Occupy JOU!!

Wimt

Berichten: 2498
November 21, 2011, 23:03:05
edit2Rapporteer  
Betekent: ook JIJ word gepakt!
Occupy gaat over speculanten en banken, waaraan wij overgeleverd zijn.
Als er gespeculeerd wordt over de basisbehoeften zoals brood, dan is speculatie, zeker daar dat sinds 2000 ongereguleerd is, levensgevaarlijk. Want, kom je aan eten, dan worden de mensen weer primitief, en staat WOIII voor de deur.
Door die ongereguleerde speculatie, hebben de grote spelers de prijzen van voedsel in de hand.
Zij houden graan opzettelijk vast en laten pas los, als er teveel voor is betaald. Deze wereldspelers werken anoniem, om zo nog meer grip op de markt te hebben.
Maar niet alleen op de voedsel markt, boze tongen beweren dat zij op deze manier WOIII willen ontketenen: zij hebben daartoe zeker de macht.

Wat denk jij?

(geinspireerd door vpro tegenlicht).
leeany

Berichten: 844
Antwoord #1 November 22, 2011, 00:08:12
edit2Rapporteer  
Ik denk.. dat ik teveel denk.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #2 November 22, 2011, 00:27:52
edit2Rapporteer  
Ik kan mij nog een post herinneren van jou wimt, waarin je bent vóór de zo snel mogelijke destructie van alles wat groen is en leeft zodat er sneller wordt ingezien dat waar wij nu mee bezig zijn met zijn allen (gecontroleerd door inderdaad die 'grote spelers', maar dan op diversere vlakken dan enkel eten) totaal nergens op slaat.

Hierover denk ik dat het ver gaat om te zeggen dat 'de grote spelers met invloed op de voedselindustrie' WOIII willen ontketenen, bovendien weten we allemaal dat dat niemand anders dan Iran gaat zijn zodra zij (te laat) aangevallen worden door de Amerikanen vanwege dan (deze keer op waarheid beruste) aanwezige vermoedens dat Iran kernwapens heeft.

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 November 22, 2011, 10:00:08
edit2Rapporteer  
Dit heeft toch niet met speculaasie te maken? Komen ze aan mijn speculaasie dam zorg ik er voor dat ze tanden gaan spugen.... niemand komt aan mijn lekkere speculaas... hij is wel duurder geworden dit jaar... met 12ct...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 November 22, 2011, 10:24:34
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=aC19fEqR5bA&sns
dr511

Berichten: 135
Antwoord #5 November 22, 2011, 11:31:42
edit2Rapporteer  
tja die occupy knakkers zijn alleen de verkeerd knakkers aan het lastig vallen.  Handelaren doen wat ze doen en dat is knaken verdienen. De overheid moet er op toe zien hoe ze dat doen.
Die uitkering trekkende hippies kunnen dus beter hun tentje neer zetten bij de overheid die ieder maand hun zakken vult. 

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 November 22, 2011, 12:32:39
edit2Rapporteer  
Dit soort geld wolven die op andermans ellende teren moeten ze gewoon op straat zetten!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 November 22, 2011, 18:26:22
edit2Rapporteer  
Zo hard met zn allen speculeren dat de voedselprijzen gegarandeerd zover stijgen dat het voor de 2e en 3e wereld compleet onbetaalbaar wordt?

Vraag me toch af wat voor slag mensen dit nu voor zichzelf goed kunnen praten.....
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #8 November 22, 2011, 19:05:50
edit2Rapporteer  
Occupy is gewoon een grap geworden jezis wat een stelletje malloten staan daar zeg. En als ze dan eens voorbij komen in de nacht met infrarood blijkt dat 80% van de tentjes gewoon leeg staan zodat et lijkt alsof er meer mensen zijn...
In Nederland zijn et gewoon een hoop kanslozen die anti beleid zijn en helemaal niets willen weten van bezuinigingen waar helaas nu echt even iedereen aan moet geloven. Of je vind dat ze terrecht zijn of dat ze verkeerd ingedeeld worden dat is aan jou.
Geloof dat dat rood harige knakkertje dat op zn 12e miljonair werd door zn telefoondienstvergelijk site een heel mooi programmaatje gemaakt heeft hoe jij het dan zou indelen. En dat bleek voor de meeste mensen toch lastiger dan mensen verwachten.

Occupy amerika is deels net zo'n hippy gedoe maar volgens mij gaat het daar wat meer om de excesief rijke families wat deels nog beetje op de New World Order groep geduidt word. Dan hebben we et niet over een paar honder miljoen maar over een aantal miljard. En binnen deze groep word beweerd dat daar de macht echt zit. (skull and bones, NWO, illuminati, vrijmetzelaars). En de occupiers lijken te vinden dat die groep de rijken de andere 99% uitbuit. Mjah zal in sommige gevallen misschien zo zijn maar denk dat et meer een angst is voor de hippys.

Echt veel gaat het allemaal niet uithalen. Het systeem veranderd niet. De mens is zowieso niet zo ontzettend sociaal. Macht en geld zijn belangrijk. Zolang vrouwen daar op vallen....

3e wereldlanden jah zou eens beginnen alle vormen van steun daar eens weg te halen en ze et allemaal zelf te laten doen. Wij die daar gekomen zijn heeft niks positiefs gebracht daar.

zoow weer ff lesje skien geven doeg.
sporty_spice

Berichten: 40
Antwoord #9 November 22, 2011, 19:12:12
edit2Rapporteer  
occupy die in nederland lopen zijn of hippy's of zwervers.
ik ga liever kite dan me hier druk over maken  Joepie
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #10 November 22, 2011, 20:04:55
edit2Rapporteer  
Gewoon hoppa Sneeuw en ijs nu. maart mag ik weer kaitn dus tot dan graag sneeuw.

Net als een occupier.. als ik et niet mag/kan dan mag/kan jij al helemaal niet
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #11 November 22, 2011, 20:44:11
edit2Rapporteer  
@dr511: ook de beurshandelaren werken aan deze wereld mee, het is dus niet alleen de top, dat zou te eenvoudig zijn: we werken allemaal, bewust of onbewust , mee aan deze wereld, deze werkelijkheid die we hebben.
Als we er allemaal aan meewerken, kunnen we, net als die bijstanders waarop gescholden wordt, ermee ophouden hier aan mee te doen. Als we simpelweg de huidige macht niet meer accepteren, heeft de macht het nakijken dankzij de massa.

Zo ontstaan revoluties
Het probleem van Occupy in deze rijke 3de wereld is: we hebben het nog veel te goed: als het eten op is, dan pas nemen we actie, en history heeft bewezen, dat dit veel sneller kan gebeuren dan je denkt.

So: be prepared!

@geronimo: ik denk dat ik het weer met je oneens ben, maar eet eerst je mond leeg, voordat je gaat typen, want je wouweld er de woorden uit met veel speeksel en voedselresten op je toetsenbord, en door die smurrie glij je uit op de toetsen, en ontstaat er een compleet nieuwe taal, verzin er een naam voor...
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #12 November 22, 2011, 20:47:10
edit2Rapporteer  
Wat ik eigenlijk bedoel is: gebruik niet de handelaarssmoes:
als ik het niet doe, doet een ander de handel wel:
als je BEWUST leeft, doe je alleen de dingen die goed voelen
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #13 November 22, 2011, 20:53:55
edit2Rapporteer  
Of ikzelf goed handel: neen, ik ben niet helemaal BEWUST bezig, ook ik zie het niet helemaal meer zitten. Je kunt nog zo je best doen, WOIII verknoeit het dan toch
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #14 November 22, 2011, 21:10:51
edit2Rapporteer  
We hebben de meest revolutionaire technieken paraat, die iedereen op deze aarde een overvloed kunnen geven, morgen al, zodat er geen oorlog nodig is.
Maar u en ik zijn er zich daar niet bewust genoeg van..
chico

Berichten: 1112
Antwoord #15 November 23, 2011, 08:58:28
edit2Rapporteer  
Die bankenmannetjes produceren niks. Ze voegen geen waarde toe aan producten. Het is handel dus dan zijn er winnaars of verliezers. Als iedereen wil winnen in handel dan ben je een enorme monetaire zeepbel aan het bouwen.

De huidige crisis toont de zwakke punten van het kapatalistische systeem aan.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #16 November 23, 2011, 19:44:37
edit2Rapporteer  
Heb je gelijk aan Chico. Als er een "samen"leving is van alleen maar winnaars en verliezers, dan kunnen we trug naar de primitieve dierenwereld. Gelukkig is door het grootbedrijf, zoals bijvoorbeeld Akzo, de trend gezet om het sociale weer in de samenleving te zetten: er is nu niet meer een groot zichzelf respecterend bedrijf te vinden, die niet iets "groens" of iets sociaals doet. Is gewoon ook noodzakelijk in een ingewikkelde samenle ing als die nu is op aarde: kwestie van overleven dus.
Ik heb die voorspelling al een paar jaar geleden gedaan: we MOETEN nu samenwerken, want de schade aan de natuur is nu dermate groot, dat we het anders sowieso niet overleven. Alle wetenschappers zullen nu goede technieken moeten vinden en TOEPASSEN, om te voorkomen dat we onze enige dagtaak straks is: de wankele natuur (= ons voortbestaan) op zijn benen te behouden
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #17 November 23, 2011, 19:52:45
edit2Rapporteer  
Het kapitalisme is inderdaad dood, kan er ook niet om treuren, is geen mooi systeem: recht van de sterkste. Zoals ik net al aangaf: samenwerking is nu mondiaal de noodzaak, anders redden we het niet. Komt uit deze nood toch nog een deugd: samenwerking.

Ik hoop dat we daar ooit een 6de zintuig voor krijgen: directe communicatie om het beste voor mekaar voormekaar te krijgen
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #18 November 23, 2011, 19:55:16
edit2Rapporteer  
ben na aantal maanden weer eens op dit forum actief zie ik gelijk "wimt" geneuzel Sad
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #19 November 23, 2011, 20:28:53
edit2Rapporteer  
Er zijn anti-depressieva op de markt
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #20 November 23, 2011, 20:47:32
edit2Rapporteer  

Neem een buisje in 1 keer, dat moet wel afdoende zijn in jouw geval: dan behoef ik jouw onzin ook niet meer te lezen, voegt negens iets aan toe. Neem maar 2 buisjes voor de zekerheid
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #21 November 23, 2011, 21:52:35
edit2Rapporteer  
love and peace
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.