Met je kite kitje op vakantie is duuur geworden!!!

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Juni 06, 2012, 11:01:50
edit2Rapporteer  
Hier het volgende: ik wil op vakantie naar de philippijnen... maar schrok me rot toen ik hoorde dat een quiverbag die onder de 20 kg ff 200 eu per enkeltje extra kost.
Weet iemand wat beters dan klm? Of doorgezaagde kiteboard?
MarieAnne

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #1 Juni 06, 2012, 11:13:24
edit2Rapporteer  
Ik mocht twee maanden terug bij KLM mijn ene stuk gewone bagage van 23kg nog omruilen voor een stuk sport bagage. Ik moest alleen minimaal 48 uur van te voren even bellen en de maten doorgeven en het gewicht. Mijn tas van 1.4m bij 0.4m bij 0.3m was geen probleem en koste niets. En dan de gewone kleding in de handbagage. Hebben ze dit gewijzigd?
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #2 Juni 06, 2012, 11:32:55
edit2Rapporteer  
Welke maatschappij wil je mee vliegen dan?

Even goed naar de diverse maatschappijen kijken, zorgen dat je vlucht ook door die maatschappij uitgevoerd wordt. Standaard tarief was 80,- enkel voor intercontinentaal bij de meeste.
Lufthansa heeft sport pakket, Aziatische maatschappijen kan je geluk hebben dat je niks betaalt.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Juni 06, 2012, 11:47:22
edit2Rapporteer  
Vlieg met klm... wie appelen vaart die appelen eet zeg maar. ik ga ff verder zoeken... maar t schijnt dat per april 2012 er weer wat dingen zijn aangepast.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Juni 06, 2012, 11:49:49
edit2Rapporteer  
En tegenwoordig maakt het niet meer zoveel uit met welk mij. je vliegt... t gaat eerder om de alliantie waar mee je vliegt b.v. skyteam, star alliance of one world.
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #5 Juni 06, 2012, 13:07:24
edit2Rapporteer  
lees ook goed wat op de website staat, wij hadden namelijk bij Condor hetzelfde nagevraagd. Die zeiden dat het geen probleem was zolang het maar aan de bagage mate en niet overbeladen was (geloof 28kilo per persoon).

Bij de balie echter zeiden zo: Ho maar even, dit is sportbagage, daar geld dat niet voor en dat kost 50 euro extra heen en 50 euro terug, dus 100 euro. Maar omdat je het niet hebt aangegeven moet je nog eens 140 euro betalen.... dus in totaal 240 euro.... nauw, toen ben ik even uitgeflipt en de jonge dame duidelijk gemaakt dat wij de helpdesk gebeld hadden en die de maten aangegeven die zij ons verteld hebben. Toen geloofde zij ons wel, maar ging met haar manager bellen, toen moesten wij enkel nog maar 100 euro extra betalen.

ik zeg, vraag het heel goed na en laat het je per email bevestigen!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #6 Juni 06, 2012, 19:33:20
edit2Rapporteer  
Ben net terug uit Griekenland met Transavia. Enkele reis is 40,- of als kleiner dan 1.65 van die gewoon onder je normale bagage.
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #7 Juni 06, 2012, 19:39:52
edit2Rapporteer  
Ben net terug uit Griekenland met Transavia. Enkele reis is 40,- of als kleiner dan 1.65 van die gewoon onder je normale bagage.

wind gehad? ga over 2 weken ook die kant op
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 Juni 06, 2012, 21:07:10
edit2Rapporteer  
Met transavia Naar Tarifa geboekt en van te voren opgeven anders is het duurder

1 stuk ruimbagage met een totaalgewicht tot 15 kg (1BAG) € 10.00
8 kg extra ruimbagage (08KG) € 15.00

Dus totaal voor 23 kilo heen en terug € 50.00 ThumpsUp  ThumpsUp

Huren is een stuk duurder   ThumpsUp
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #9 Juni 06, 2012, 21:34:00
edit2Rapporteer  
@Haring High Richardt: had je die extra kilo's nodig voor je smileys?
jleeuw

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #10 Juni 06, 2012, 22:11:07
edit2Rapporteer  
pas 6 weken naar Australie geweest met Singapore airlines en heb voor het boeken gezegd dat ik kitespullen wou meenemen. Toen gaven ze direct aan dat ik gratis 10 kg extra kreeg, naast de 20 kg normaal. Aantal stuks bagage maakte niet uit moest wel afmetingen van tevoren opgeven. Heb toen gezegd dat het max 150 lang zou zijn en 50 breed en 15 dik. Was geen probleem.
Na boeken nogmaals gebeld en gezegd dat vriendin duikspullen mee wou nemen, ze kreeg hier helaas maar 5 kg extra voor, wellicht omdat we toch al geboekt hadden. Ik kon dus in totaal 15 kg aan kitespul meenemen. 3 kites en 1 board lukte me gewoon.
Op terugweg nog 5k extra bagage en had hier ook geluk bij, ze zag het door de vingers. Top maatschappij ook qua eten, het hield niet op!!  aanrader dus!!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 Juni 06, 2012, 22:59:36
edit2Rapporteer  
@Haring High Richardt: had je die extra kilo's nodig voor je smileys?
Jij weet toch echt alles van mij, ongelofelijk!!!!!!!!!!  schater ThumpsUp schater ThumpsUp schater Grin schater ThumpsUp schater Grin schater
semen

Berichten: 294
Antwoord #12 Juni 06, 2012, 23:40:27
edit2Rapporteer  
Denk dat je nu bij Singapore niet veel goedkoper uit bent dan bij de KLM.
Helaas momenteel door de combinatie van dure brandstof en lage ticket prijzen, hoge heffingen op extra/bijzondere bagage. Ik vrees een trend voor de komende jaren, maar een manier om nog een beetje geld te verdienen voor luchtvaartmaatschappijen.

Zul je zien dat je straks naast een dikke Amerikaan zit van 150kg.
Helaas mag er wel op bagage gediscrimineerd worden en niet op gewicht.

Met de KLM naar de Filippines is momenteel trouwens via Taipei, word waarschijnlijk vanaf juni weer direct Manila.

Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #13 Juni 07, 2012, 05:28:19
edit2Rapporteer  
pas 6 weken naar Australie geweest met Singapore airlines en heb voor het boeken gezegd dat ik kitespullen wou meenemen. Toen gaven ze direct aan dat ik gratis 10 kg extra kreeg, naast de 20 kg normaal. Aantal stuks bagage maakte niet uit moest wel afmetingen van tevoren opgeven. Heb toen gezegd dat het max 150 lang zou zijn en 50 breed en 15 dik. Was geen probleem.
Na boeken nogmaals gebeld en gezegd dat vriendin duikspullen mee wou nemen, ze kreeg hier helaas maar 5 kg extra voor, wellicht omdat we toch al geboekt hadden. Ik kon dus in totaal 15 kg aan kitespul meenemen. 3 kites en 1 board lukte me gewoon.
Op terugweg nog 5k extra bagage en had hier ook geluk bij, ze zag het door de vingers. Top maatschappij ook qua eten, het hield niet op!!  aanrader dus!!

Vlieg in november met Singapore naar Australië maar heb geen extra's gekregen Sad
der Torch

Berichten: 488
Antwoord #14 Juni 12, 2012, 20:11:31
edit2Rapporteer  
arkefly naar bonaire; sportbagage enkeltje is 80 euro (tot 20kg)

terugreis niks hoeven betalen, vonden ze wel best zo ;-)
Yourie

Berichten: 139
Antwoord #15 Juli 15, 2012, 10:26:20
edit2Rapporteer  
ik ben eind februari naar Egypte gevlogen met transavia. had al me shit in een grote board back gestopt. kleren bij me meisje in der koffer. omdat die niet groter was dan 165 en niet zwaarder woog dan het normale begage gewicht van 25 kg ws er niets aan de hand. ik had wel van te voren gebeld en het op me ticket laten zetten.

terug was de tas zwaarder omdat ik er meer in had gestopt maar de weegschaal was niet groot genoeg en dat gaf ook totaal geen probleem.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #16 Juli 27, 2012, 10:26:58
edit2Rapporteer  
Luitjes... Vlieg je naar Azië of australie en je wil gear meenemen. Vlieg dan met Malaysia Airlines. voor sport atributen onder de 32 kg is het 75€ bij betalen per enkele vlucht! Ze zouden zich pas zorgen maken als de lengte van het voorwerp de 2m zou overschrijden.

Wij (mijn vriendin en ik) hebben de afgelopen maand of 2, KLM, Cathay Pacific, China southeren/Airlines, Singapore Airlines, Emirates, Etihad, Qatar, Kuwait, Lufthansa, Airfrance, Korean enz... en nog een paar helemaal tot de bodem toe uitgeplozen wat sportbagage aangaat uitgeplozen. En ticket prijzen natuurlijk ook!


Wij gaan naar de philippijnen komende winter... Kosten +/-830 € ret. pp en daar komt  nog 75€ bij per enkele rit.
Andere maatschappijen konden misschien net iets goedkoper dan Malaysia (+/-750) maar dan schrik jij je lam als je de customer service desk belt en dan te horen krijgt dat je  of  maximaal 20kg max mee mag nemen aan bagage (maakte niet uit wat) en anderen vroegen 15-32€ p.kg of 200-300€ voor sports equipment. dit alles per enkele rit! Malaysia is voor surfers vanaf amsterdam de beste keus, en wat service aanboord aangaat ook niet slecht!

Oh ja wat je wel ff moet doen is de service desk bellen direkt na het boeken, dan maken zij een note dat jij kitegear meeneemt.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Juli 27, 2012, 11:01:32
edit2Rapporteer  
Bizar allemaal!

Ben met het vliegtuig met kitespullen naar Mexico, Indonesië, Brazilië, Egypte, diverse keren naar Spanje en Griekenland geweest.
Nog nooit ergens voor hoeven te betalen. Maar tijden veranderen blijkbaar  Undecided
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #18 Juli 27, 2012, 11:15:50
edit2Rapporteer  
als ik dit lees ben ik blij dat ik met de auto met caravan naar spanje ga schater schater

geen probleem met spullen mee nemen ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #19 Juli 27, 2012, 11:42:55
edit2Rapporteer  
als ik dit lees ben ik blij dat ik met de auto met caravan naar spanje ga schater schater

geen probleem met spullen mee nemen ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

yep maar spanje is zo 2002 oh ja en 4x zo duur!!!

@ michiel... tjah tijden veranderen zeker... vanaf komend jaar gaat het stukken rustiger worden in combuco en cabarete enzz. sinds dat de luchtvaart maatschappijen de voorwaarden hebben aangepast. Naar kaapstad met je back pack en 20kg gear gratis is ook verleden tijd... Sad maar ja dan ben je ook een sukkel als je naar kaapstad met gear vliegt beter doe je dat alleen op de terug vlucht Smiley ...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 Juli 27, 2012, 12:20:02
edit2Rapporteer  
Btw... ik heb meteen maar de vraag en public gesteld op de fb pagina van de KLM

" Dear KLM, why is it so expensive to fly with Kitesurf equipment, while taking a golfbag a long, besides your regular belly lugage kosts next to nothing in comparison? Size and weight are more or less equal.
Best regards."
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #21 Juli 27, 2012, 13:46:05
edit2Rapporteer  
haha,

Ik zag hem net voorbij komen en het antwoord ook..
EJ zal hem zo wel plaatsen
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #22 Juli 30, 2012, 15:18:01
edit2Rapporteer  
Wij gaan volgend jaar naar Mauritius, Condor is nog wel een goede optie voor je gear, we gaan niet met KLM met de huidige prijzen.
dangersun

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #23 Juli 30, 2012, 15:28:09
edit2Rapporteer  
Ik ben in februari een maandje naar de philippijnen geweest, had mijn kite spullen bij.( helaas niet veel gekite door weinig tot geen wind in die periode) Dus maar de philippijnen doorgereisd (gewakeboard golf gesurfd etc)

Wij hebben gevlogen met Emirates, alles mocht gratis mee t/m 30 kilo.Tevens was de service van Emirates het beste wat ik ooit meegemaakt heb..

Grtz
dangersun

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #24 Juli 30, 2012, 15:28:30
edit2Rapporteer  
Ik ben in februari een maandje naar de philippijnen geweest, had mijn kite spullen bij.( helaas niet veel gekite door weinig tot geen wind in die periode) Dus maar de philippijnen doorgereisd (gewakeboard golf gesurfd etc)

Wij hebben gevlogen met Emirates, alles mocht gratis mee t/m 30 kilo.Tevens was de service van Emirates het beste wat ik ooit meegemaakt heb..

Grtz
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.