Kitesurfen met bril?

jefp

Geen avatar

Berichten: 11
Januari 06, 2012, 00:30:54
edit2Rapporteer  
Al jaren wil ik gaan kitesurfen, met Schellinkhout op fiets afstand lijkt het mij een geweldige sport.
Nu wil ik aanstaande zomer toch echt beginnen met lessen, alleen ben ik er sinds een paar weken erachter gekomen dat mijn ogen toch niet zo goed zijn als gedacht(-2).
Met het gevolg dat ik nu een bril heb om in de afstand alles scherm te kunnen zien.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk zonder bril te kitesurfen, of kan het met bril op?
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #1 Januari 06, 2012, 00:39:15
edit2Rapporteer  
Ten eerste is Schellinkhout echt één van de mooiste spots en zeker de allergezelligste spot die er is. Gewoon je bril ophouden met kiten. Doen er wel meer. Wel touwtje eraan, zodat die bril niet bij een crash op de bodem van Schellie ligt. Grin

Kortom, gauw les nemen en vliegen met die handel. Check het topic 'Omgeving Noord-Holland, waar gaan we beulen' voor onder andere de spot Schellie. Vrijwel iedereen in dit topic vaart ook op Schellinkhout. YeSS
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Januari 06, 2012, 00:48:25
edit2Rapporteer  
Het kan prima met bril alleen bij mij besloeg die de hele tijd. Nu maar lenzen genomen.
Gaat toppie. Grin
Gixxer

Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #3 Januari 06, 2012, 11:39:13
edit2Rapporteer  
Ik vaar ook gewoon met bril met koortje.

Helaas wel mijn bril verloren, vorige jaar met een vette crash.
(koortje zat vast gemaakt aan mijn pak maar is losgescheurd door de crash.)

Gelukkig was het mijn reserve bril dus geen ramp.
Nu voor 165 euro een sportbril op sterkte (-7) en we kunnen weer knallen.

!! Bril is geen reden om niet te kiten !!  Joepie
Neem wel een reserve bril Wink
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #4 Januari 06, 2012, 12:13:11
edit2Rapporteer  
ik heb net zoals marc lenzen.

-3.75 en -3,25 en tot op heden nog nooit problemen gehad.
Maar inderdaad zon sportbril is ook wel een mooie..
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Januari 06, 2012, 12:17:02
edit2Rapporteer  
Zorg dat de bril goed vast zit ja.... je bent 'm zo kwijt na een crash.
feddomw
Gast
Antwoord #6 Januari 06, 2012, 12:25:50
edit2Rapporteer  
-2 kan je dan niet zonder varen? Zelf -1, gaat foutloos.

Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #7 Januari 06, 2012, 12:47:09
edit2Rapporteer  
ik zeg 1 ding: Haring Harrie...
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #8 Januari 06, 2012, 15:33:00
edit2Rapporteer  
Ik vaar ook met lenzen (zachte), beide ogen -3. Nog nooit uitgevallen tijdens het varen!
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #9 Januari 06, 2012, 15:42:07
edit2Rapporteer  
-1.5 en 1.25    zachte dag lensen en verlies er wel eens een bij een goeie klapper.

Komt niet vaak voor heheh
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #10 Januari 06, 2012, 21:18:28
edit2Rapporteer  
Vaar ook met lenzen, -1.75 en -2.25 Nog nooit uitgevallen, en heb toch echt wel wat zware crashes gehad ( zo hard dat m'n safety eruit klapte )
jefp

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #11 Januari 06, 2012, 23:34:45
edit2Rapporteer  
Ten eerste is Schellinkhout echt één van de mooiste spots en zeker de allergezelligste spot die er is. Gewoon je bril ophouden met kiten. Doen er wel meer. Wel touwtje eraan, zodat die bril niet bij een crash op de bodem van Schellie ligt. Grin

Kortom, gauw les nemen en vliegen met die handel. Check het topic 'Omgeving Noord-Holland, waar gaan we beulen' voor onder andere de spot Schellie. Vrijwel iedereen in dit topic vaart ook op Schellinkhout. YeSS




Bedankt voor de reacties!
Ik ga dit weekend maar is op zoek naar een kiteschool die les geeft op Schellinkhout (iemand tips? Smiley )
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #12 Januari 07, 2012, 00:05:51
edit2Rapporteer  
zachte lenzen nemen, gewoon maandlezen, en die 20 sessies gebruiken. Smiley Zelf draag ik eenbril, geen lenzen, maar met kiten wel, nog maar 1x in 8 jaar 1tje kwijt geraakt.
GJK

Berichten: 11
Antwoord #13 Januari 07, 2012, 10:25:44
edit2Rapporteer  
Zelf draag ik daglenzen. Deze zijn iets duurder in aanschaf, maar wanneer je ze niet elke dag in doet (combineert met een bril) ben je goedkoper uit. Daarnaast kost het een stuk minder als je er eentje kwijt raakt. Ook zijn daglenzen een stuk hygiënischer.

Loop is bij een opticien binnen, vaak kan je een proefsetje voor een week krijgen... Neem wel altijd voor de zekerheid een extra setje of je bril mee ivm terug rijden...
mocem

Berichten: 874
Antwoord #14 Januari 07, 2012, 10:53:34
edit2Rapporteer  
Daglenzen bij de opticien proberen en dan bij lensways.nl dezelfde kopen. Ze zijn daar veel goedkoper.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #15 Januari 07, 2012, 11:46:53
edit2Rapporteer  
Als je zonder je bril veilig over straat kan (en volgens mij lukt dat wel met -2) dan zou ik zonder gaan. En anders idd wat daglenzen gaan proberen......verlies je niet snel, met bril lijkt me toch echt minder relax.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #16 Januari 07, 2012, 14:22:43
edit2Rapporteer  
Daglenzen bij de opticien proberen en dan bij lensways.nl dezelfde kopen. Ze zijn daar veel goedkoper.
Niet echt cool, ik sta zelf in een winkel en ben er niet heel erg gecharmeerd van als je tijd in iemand steekt, soms heel veel, en diegene vervolgens zegt(al vorens wetende wat het kost) dat  'ze er nog ff over nadenken' Tuurlijk, niemand is verplicht, maar ik doe het zelf niet. Wetsuit ook niet, die stuur ik wel terug als het niet past, kon ik ook wel eerst passen en dan zeggen, ik denk er ff over na. Maar dat is niet hoe ik rol.
jefp

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #17 Januari 07, 2012, 20:34:10
edit2Rapporteer  
Als je zonder je bril veilig over straat kan (en volgens mij lukt dat wel met -2) dan zou ik zonder gaan. En anders idd wat daglenzen gaan proberen......verlies je niet snel, met bril lijkt me toch echt minder relax.

Zonder bril over straat gaat perfect, alleen zie ik bijvoorbeeld gezichten totaal niet scherp.
Ik moet het denk ik gewoon zelf uitvinden wat het beste is, met of zonder bril kiten.
Misschien een keer oefenen op het droge of zo?  Tongue
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 Januari 08, 2012, 21:27:08
edit2Rapporteer  
kan op water ook wel, waar ik tegen aan liep was andere kiters en in de zomer zwemmers, en vooral landingen, hogerop kon ik niet scherp het water onder me zien en is dus moeilijk weten hoe hoog je zit en hoe/waar je landt.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #19 Januari 11, 2012, 20:12:36
edit2Rapporteer  
Laten laseren  Grin
BBX

Berichten: 8
Antwoord #20 Januari 11, 2012, 20:31:01
edit2Rapporteer  
Pff heb je wel eens gezien hoe zo'n operatie gaat, dat je irisflapje even opzij word gelegd alvorens er een T2000 op los gaat knetteren? En ondertussen kijk je er recht op af. Zelf heb ik -6 en ik kan je vertellen dat -6 erg vervelend is, hoevaak ik snachts tijdens het naar de wc gaan wel niet mijn nek half breek over dingen die rondslingeren. En toch durf ik er niet aan te beginnen, een vriend van me heeft het vorig jaar gedaan, en die is letterlijk helemaal genezen van zijn afwijking. En toch, ik durf er niet aan, zelfs een oogdruppel laten vallen op mijn pupil lukt me niet laat staan zo;n kanon de boel laten bestoken.
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #21 Januari 11, 2012, 20:55:28
edit2Rapporteer  
Ik heb -2 en kite ook wel eens zonder bril of lenzen. Het is wel echt fijner met lenzen, helemaal als er wat golven zijn en ook als het gaat schemeren. Trouwens nog nooit een lens verloren in het water.
Zonder heb ik ook moeite om te zien of iemand van me af, of juist naar me toe kite..  Huh
Naish-Kiter

Berichten: 1513
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #22 Januari 11, 2012, 21:38:29
edit2Rapporteer  
heb zelf aantal jaar terug lenzen getest van NIKE die meerdere soorten hebben zoals watersporten / balsporten  etc  natuurlijk heb ik de watersport getest dit beviel me zeer goed want deze lenzen haalt ook de schitering van de zon van het water
feddomw
Gast
Antwoord #23 Januari 12, 2012, 12:56:25
edit2Rapporteer  
Pff heb je wel eens gezien hoe zo'n operatie gaat, dat je irisflapje even opzij word gelegd alvorens er een T2000 op los gaat knetteren? En ondertussen kijk je er recht op af. Zelf heb ik -6 en ik kan je vertellen dat -6 erg vervelend is, hoevaak ik snachts tijdens het naar de wc gaan wel niet mijn nek half breek over dingen die rondslingeren. En toch durf ik er niet aan te beginnen, een vriend van me heeft het vorig jaar gedaan, en die is letterlijk helemaal genezen van zijn afwijking. En toch, ik durf er niet aan, zelfs een oogdruppel laten vallen op mijn pupil lukt me niet laat staan zo;n kanon de boel laten bestoken.

Gedraag je niet als een wijf. Wink Mijn vrouw heeft het ook gedaan, je merkt er niets van. Alles gebeurt zo dicht bij je oog dat je het niet kan zien. Ze zetten ook een klem om je oog open te houden, dus je kan verder niet knipperen en bent 100% verdoofd dus voelt niets. Zij is toevallig op 0 uitgekomen, maar je kan ook op + of - 0,25 uitkomen. Oogziekenhuis Rotterdam, ik zou nooit naar zo'n "shop" of Turkije of zo gaan. Oogziekenhuis doet ook maar een oog per keer trouwens.

Als ik -6 had zou ik het wel weten...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #24 Januari 12, 2012, 22:19:42
edit2Rapporteer  
dan zou je wel bij je vrouw blijven? :+

(j/k) Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.