Welk directional surfboard

frankey21

Berichten: 49
Juli 10, 2012, 12:03:02
edit2Rapporteer  
Halloo,,

Ik ben op zoek naar een mooi directional surfboardje. Ik ben van plan deze in te gaan zetten met weinig wind als low wind kanon 11/15 knopen. Daarnaast moet het board ook nog de eigenschappen hebben dat hij een beetje lekker springt en golfjes kan carven in wat hardere wind (zeg maar tot met 15/20 knopen. Wat voor type board zou ik aan moeten denken?

wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #1 Juli 10, 2012, 13:27:03
edit2Rapporteer  
deze?

http://www.shinnworld.com/site/boards/board/302/Capri+GT.htm

maar met zo weinig wind eerder een skim denk ik,
frankey21

Berichten: 49
Antwoord #2 Juli 10, 2012, 14:11:43
edit2Rapporteer  
Ik zat zelf eens te denken aan een north nugget, mar ik kan geen vergelijkbare boards vinden van andere merken.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Juli 10, 2012, 14:36:32
edit2Rapporteer  
Geen ervaring whatsoever, maar volgens mij is Naish Fish vergelijkbaar met de North Nugget..
Wat Wimbers zegt heb ik hier al eerder gelezen, surfboard doet niet zoveel voor low wind, daar is een skim beter in... Echter de Nugget en Fish worden ook als low wind weapon gemarketeerd... Tja, misschien beste advies is naar de wave clinic van Ed te gaan, kan je meteen e.e.a testen
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Juli 10, 2012, 16:10:18
edit2Rapporteer  
zoiets: ?
Die van mij is te koop(geen golven en vaar neit meer in low-end)
Een echte waveboard zou ik niet gaan gebruiken om te gaan springen.

of deze: geen idee wie het is: http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/6400
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 Juli 10, 2012, 17:39:30
edit2Rapporteer  
Als je veel wilt springen dan kun je best eentje kopen zonder schuim binnen in zodat het niet breekt binnen een jaar.
Tegelijkertijd ook nog breed voor lichtweer - dat beperkt je keuze bij deze board types.
Mogelijk Nobile Infinity http://www.nobilekiteboarding.com/index_en.php?p=Board:Item&id=996
feddomw
Gast
Antwoord #6 Juli 10, 2012, 19:39:48
edit2Rapporteer  
Met de eisen die je stelt is er eigenlijk maar een optie: Mako King. Elk ander wave boardje is geen low wind kanon of anders niet bestand tegen springen en niet te carven.

Shinnwave, Flywave en andere mutants zijn een leuk compromis, maar meer ook niet. Overigens vind ik 11 knopen echt HEEL weinig. Moet je echt een LW kanon hebben, want als de kite met 11kn in het water valt... moeilijk herstarten.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Juli 11, 2012, 01:03:03
edit2Rapporteer  
met weinig wind moet je gewoon een 5th erop hebben Smiley Ik vaar oveirgens upwind met een dergelijk board(shinn wave) en een 9mtr, maar ik ben dan ook maar 60kg Grin
frankey21

Berichten: 49
Antwoord #8 Juli 11, 2012, 08:44:21
edit2Rapporteer  
bedankt,  ik heb d.m.v.julie reacties aardig wat nieuwe board types leren kennen, ik zal mij eens gaan verdiepen in die type boards.

Maar is het niet zo dat ''een normaal waveboard''   opgebouwd is uit schuim of foam, zodat hij veel meer volume heeft dan een twintip waardoor je in de regel toch wat sneller aan planneert?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #9 Juli 11, 2012, 09:12:35
edit2Rapporteer  
Hoi  Frankey,

Met een directional haal je niet echt de low end eisen die jij stelt.Je wint hooguit circa 2 knoopjes op lowend t.o.v een twintip..Ik zal als ik jou was is naar de Airush Sector V3 kijken.Ik heb er ook mee gevaren met een 12 m2 en een knopie of 12.Hoogte lopen als een malle ,echt bizar maar niet mijn ding  Tongue

http://www.airush.com/2012/Board.php?l=en&id=11

en een filmpje


http://www.youtube.com/watch?v=V2pxpVhdyQk&feature=player_embedded
kitertjuh

Berichten: 1133
Antwoord #10 Juli 11, 2012, 09:29:59
edit2Rapporteer  
Klopt wat Laurens zegt. Die Airush Sector is echt gemaakt voor de lowwind. Vaart erg gemakkelijk.
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #11 Juli 11, 2012, 09:40:31
edit2Rapporteer  
het grote verschil is dat je dat soort boards meer op de vin vaart, en niet op je kant. Druk op je vin geeft snelheid, druk op je kant doet dat minder.
semen

Berichten: 294
Antwoord #12 Juli 11, 2012, 10:17:07
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu inmiddels een paar maanden op een North nugget en kan je zeggen dat dit volledig voldoet aan je beschrijving.
Alleen het springen sta ik niet voor in, want ook de 2012 directionals van North staan wederom niet bekend om hun duurzaamheid. Al erg veel boardjes gezien met zijwaarts uitgebroken vinnen.
Ik spring er regelmatig mee en nog geen problemen ondervonden. Alleen de pads zijn van inferieure kwaliteit, maar daar word aan gewerkt.

En gemiddeld genomen zal je low end echt wel beter worden op een directional alleen is dit natuurlijk erg afhankelijk van de shape. Heb jij een echte wave banaan zal je behoorlijk je best moeten doen, ga je richting nugget/Naish fish/ sector V3, win je zomaar 5 a 7 knopen.

Ik (bijna 100 kg) vaar met een 9 mtr met 16 kts ruim upwind en kan daarna lekker een beetje downwind golfjes rippen. Met 12 mtr en 12 kts lekker racen en met 17 mtr en 14 kts dik overpowered en niet meer strapless te varen. Low end onder de 10 kts.

Kijk ook eens naar de knee swacker of de dialer van slingshot. Ben persoonlijk wel een fan van de kwaliteit van de ss boardjes.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #13 Juli 11, 2012, 14:30:32
edit2Rapporteer  
Ik ben op zoek naar een mooi directional surfboardje. Ik ben van plan deze in te gaan zetten met weinig wind als low wind kanon 11/15 knopen. Daarnaast moet het board ook nog de eigenschappen hebben dat hij een beetje lekker springt en golfjes kan carven in wat hardere wind (zeg maar tot met 15/20 knopen. Wat voor type board zou ik aan moeten denken?


Frankey, wss beantwoordt ook dit boardje een hoop van je wensen...

http://vimeo.com/37939744


The new K-Free 60 is 180 cms long  x 60 cms  wide. It has a diamond tail to help releasing  tail pressure on the water when going downwind with speed, a typical feature of our Kite racing boards. But the k Free is much thinner and narrower, has much smaller fins  to allow the board to be ridden by anyone  who has ridden a directional board before.

The positioning of the fin boxes, the angle of the front fins and the perfectly trimmed size of them allow the K-Free to be planing with 8 knots or less, and still be a fast and easy to ride boards with over 20 knots of wind. So we are talking about a range of over 12 knots!

The K-Free is fast but also easy to manouver. You can learn jibing or tacking with it thanks to the wide nose and the narrow tail.

What else to say about this great, fun, and easy to ride board… go try it and smile while everyone else is sitting on the beach.
peter71

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #14 Juli 20, 2012, 18:54:41
edit2Rapporteer  
en wat met deze ? RRD Domingo freeride/Wave
http://www.robertoriccidesigns.com/shop/domingo-v2/
frankey21

Berichten: 49
Antwoord #15 Juli 25, 2012, 20:58:03
edit2Rapporteer  
Ok.. ik denk eraan om een RRD domingo V2 (2012) te halen heeft iemand dit board al eens onder de voeten gehad? Ik kan namelijk geen goede recentie vinden op het internet.

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #16 Juli 31, 2012, 23:51:14
edit2Rapporteer  
twijfel tussen de Sector V3 en de K-free 60
Kayen

Berichten: 72
Logs: 0 | 130 uur
Antwoord #17 Augustus 29, 2012, 16:39:36
edit2Rapporteer  
Hi Frankey21, wat is het nu geworden?

Ik denk eraan om een Tablas - LAB Roundnose 5'9 te halen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of uberhaupt ervaring met een roundnose, net als de North nugget heeft?

Ikzelf ben 65kg en vaar GIN Uru 6m + 10m kites en wil in 10 knopen kunnen varen waar ik nu met mijn twintip een low-end heb van 12 / 13 knopen... Wil met het wave / low-wind board geen sprongen doen. Gewoon cruisen en leren wave rijden anders dan twintip.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 Augustus 29, 2012, 17:37:20
edit2Rapporteer  
Mooie boardjes zo op het eerste oog!

Het zijn als het goed is short boards waarvan de nose is ingekort. Dus de lengte's zijn korter dan het board zelf. Meestal zetten ze in de documentatie ook de werkelijke lengte erbij.

Waar heb je die dingen vandaan?
Kayen

Berichten: 72
Logs: 0 | 130 uur
Antwoord #19 Augustus 29, 2012, 19:45:32
edit2Rapporteer  
Hi Michiel,  ja zien er wel strak uit. Maar op zich maakt me grafics niet zoveel uit... Ik heb het board nog niet, maar denk erover 1 te kopen. En twijfel dan tussen de 5'9 of de 6'1 afmeting. Werkelijke lengte zie ik niet staan? Wel de hele afmetingen...

A hot addition to Tablas LAB range, this 5’9 roundnose is designed purely to excel in crappy surf. Featuring a flat entry rocker, slight concave bottom blending out to a tail V, a wide nose and plenty of volume for it’s length, this board generates speed, catches waves and overcomes sections like nothing you’ve ever tried before. Can be ridden as quad, thruster or twin fin depending on your mood. Fits like a glove in Scandinavian waves and truly boosts your level of fun in sloppy surf. We believe it will be a future icon!

Dimensions 5’9 x 20 1/2 x 2 1/4 (29.9 ltr) of Dimensions 6’1 x 21 x 2 3/8 (34.2 ltr)

Ik kan hem bestellen via een dealer: inside-kite.nl.
Ik wacht alleen nog wel op de juiste prijs ook van het board.

Wat denk je voor mij? 5'9 of 6'1?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.