Kiten Miami - Iko level III certificaat

kees69

Berichten: 280
Oktober 28, 2011, 16:11:56
edit2Rapporteer  
Ga over 2 weken naar Miami en natuurlijk gaat me kitebag mee  ThumpsUp. Nu heb ik wat zitten zoeken op internet en Crandon Park ziet er goed uit. Nu mag je daar alleen kiten als je een IKO III certificaat hebt.

Enig idee hoe ik hier aan kan komen ? Kite al jaren, maar na 2 lesjes bij de school, nooit een certificaat gehad.

PS iemand ervaring met kiten in Miami ?

groeten,
Kees
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #1 Oktober 28, 2011, 18:53:49
edit2Rapporteer  
Nah, allereerst mag je daar alleen met een kite merk  "South" varen (heeft nog te maken met de burgeroorlog)

en je weet wat er met je gebeurt als je een blauwe ipv een zwarte ESTA verklaring krijgt (met braille ondertiteling)
foli76

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #2 Oktober 29, 2011, 00:50:06
edit2Rapporteer  
hoi,

ik ga ook naar miami eind november, heb ergens nog een iko 3 pasje liggen,
maar las ook dat een helm verplicht is . iemand ervaring daar ?

http://www.miamikiteboarding.com/miami.html#4 
onderaan staan de rules en prijzen
nielsen

Geen avatar

Berichten: 90
Antwoord #3 Oktober 29, 2011, 09:21:24
edit2Rapporteer  
lijkt me niet, en anders verkopen ze die daar wel ja
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Oktober 29, 2011, 15:03:15
edit2Rapporteer  
Jongens, geen ervaring met Miami. Maar wel met kiten in de verenigde staten.

Ze noemen het "Land of the free", maar nergens ben ik zoveel regels tegengekomen als daar. En dan in de trand van mag niet, mag niet, mag niet, mag niet, en het mag niet. Tongue

Natura2000? Daar nog 10x erger...

Volgens mij zijn er zat stranden daar waar je nog "vrij" mag varen, check anders eens kitebeaches.com (nieuwe site met andere URL geworden, maar is doorgelinkt als het goed is)
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #5 Oktober 29, 2011, 19:20:53
edit2Rapporteer  
@ kees iko kan je daar halen!

notes:

non certificated kitesurfers can request a 15 min level 3 certification test with miami bla bla bla
kees69

Berichten: 280
Antwoord #6 Oktober 30, 2011, 20:29:27
edit2Rapporteer  
@bezemsteel.

Heb gelezen dat je ter plekke test kan doen voor certificaat @ $30. maar goed zijn ook plekken waar je vrij kan kiten, dus ga die wel opzoeken. Heb daar toch een auto dus geen probleem

We zien het allemaal wel hoe het loopt als ze moeilijk doen zoek ik gewoon andere plek, zal allemaal wel meevallen, vooral doordeweeks
foli76

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #7 Oktober 31, 2011, 20:59:01
edit2Rapporteer  
@ Kees

t zou leuk zij als je je ervaring daar nog zou kunnen posten ?
ik vlieg de 21ste heen dus ben erg benieuwd

gr
kees69

Berichten: 280
Antwoord #8 Oktober 31, 2011, 22:56:34
edit2Rapporteer  
ik ga me best doen, zit er van de 14e t/m 21ste, dus we lossen elkaar af.

Vind vast wel momentje om me ervaringen te delen
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #9 Oktober 31, 2011, 23:26:33
edit2Rapporteer  
Volgens mij is daar over het algemeen weinig wind , kijk je uit voor haaien ? Wink
kees69

Berichten: 280
Antwoord #10 November 20, 2011, 04:01:56
edit2Rapporteer  
Ben nu vanaf maandag in Miami en vanaf gisteren eindelijk wind al vermaak je jezelf hier ook wel zonder wind. Als je hier wil kiten kan dat gewoon op het strand maar ik ben in Crandon Beach Park op Key Biscayne geweest, dat is zonder files iets van 15 minuten vanaf Miami Beach. Je moet daar dus iko3 hebben maar na wat simpele vragen geloven ze het wel. Moet wel us20 betalen voor dagkaart. Maar daar heb je wel wat voor!! Heerlijk vlak water en kleine golfjes om op te spelen. In je short, 26c ende Miami skyline op de achtergrond, helemaal fantastisch. Strandje is vrij klein dus vooral in het weekend vrij druk. Gaat allemaal prima totdat je opgewonden Spaans gebrabbel hoort dan moet je oppasen  Grin is dan wel amerika maar je hoort meer Spaans dan Engels. Key biscane is vanaf Miami Beach heel makkelijk te berijken. Neem 5th ave en volg dan de 95south. Deze volgen tot borden key Biscayne, hier eraf en dan door tol = $1.50 weg volgen en Crandon park noord linksafslaan en dan ben je er. Parking= $6. nog 2 dagen lekkere 20 knopen voor de boeg dus kont helemaal goed. Ben gisteren op de vlucht voor de regen ook nog naar islamadora op de keys gereden. Raad het niet aan, zeker 2 1/2 uur rijden en amper een landingzone, wel lekker vlak water. Tot zover dit beknopte verslag, terug in Nederland zal ik wat foto's toevoegen. Miami zeker een aanrader, alhoewel niet echt goedkoop, $10 voor een biertje is vrij normaal ThumpDown
foli76

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #11 November 20, 2011, 18:40:23
edit2Rapporteer  
hoi

bedankt voor de info, ik vlieg morgen, maar zie op windfinder dat er geen wind komt :-(
toch maar alles mee :-)

gr

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.