welke zittrapeze?

tina

Berichten: 38
April 29, 2012, 14:46:40
edit2Rapporteer  
Hoi, Ik ben op zoek naar een zittrapeze maar heb daar een paar vragen over en hoop hier op wat tips/advies.
Maakt het veel uit of ik een mannen of vrouwen trapeze neem?
Wat houdt het in als een zittrapeze ''leg straps'' heeft en wat is het voordeel hiervan?
Zijn er nog meer voordelen die sommige zittrapezes hebben t.o.v. andere?
Maakt de hoogte van de achterkant van een zittrapeze veel uit?
Is een uit 2009/2010 nieuw net zo goed als een 2011/2012?
De voornaamste reden om voor een zittrapeze te zoeken is dat ik iedere sessie al vrij snel pijn in m'n onderrug heb, en hoop dat een zittrapeze meer verlichting voor de rug geeft.
Alvast bedankt!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 April 29, 2012, 15:45:01
edit2Rapporteer  
Leg staps zijn kenmerkend voor zittrapezes. Voor last in onderrug is zittrapeze inderdaad een goede oplossing.

Pasvorm komt sowieso niet zo nauw als een heuptrapeze, dus verschil mannen/vrouwen zal voornamelijk kleurstelling zijn. Sommige modellen hebben de haak wat hoger zitten, zodat het meer lijkt op een heuptrapeze. Sommige modellen kun je ook dragen als een heuptrapeze. Ik heb sinds 2010 een Underwave Atlantis en die bevalt mij uitstekend. Het 2011-model is nauwelijks veranderd en ik verwacht hetzelfde van het 2012-model. Ik gebruik ze ook voor in de les.

Misschien kun je er eentje testen bij een kiteschool bij jou in de buurt. Weet je gelijk of het voor jou de oplossing is. Als je in Zeeland kite, kun je er 1 van mij testen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 April 29, 2012, 16:45:53
edit2Rapporteer  
ik heb de Session I van Ocean Rodeo.

Ik heb altijd rugproblemen gehad, zowel met zit- als heuptrapeze.
Nu ik deze trapeze heb, kan ik uren, zonder pijn en met veel pascomfort kiten.

Het is een heuptrapeze met straps

dus een semi zittrapeze of semi heuptrapeze. Hoe je het bekijkt ....aanrader!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 April 29, 2012, 17:12:27
edit2Rapporteer  
Last van je onderrug lijkt mij verkeerde houding? Heupen naar voren bewegen helpt een hoop.
tina

Berichten: 38
Antwoord #4 April 29, 2012, 18:15:49
edit2Rapporteer  
Zijn legstraps dan de ''broek'' van een zittrapeze of zijn straps bijv. van Limboblandit ander soort straps, omdat deze deels heuptrapeze is?
Bedankt!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #5 April 29, 2012, 18:48:27
edit2Rapporteer  
@tina: 't Is maar net hoe je het omschrijft. Een zittrapeze (het 'broekje') heeft alleen leg straps aan de voorzijde en de OR Session I helemaal. Voordeel van die Session I is dat tie er stoerder uitziet. Voordeel van een zittrapeze is dat de kracht van de vlieger ook verdeeld kan worden over het 'broekje', dat tie bovendien (een beetje) bescherming en isolatie geeft als je hem bijvoorbeeld ook gebruikt voor snowkiten.

@Faxie: Last van de onderrug hoeft niet te liggen aan de houding hoor.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 April 29, 2012, 19:31:15
edit2Rapporteer  
Hoeft niet nee....

Maar als je het al op kunt lossen met een iets andere houding zal dat op lange termijn sowieso beter zijn.

Ik had in het begin ook veel last van m'n onderrug.... daarna op m'n houding gaan letten (heup naar voren, billen samenknijpen zeg maar) en gek genoeg nergens last meer van.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.