Trapeze voor mn neefje

sjeik

Geen avatar

Berichten: 7
Februari 15, 2012, 00:06:39
edit2Rapporteer  
Nu mn neefje elf is mag ik hem van mn zus meenemen om te kiten! Heb al uitgebreid zitten zoeken naar een 2e hands trapeze voor hem, maar tot nu toe niks gevonden. Heeft er iemand toevallig nog iets liggen waar een slanke 11 jarige inpast? Is het aan te raden om bij een kind te beginnen met een zittrapeze? Ook alle andere tips over kiten met kinderen zijn van harte welkom. Bedankt!
Guus

Geen avatar

Berichten: 57
Antwoord #1 Februari 15, 2012, 20:17:20
edit2Rapporteer  
bij de decathlon verkopen ze goedkope trapezes in alle maten  en ook lekker goedkoop
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Februari 15, 2012, 22:10:18
edit2Rapporteer  
Hoe groot is hij? Wat weegt ie? Ga je hem zelf leren kiten? Wat voor materiaal heb je?
sjeik

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #3 Februari 15, 2012, 22:51:19
edit2Rapporteer  
Hij is 1.40m, kilo of 40 gok ik. Eerst een paar lessen en dan met mij mee. Heb een 12, 9 en 6.5.
sjeik

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #4 Februari 15, 2012, 22:54:53
edit2Rapporteer  
Guus, bedankt voor de tip. Is idd niet duur daar, maar zie alleen heuptrapezes. Heb t idee dat een zittrapeze wel eens handig kan zijn voor een kind, maar weet dat helemaal niet zeker.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #5 Februari 15, 2012, 23:00:45
edit2Rapporteer  
Kite op 12 uur met heuptrapeze.. eindigt altijd onder je oksels Tongue
Maargoed, zittrapeze is wel beter voor in het begin, vooral omdat de kite dan vooral op 12 uur staat en de trapeze omhoog wil schuiven dan.
sjeik

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #6 Februari 15, 2012, 23:03:55
edit2Rapporteer  
Dan begin ik daar maar eens mee. Dankje.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #7 Februari 16, 2012, 13:43:36
edit2Rapporteer  
Een goed harnas is heel belangrijk voor je rug en helemaal voor een kind die nog in de groei is. Er zijn speciale kinder trapeze's. Dus ga vooral niet bezuinigen op een harnas dat goed past tenzij je zijn ruggetje aan z'n eind wil helpen.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #8 Februari 16, 2012, 15:16:51
edit2Rapporteer  
Een goed harnas is heel belangrijk voor je rug en helemaal voor een kind die nog in de groei is. Er zijn speciale kinder trapeze's. Dus ga vooral niet bezuinigen op een harnas dat goed past tenzij je zijn ruggetje aan z'n eind wil helpen.


Dat zowiezo, verder is 40 kilo erg licht, je zal zien dat je eigenlijk alleen de 6,5 voor hem kan gebruiken en dat de rest boven de 12 knopen te groot is. Toen mijn neefje nog 40 kilo woog was hij met een 7 waroo met 13-14 knopen al goed gepowered.

In welk deel van Nederland woon je?  Wij hebben veel ervaring in het lesgeven aan kinderen. Na de lessen ben je het komende jaar wel gebonden aan ondiepe vlakwaterspots als je het veilig wil doen. Het probleem is vaak dat jonge kids het heel snel oppikken maar niet goed de gevaren en hun grenzen kunnen inschatten. Ik zou hem in het begin ook een zwemvest aantrekken (met neksteun, geen impactvestje dus) en tot in den treure de safety's en selfresue laten oefenen natuurlijk  Wink
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #9 Februari 16, 2012, 15:46:17
edit2Rapporteer  
Wat Ed zegt.
 Safety oefenen kan door er een wedstrijdje van te maken. Hoeveel seconden heb je nodig? roep onverwacht 'safety' zodra hij vliegert en tel hardop hoeveel tijd ie nodig heeft om m te trekken. Zo heb ik mijn kroost een hele zomer beziggehouden, waardoor het goed ingesleten is. 200 x safety trekken zie je echt terug in de reflexen. Een absolute must bij kleine mannen. Beter een te kleine vlieger dan een te grote. Experimenteer ook eens met lijnlengte. ik heb een Ozone Uno (2,5 m) op 20 en 15 meter lijnen: scheelt gigantisch in kracht. En inderdaad: techniek is een, maar al adequaat (defensief) anticiperen op medekiters en totale omgeving is veel belangrijker. Dat vermogen is echt kindafhankelijk.
Succes en be safe.
sjeik

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #10 Februari 17, 2012, 22:56:57
edit2Rapporteer  
Hartelijk bedankt voor alle tips en suggesties. @Ed, woon in de omgeving van Den Bosch, dus zal jouw school zeker in gedachte houden. Die 6,5 kan idd ook nog op korte lijnen, en anders neem ik hem wel eerst een paar keer mee naar de Maccie D. Dat ie zich bewust is van zn safety en omgeving is erg belangrijk, daar ga ik uitgebreid op hameren en oefenen. Hebben jullie nog goede ervaringen/suggesties met bepaalde merken trapeze?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.