vers op de markt....

Robby
Gast
September 19, 2011, 22:19:25
edit2Rapporteer  
hallo beste kiters,

Ik ben Rob, woon in Den Haag, ben 44, 1.79mtr, 75 kilo, werk, heb gezin, rij motor, heb een hobby met mijn 15 jarige zoon( radiografisch vliegen).....hij kan het beter dan ik......en ik wil HEEEL GRAAAAG KITESURFEN!!!!!
effe kijken, vroeger gewindsurrufd, ooit een nasakite met stuurbar gekocht, lekker uit je dak gaan op het strand bij kijkduin, surfpak aan en lekker bodydragen door de branding met die nasakite. Ooit een paar jaar geleden op Oostvoorne een paar kitesurflessen genomen maar kwam nooit verder dan dat. Nu heb ik samen met mijn buurman, Fredje, die ook wel wat wil leren, een drietal kites gekocht (met stuurbars en lijnen), trapeze 2x, board en wat ander spul.
1x 14 mtr Naish 5 lijns C kite
1x 14 mtr Airush 4 lijns C kite
1x 9mtr Slingshot. 5 lijns C kite
splinternieuw RRD board
Die 4 lijns Airush heb ik in 5 minuten in de lucht en kan er lekker mee spelen. Weet 'm goed in de powerzone heen en weer te sturen en ga dan als een malle op mijn borst door het water. Erg leuk.
Die andere 5 lijns daar snap ik niets van. Heb 0 ervaring met 5 lijns... Probleem is wel met die 4 lijns dat wanneer die in het water ligt ik 'm met geen mogelijkheid uit het water gestart krijg. Ik zal wel iets fout doen. Afgelopen zondag op kijkduin dan moment supreme. Ter hoogte van de zandopspuiting ik op mijn kont in het water, voetjes in de bindingen, kite van 12 uur sturen naar 9 uur en proberen te gaan staan, en weer, en weer, en weer , en weer, en weer...pfff, vermoeiend. Steeds werd ik wel uit het water gelicht en dan stond ik maar voer net een meter en dan zakte ik weer op mijn kont het water in. Toen dacht ik, effe meer de powerzone insturen Rob....toen werd in dus uit mijn bindingen gelift en kwam op mijn borst in het water en tot groot vermaak van Fred was ik weer terug bij het bodydragen.....hahahaha......MAAR IK GEEF HET NIET OP, IK ZAL LEREN VAREN!!!!!! Zijn er beste mensen die wel eens varen ter hoogte van Kijkduin/Ockenburg en je kunt het in je hart vinden een sukkel te helpen, hetzij met optuigen en uitleggen van een 5 lijns, hetzij tips om te varen, hetzij waterstarten uitleggen dan trakteer ik je daar in de strandtent ockenburg op een borreltje. the3saint@hotmail.com of 06-48154320. hartelijke groetjes, Rob
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #1 September 19, 2011, 22:27:29
edit2Rapporteer  
het is toch geen vervroegde 1 april grap???
Robby
Gast
Antwoord #2 September 19, 2011, 22:51:39
edit2Rapporteer  
dan zou ik er wel heel vroeg bij zijn......nee hoor, die Airush kocht ik voor 100 euro. Doet het prima. Die Naish, Slingshot en RRD board met trapeze kochten we voor 400 euro. Leuk spul om mee te beginnen en the feel te krijgen voor de sport. Ik ben op de hoogte van andere modellen en voor- en tegens van de diverse modellen. We hebben het idee dat we voor belachelijk weinig geld iig kunnen beginnen en we zullen gaandeweg wel naar "beter" materiaal gaan kijken. Eerst maar eens leren een beetje heen en weer te varen. Dat moet met dit spul wel lukken. Tenslotte hebben 100derden voor ons ook met C kites gevaren. Voor me gevoel is het nog maar een heel klein stapje. Net die balans pakken en dan varen...... We blijven wel voor de veiligheid bij Ockenburg in de baai van de zandopspuiting oefenen zodat we niet ineens per ongeluk op het board staan en dan 300 meter ver de zee op varen en niet weten hoe we terug moeten komen....
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 September 19, 2011, 23:04:34
edit2Rapporteer  
Kritiiek:
Een 14 meter is erg groot voor jullie gewicht...gelukkig heb je er 2....
Dat ie slecht uit het water komt is nu net het probleem van oude 4 lijns C-kites...en dat is precies waar die 5e lijn voor is bedacht...

Tips:
Koop nieuwere SLE kites...leer je stuk sneller mee...(en 2 volwassen mannen met een baan moeten dat best kunnen betalen...)
En 99% zeker dat je vol je bar aantrekt als je weg wilt varen. Truuk is: Heel ff aantrekken om op te starten en dan direct weer van je af. Je kite vliegt dan nagenoeg vanzelf omhoog waardoor je snelheid krijgt...dan zak je niet meer terug..

PS: heb nog een 11m2 voor je te koop! Prima voor jullie! :-)
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #4 September 19, 2011, 23:16:47
edit2Rapporteer  

C kites hebben een andere, moeilijkere relaunch techniek dan nieuwere SLE kites.

De kites vanaf 2007 zijn veel veiliger dan de oudere.

1 goede 10m sle kite van 2008 kost je geen 400 euro en had je meer aan dan met wat je nu gaat klooien.

Moeilijk gaat ook, duurt veel langer en is niet zo veilig, ook niet voor andere kiters in de buurt...

geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #5 September 19, 2011, 23:20:54
edit2Rapporteer  
Tja, ik dacht in eerste instantie ook dat het een grap was. Ik miste alleen nog de zwembandjes aan de Nasawing en de zelfbouwbar van 1 meter breed.... Lips Sealed
Robby
Gast
Antwoord #6 September 19, 2011, 23:23:47
edit2Rapporteer  
super tip van jou!! je hebt zelfs de volle 100% gelijk zit ik me te bedenken. Ik hing idd vol aan die bar. Zal de spanning wel zijn. Het is ook heel spannend wanneer je begint en op je board wil gaan staan.....met een beetje mazzel gaan we donderdag naar Ockenburg en zal ik het direct proberen. Voor wat betreft die 14 meter dachten we, had ik ook gelezen, dat dit wel prima was voor een beginner met kite ervaring die wil beginnen met niet al te veel wind. Ik had ook gezien hoe je met die 5 de lijn de leading edge naar je toe trok, wanneer die in het water lag, om zodoende uiteindelijk een waterstart te kunnen maken. Alleen liep ik van de week die naishbar met lijnen uit (5 lijns) en probeerde echter te begrijpen hoe die opgebouwd was. Lastig....maar komt wel. Ik dank je voor je aanbod van je 11 meter kite maar ben bang dat ik serieuze bonje krijg met de directie thuis  Roll Eyes. De teller staat nu op 400. (extra trapeze enz. dus is wel even goed zo. Moet het er maar even mee doen..
Robby
Gast
Antwoord #7 September 19, 2011, 23:34:39
edit2Rapporteer  
tja, een man die ik sprak had het ook geleerd met een C kite een jaar of wat geleden. Nu heeft hij welliswaar inmiddels andere kites maar geeft aan dat het prima kan. Daarbij komt, gaat er wat stuk in het begin is het allemaal te overzien en maak je je niet zo druk. Heb je het een beetje onder de knie dan wat moois uitzoeken....ennuh, geen grappen over die zwembandjes!!! Veiligheid voor alles dus op de Noordzee had ik ze gewoon om. Tegenwoordig heb ik een drijfvest. Dat werk ook prima moet ik zeggen....
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #8 September 20, 2011, 00:14:40
edit2Rapporteer  
Zou maar lesje boeken bij een kiteschool voordat je thuis nog meer bonje krijgt

jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #9 September 20, 2011, 00:53:50
edit2Rapporteer  
U, Mijnheer, Bent mijn held!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 September 20, 2011, 01:15:29
edit2Rapporteer  
dan binden jullie je toch samen vast aan die oude meuk :+
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 September 20, 2011, 03:13:29
edit2Rapporteer  
Goh... Dat niemand over de veiligste beginners spot van nl begint...
Ja zou ik ook niet doen, dalijk komen er 2 gasten met 14m kites die graag aan barretjes trekken, en dan nog niet eens een gevaar voor zich zelf zijn, maar ook voor anderen.
Tip 1: neem les
Tip 2: koop nieuwere/betere kites
Tip 3: maak van je huidige kites zit zakken!


Kiten is nou eenmaal een dure sport, je bent minimaal  rond 1000€ kwijt voor een deugdelijk 2dehands setje...  2 kites, 1 board, trapeze, 1 wetsuite.... En wat het nog mooier maakt, het gaat stuk.

Over thuis kosten moeten  verantwoorden, voor het lessen en aanschaf van beter materiaal  daar zou ik me niet druk om maken. Over het verantwoorden van botbreuken, zware hersenschuddingen en langdurig arbeidsongeschikt zijn, daarintegen...

Suc6!!! Weest voorzichtig, niet alleen voor jullie zelf, maar ook voor ons en het imago van de sport!
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #12 September 20, 2011, 07:44:27
edit2Rapporteer  
Sjee... welke jerk-off heeft jullie die zooi verkocht? Roll Eyes
S.K

Geen avatar

Berichten: 118
Antwoord #13 September 20, 2011, 08:02:35
edit2Rapporteer  
lessen nemen en als je perse die kites wilt houden is google je vriend in het begrijpen van de bar-lijn opbouw lijkt me..

maar geloof me leren zal een stuk leuker. veiliger en sneller gaan als je het jezelf niet onnodig moeilijk maakt met oude/ moeilijke kites...

suc6!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 September 20, 2011, 21:14:52
edit2Rapporteer  
hij heeft zn account maar verwijderd :+
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #15 September 21, 2011, 00:12:39
edit2Rapporteer  
Gast... Jammer heur, ut begon net zo leuk ze worden.
Slaat ie goed advies in de wind?... Krijgt ie vast wel een account bij de SEH.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #16 September 21, 2011, 02:41:33
edit2Rapporteer  

Tip 3: maak van je huidige kites zit zakken!


Grin
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #17 September 21, 2011, 07:41:40
edit2Rapporteer  
Beste Rob,

Het is echt allemaal goed bedoelt hoor.
Verhalen zoals die van jou komen regelmatig voorbij.

Wij proberen met elkaar de kitesport veilig te houden en daarvoor zijn dergelijke adviezen/reacties nodig
Ongelukken zijn niet alleen voor de direct betrokkenen erg vervelend maar kunnen er ook toe leiden dat kitespots worden gesloten.

Dus Rob, neem onze adviezen ter harte. Ieder van ons helpt je graag op het strand, maar sta dan wel open voor ons advies.

Keep it safe!
Have fun!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 September 21, 2011, 08:19:37
edit2Rapporteer  

Tip 3: maak van je huidige kites zit zakken!


Grin

Tjah iemand moet de schaar in die ouwe sleur zakken zetten... Het jammere is dat er van die eikels rond hobbelen die letterlijk over lijken gaan om hun ouwe meuk nog zo duur mogelijk willen verkopen. Aan de anderekant snap ik niet dat beginners zich blijkbaar niet in de sport willen verdiepen. Ik heb ook geen les genomen maar wist wel wat de do's en don'ts waren. Gewoon door simpelweg in teresse te hebben voor hetgeen waar je mee bezig bent. Er is zoveel info te vinden op het net, dat daar alle theorie kan vinden, praktijk voorbeelden genoeg op YT, en vooral van hoe het niet moet, heel leerzaam. Tik maar in Kitesurf crashes/ accidents, dan krijg je een hele lange was lijst.

Ben benieuwd of dat ie nu over is gewapperd naar HL... Grin


Robby... Succes!
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #19 September 21, 2011, 08:45:03
edit2Rapporteer  
Jongens toch... Wat een felle reacties hier allemaal.

 Ik zie het wat meer in perspectief. Ik heb mijn eerste meters gevaren met een 16 meter WiPiKa Free Air. Dat ding was flat meer dan 18,5 meter en had niet eens 5th. Op zo'n echte Brunotti Prostyle. En toen ik net kneep leefde ik nog ;-) Dan is een 14 meter flat met 5th toch stukken safer !?!

En wie ben ik dan om fel tekeer te gaan tegen iemand die hetzelfde deed als ik ooit ??? Werkt volgens mij net zoals met mijn  kinderen, vooral zeggen dat het niet mag en onverstandig is dan weet je in elk geval zeker dat ze het doen !

Punt wat ik wil maken, laat nu één van de locals hier op het forum de man op zijn homespot gaan ontmoeten, zijn vragen normaal beantwoorden en hang hem daarna gelijk even aan een moderne kite. Kan hij zelf het verschil voelen en vervolgens beslissen of ie daar wat mee wil/moet.

Schreeuwen op een forum is m.i. zinloos, haalt het nivo ervan omlaag en klinkt niet als gemeenschapszin...



 
GlynD

Berichten: 38
Antwoord #20 September 21, 2011, 09:23:20
edit2Rapporteer  
over zitzakken gesproken, check: http://www.kitebag.nl/ kan je voor een mooi prijsje een vette zitzak laten maken van je oude kite!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #21 September 21, 2011, 09:28:08
edit2Rapporteer  
Ongelovelijk dat medekiters mensen zo kunnen oplichten met die oude meuk. Gisteren zag ik nog een Wipika Airblast de lucht in gaan op Kijkduin, ongelovelijk Tongue

Echt beschamend!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 September 21, 2011, 09:35:26
edit2Rapporteer  
Ongelovelijk dat medekiters mensen zo kunnen oplichten met die oude meuk. Gisteren zag ik nog een Wipika Airblast de lucht in gaan op Kijkduin, ongelovelijk Tongue

Echt beschamend!

Even aan Marcel vragen of hij het was....
Marcel was jij dat??? Met die wipika op de arena del motor?
Re: ik vaar torches tegenwoordig, dat weten jullie toch?
Eauwwwh jah!
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #23 September 21, 2011, 20:39:49
edit2Rapporteer  
Goh, welk een volwassen reactie. Bevestigd mijn stelling over het nivootje hier  Joepie en lost niks op.

Maar de airblasts heb ik niet gevaren. Ben van de Wipika Free Airs naar de Wipika Amps gegaan  loser Die trekt pas... InLove.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #24 September 21, 2011, 22:48:49
edit2Rapporteer  
Nee idd, je zelf afmelden omdat je te horen krijgt wat je liever niet wilt horen... Betuigd allerminst van een volwassen reactie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.