Naxos of Paros (Griekenland)

mars25

Berichten: 28
Logs: 0 | 9 uur
April 25, 2012, 02:15:10
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik wil in mei met mn vriendin gaan kiten. We zijn inmiddels al 3 keer in Tarifa geweest en willen eens wat anders.
Naxos of Paros lijkt ons wel wat. Maar aangezien er in de kite guide Europe op Naxos eigenlijk maar 1 kite strand is en meerdere surf stranden vroegen wij ons af of er misschien iemand geweest is en wat de ervaringen zijn geweest, Misschien ook wel makkelijk als we weten of er meer dan 1 spot is. En welk eiland de voorkeur heeft voor kiten en ook nog wat vermaak erom heen.
Tips en trucs zijn van harte welkom.

Alvast bedankt.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 April 25, 2012, 10:12:40
edit2Rapporteer  
Pounda is de place to be
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2 April 25, 2012, 11:44:52
edit2Rapporteer  
Ik ben er in mijn windsurftijd uit de vorige eeuw geweest. Alle 2 mooie eilanden en zover ik het mij nog herriner kan je op beide eilanden goed varen.
Alleen mei is niet zo goed kwa wind, of je moet het treffen. Juli en augustus zijn beter

Citaat
We zijn inmiddels al 3 keer in Tarifa geweest en willen eens wat anders.
Ik ga er dit jaar voor het eerst heen dus alle info is welkom ThumpsUp ThumpsUp
Waar heb je geslapen ??? graag met internetadres erbij en wat waren je ervaringen ???

Waar heb je een huur auto gehuurd en wat waren je ervaringen ????
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #3 April 25, 2012, 18:36:18
edit2Rapporteer  
Kijk ff op Hanglos, volgens mij is Henk Burggraaf er geweest en heeft er stukkie over geschreven.
mars25

Berichten: 28
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #4 April 25, 2012, 23:04:16
edit2Rapporteer  
@ richard
Ik heb in tarifa een appartement gezocht via de site http://tarifa.costasur.com/nl/appartementen.html
Wij hadden zelf een appartement voor 2 personen in het oude centrum. Als je dat wat vind kan ik je het mail adres van de eigenaresse wel geven, betaal je geen boekingsfee bij een kantoor.

Verder moet je een beetje keuze maken of je in de oude stad gaat zitten en naar los lances rijdt elke dag ( nog geen 10 min) of juist aan het strand gaat zitten en savonds voor het eten etc naar het centrum gaat.
Wij hebben dus voor het laatste gekozen.

Tarifa sfeer is prima. erg relaxed en je kan er lekker eten voor niet te veel geld. Er zijn echt eet tentjes in overvloed.
In het weekend is het druk met uitgaan. De ruine ( alleen dan in het spaans) en de zaak er naast kun je lekker cocktails drinken.

Gezien de wind ben ik alweer aan het twijfelen om misschien toch weer daar heen te gaan. In tarifa waait het eerder te hard dan niet  Smiley.

De auto hebben wij gehuurd wat Morres eerder ergens heeft vermeld. ik herkende de site maar als je dat niet meer weet zal ik het nog wel ff voor je zoeken.

Veel plezier alvast!!
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #5 April 26, 2012, 11:08:24
edit2Rapporteer  
Pounda is de place to be
Inderdaad, Pounda op Paros. Enorm strand, bijna elke dag 20+ knopen wind side-shore.  Joepie

Op Naxos heb je Mikri Vigla, wat ook een mooie spot is. Je hebt hier wel wat golfjes, op Paros hoogstens zware chop. Ook meer windsurfers op Naxos had ik het idee.

Wat vermaak behalve kiten betreft, beide eilanden zijn daar niet heel goed in. Op Pounda staan wat appartementen, en 2 kitecenters waar je wat kunt eten en drinken. Paros stad is wel leuk, maar een eindje rijden vanaf de spot.
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #6 April 26, 2012, 11:56:39
edit2Rapporteer  
En hoe vliegen jullie, als ik vragen mag? Beetje relaxed te doen vanuit A'dam of wherever?
tina

Berichten: 38
Antwoord #7 April 26, 2012, 12:51:46
edit2Rapporteer  
Ik ga half mei naar naxos en verblijf in een appartement bij het strand mikri vigla (Victoria appartments)
vlieg met transavia naar santorini en dan met de boot naar naxos. Verbindingen met vliegtuig en de ferry's via Athene kwamen steeds slecht uit waardoor je heel lang aan het reizen bent.
Mei is qua wind niet zo goed voor Griekenland geloof ik, maar de temperatuur is al wel lekker Smiley fijne vakantie!

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 April 27, 2012, 18:06:13
edit2Rapporteer  
Citaat
richard
Ik heb in tarifa een appartement gezocht via de site https://tarifa.costasur.com/nl/appartementen.html
Wij hadden zelf een appartement voor 2 personen in het oude centrum. Als je dat wat vind kan ik je het mail adres van de eigenaresse wel geven, betaal je geen boekingsfee bij een kantoor.

Verder moet je een beetje keuze maken of je in de oude stad gaat zitten en naar los lances rijdt elke dag ( nog geen 10 min) of juist aan het strand gaat zitten en savonds voor het eten etc naar het centrum gaat.
Wij hebben dus voor het laatste gekozen.

Tarifa sfeer is prima. erg relaxed en je kan er lekker eten voor niet te veel geld. Er zijn echt eet tentjes in overvloed.
In het weekend is het druk met uitgaan. De ruine ( alleen dan in het spaans) en de zaak er naast kun je lekker cocktails drinken.

Gezien de wind ben ik alweer aan het twijfelen om misschien toch weer daar heen te gaan. In tarifa waait het eerder te hard dan niet  .

De auto hebben wij gehuurd wat Morres eerder ergens heeft vermeld. ik herkende de site maar als je dat niet meer weet zal ik het nog wel ff voor je zoeken.



Bedankt voor de info  ThumpsUp ThumpsUp

Welke periode zat je er ???
mars25

Berichten: 28
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #9 April 28, 2012, 11:45:00
edit2Rapporteer  
telkens in september.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #10 April 28, 2012, 12:16:54
edit2Rapporteer  
telkens in september.
Das mooi,  wij gaan ook in septembber, welke kites had je mee ????
mars25

Berichten: 28
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #11 April 28, 2012, 22:04:07
edit2Rapporteer  
Een 7,9,11.5 meter. Ik heb het meeste met mn 7 gevaren. Als het te hard waait kun je naar palmones. Dat ligt 20 min rijden.
Verder heb je op op los lances een super relaxed tentje dat heet aqua. Daar kun je ook rescue kaarten kopen. 30 euro voor het hele seizoen voor 5 pickups. De angels heet dat.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 April 29, 2012, 09:47:43
edit2Rapporteer  
KOS noord kust - dorp Marmari - kilometers lange zandstranden met meltemi wind
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #13 April 29, 2012, 10:57:05
edit2Rapporteer  
@mars25 op Naxos zijn meerdere kitespots maar Mikri Vigla is de bom, zie deze twee topics:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,36483.new.html#new

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=35565.0
mars25

Berichten: 28
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #14 Mei 01, 2012, 10:04:09
edit2Rapporteer  
Bedankt allemaal voor de info.
Paros it is.. ik laat wel weten hoe het was! Nou hopen dat er wind is !!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.