Welke reiskoffers?

tina

Berichten: 38
Januari 02, 2012, 20:28:57
edit2Rapporteer  
Heey, ik ga eind mei met mijn vriend 3 weken op vakantie naar naxos maar heb nog helemaal geen enkele reiskoffer/travelboardbag.
Voorat ik die aanschaf ben ik aan het kijken wat nou het handigst en goedkoopst is.
Wat we in ieder geval meenemen is 2 boards, 4 kites en barren, 2 trapezes, 2 wetsuits/shorty, pomp.(en een klein beetje kleding)
We vliegen met transavia, en als het goed is is een ticket daar niet inclusief een reiskoffer..
In zo'n gewone reiskoffer passen de kites maar moeilijk, zijn er reiskofffers waar 2 planken in passen met wat kites? Of is het handiger om 2 travelboardbags te kopen(voor 1 plank en 2 kites) en de rest qua kleding in handbagage bijvoorbeeld?
Alle tips en ervaringen zijn van harte welkom!
Alvast bedankt! Groetjes
feddomw
Gast
Antwoord #1 Januari 02, 2012, 21:28:14
edit2Rapporteer  
Je moet een tas met sportspullen erbij "kopen". Tenminste, onder de oude regels was dat het beste en goedkoopste. In een traveltas kunnen zo 2-3 boards en als je er verder niets bij deed 3-4 kites en een pomp. De sporttas ging niet op gewicht dacht ik, dus je propte je pak en trapeze er ook bij.

Zo blijft de normale koffer lekker licht. Goede travelbags zijn vaak ook nog vrij zwaar. Ik heb dacht ik de Mystic Ammo box. Tas zelf is al loodzwaar, maar spullen zijn wel goed beschermd.

TIP: CV-buizen installatie foam kan je per strekkende meter kopen, ideaal om om de rand van je board te doen ter bescherming.
tina

Berichten: 38
Antwoord #2 Januari 02, 2012, 21:34:31
edit2Rapporteer  
Feddomw, Dus je bedoeld alles bij elkaar een reiskoffer+sporttas+travelbag?
En zo'n sporttas bedoel je daar zo'n weekendtas mee? De mystic ammobox had ik ook gezien, daar passen dan wel zeker 2 boards en 2 kites in?
In ieder geval bedankt!
feddomw
Gast
Antwoord #3 Januari 02, 2012, 21:37:13
edit2Rapporteer  
nee "sporttas" in Transavia termen dacht ik. Dus duikspullen, golfspullen, surfspullen, kitespullen.

Ik weet niet hoe dat onder de nieuwe regels is, het staat echt duidelijk op hun site. In de Ammobox kan je zeker 2 boards en 2 kites kwijt. Ik denk 2 boards, 4 kites, pomp, 2 pakken en trapezes.
tina

Berichten: 38
Antwoord #4 Januari 02, 2012, 21:42:20
edit2Rapporteer  
ohw oke Smiley ik zal nog eens kijken, misschien valt zo'n ammobox dan onder ''surfspullen''.
Misschien kan alles dan in 1 ammobox(2boards+4kites+evt wat er nog aan ruime is) en de rest van kleren en barren kunnen we dan verdelen over allebei een rugtas als handbagage, die mag ook 10kg zijn. Of anders altijd nog een kleine koffer erbij..
BP

Geen avatar

Berichten: 70
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #5 Januari 02, 2012, 23:35:32
edit2Rapporteer  
Zijn die zgn golftassen waar kite spullen in gaan nog nuttig omdat er voorzichtiger mee omgegaan wordt, heeft iemand hier ervaring mee?
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #6 Januari 03, 2012, 00:49:10
edit2Rapporteer  
http://www.hanglos.nl/forum/267561/kiteforum-review--goedkope-.html zie hier Smiley 
tina

Berichten: 38
Antwoord #7 Januari 03, 2012, 20:20:07
edit2Rapporteer  
@Nature, Bedankt! Die tas ziet er ook top uit! Vraag me alleen of een plank van breedte 41cm er ook in kan?
Ik ga dit weekend bij wat shops rondkijken voor travelboardbags enzo maar deze voor een keyboard ziet er ook erg handig uit, en scheelt in prijs ook aardig.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #8 Januari 04, 2012, 13:32:16
edit2Rapporteer  
Tina waar verblijf je in Naxos? Ben daar een paar jaar geleden geweest, misschien kan ik je wat tips geven.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=35565.0

Pas geleden heb ik de Mystic gear box gekocht en beviel erg goed op de reis naar mexico afgelopen december, voor 2 boards en 4 kites zou ik gaan voor de Mystic ammo box.
Kies iig een tas met wieltjes want je sjouwt je eigen een breuk zonder wieltjes...
tina

Berichten: 38
Antwoord #9 Januari 04, 2012, 18:47:10
edit2Rapporteer  
@hard2handle, Ik ga naar Mikla Vigla en verblijf in Victoria appartments. Als het goed is ligt dat aan direct het kitestrand.
We reizen naar santorini en nemen daar de ferry naar naxos.
Ik denk dat ik voor de ammobox ga, past lekker veel in.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Januari 04, 2012, 19:15:47
edit2Rapporteer  
bij trans mag je 20kg aan sport art meenemen mits niet niet langer dan 150cm...
dus zeg ik koop de ammobox twin van mystic stop er 20kg in de ene helft en 20 in de andere geef de anderehelft mee aan je partner... dat is dus 20kg ruimbagage +20kg sportartikelen pp... daar van kan je best een leuke kite collectie meenemen. btw bespaar gewicht door je harnas/trapeze om je rugtas/handbagage te doen...

Ammobox kan je dus meer dan 40kg in kwijt... en om geleuter bij inchecken te voorkomen, neem de 140cm tas... kunnen ze igg  niet zeiken

wat heb ik nu mee hier op sardinie? 4 kites 2 boards 3barren,  3 suits, 2harnassen , repairkitje 2 sets reserve lijnen 2 dpwr koords... dus ik(we) houden het nog wel ff vol...














tina

Berichten: 38
Antwoord #11 Januari 04, 2012, 20:05:24
edit2Rapporteer  
@Eagle-Jan, dat is best een goed idee met die ammobox, maar ze hebben de regels bij Transavia aangepast en je moet nu alle bagage apart betalen...
kiterunner

Berichten: 74
Antwoord #12 Januari 04, 2012, 21:16:48
edit2Rapporteer  
Ik neem nu al voor het 4e jaar mijn pro-limit "golfbag" mee op vakantie
Ik neem mijn twintip boardje en 2 kites mee in deze tas
De eerste jaren kon de tas gratis mee. Echter de laatste 2 jaren moest ik bijbetalen.

Als je eerst 2 grote badlakens om het boardje doet kan deze helemaal niet meer beschadigen tijdens het (overgooien) van de koffers.

Het leuke is dat hij als golftas wordt ingechekt en als je onder de 15 kg blijft ook het lage tarief moet betalen.

Bij sommige maatschappien zijn golftassen zelfs gratis mee te nemen.
Alleen bij Arke Fly betaal je 30 euro voor de heen en ook nog eens voor de terugreis.

Controleer eerst op de site van de  vliegmaatschappij welke afmetingen geschikt zijn voor een golftas (meestal < 140 cm.)

Succes ermee.
feddomw
Gast
Antwoord #13 Januari 05, 2012, 09:37:41
edit2Rapporteer  
@Eagle-Jan, dat is best een goed idee met die ammobox, maar ze hebben de regels bij Transavia aangepast en je moet nu alle bagage apart betalen...

Afgelopen jaar 2x met Transavia gevlogen met kitespullen in de Ammobox.

Doe je huiswerk goed en print alles uit en neem het mee. Ik had beide keren gezeik bij de balie. Surfboard?U moet bijbetalen. Nee, het zijn kitespullen. Maar het is te groot. Nee, het is kleiner dan 1,65m en valt onder normale ruimbagage. Bam, voorwaarden op de balie. Ammobox is trouwens wel odd-sized, kan niet op de band want kan de bocht van de transportband bij de check-in niet maken.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #14 Januari 05, 2012, 12:55:20
edit2Rapporteer  
@hard2handle, Ik ga naar Mikla Vigla en verblijf in Victoria appartments. Als het goed is ligt dat aan direct het kitestrand.
We reizen naar santorini en nemen daar de ferry naar naxos.
Ik denk dat ik voor de ammobox ga, past lekker veel in.

Tina dan heb je een aantal zeer goede keuzes gemaakt!
Ten eerst via Santorini is een veel beter idee als via Athene, wij zijn vorige keer via Athene gegaan en moesten daar overnachten omdat de vluchten niet op elkaar aansluiten, echt een minder fijne stad die Athene.
Ten tweede heb je een zeer goede locatie uitgekozen, wij zaten in het appartement ernaast, echt een perfecte locatie, idd direct naast het kitestrand.

Voor extra bagage naast 1 tas p.p. van max 20kg. met je gewone spullen moet je helaas betalen.
Als het lukt om je gewoone spullen in 1 tas te krijgen en daarnaast je kite tas van max. 20kg. hoef je niets extra's te betalen met twee personen.

Weet niet wanneer je gaat maar ik hoop dat er dan veel wind is voor jullie want daarnaast is er niet zoveel te doen in Mikri Vigla, op het eiland zelf is er ook weinig te doen of te zien.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #15 Januari 22, 2012, 13:35:28
edit2Rapporteer  
Tip... binnen europa probeer met ryan air te vliegen... ondanks dat je koffers bij moet betalen en sport artikelen ook, vaak blijken ze toch nog stukken goedkoper te zijn... de vertraging en onboard reclame parade neem je maar voor lief...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #16 Januari 22, 2012, 22:45:49
edit2Rapporteer  
ryanair, voor mij nooit weer
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 Januari 23, 2012, 06:10:21
edit2Rapporteer  
ryanair, voor mij nooit weer

Whatskebeurt?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 Januari 23, 2012, 19:00:07
edit2Rapporteer  
nazibitch@balie, that's watskebeurt, 2koffers aangemeld, werd uiteindelijk 1koffer 1 boardbag. 2e koffer werd ons door neus geboord, en boardbag volle pond, daarnaast alles binnenstebuiten gekeerd en terwijl we als een van de eerste aanwezig waren, pas als laatste door gate. Moppie achter incheckbalie schaamde zich voor de nazibitch.

edit http://dev.hanglos.nl/forum/14283/kiteforum-vliegen-met-ryanair-(dusseldorf).html : uit ander topic http://www.hanglos.nl/forum/14283/kiteforum-vliegen-met-ryanair-(dusseldorf).html?UpdateStr=DataReactEdit&CurrentPage=1000 ;
Uberhaupt niet met ryanair vliegen, echt smerige nazi's zijn dat. Gekke Gerrit en ik hadden MEGAgezeik met die lui, keurig allebei van te voren 1koffer p.p geboek, achteraf verviel 1 koffer,waar 1 boardbag voor in de plaats kwam. dus totaal 1 koffer en 1 boardbag. koffer retour was 30euro, boardbag was 40euro per ritje, dus wij d88, eerste keer 10euro bijleggen, terug 40euro lappen..

nee nee, 30euro in je aars geboord, en 2x 40euro bijleggen. Dikke ruzie gehad met dat varkenswijf daar, wij inchecken(weer, waren er 3uur van te voren, kwartier NA maximale tijd waren we er weer voor de balie)belde dat smerige rotwijf naar de balie, ik hoorde het gesprek aan: ging erover dat er geen kleren in de boardbag mocht. vrouwtje achter de balie: Ja, maar ze zijn al zo boos op je omdat ze extra bij moesten betalen en omdat ze zo lang worden opgehouden en nu wil je ze nog langer ophiuden ....oh...nou..laten we zou maar gewoon doorgaan, ik denk niet dat ze nog meer gezeur willen hebben....ja, ok...doe ik. Opgehangen. Ik zei al gelijk: Das gibt keine klamotten! Ze verontschuldigde zich en zei dat we er toch uit moesten van de 'baas'. Zei kon er niks aan doen, dus we zeiden, das goed. Als we te laat zijn betalen jullie onze vlucht. Ze haalt onze koffer eruit. Kerel van de bagage had er to-taal geen zin in, maar haalt m toch maar door de scanner, het varkenswijf kwam er weer bij staan en zegt: ES GIBT KLAMOTTEN IMS TASCHE! Dus wij uitleggen dat het vliegers zijn, lycratje en 3wetsuits.

Begon ze te ouwehoeren dat het dan kleding is en dat het er dus niet in mag en dat we niet de bagage van elkaar in 1 koffer mochten hebben.

Wij zeiden sarcastisch tegen die luitjes, gaan jullie maar lekker in je wetsuit lopen, kijken hoe lang het duurt voordat je of; eruit zweet; of uitgelachen wordt midden op straat. En als ze maar moeten bewijzen dat de inhoud van ons allebei was.

Het mocht dan toch maar uieindelijk mee, omdat ze bagagemen en balievrouwtje het varkentje hadden overtuigd dat het geen normale kleding was...ze had nog nooit van kites gehoord, ook niet toen ik uitlegde dat het grote Drachen zijn om te surfen..vol ongeloof keek ze me aan.

Wordt er nog megapissig van als ik er aan denk, vooral dat varken, grof, weigerde engels te praten(fatsoenlijk) en geen greintje medeleven of compassie.
Voor mij NOOIT meer ryanair, neem wel Schiphol voor 100euro meer
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #19 Januari 23, 2012, 23:20:43
edit2Rapporteer  
 boardbag Hey morres... een boardbag is geen koffer en dient dus aangemeld te worden als sport artiekel... maar dat weet je al... juridisch technisch geen poot om op te staan.
Ja en tuurlijk heel lullig maar helaas... when bying a ticket, read the fucking manual!
Hans Luna

Berichten: 11
Antwoord #20 Januari 24, 2012, 16:37:24
edit2Rapporteer  
Net terug uit Thailand met de KLM alles keurig in een Golfbag verpakt (zou gratis moeten zijn), polo petje op met Golf Hua Hin op mijn knar.
Can I check your Golfbag sir... niks! moest helaas € 80,00 betalen stond wel voor lul zeg...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #21 Januari 24, 2012, 18:05:27
edit2Rapporteer  
https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/baggage/baggage_allowance/index.htm
Hans Luna

Berichten: 11
Antwoord #22 Januari 24, 2012, 18:12:53
edit2Rapporteer  
Daar staat toch echt dat je naast je bagage ook nog GRATIS een Golftas mag meenemen! dat er niets anders in mag zitten dan Golfspullen is een beetje flauw, maar goed ik zal vast de eerste niet zijn die het zo geprobeerd heeft...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #23 Januari 24, 2012, 21:58:53
edit2Rapporteer  
boardbag Hey morres... een boardbag is geen koffer en dient dus aangemeld te worden als sport artiekel... maar dat weet je al... juridisch technisch geen poot om op te staan.
Ja en tuurlijk heel lullig maar helaas... when bying a ticket, read the fucking manual!
klopt, maar dan zijn er twee dingen: klanten normaal behandelen, en niet asl drugssmokkelaars, en 2: redelijkheid, er wordt extra geld uitgegeven en 1 koffer vervalt. Het was niet zozeer het bedrag als meer hoe wij behandeld werden. Als het ging zoals zij het wilde moesten we op onze blote knietjes haar bedanken dat we meemochten.
Wij gaven dus bij de balie aan dat we 2 koffers hadden geboekt, en vroegen aardig of we 1 koffer konden inwisselen voor 1 boardbag met bijbetaling. Antwoord was direct Nein. En of we per direct wel even de boardbag wilden openen om te zien of we niet stiekem kleren er in hadden. Daarom, voor mij nooit weer.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #24 Januari 24, 2012, 22:10:02
edit2Rapporteer  
boardbag Hey morres... een boardbag is geen koffer en dient dus aangemeld te worden als sport artiekel... maar dat weet je al... juridisch technisch geen poot om op te staan.
Ja en tuurlijk heel lullig maar helaas... when bying a ticket, read the fucking manual!
klopt, maar dan zijn er twee dingen: klanten normaal behandelen, en niet asl drugssmokkelaars, en 2: redelijkheid, er wordt extra geld uitgegeven en 1 koffer vervalt. Het was niet zozeer het bedrag als meer hoe wij behandeld werden. Als het ging zoals zij het wilde moesten we op onze blote knietjes haar bedanken dat we meemochten.
Wij gaven dus bij de balie aan dat we 2 koffers hadden geboekt, en vroegen aardig of we 1 koffer konden inwisselen voor 1 boardbag met bijbetaling. Antwoord was direct Nein. En of we per direct wel even de boardbag wilden openen om te zien of we niet stiekem kleren er in hadden. Daarom, voor mij nooit weer.

Je vliegt met ryanair, ofwel, bijna voor niks. Ze halen al hun winst uit randzaken zoals baggage, natuurlijk doen ze dan moeilijk. Gevalletje eigen schuld dikke bult. Ik was in mei met ryanair voor 36 euro retour naar tenerife, 80 euro retour boardbag van 20kg, 0 problemen met inchecken. Je moet gewoon de regeltjes lezen als je met iets als ryanair vliegt. Anders betaal je gewoon 400 euro en vlieg je met KLM en nee, die doen niet moelijk aangezien je net al de hoofdprijs betaald hebt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.