Maasvlakte2 geopend op 27 mei 2012

rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #25 December 26, 2011, 13:00:30
edit2Rapporteer  
Komt die pijpleiding niet uit het naast gelegen, verontreinigt slib depot? misschien een overloop?
chico

Berichten: 1112
Antwoord #26 December 26, 2011, 13:40:41
edit2Rapporteer  
6 jaar geleden al eens ivm werk gesproken over het slib depot. Het begint vol te raken. Probleem is regenwater. Ze hebben een soort zuiveringsysteem om regenwater te zuiveren en naar het achterliggende land te brengen. Is op zich wel vreemd dat daar vervuiling is. Zou niet moeten kunnen. Het depot zelf is (dacht ik) voorzien van een ondoordringbare kleilaag. Soort badkap dus.

Rudo, heb je nu weer je zwarte haar terug?? Wink
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #27 December 26, 2011, 17:00:56
edit2Rapporteer  
Dat bedoel ik nou... Niet kiten buiten de zone's hoor slecht voor de vogeltjes.. idd WTF! Lekker belangrijk zo'n vliegertje.. DOE WAT AAN HET VERWOESTEN VAN DIT MOOIE STUKJE NATUURGEBIED!!!!!!

Ik weet nog die discussie van de zomer nog.. waar maken we ons druk om?
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40424.0
Ik heb ons lid van kitehigh natura2000 uitgenodigd zich uit te spreken in deze discussie.

Amen
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #28 December 26, 2011, 20:14:10
edit2Rapporteer  
El Rudo, de haven wordt uitgebaggerd, dit slib word gebruikt voor de aanleg van de maastvlakte2. Volgens mij is er tegen over de EMO (rechts boven in de foto) een punt waar de baggerschepen op de leiding aansluiten en het slib door de pijplijn die je ziet verpompen.

Een van de uitvoerders "Van Oord" zeg er dit over: "Cutterzuigers verdiepen het havenbassin tot NAP -20 m zodat ook de grootste containerschepen kunnen afmeren. Hierbij komt zo'n 40 miljoen m3 zand vrij dat ook in het project wordt verwerkt."

Zie ook: http://www.vanoord.com/nl-nl/onze_activiteiten/project_selector/maasvlakte_2/index.php

Dit is dus havenslip. Meestal minder schoon dan zand van zee.
sanderw
Gast
Antwoord #29 December 26, 2011, 20:51:32
edit2Rapporteer  
Was vandaag even op de ouwe sluf, ze spoelen daar havenslib oid uit, hartstikke  goor. Spray die op mn lippen en ogen kwam brandde, vies chemisch smaakje.
Update 26-12:
Het was me al eerder opgevallen dat het water daar verkleurd was - een maandje geleden was het helemaal zilvergrijs, ook heel bizar - maar dit chemische goedje lijkt me niet de bedoeling.
Een punt van zorg is dat het met opkomend tij precies uit die plek over de banken spoelt waar die vogeltjes hun buikje rond eten omdat wij daar niet kiten (Oostvoornse slikken). Wat ook niet zo prettig was dat ik na het kiten een branderig gevoel op m'n gezicht bleef houden.
Het water op Oostoorne vond ik ook anders van smaak dan normaal (je krijgt wel eens wat binnen...)
Ik zeg BAH! ThumpDown

Op de luchtfoto zie je een pijpleiding liggen waar het duidelijk uit komt. Een beetje 1960 methode om van je zooi af te komen.

Heeft iemand een idee wat dat voor goedje is?
vandaag lekker gevaren op as, ik zei nog tegen windhoos dat het me opviel dat het helemaal niet zout voelde en er ook niet naar proeft? normaal voel je wel wat in je ogen als je douched of er in wrijft nu niet?  geen idee of het wel of niet iets is.
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #30 December 26, 2011, 23:52:38
edit2Rapporteer  
Denk dat Erik gelijk heeft, loopt al jaren lang een pijpentracie van de Mississippihaven richting de voormalige blokkendam, deze wordt aangepast naar waar op dat moment de vraag naar zand is.
Voor de aanleg van MV2 werdt deze deels gebruikt voor de aanleg van de betuwelijn.
De hele Rotterdamse haven wordt continue uitgebaggert om hem op diepte te houden, en de Mississippihaven met name vanwege de komst van de grote ertsschepen richting de EMO.
Tuurlijk is dit slib vervuilt, zware metalen en weet ik het wat niet meer. Maar van chemisch afval is toch echt geen sprake.
Als je verder kijkt op de foto zie je dat overal waar op dit moment opgespoten wordt dezelfde zwarte kleur. Lijkt mij dan ook niet dat dit de oorzaak is van lekkage van die slibput en VBM.
Maar graaf eens een gaatje in zand wat dagelijks met vloed onderloopt, stuit je ook op donkere prut.
Volgens mij heeft het er ook me te maken dat deze kant van MV2 (het oude surfstrand) moeilijk te benaderen is met de schepen ivm de vele zandbanken,en dat er daarvoor wordt gekozen om meer havenslip wordt verwerkt.
Na 2 dagen kiten op Oostvoorne jeukt er bij mij niets meer dan anders. wel had ik het idee in zoetwater te kiten.

Weet niet of ik helemaal gelijk heb, maare mijn conclussie: laat ze nu ze bijna klaar zijn maar lekker hun gang gaan.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #31 December 27, 2011, 12:49:06
edit2Rapporteer  
Tuurlijk is dit slib vervuilt, zware metalen en weet ik het wat niet meer. Maar van chemisch afval is toch echt geen sprake.

idd ik verwacht ook geen chemisch afval als in het dumpen van chemicalien, ik vermoed ook dat het "van de kade gewaaid" erts of ander bulkgoed is met de gebruikelijk olie en scheepscoating zooi die je zoal in industriele havens tegenkomt. Het is vooral heel erg vies. Ik denk daarentegen niet dat het goed is voor de foeragerende vogeltjes.
Toch ben ik benieuwd naar monitoring door de uitvoerder en het havenbedrijf, en of er grenswaardes worden overschreden.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #32 December 27, 2011, 21:52:44
edit2Rapporteer  
Heb nog even in de "milieu effect rapportage water" gekeken, maar er staat niet veel in over dit onderwerp. 

Wel lijkt het er op dat het "zand" uit de Yangtzehaven komt. Dit is lang een dood stuk geweest en een zij tak van de nieuwe waterweg. Het nadeel hiervan kan zijn dat er troep uit de nieuwewaterweg neerslaat omdat er minder stroming is. Nu wordt het door de zandwinning er allemaal uitgewassen.

De MER staat op : http://docs1.eia.nl/mer/p14/p1450/1450-152water.pdf

Als je echt bang wilt worden moet je pagina 43 eens bekijken. Maar ja, dit stroomt al jaren naar buiten. Ik denk dat we ons in het westen van NL meer zorgen moeten maken over de lucht kwaliteit.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #33 December 27, 2011, 22:47:05
edit2Rapporteer  
Heb nog even in de "milieu effect rapportage water" gekeken, maar er staat niet veel in over dit onderwerp. 

Wel lijkt het er op dat het "zand" uit de Yangtzehaven komt. Dit is lang een dood stuk geweest en een zij tak van de nieuwe waterweg. Het nadeel hiervan kan zijn dat er troep uit de nieuwewaterweg neerslaat omdat er minder stroming is. Nu wordt het door de zandwinning er allemaal uitgewassen.

De MER staat op : http://docs1.eia.nl/mer/p14/p1450/1450-152water.pdf

Als je echt bang wilt worden moet je pagina 43 eens bekijken. Maar ja, dit stroomt al jaren naar buiten. Ik denk dat we ons in het westen van NL meer zorgen moeten maken over de lucht kwaliteit.

En jij zegt steeds maar dat je aan het werkt bent als het waait......duhhhh

Wel een knap staaltje huiswerk Erik.........je had het ook gewoon kunnen vragen ;-)
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #34 Februari 28, 2012, 12:38:32
edit2Rapporteer  
http://www.maasvlakte2.com/uploads/surveykaart_3.pdf

Leuke plattegrond van de 2e maasvlakte. Alleen als ik het zo zie krijgen we geen vlak waterspot.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #35 Februari 28, 2012, 13:43:37
edit2Rapporteer  
Ik zie een hoop poelen...
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #36 Februari 28, 2012, 22:43:33
edit2Rapporteer  
Gaat Maasvlakte nog steeds echt open op 27 mei ?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #37 Februari 28, 2012, 22:48:52
edit2Rapporteer  
Voor badgasten zeker weten, voor kiters is er nog geen bevestiging en kun je er vanuit gaan dat we nog wat langer moeten wachten. Totdat het havenbedrijf groen licht geeft ben ik bang.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #38 Februari 29, 2012, 10:00:30
edit2Rapporteer  
Nou ik denk dat je gewoon het water op kan... ik geloof nou niet dat je daar op een winderige/ stormachtige dag bad gasten zult vinden...
Dree

Berichten: 48
Antwoord #39 Maart 01, 2012, 13:21:30
edit2Rapporteer  
Voor badgasten zeker weten, voor kiters is er nog geen bevestiging en kun je er vanuit gaan dat we nog wat langer moeten wachten. Totdat het havenbedrijf groen licht geeft ben ik bang.

Tijdens de laatste bijeenkomst vorige maand  met Jeannette Baljeu
(Wethouder haven, verkeer en regionale economie
gemeente Rotterdam) wordt Maasvlakte2 gewoon volgens planning geopend kunnen we daar kiten.
Het sportstrand wordt later dit jaar geopend. Verder loopt er nog een discussie over het aantal parkeerplaatsen op het sportstrand.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #40 Maart 01, 2012, 17:10:32
edit2Rapporteer  
zeker een punt.  vooral als onze oosterburen met de campers 2 à 3 plekken innemen. Krijgen we Brouwersdam taferelen.   Grin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #41 Maart 01, 2012, 17:16:06
edit2Rapporteer  
Op de Brouwersdam kun je dan gelukkig nog overal op de dam zelf parkeren.

Maar Dre, is het dan toegestaan/gedoogd om op het badstrand te gaan kiten zoals vroeger?
gerard560

Berichten: 20
Antwoord #42 Mei 09, 2012, 21:52:37
edit2Rapporteer  
Ik ben vandaag bij het strand geweest op de nieuwe maasvlakte parkeerplaatsen zijn top
Gratis parkeren en trap over ben je op het strand Genoeg ruimte
en er komt een opstapplaats voor kitesurfers zodat die ook einde van deze maand
Mogen kiten totdat het sport gedeelte opengaat 

Gr. Gerard

hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #43 Mei 09, 2012, 21:59:29
edit2Rapporteer  
Ik ben vandaag bij het strand geweest op de nieuwe maasvlakte parkeerplaatsen zijn top
Gratis parkeren en trap over ben je op het strand Genoeg ruimte
en er komt een opstapplaats voor kitesurfers zodat die ook einde van deze maand
Mogen kiten totdat het sport gedeelte opengaat 

Gr. Gerard


Zijn wel erg luxe trapjes geworden lol echt weer zo'n achitectendingetje............ach over 6 maanden liggen die allemaal onder het zand......
gerard560

Berichten: 20
Antwoord #44 Mei 09, 2012, 22:06:41
edit2Rapporteer  
Inderdaad ja leuke trapjes ,de trap op rocanje is ook niet meer te vinden ;-))

Gr. Gerard
kiter.raphael

Berichten: 242
Logs: 0 | 38 uur
Antwoord #45 Mei 15, 2012, 22:29:05
edit2Rapporteer  
ben ook benieuwd hoe het is geworden.
vroeg mij af of je er al gewoon kan kijken op het strand.
of  kom je  voor een dicht hek te staan?
hoor het wel  ben benieuwd Huh

kan niet wachten Joepie
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #46 Mei 15, 2012, 22:41:50
edit2Rapporteer  
Van mij mag je gaan kijken, maar geef je weinig kans.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #47 Mei 16, 2012, 08:59:42
edit2Rapporteer  
ben ook benieuwd hoe het is geworden.
vroeg mij af of je er al gewoon kan kijken op het strand.
of  kom je  voor een dicht hek te staan?
hoor het wel  ben benieuwd Huh

kan niet wachten Joepie

Weekje geleden was het hek nog dicht
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #48 Mei 16, 2012, 11:56:24
edit2Rapporteer  
nog steeds hoor,  en dat blijft zo.  tis voortaan via de verkeerslichten op het nieuwe viaduct.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #49 Mei 22, 2012, 12:29:59
edit2Rapporteer  
1 dag eerde open....de 26e    InLove Joepie YeSS

Nu nog BAKKEN met wind.... Undecided en wij als kiters wachten tot okt/november.... :'(

http://www.maasvlakte2.com/nl/news/show/id/3745/Badstrand%20Maasvlakte%202%20gaat%20open

even ijsje eten zaterdag!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.