wapenen tegen diefstal

trebo91

Berichten: 148
Juli 18, 2012, 21:27:45
edit2Rapporteer  
Ik was aan het denken  als je gaat kitesurfen  gebeurt het wel eens dat je je kite en board op het gras of strand legt. Om daarna  aan het friet barrack of restaurant  iets te gaan eten. Hier komt mijn heikel punt  stel dat je terug komt en je gear is weg?  Zijn er mensen die dit meegemaakt hebben  en hoe zou je je er het best tegen kunnen wapenen.

Ja, een ding is zeker  je materiaal niet onbewaakt achterlaten maaar om je kite even af te laten en alles opruimen voor een half uur in de auto te leggen is tog te zot voor woorden. (of misschien toch niet)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juli 18, 2012, 21:35:20
edit2Rapporteer  
Gebruik de zoekfunctie en huiver!
Laatst nog een F-one Bandit gestolen op Brouwersdam.

Helemaal wapenen kan niet, wel kun je het de dieven een stuk moeilijker maken.
Rowin B.

Berichten: 27
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #2 Juli 18, 2012, 21:40:37
edit2Rapporteer  
Ik las laatst in een ander topic iets over een tas alarm, vind het op zich wel een goed idee want zodra dat ding begint te gillen denk ik dat de omgeving genoeg weet en de dief waarschijnlijk wel het hazenpad kiest


butcherke

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #3 Juli 18, 2012, 21:54:39
edit2Rapporteer  
ik denk dat dit met de wind die er meestal staat moeilijk wordt.
van de minste beweging gaat dit ding af. Dan kan je elke 5 minuten nar je tas om het af te zetten.
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #4 Juli 18, 2012, 22:06:31
edit2Rapporteer  
maar zijn er nog mensen die een volle tas onbeheerd laten staan? het enige dat van mij op het strand ligt is een pomp.

een opgetuigde kite wordt minder snel gejat lijkt me? (hoewel die ook in 5 minuten opgeruimd is natuurlijk…)
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #5 Juli 18, 2012, 22:15:03
edit2Rapporteer  
Ik heb zo'n  personal alarm thuis liggen. Met 20 knopen zal je ze al na een paar meter upwind amper horen. Laat staan in het geval dat je zelf op het water staat. En stel dat je ze goed hoort, indien de dief er een handje zand op gooit verstomt het geluid ook snel. Komt bij dat zand en zout geen goede inwerking hebben op zulke spulletjes.

Handiger is denk ik een bamboe stok met een onderscheidende vlag bij je spullen te plaatsen (geen rood of geel ivm met waarschuwingsvlaggen van de reddingsbrigade )  en dat je regelmatig checkt of je er geen verdachte activiteit ziet. Maar ja zorgeloos kite is er dan ook niet meer echt bij en dat is waar het in onze sport toch voor een groot deel om draait.

Gear achter laten om even wat te gaan drinken op een strandtent doe ik zelf niet. Sowieso is het niet echt goed voor je kite als die een tijdje ligt te klapperen, maar het belangrijkste punt is voor mij toch wel dat ik niet het risico wil lopen dat een paar onverlaten mijn spulletjes jatten.
Spijtig dat het nodig is maar het is nu eenmaal zo dat iets van waarde altijd interessant is voor personen die liever niet zelf hun centjes bij elkaar verdienen.


SurfZ

Berichten: 4
Antwoord #6 Juli 19, 2012, 09:47:38
edit2Rapporteer  
Kite, bar en board onder de arm en gaan met die banaan. De rest in de auto laten liggen. Pomp op het strand lenen. Tja, die dingen zijn schreeuwend duur tegenwoordig en je krijgt ze niet meer bij een kite ( = slechte zaak).
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #7 Juli 19, 2012, 10:01:56
edit2Rapporteer  
@SurfZ misschien slaat dit topic dan op jou...
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=43230.0

plex

Berichten: 31
Antwoord #8 Juli 19, 2012, 12:05:05
edit2Rapporteer  
Was de kite nog opgepompt of in de tas? In de tas, dan tas meenemen naar de eettent? En anders opgepomte kite in het zicht leggen, zodat je hem kan zien vanaf de eettent?

Maar iedereen moet gewoon van andermans spullen afblijven... Helaas werkt het tegenwoordig niet meer zo  Angry
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #9 Juli 19, 2012, 19:28:18
edit2Rapporteer  
Ja ik had het inderdaad niet over een kite die al/ nog in de tas zit  want dat is zowiezo al niet slim om die onbewaakt achter te laten. Maar een kite die nog niet opgeruimd is  toch ok snel weggenomen lijkt me  en daarom dit topic.  Misschien had iemand er een strak plan tegen ofzo.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #10 Juli 19, 2012, 19:36:26
edit2Rapporteer  
Waarom is er diefstal?
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #11 Juli 19, 2012, 20:06:59
edit2Rapporteer  
Neem wel vaker 2 kites mee naar 't strand, en dan pomp ik ze niet allebei op. Zie er wel meer in de tas liggen. Ik neem er meestal 2 mee omdat ik niet even terug ga lopen naar de auto om een andere te halen (Oostvoorne). Geen idee hoe ik me ertegen kan wapenen. Ga m'n tas niet aan een paal met slot vastbinden. Ik ga maar uit van het goede in de mens Smiley
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #12 Juli 19, 2012, 22:10:05
edit2Rapporteer  
Wij hebben Dex, Duitse herder van 18 maanden, ik nodig iedereen uit om een kite te komen stelen, waarschuw wel even van te voren zodat ik de camera er bij kan pakken  ThumpsUp
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #13 Juli 19, 2012, 22:11:01
edit2Rapporteer  
Denk dat 1 van de weinige manieren is door je kite inderdaad met een ketting/hangslot vast te maken aan bv je bridle of als je strut los zit van het doek hem daar doorheen te halen. Zelf gelukkig weinig last van aangezien ik weinig op zee kite, en dus altijd binnen 1 a 2 min bij mijn auto kan zijn
Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #14 Juli 19, 2012, 22:25:38
edit2Rapporteer  
Ik moet (bijna) altijd met het OV naar de spot toe en heb dus geen auto om mijn spullen in te bewaren, ik hoop dus elke keer wanneer ik van het water afkomt dat mijn travel bag met 2e kite/kleding/etc er nog maar ligt. Je denkt wel ik hou hem in de gaten maar dat werkt niet.
franco

Berichten: 874
Antwoord #15 Juli 19, 2012, 22:51:14
edit2Rapporteer  
laat gewoon niks liggen PUNT
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #16 Juli 20, 2012, 22:21:04
edit2Rapporteer  
Wij hebben Dex, Duitse herder van 18 maanden, ik nodig iedereen uit om een kite te komen stelen, waarschuw wel even van te voren zodat ik de camera er bij kan pakken  ThumpsUp

hangt hij dan met een ketting aan de kitebag/ board / kite ....  lol

[
laat gewoon niks liggen PUNT

Hoe doe jij het dan  het is niet overal even simpel om gewoon niks te laten liggen ...
riesie

Berichten: 111
Antwoord #17 Juli 20, 2012, 23:02:44
edit2Rapporteer  
Gewoon gaastra kites varen, worden niet gejat want niemand wil ze namelijk!!
De dieven hebben liever zo'n blitse bandit!
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #18 Juli 21, 2012, 12:11:50
edit2Rapporteer  
lol, nee dank je  ik ben ook niet te vinden voor gaastra
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #19 Juli 22, 2012, 21:11:37
edit2Rapporteer  
Ik laat mn kite iig nooit onbeheerd achter.
Op z'n hoogst een tas met daarin een pomp en een boterham.
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #20 Juli 22, 2012, 21:58:11
edit2Rapporteer  
nou ik denk dat dat ook de enigste oplossing is
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #21 Juli 23, 2012, 17:21:59
edit2Rapporteer  
ZE HEBBEN DE WIND GESTOLEN!
Bauke

Geen avatar

Berichten: 198
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #22 Juli 23, 2012, 18:43:41
edit2Rapporteer  
Gewoon gaastra kites varen, worden niet gejat want niemand wil ze namelijk!!
De dieven hebben liever zo'n blitse bandit!

das waar kan ik uit eigen ervaring vertellen
franco

Berichten: 874
Antwoord #23 Juli 23, 2012, 19:04:54
edit2Rapporteer  
ik pomp mijn kite op en  ga dan het water op rest laat ik in de auto, je moet ze gewoon geen kans geven.
en morres dat de wind is gestolen vind ik wel HEEEEEEEEEEEEEEEEEL ERG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pindakaas

Berichten: 112
Antwoord #24 Juli 24, 2012, 10:48:52
edit2Rapporteer  
Ik neem meestal maar 1 kite mee naar het strand en 1 board dus die zullen ze niet snel stelen, maar ik heb wel altijd mijn auto bij me en de sleutel heeft electronica dus die kan het water niet zo maar in meestal bleef die dus achter op het strand,  Vroeger had ik een super oude rammelbak en legde de sleutel gewoon op de voorband, maar dat doe ik liever niet meer.
Ik zou natuurlijk een waterdicht hoesje ervoor kunnen kopen, maar dan ben ik weer bang dat die kwijtraakt op het water, of is dat de enige oplossing?

refrase:  zijn er goede waterdichte cases voor de sleutels?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.