is de neopreen van de Psycho 3 naar mijn idee iets flexibeler dan die van de Psycho 1.
Psycho 1 5/3 is alleen 3mm rond de schouders, en onder de knie. De rest is 5mm. Psycho 3 weet ik zo niet meer.
Ik ben uiteindelijk voor de Psycho 3 gegaan, omdat ik die voor een hele mooie prijs kon krijgen.

Zoek anders eens het verhaal van Versusshop over wetsuits op, daar stond veel info in.
[edit] dit verhaal dus : http://www.versusshop.nl/service/reviews/wetsuit-termen-hoe-zit-het-nou-echt.php
the coon

Berichten: 162
Antwoord #20 Oktober 20, 2013, 17:38:28
edit2Rapporteer  
ik heb en pyscho 1 pak.
top ding!
wel waar me eerste wetsuit maar toch en top ding
lol
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #21 Oktober 21, 2013, 08:42:03
edit2Rapporteer  
heb ook aardig wat pakken verbruikt de afgelopen jaren: xcel infinity en xcel drylock....die zijn redelijk prijzig zeg maar....
laatste keer een npx (nu np) 3.2 en 5.4.3 gekocht voor net boven 100 euro/stuk  (Dtslnd) en voor mij voorlopig niets anders meer...........kwart van de prijs en voor mijn gevoel beter en duurzamer
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #22 Oktober 21, 2013, 20:46:47
edit2Rapporteer  
P1 heeft geen borstplaats
p2 wel
p3 heeft meer firewall(zie het als een zachte structuur aan de binnenzijde welke je extra warm houdt)

Ik gebruikt alleen nog maar Oneill sinds 2009, heb nu 2009 PsychoII (2/2) en 2011 Psychofreak(4.5/3.5).
Beide overjarig gekocht bij Kater, daarvoor bijna 3jaar Psycho II 5/3 uit 2009 gebruikt, die heeft enkele plekjes en is wat minder flexibel, maar zou men nog kunnen gebruiken, mja voor de overjarige prijs die ikbetaald heb, hadi k zoeits van fuck it.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.