Core GT 9m 2009

incognitoon

Geen avatar

Berichten: 6
Februari 29, 2012, 11:57:35
edit2Rapporteer  
Hoi,

ik sta op het punt een Core GT 9m van het jaar 2009 te kopen, inclusief bar, lijnen, pomp & leash.
Zijn er bepaalde punten waar ik aandacht aan moet besteden aangezien ik toch niet zoveel informatie vind over de bouwkwaliteiten van de kite of de bar. (ivm een naish of north kite bv.)

allesinds bedankt voor de info
&
groet,

incognitoon
Kitedoctor

Berichten: 89
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #1 Februari 29, 2012, 21:16:53
edit2Rapporteer  
Core maakt kwalitatief prima kites en barren.
Zoals bij elke 2e hands set vragen (en kijken) naar beschadegingen en eventuele reparaties.
De kite direct bij aankomst oppompen, een half uurtje kletsen en dan kijken of de LE en struts hard opgepompt blijven. Daarnaast de lijnen checken op beschadegingen / slijtage.

Succes
zinno

Geen avatar

Berichten: 56
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #2 Maart 01, 2012, 18:16:12
edit2Rapporteer  
Ik heb een core GT. Top kwaliteit, goede depower. Ik zou vooral kijken dat het doek geen vodje is geworden. Een goed doek knispert en heeft glans, dit komt door de UV coating

Kan slijtage zitten op de pullies, daaraan kan misschien ook wel zien hoeveel keer die gebruikt is.
Heb mijn GT 7m nu 3 jaar, maar zoveel slijtage als onderstaande heb ik totaal niet.
Zowat het enige wat je moet onderhouden trouwens.

http://www.seabreeze.com.au/forums/Kitesurfing/Review/CORE-GT-problems/
Jambo

Berichten: 208
Antwoord #3 Maart 01, 2012, 19:43:42
edit2Rapporteer  
 Van Hanglos geplukt


hou de kite tegen het licht dan zie je de gaten beter. kijk ook langs de naden schijnt de zon hier zo hard doorheen dat je bruin word dan is de rek er aardig uit.
als de struts in de lengte gestikt zijn bekijk dan goed deze stiksels want deze willen ook uitschuren na verloop van tijd
bij kites die aan de kust gebruikt zijn kun je ook zien hoe dun het doek is bij de leading edge dit komt doordat er zand tussen komt als de kite dan op het strand ligt te klapperen word ie wat dun.
bekijk ook de pigtails zijn deze erg versleten/ gerafeld dan is de kite ook veel gebruikt.
bekijk ook de ventieltjes en de is de kite veel mee geweest op vakantie dan kan de pvc die bij sommige merken gebruikt word uitharden en haarscheurtjes gaan vertonen.
is een kite mee geweest richting de evenaar dan gaat het doek hard achteruit door de uv.
als je kite bridles heeft en katrollen tjek deze ook als ze nl vastzitten door zand dan kan je bridle snel doorslijten.

bekijk ook de depower op je bar en de lijnen als je ze uitrolt kun je op ongeveer een metertje of 5 vanaf de bar een slijtplek zien in de lijnen dit is nl de plek waar de lijnen in elkaar draaien bij rotaties. zijn de lijnen hier erg dun en hebben ze een groot kleur verschil dan kan het zijn dat je wat nieuwe lijntje moet halen.
er zijn merken die van het bovenstaande meer last hebben dan anderen want die zijn gebouwd als consumtie goed en bedoelt om max een seizoen mee te gaan.
voor de meer puntjes die op jouw kite eventueel van toepassing zijn kun je hier op hanglos wel zoeken want iedereen die wat met zijn kite heeft zet het hier toch op.
dan weet je wat nog wat extra aandachts punten zijn.
vergeet ook niet dat er aan je bar en bridles veel te vervangen is maar tjek dan wel of het nog te krijgen is
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.