Portugal boven Lissabon

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
April 16, 2012, 17:41:38
edit2Rapporteer  
Wie weet leuke/ goede spots ten noorden van lissabon.. dus van noord portugese grens tot aan lissabon... die geschikt zijn voor zowel beginner als wat ervarener kiters... En uiteraard spots met mooie golven. verder nog tips over accomodaties nodig.. liefst zo goedkoop mogelijk.

Help!?!
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 April 16, 2012, 19:42:16
edit2Rapporteer  
Vorig jaar in Juli in Lissabon geweest, 2x maar wezen kiten toen ivm bezoek aan vriend die niet kite. Je hebt er veel spots en kans op wind is groot. Toen ik er was waaide het bijna elke dag wel. 1x naar Guincho gereden, poeier wind maar kwam net over een grote rots waardoor deze extreem vlagerig was, van 20 naar 50kn. Met iets meer west er in wel een mooie spot.

Onder Lissabon heb je praia nova vaga, dat is wel een mooie spot voor als het op Guincho te hard is. In het weekend overigens niet naar toe gaan ivm een miljoen Portugezen die er dan ook zitten, extreem druk en duurt dan heel lang om terug in Lissabon te komen.

Verder een goede 3/2 of 5/3 meenemen, water is er net zo koud als in Nederland in de zomer, luchttemperatuur wel lekker warm Smiley.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 April 16, 2012, 20:07:40
edit2Rapporteer  
Viana do Castelo.
tina

Berichten: 38
Antwoord #3 April 16, 2012, 21:17:02
edit2Rapporteer  
Viana do Castelo ben ik geweest en vond het daar super.
Je hebt daar een camping van Orbitur, die direct aan het strand ligt.
Mooie golven en een breed strand.
Verder is het een leuk havenstadje met gezellige winkeltjes.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 April 16, 2012, 22:04:11
edit2Rapporteer  
Check! Winkels ook niet onbelangerijk voor vrindinnetje lief. Wink

Thanks so far!!! Meer bruikbare tips altijd welkom! Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 April 17, 2012, 21:29:05
edit2Rapporteer  
Nog iemand met tip iog Porto? En viana do castelo?
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #6 April 18, 2012, 07:56:53
edit2Rapporteer  
Nog iemand met tip iog Porto? En viana do castelo?

Ja. Neem je wetsuite met lange mouwen mee. Portugal heeft een koude golfstroom. Water is maar een graad of 16 in de zomer. Viana do Castelo is echt top.
tina

Berichten: 38
Antwoord #7 April 18, 2012, 10:13:06
edit2Rapporteer  
Orbitur is trouwens een camping-keten met meerdere campings in Portugal
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 April 18, 2012, 14:31:40
edit2Rapporteer  
Nog iemand met tip iog Porto? En viana do castelo?

Ja. Neem je wetsuite met lange mouwen mee. Portugal heeft een koude golfstroom. Water is maar een graad of 16 in de zomer. Viana do Castelo is echt top.

een 4/3 longsleave overknee moet toch wel voldoende zijn?

Orbitur is het betaalbaar?

Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #9 April 18, 2012, 14:41:31
edit2Rapporteer  
In m'n 3/2 shorty van mystic had ik het best koud, ondanks dat het 25 graden luchttemperatuur was. Fullsuit of idd 4/3 longsleave is aan te raden. Ik zou m'n 3/2 psycho2 pakken van de 3 pakken die ik heb.
tina

Berichten: 38
Antwoord #10 April 18, 2012, 14:46:00
edit2Rapporteer  
Moet je even op hun site kijken...
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #11 April 18, 2012, 14:49:43
edit2Rapporteer  
Als je om wat voor reden dan ook 5-10 min in het water ligt te spartelen dan is 16 gr water temp heel koud hoor zelfs bij 30 lucht temp..

Wind conditions:
Dominant winds:
NW
Respect to shore:
side-offshore
Best direction:
NWWind strenght (Bf):
5-6
Blowing at:
afternoon

Best season:
[70% >= 4bf]
› May
› June
› July
› August

Medium season:
[45-70% >= 4bf]
› April
› May
› September


Wind details:
12-35 knots thermal wind almost all days in summer.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 April 18, 2012, 16:36:09
edit2Rapporteer  
Toppertje!!!
joosie

Berichten: 967
Antwoord #13 Mei 29, 2012, 21:52:09
edit2Rapporteer  
Hallo is er ook iemand wezen kitesurfen in de buurt van de Lagune van Obidos bij Foz do arelho?
of bij Lagune bij baleal peniche?
Ik ga volgende week naar dorpje vlakbij deze lagune; Almofala,
Eagle Jan ben je er in de buurt van deze plek nog wezen surfen?
Ik lees dat een wetsuit 5-3 geen overbodige luxe is welke maat kite is het beste om mee te nemen
ik heb een 7,5 - 9,5 - en een 11,5 kahoona?
nooby

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #14 Juni 11, 2012, 17:44:59
edit2Rapporteer  
Ja bij porto heb ik ze ook wel eens zien surfen bij de monding van de Douro. Er is daar een grote zandbank waar net voor gesurft wordt. een mooie route on daar te komen is via de zuidelijke kant van de Douro de revier te volgen naar de zee (wel moeilijk te vinden als je de weg daar niet kent, terug rijden is makkelijker) dan kun je nog een goedkope fles port kopen bij Ramos Pinto (voor onder een tientje en erg lekker). Vind een hoteletje in het oude gedeelte van de stad; down town. Ik heb het een en ander aangegeven op het volgende plaatje:
  hmm uploaden lukt (nog) niet; help

dat het water koud is heeft iedereen al verteld en dat klopt dus. De stroming komt direct van de noordpool (noordelijke golfstroom). Passeert ons (raakt ons dus niet maar wel engeland) en frankrijk en hits dan Portugal. Dit is onderdeel van de golfstroom die bij  noord afrika weer richting de Caribean gaat. Bij afrika warmt het water weer op, verdampt, en ontwikkeld zich tot stormen; huricane season die net begonnen is....(in de caribean=is zomer bij ons)

Viano do Castello is een leuk plaatsje, auto vrij centrum!!! (zeer uitzonderlijk in Portugal)

Ik dacht zelf dat het zuiden van de west kust van Portugal de beste (golf) surfspots had; dat is waar ze ook altijd wedstrijden hebben.

Afgezien daarvan is de hele kust van Portugal tegek, met super schoon, helder (maar koud) water

have fun!
nooby

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #15 Juni 11, 2012, 18:25:14
edit2Rapporteer  
Nu met image
apollo

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #16 Juni 14, 2012, 12:06:06
edit2Rapporteer  
In de baai van Baleal kan je zeker kiten met golven. De nortada blaast hier in de zomer redeljik constant. Je hebt een camping bij het binnenrijden van Peniche. Super in de duinen je tent opzetten en van hieruit kan je zonder de wagen te gebruiken naar het strand wandelen.

Je kan wat meer informatie vinden op volgende website www.penichekitecenter.com
joosie

Berichten: 967
Antwoord #17 Juni 24, 2012, 20:06:02
edit2Rapporteer  
Nog bedankt voor de info nooby en apollo.

Eerst wezen kijken bij de Lagune van Obidos bij Foz do arelho dat is zeker een mooie kitespot, alleen was er geen wind uit noordwest maar zuidwestdat is dus niet goed voor deze spot.
Ik ben wezen Golfsurfen in de baai van Peniche- Baleal met een mooi strand en duinen

http://www.youtube.com/watch?v=yTrti-CnCGY

hier had les genomen bij
www.maximumsurfcamp.com een relexe surfschool met veel engelsen en duitse medecursisten.

Oja let wel op de SpiderfishSpiderfish aan de Portugese kust.
 Het zijn kleine visjes van 10 cm die in het zand zitten. ‘Het ziet er net zo uit als het zand en als een mens dan in de buurt komt, dan doet ze de stekels op hun rug omhoog. De surfers zeggen dan dat ze in een spijker hebben getrapt. Het doet immens zeer.’  Indien je hierin bent getrapt, dan adviseert de leeraar om zo snel mogelijk in een warm bad te gaan zitten met je voet . ‘Zo warm mogelijk, zodat de giftige eiwitten dan stollen en dan worden ze onwerkzaam.’ Heb je geen warm water in de buurt, houd dan een aangestoken sigaar of sigaret zo dicht mogelijk bij de voet. Wel natuurlijk uitkijken dat je je voet dan niet verbrandt!
Tijdens de lessen zijn 5 cusisten hierop gaan staan en ook een leraar, geen van hen kon meer lopen en moesten geholpen worden met warm water van boven de 38graden, na ongeveer 2uur rustig aan doen konden ze weer mee het water in.
Op de vervelende vis na was het erg leuk.

Ook kan je leuke uitstapjes maken naar leuke stadjes,Lissabon, Sintra, Obidos Tomar, ook de inmensgrote Boedha tuin www.buddhaeden.com waar 32m hoge beelden staan is echt leuk als er geen wind is

Peniche is ongeveer 90km bij Lissabon vandaan en goed te doen met een huurauto, al met al een leuke vakantie gehad.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.