Kitesurfen op de Olympische Spelen in 2016!

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 Mei 08, 2012, 09:05:14
edit2Rapporteer  
Olympische spelen doen niet aan jurysporten bij mijn weten, dan kom je al snel op een race..
Bij het snowboarden is de halfpipe er wel bijgekomen, maar telt die ook, of slechts demo?

dan moet je mij vertellen wat lord of the rings sport is, judo, dat geslinger in de bruggen enzzzz is???
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #26 Mei 08, 2012, 09:52:51
edit2Rapporteer  
Ik betreur de keuze om het windsurfen te laten vallen, hoewel de windsurfers de courserace kiters al een paar jaar niet meer bij kunnen houden, ze zijn letterlijk ingehaald.
Voor mij is course racing een logische keuze, dit is een discipline die veel minder aan mode onderhevig is dan freestyle, en het past ook binnen de zeiltraditie van de Oluumpische Spelen. Ik verwacht dan ook spectaculaire beelden waar menig KH'er nog van op zal kijken. Echte races, over meerdere rondes, waarbij tactiek, kracht en vaardigheid afgemeten wordt. Drama, sensatie, zelfs bij lichte wind. Spannender dan telkens twee gasten die een paar voor het grote publiek onbegrijpelijke rommelige HP's sticken. Leuk voor ons maar niet voor de millions.

Dat de Oluumpische spelen een dubieus instituut zijn, daar heeft Limbo helemaal gelijk mee.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #27 Mei 08, 2012, 10:24:05
edit2Rapporteer  
Zit ik me alleen af te vragen hoe die categorie met twintips en directionals met straps + vlieger dan moeten heten.

Bisexueel??

(Tenzij >7bfrt, dan mag het Tongue )
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #28 Mei 08, 2012, 11:30:29
edit2Rapporteer  
Zit ik me alleen af te vragen hoe die categorie met twintips en directionals met straps + vlieger dan moeten heten.

Bisexueel??

(Tenzij >7bfrt, dan mag het Tongue )
Ik zou het idd als lesbienne niet slecht doen...
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #29 Mei 08, 2012, 11:41:15
edit2Rapporteer  
Even mijn persoonlijke mening spuien .......

meer en meer verliezen de olympische spelen aan waarde en betekenis ....MIJN ARGUMENTEN?

de sporten die geselecteerd worden als olympisch is zeer discutabel ......waarom kogelstoten en pistoolschieten  wel maar darten, biljart, enz. niet? Waarom ijshockey wel maar korfbal niet?

de voorselectie voor deelname aan de olympische spelen is zeer discutabel .....vaak zie je sporters uit een of ander exotisch land deelnemen die nauwelijks het amateurniveau ontstijgen terwijl  topsporters uit een groot sportland thuis voor de televisie moeten toezien ...
 
de gouden medaille is niet voor elke disciline even veel waard: een 100 meter sprinter heeft met heel wat meer serieuze deelnemers af te rekenen dan bijvoorbeeld Sven Kramer op de 10 km want eigenlijk zijn er maar een stuk of 5 serieuze schaatslanden....

Op sommige sportonderdelen doen de echte topper niet mee omdat ze het WK of ander wedstrijdevenement van hun sport belangrijker vinden ..... kijk maar naar veel wielrenners; zij slaan een voorjaarsklassieker of Tour de France veel hoger aan dan de Olympische spelen.

Ik kijk graag naar de WK voetbal, de Tour de France, de voorjaarsklassiekers, FORMULE 1, atletiek, skiën, enz.  maar een hele hoop olympische disciplines zoals pistoolschieten, curling, kogelslingeren, schoonspringen, enz bestaan bij de gratie van hun beoefenaars... en een handjevol fans (mama's en papa's) en is het bekijken van deze sporten een marteling voor de anderen (dit is te zien aan de kjkcijfers en het aantal bezoekers bij deze sporten) ....


Conclusie: hadden de Olympische spelen in de jaren 50 t/m 80 vooral een politieke betekenis: Communistische landen vs kapitalistische landen ......vanaf de spelen in Los Angeles (Coca Cola-spelen) is het vooral de commercie (economische belangen) dat de kLok slaat ....en het PRESTIGE..... Shocked


VOOR MIJ MAG KITESURFEN GEWOON EEN SPORT BLIJVEN WAAR HET GAAT OM DE KICK, DE DE NATUUR EN  .... DE SFEER.....

...en dat olympische mogen ze in hun ^&%$ steken ...

ik heb gesproken ... Grin



Daar kan ik me wel in vinden. Het is natuurlijk een vreemde organisatie, waar het geld tegenwoordig de boventoon in voert. Iets wat je niet kunt voorkomen denk ik.

Ik vind het trouwens niet erg om course racing op de OS te zien. Misschien kunnen ze buiten de wedstrijden om wat freestyle laten zien  Smiley

Kitesurfen = golfsurfboard + vlieger

Kiteboarden = wakeboard + vlieger

Kiteskimmen = skimboard + vlieger

Sukken = Sup-board + vlieger


Zit ik me alleen af te vragen hoe die categorie met twintips en directionals met straps + vlieger dan moeten heten.
Ik zeg de ene keer kitesurfen en de andere keer kiteboarden. Maar kitetwintippen, kitestrappen of kitetippen klinkt nergens naar  schater
lars

Berichten: 418
Antwoord #30 Mei 08, 2012, 22:50:44
edit2Rapporteer  
Waarom al die negativiteit?

Ik ben het wel met El Rudo eens. Ik weet wel zeker dat een course race een stuk spannender is om naar te kijken dan een freestyle wedstrijd.
En nog niet gesproken over het tactische van de race! Komt veel meer bij kijken dan de meeste hier denken. Ga het zelf maar eens proberen!!
En de start alleen al! Zoveel riders die in een massastart weggaan.
En Nederland heeft toch 2 goede kanshebbers op een plak, laten we dat niet vergeten

Jammer dat het windsurfen moet wijken. Zou mooi zijn als ze beide konden....

Straks bij de pkra kunnen we een mooie courserace gaan bekijken dacht ik.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #31 Mei 08, 2012, 23:09:05
edit2Rapporteer  
Waarom al die negativiteit?

Ik ben het wel met El Rudo eens. Ik weet wel zeker dat een course race een stuk spannender is om naar te kijken dan een freestyle wedstrijd.
En nog niet gesproken over het tactische van de race! Komt veel meer bij kijken dan de meeste hier denken. Ga het zelf maar eens proberen!!
En de start alleen al! Zoveel riders die in een massastart weggaan.
En Nederland heeft toch 2 goede kanshebbers op een plak, laten we dat niet vergeten

Jammer dat het windsurfen moet wijken. Zou mooi zijn als ze beide konden....

Straks bij de pkra kunnen we een mooie courserace gaan bekijken dacht ik.


om een spannende coursrace te zien, hoef je geen Olympische spelen te organiseren .....

Al die miljoenen ..... oeps ... miljarden ... kun je in veel zinnigere dingen steken ......

Mooie sport heeft echt geen olympische spelen nodig ....
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #32 Mei 09, 2012, 09:36:59
edit2Rapporteer  
Waarom al die negativiteit?

Ik ben het wel met El Rudo eens. Ik weet wel zeker dat een course race een stuk spannender is om naar te kijken dan een freestyle wedstrijd.
En nog niet gesproken over het tactische van de race! Komt veel meer bij kijken dan de meeste hier denken. Ga het zelf maar eens proberen!!
En de start alleen al! Zoveel riders die in een massastart weggaan.
En Nederland heeft toch 2 goede kanshebbers op een plak, laten we dat niet vergeten

Jammer dat het windsurfen moet wijken. Zou mooi zijn als ze beide konden....

Straks bij de pkra kunnen we een mooie courserace gaan bekijken dacht ik.


pssst jou vrouw is jou vrouw... dat betenkend niet dat ik haar per definitie mooi of aantrekkelijk hoef te vinden. omgekeerd ook.
lars

Berichten: 418
Antwoord #33 Mei 09, 2012, 22:58:32
edit2Rapporteer  
Daar heb je een punt eagle-jan! Heb je gelijk in.... Maar dan mag er toch wel wat positiever op gereageerd worden en niet meteen zo afkraken omdat dat het olympisch wordt....

Tuurlijk gaat er veel geld om in de spelen. Zo ook in voetbal! En vele andere sporten, zeker ook kiteboarden....

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #34 Mei 12, 2012, 12:17:51
edit2Rapporteer  
mooie fotos van een race van vorige week: klik
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #35 Mei 16, 2012, 23:28:47
edit2Rapporteer  
Bij Nieuwsuur was er vanavond een item over. In Pownews nog eens stukje over de PKRA stop Smiley

Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #36 Mei 17, 2012, 10:34:19
edit2Rapporteer  
mooie fotos van een race van vorige week:

Erg mooie foto's  schater



El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #37 Mei 17, 2012, 14:28:28
edit2Rapporteer  
mooie fotos van een race van vorige week:

Erg mooie foto's  schater




whahaaa die gaat hard jonge schater
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #38 Mei 17, 2012, 18:02:11
edit2Rapporteer  
mooie fotos van een race van vorige week:

Erg mooie foto's  schater





Ok kan ik makkie kakkie meedoen aan Olympia
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #39 Mei 17, 2012, 20:37:23
edit2Rapporteer  
toch vind ik het wel wat hebben, om het hardst rammen. En af en toe in de poepstand, hoort er allemaal bij.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #40 Mei 18, 2012, 14:08:38
edit2Rapporteer  
Zelf een keer op zo'n raceboard gevaren.
Echt heel erg veel moeilijker als met een twintip, maar wat gaat dat hard zeg!
Alleen daarvoor wil ik er eigenlijk wel een hebben!

Ik ben het eens met Rudo: echt een aanwinst voor de spelen!
Windsurfing has been cancelled Grin

Maar wel dubbel gevoel dat ze windsurfen gekegeld hebben i.p.v. de zoveelste laser-achtige 1 persoons zeilcup Tongue
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.