Welke reiskoffers?

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #25 Januari 24, 2012, 23:35:57
edit2Rapporteer  
klopt helemaal, dat zeg ik ook nog, nogmaals, het ging vooral over de manier waarop het ging.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #26 Januari 25, 2012, 10:11:11
edit2Rapporteer  
Morres... dan moet je groundhandling afzeiken niet ryan.... De afhandelaar wordt per koffer betaald... met afhandeling heeft ryan niks te maken. in  zo verre dat jer geen onderdaal is van de maatschappij maar van de luchthaven... met jou koffer betaal je grotendeels hun salaris en een kleinbeetje brandstof kosten compensatie... Dus zou jij je frustratie meer op da afhandelaar moeten richten. waarom denkje dat ze bij de bali ook zo kritisch naar de kilotjes kijke... dat is niet in best interest of ryan air, tuurlijk moeten ze wel weten hoeveel kilo er aan boord gaat, anders komt ie niet los, maar voor al om  menzis, aviapartner, aeroground ed te spekken.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #27 Januari 25, 2012, 10:13:37
edit2Rapporteer  
Morres... dan moet je groundhandling afzeiken niet ryan.... De afhandelaar wordt per koffer betaald... met afhandeling heeft ryan niks te maken. in  zo verre dat deze  geen onderdeel is van de maatschappij maar van de luchthaven... met jou koffer betaal je grotendeels hun salaris en een kleinbeetje brandstof kosten compensatie... Dus zou jij je frustratie meer op da afhandelaar moeten richten. waarom denkje dat ze bij de bali ook zo kritisch naar de kilotjes kijke... dat is niet in best interest of ryan air, tuurlijk moeten ze wel weten hoeveel kilo er aan boord gaat, anders komt ie niet los, maar voor al om  menzis, aviapartner, aeroground ed te spekken.
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #28 Augustus 24, 2012, 18:25:52
edit2Rapporteer  
Gewoon eens een vraagje
ik heb dus zo een ammobox gekocht. Lekker handig en wel redelijk een goede prijs.
Nu vroeg ik me af wat de beste manier van indelen is!
is hier wat over bekend?

Verder heb ik de 150cm tas gekocht. Voorzie je echt zulke problemen EJ?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29 Augustus 24, 2012, 20:12:59
edit2Rapporteer  
Nou, je gaat de grens op zoeken, geef jij de luchtvaartmij. een excuus om geld te vangen in deze tijd, dan draaien zij wel een poot uit... als je de verkeerde tegen komt aan de balie dan zal die kunnen mierenbibsen om een cm. en een tas van 150 kan bv 153 lang worden afhankelijk van hoe je hem in pakt. met 140 blijf iig binnen de "safe zone"...
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #30 Augustus 25, 2012, 19:11:11
edit2Rapporteer  
Gewoon eens een vraagje
ik heb dus zo een ammobox gekocht. Lekker handig en wel redelijk een goede prijs.
Nu vroeg ik me af wat de beste manier van indelen is!
is hier wat over bekend?

Verder heb ik de 150cm tas gekocht. Voorzie je echt zulke problemen EJ?
Ik heb de 140cm versie.

In het dunne deel (met de wieltjes) 2 boards zonder vinnen en soms ook zonder pads enz. Verder barren, en wat andere losse rommel. In het andere deel heb ik 2 of 3 kites + trapezes en pomp en evt. wetsuits Smiley

Wanneer je de 2 helften los van elkaar houdt, kun je een stuk meer vervoeren, omdat de tassen aan elkaar geritst niet kunnen bollen/uitsteken aan de beide bovenkanten. Het deel zonder de wieltjes kan wel loodzwaar worden om te dragen heb ik ondervonden  ThumpDown
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #31 Augustus 26, 2012, 21:13:19
edit2Rapporteer  
Thx beiden,

@EJ:
Ok, dan voorzie ik geen problemen Smiley

@YJ Thanks!
Thanks! Ga binnenkort eens proberen.
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #32 Juli 21, 2013, 11:45:18
edit2Rapporteer  
Ik kick dit topic even:

Na een paar emails heen en weer naar de klantenservice van Transavia, ben ik er nog steeds niet uit hoe het zit met het verdelen van gewicht in mijn ruimbagage.

Heb voor 40 euro die sportuitrusting bijgeboekt ( daar zit dan 15 kg extra gewicht bij) en ik heb een normale koffer van 23 kg. (reis samen met m'n zusje)

Die kitetas is zo'n 28 kg. Volgens mij mag je dan het gewicht verdelen tussen de koffer en de kitetas. Mijn kitetas zou dan 28 mogen wegen en de koffer 10. Volgens de klantenservice van Transavia mag je echter geen gewicht verdelen tussen normale en bijzondere bagage..

"Het is niet toegestaan om uw watersportuitrusting en uw ruimbagage van 23 kg in gewicht te verdelen. Watersportuitrusting valt onder bijzondere bagage. Het is alleen mogelijk om normale ruimbagage onderling in gewicht te verdelen."  ThumpDown

Maar op de site staat dit:

"TIP!
Door het boeken van een sportuitrusting mag u 15 kg extra gewicht vervoeren. Bijvoorbeeld: reist u met 1 koffer van max. 15 kg en 1 sportuitrusting van max. 15 kg, dan mag u in uw koffer 20 kg en in uw sportuitrusting 10 kg vervoeren, zolang het totaalgewicht niet hoger is dan 30 kg."

Iemand hier ervaring mee?

 
Flinty

Berichten: 114
Antwoord #33 Juli 21, 2013, 12:32:36
edit2Rapporteer  
Gooi dan wat meer in je handbagage. Ik heb vorige keer twee kites in een seal bag van de blokker gedaan. De gesealed en in een grote sporttas gedaan. Die heb ik als handbagage meegenomen en zo kwam ik makkelijk uit. Mijn reis was samen met mijn vriendin.

Wij hadden 2x handbagage vol en 1 normale tas van 20 kg en dan de kitebag gevuld tot +-25 KG. Kitebag precies 1.40. Vlogen met transavia naar barcelona richting castelle defells wat overigens een top kitespot is maar dat ter zijde.

Wat had ik mee:
4 kites( 11, 10, 8, 7)
2 boards
Pomp
Bar x 2
2x impact vest
2x trapezes
2x shorty
Verder nog zo min mogelijk kleding, toiletspullen etc.

TIP: je gaat op kitevakantie dus kleding is 2 boardshorts en 5 tshirts en vergeet je boxers niet ;-) Meer heb je toch niet nodig?
feddomw
Gast
Antwoord #34 Juli 21, 2013, 17:02:15
edit2Rapporteer  
Kies de voor jou meest voordelige uitwerking, print die van hun website uit, en neem die mee naar de incheckbalie.

Gezeik krijg je toch altijd, wat je ook doet. Ik heb zo vaak alles perfect volgens de regels gedaan en was het nog niet goed. Je rukt hun eigen voorwaarden van hun eigen website uit je binnenzak en je houdt voet bij stuk. Desnoods de manager maar er bij, heb ik ook wel eens gehad.
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #35 Juli 22, 2013, 12:02:01
edit2Rapporteer  
Gooi dan wat meer in je handbagage. Ik heb vorige keer twee kites in een seal bag van de blokker gedaan. De gesealed en in een grote sporttas gedaan. Die heb ik als handbagage meegenomen en zo kwam ik makkelijk uit. Mijn reis was samen met mijn vriendin.

Wij hadden 2x handbagage vol en 1 normale tas van 20 kg en dan de kitebag gevuld tot +-25 KG. Kitebag precies 1.40. Vlogen met transavia naar barcelona richting castelle defells wat overigens een top kitespot is maar dat ter zijde.

Wat had ik mee:
4 kites( 11, 10, 8, 7)
2 boards
Pomp
Bar x 2
2x impact vest
2x trapezes
2x shorty
Verder nog zo min mogelijk kleding, toiletspullen etc.

TIP: je gaat op kitevakantie dus kleding is 2 boardshorts en 5 tshirts en vergeet je boxers niet ;-) Meer heb je toch niet nodig?

Ik heb verder niet veel nodig nee, maar zonder extra kleding en zo is die travelbag al super zwaar.  schater En daar deden ze dus moeilijk over.

Kies de voor jou meest voordelige uitwerking, print die van hun website uit, en neem die mee naar de incheckbalie.

Gezeik krijg je toch altijd, wat je ook doet. Ik heb zo vaak alles perfect volgens de regels gedaan en was het nog niet goed. Je rukt hun eigen voorwaarden van hun eigen website uit je binnenzak en je houdt voet bij stuk. Desnoods de manager maar er bij, heb ik ook wel eens gehad.
Dat lijkt me ook het beste idee. Heb inmiddels ook een mail waarin ze zeggen dat ik het gewicht wel mag verdelen, dus die print ik uit en neem ik mee.  ThumpsUp
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #36 Juli 22, 2013, 12:57:54
edit2Rapporteer  
Als je bij Transavia een koffer van 23 kg hebt geboekt en een sport/surf uitrusting,
mag je dus een koffer of tas van 23 kg meenemen EN een surftas van max 30 kg.
Plus nog eens 10 kg handbage wat ook nog mee mag.

Dus gezamelijk mag er voor 63 kg bagage p/p mee

Wat je waar in doet in welke tas maakt niks uit.

Vlieg regelmatig met hun, 1 keer goed nagevraagd, en op mail bevestigd gekregen,
nooit problemen.

Volgens mij hebben ze wel pas het max gewicht van de surf uitrusting aangepast,
kan me herinneren dat het bij mijn laatste vlucht 32 kg was.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #37 Juli 22, 2013, 13:19:24
edit2Rapporteer  
Morres... dan moet je groundhandling afzeiken niet ryan.... De afhandelaar wordt per koffer betaald... met afhandeling heeft ryan niks te maken. in  zo verre dat jer geen onderdaal is van de maatschappij maar van de luchthaven... met jou koffer betaal je grotendeels hun salaris en een kleinbeetje brandstof kosten compensatie... Dus zou jij je frustratie meer op da afhandelaar moeten richten. waarom denkje dat ze bij de bali ook zo kritisch naar de kilotjes kijke... dat is niet in best interest of ryan air, tuurlijk moeten ze wel weten hoeveel kilo er aan boord gaat, anders komt ie niet los, maar voor al om  menzis, aviapartner, aeroground ed te spekken.
Ik check bij ryanair in, niet bij een ander.
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #38 Juli 24, 2013, 03:57:19
edit2Rapporteer  
Update: bagage afgeven ging zeer soepel. Vrouwtje achter de balie snapte volgens mij zelf niet eens hoe de regels zijn, maar het gewicht verdelen was geen probleem. Koffer 8.5 kg en Travelbag 28 kg. Die laatste even afgegeven bij odd-size en klaar  ThumpsUp
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #39 Juli 24, 2013, 09:40:33
edit2Rapporteer  
Als je bij Transavia een koffer van 23 kg hebt geboekt en een sport/surf uitrusting,
mag je dus een koffer of tas van 23 kg meenemen EN een surftas van max 30 kg.
Plus nog eens 10 kg handbage wat ook nog mee mag.

Dus gezamelijk mag er voor 63 kg bagage p/p mee

Wat je waar in doet in welke tas maakt niks uit.

Vlieg regelmatig met hun, 1 keer goed nagevraagd, en op mail bevestigd gekregen,
nooit problemen.

Volgens mij hebben ze wel pas het max gewicht van de surf uitrusting aangepast,
kan me herinneren dat het bij mijn laatste vlucht 32 kg was.


volgens mij zijn de regels weer aangepast... zal het nog eens navragen bij de groene collega's, ik vlieg nmlk met ze naar fuerte in october.

@morres zeg dat maar tegen die gene die je bij de incheckbalie helpt... het antwoord kan nog eens verassend zijn
Nielzen

Geen avatar

Berichten: 38
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #40 Juli 24, 2013, 10:16:59
edit2Rapporteer  
Moet je een sportpakket vooraf boeken of kan je gewoon met je spullen naar de balie lopen?
Flinty

Berichten: 114
Antwoord #41 Juli 24, 2013, 10:40:38
edit2Rapporteer  
32kg is altijd de max omdat de medewerkers van de transportbanden e.d. volgens hun arbeids regelementen niet meer dan 32KG mogen tillen.

Sportpakket moet je volgens mij vooraf boeken.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #42 Juli 24, 2013, 10:56:13
edit2Rapporteer  
Vuistregel is altijd vooraf boeken tenzij anders vermeld!!!
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #43 Juli 24, 2013, 12:28:41
edit2Rapporteer  
volgens mij zijn de regels weer aangepast... zal het nog eens navragen bij de groene collega's, ik vlieg nmlk met ze naar fuerte in october.

Mei/Juni dit jaar nog met ze gevlogen, en toen was het nog zoals ik eerder beschreef.

En sport/surf uitrusting altijd vooraf boeken, anders kunnen ze het heel makkelijk weigeren.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #44 Juli 24, 2013, 13:03:54
edit2Rapporteer  
Trans heeft de regels aangescherpt... vooraf bij boeken ook ruimbagage, t zit niet meer in het pakket. je betaald nu 40 euro enkele rit voor surf uitrusting 15 kg max en 25 euro voor ruimbagage 23kg. je kan tegen nog een 40 euro extra gear mee nemen tot 15kg.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #45 Juli 24, 2013, 14:22:51
edit2Rapporteer  
Dan hebben ze het de afgelopen weken blijkbaar aangepast....

In Januari met zes man naar Sal gevlogen met 6 boardbags, 6 reistassen en 6 x handbagage.
Ruimbagage geboekt van 23 kg. voor 2 x 25 Euro pp
Boardbag/surfuitrusting geboekt van 32 kg. voor 2 x 40 Euro pp
Handbagage 10 kg max. mocht ook mee

Alles zonder problemen meegekregen, heen en terug.

In Mei een vlucht met ze geboekt waar standaard al 20 kg ruim bagage bij zat.
Daar nog een surf uitrusting bij geboekt voor 2 x 40 Euro heen en terug
welke toen ook nog 32 kg mocht zijn.

Ik kwam aan een totaal gewicht van boardbag en reistas samen op net geen 50 kg.

Ook hier weer geen problemen.
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #46 Juli 24, 2013, 17:32:15
edit2Rapporteer  
http://www.transavia.com/hv/main/service?id=bijzondere_bagage_huisdieren

TIP!
Door het boeken van een sportuitrusting mag u 15 kg extra gewicht vervoeren. Bijvoorbeeld: reist u met 1 koffer van max. 15 kg en 1 sportuitrusting van max. 15 kg, dan mag u in uw koffer 20 kg en in uw sportuitrusting 10 kg vervoeren, zolang het totaalgewicht niet hoger is dan 30 kg.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #47 Juli 24, 2013, 18:16:14
edit2Rapporteer  
Ik heb dag express weg gelaten... daar wordt je niet beter van. twee kites, een board, een harnas en een board bag weegt al snel 22 kg. Je wetsuit moet je dus al mee nemen in je backpack/koffer. Dus moet je al gauw 2x voor uitrusting betalen. maargoed ik zal er weinig problemen mee hebben.
Jeroen...

Berichten: 16
Antwoord #48 November 16, 2013, 12:20:15
edit2Rapporteer  
Volgens mij zijn de regels weer aangepast,
http://service.transavia.com/app/answers/detail/a_id/3715/kw/Bijzondere%20bagage

Nu mag je alleen nog maar de board inpakken anders mogen ze hem weigeren.  :-s
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #49 November 16, 2013, 12:30:14
edit2Rapporteer  
er staat:

Als uw surfplank/wakeboard en dergelijke verpakt is in een zak, mag u hier geen andere spullen bij doen. Uw bagage wordt anders (mogelijk) geweigerd door de luchthavenbeveiliging.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.