Ongeluk Brouwersdam 21-05-2012

RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Mei 21, 2012, 21:53:39
edit2Rapporteer  
Toen ik me aan 't omkleden was om half 9 kwam er een kiter aangerend om te vragen of ik een telefoon had om een ambulance te bellen. Hij zei dat er een kiter op het strand geklapt was. Toen ik wegreed kwam er een ambulance aan. Weet iemand wat er gebeurt is en hoe het afgelopen is? Hopelijk is het niet ernstig.
Mich@el

Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #1 Mei 21, 2012, 22:55:42
edit2Rapporteer  
Haal dit net van internet


De politie, ambulance, traumaheli, brandweer en de KNRM werden maandagavond 21 mei 2012 omstreeks 20:40 uur opgeroepen voor een ongeval aan de Brouwersdam, ter hoogte van kitesurfcentrum Juventa. Tijdens de weersomstandigheden zoals op deze avond zijn veel kitesportbeoefenaars in die omgeving te vinden. Volgens een politiewoordvoerder is een van de kitesurfers, toen hij in de lucht hing, naar beneden gevallen.Het slachtoffer, een 29-jarige persoon uit Utrecht, heeft een flinke klap gemaakt. Ambulancepersoneel en de arts van de traumaheli zijn ter plaatse eerst enige tijd bezig geweest de gewonde te behandelen en te stabiliseren. Daarna is het slachtoffer met spoedtransport overgebracht naar het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. De politie maakte later bekend dat het slachtoffer rugletsel heeft opgelopen.

Strekte met het herstel
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #2 Mei 21, 2012, 23:13:45
edit2Rapporteer  
Zag er erg heftig uit, ging vanalles naartoe; ambulance, groot 4*4 voertuig, flinke rib van de reddingsbrigade?? en later nog de trauma heli. Op de weg naar rotterdam nog twee politie auto's tegemoet zien komen rijden. Hopelijk brengt hij het er goed vanaf.. Sterkte
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #3 Mei 21, 2012, 23:25:45
edit2Rapporteer  
Zo, dat klinkt niet best. Veel sterkte met herstel!!
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #4 Mei 22, 2012, 01:32:44
edit2Rapporteer  

Niemand heeft exact gezien wat er precies is gebeurd, de kiter zelf wist het ook niet precies (was aanspreekbaar en kon tenen en handen bewegen maar heel veel pijn (vooral in de nek(streek)) en bij de minste aanraking. Lag er eigenlijk heel gehavend bij in het ondiepe gedeelte van het water. (Waarschijnlijk sleutelbeen gebroken, arm/schouder uit de kom en ik vermoed ook nek-/rugletsel).

Was een trauma heli, 2 ambu's, reddingsboot, strand auto van de KNMR, 1 brandweer auto en heb denk ik 4 of 5 politievoertuigen geteld. Maar in mijn ogen duurde het 'wel' lang voordat ze er waren.

Hoop dat het meevalt en een spoedig herstel!
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #5 Mei 22, 2012, 07:21:37
edit2Rapporteer  
Ai,klinkt weer zeer naar  ThumpDown ThumpDown. sterkte gewenst voor de onfortuinlijke kiter  ThumpsUp
Hopen dat het allemaal meevalt  Roll Eyes
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #6 Mei 22, 2012, 07:51:08
edit2Rapporteer  
Dat klinkt idd niet best.
Sterkte dude!
chico

Berichten: 1112
Antwoord #7 Mei 22, 2012, 07:53:56
edit2Rapporteer  
Naar, hopen dat het niet ernsitig is er geen blijvend letsel aan overhoud. Sterkte met herstel.

Uiteraard wel benieuwd hoe? Materiaalpech, foutje van de kiter,...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Mei 22, 2012, 08:23:39
edit2Rapporteer  
Zo hard waaide het gister toch niet? Sterkte en hoop dat ie volledig hersteld!
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #9 Mei 22, 2012, 08:41:11
edit2Rapporteer  
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/144703/Kitesurfer_ernstig_gewond_na_wegvallen_wind_Ouddorp.html

Ouddorp - Een 29-jarige kitesurfer uit Utrecht is maandagavond rond 21.30 uur gewond geraakt op het strand van Ouddorp aan de Brouwersdam. Hij is met rugletsel overgebracht naar het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.

Door nog onbekende oorzaak viel de man die aan het kitesurfen was uit de lucht. De reddingsbrigade en een mobiel medisch team dat per traumahelikopter arriveerde verleenden de man eerste hulp. Hij leek rugletsel te hebben opgelopen en mogelijk ook zijn sleutelbeen te hebben gebroken.

Onder begeleiding van de Verkeerspolitie van het politiekorps Rotterdam-Rijnmond is het slachtoffer overgebracht naar het Rotterdamse Erasmus Medisch Centrum.
fennodb

Berichten: 59
Logs: 0 | 97 uur
Antwoord #10 Mei 22, 2012, 09:23:47
edit2Rapporteer  
Hopen op snel herstel en hopen dat het meevalt! het zag er iig ernstig uit toen ik erbij stond...

Veel sterkte toegewenst
Yo

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #11 Mei 22, 2012, 10:28:31
edit2Rapporteer  
Goede morgen...

het is een maat van mij dus dacht laat even wat horen..

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor het snelle handelen van gister, mooi om te zien hoe we elkaar helpen in dit soort nare situaties.
Ik kan er verder weinig over zeggen, maar zal iedereen wel op de hoogte brengen zodra alles duidelijk is.

er is geen fractuur in de schouders of sleutelbeen in ieder geval. Klinkt vreemd voor de mensen die ons hebben geholpen maar het is echt zo. Hij ligt nog in het ziekenhuis en vanmiddag gaan we er weer heen. Zodra hij het goed vind zal ik alles erop zetten.

Nogmaals bedankt iedereen en ik houdt jullie op de hoogte..

Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #12 Mei 22, 2012, 10:37:09
edit2Rapporteer  
veel sterkte toegewenst, jammer dat de sessie zo moet eindigen...

het was wel Ouddorp op ze best gisteren....
fennodb

Berichten: 59
Logs: 0 | 97 uur
Antwoord #13 Mei 22, 2012, 10:47:06
edit2Rapporteer  
Goede morgen...

het is een maat van mij dus dacht laat even wat horen..

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor het snelle handelen van gister, mooi om te zien hoe we elkaar helpen in dit soort nare situaties.
Ik kan er verder weinig over zeggen, maar zal iedereen wel op de hoogte brengen zodra alles duidelijk is.

er is geen fractuur in de schouders of sleutelbeen in ieder geval. Klinkt vreemd voor de mensen die ons hebben geholpen maar het is echt zo. Hij ligt nog in het ziekenhuis en vanmiddag gaan we er weer heen. Zodra hij het goed vind zal ik alles erop zetten.

Nogmaals bedankt iedereen en ik houdt jullie op de hoogte..



Goed om te horen dat er geen fractuur in de schouders of sleutelbeen zit, hoewel zn schouder er gister niet lekker bij lag..
Het was idd mooi om te zien hoe iedereen te hulp schoot, was bezig met mn bar en toen zag ik iemand zwaaien dus we rende er meteen op af.
Hopen op een goed herstel en we horen van je!

Sterkte!
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #14 Mei 22, 2012, 12:15:46
edit2Rapporteer  
@yo: ben zeer benieuwd. Hoor graag het hele verhaal om er eventuele lessen uit te kunnen trekken. Beterschap voor die jongen iig.
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #15 Mei 22, 2012, 12:23:31
edit2Rapporteer  
Is dit een geval van springen in ondiep water en vervolgens verkeerd en/of op het hoofd terecht komen en niet goed weten wat er gebeurd is?

Sterkte iig
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #16 Mei 22, 2012, 12:24:47
edit2Rapporteer  
Tjonge... je tieft uit de lucht voor je het weet. we maken het allemaal weleens mee.
het overkomt je ineens, en het hoeft niet eens hard te waaien, je valt gewoon net verkeerd, het gaat 1000 keer goed behalve die ene keer.
veel sterkte en hopen dat alles weer 100% herstelt. ThumpsUp
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #17 Mei 22, 2012, 13:33:22
edit2Rapporteer  
Jammer dat een kiteongeluk weer wel breed uitgemeten wordt in het nieuws maar je nooit iets leest over individueel geblesseerde recreatieve ruiters, voetballer etc

Veel beterschap gewenst in ieder geval!
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #18 Mei 22, 2012, 13:38:01
edit2Rapporteer  
Heel veel beterschap.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #19 Mei 22, 2012, 13:40:49
edit2Rapporteer  
Jammer dat een kiteongeluk weer wel breed uitgemeten wordt in het nieuws maar je nooit iets leest over individueel geblesseerde recreatieve ruiters, voetballer etc

Veel beterschap gewenst in ieder geval!

Hoe vaak rukt er een traumahelikopter uit voor een voetballer of ruiter? Als dat gebeurd zal het waarschijnlijk ook in het nieuws komen.
Jij weet ook wel dat de media afstormt op gebeurtenissen waar veel hulptroepen naartoe worden gestuurd. Maar goed, doet niks af aan het feit dat we negatief in het nieuws komen...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #20 Mei 22, 2012, 13:47:30
edit2Rapporteer  
De traumahelikopter vliegt wel vaker uit, lees/hoor jij daar elke keer een uitgebreid verslag van in alle media?
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #21 Mei 22, 2012, 14:26:41
edit2Rapporteer  
Ik denk niet dat er aan kitesurfing-bashen wordt gedaan. Komt wel vaak voor dat het om een windsurfer, buggyer oid gaat en dat het als kitesurfer wordt aangemerkt. Jammer. Daarom graag alle relevante info, zodat we weten waarom dit is gebeurd. Enerzijds kan het domme pech zijn, maar onkunde komt ook te vaak voor op de dam.
Afgelopen weekend na herhaald waarschuwen een kite van een hardleerse Belg moeten  laten leeglopen. Sommige gasten willen niks aannemen. Na het bijna onthoofden van een spelend kind was het genoeg, wat mij betreft.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #22 Mei 22, 2012, 14:38:26
edit2Rapporteer  
De traumahelikopter vliegt wel vaker uit, lees/hoor jij daar elke keer een uitgebreid verslag van in alle media?

Wel als het iets spectaculairs betreft zoals kitesurfen, een auto-ongeluk et cetera. Een uitgerukte traumaheli voor hartaanval o.i.d. zal inderdaad de media niet snel halen.

maar genoeg offtopic  Roll Eyes

Ben ook wel benieuwd wat de oorzaak van dit ongeluk is...

In elk geval beterschap gewenst!
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #23 Mei 22, 2012, 14:42:46
edit2Rapporteer  
sterkte betrokkenen !!
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #24 Mei 22, 2012, 15:44:38
edit2Rapporteer  
sterkte aan diegene, iets noordelijker was er iig niet genoeg wind
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.