Welke camping bij Leucate?

joepje

Berichten: 206
Juli 20, 2012, 13:11:16
edit2Rapporteer  
Hoi,

Welke camping moet ik hebben als ik naar leucate (of in die buurt) wil? Liefst aan het kitestrand.

We willen er een caravan -of huisje-  huren. Liefst een camping met een zwembad (en kinderbadje).

We gaan daar in september heen als de grote drukte voorbij is.

Dank voor tips!

Mich@el

Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #1 Juli 20, 2012, 13:26:19
edit2Rapporteer  
Camping callagogo in st cypren. Is een goede camping, netjes en schoon.
Ligt een uurtje van de kitespot leucate af. Als daar geen wind is kun je ook in een uurtje naar spanje toe rijden naar la balena. Daar kan je ook kiten heb verleden jaar het zelde gedaan. In leucate was geen winde in spanje wel.
Ben er zelf ook dit jaar rond 29 aug tot minimaal 2 weken of langer

Gr michael
joepje

Berichten: 206
Antwoord #2 Juli 20, 2012, 13:43:30
edit2Rapporteer  
Thanks, Ik ken la Balena, was daar eerder, leuke plek. Precies wat ik zoek, lopen vanaf de camping naar de kitespot. Nu dacht ik ook een weekje leucate te doen maar dan moet de camping wel aan het kitestrand liggen!
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #3 Juli 20, 2012, 14:23:28
edit2Rapporteer  
wij zaten op les coussoles in la franqui, dorpje naast leucate, camping licht op loopafstand van de pkra/mondial du vent locatie.

maar begrijp dat je met niet kitende mensen gaat, dan is dit geen aanrader. camping is vol water/wind liefhebbers, geen zwembad, geen winkel en absoluut niet op kinderen gericht.

hou er wel rekening mee dat de stranden in die buurt enorm breed zijn, wij zaten op de camping direct aan het strand (klein dijkje met struikjes ertussen) . wij dachten dus direct aan de spot te zitten, maar dat viel vies tegen, moesten nog ruim 500m/een kleine kilometer lopen door het zand.

misschien is la palme een optie, het meer is ideaal met aflandige tramontana, en een kennis is daar een keer met zijn vrouw en twee kinderen geweest, en was zeer tevreden over die camping (geen naam, alleen la palme is me bijgebleven, om daar ooit eens te gaan camperen.

succes
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #4 Juli 20, 2012, 14:25:15
edit2Rapporteer  
Ik ga dit weekend ook voor 2 weken naar Leucate, geen camping gereserveerd, zien we daar wel Smiley
joepje

Berichten: 206
Antwoord #5 Juli 20, 2012, 14:33:08
edit2Rapporteer  
Ik ga inderdaad met mijn kitende vrouw en onze dochter van 1,5 jaar. Dan is enige faciliteit wel gewenst. Zwembadje zou erg prettig zijn..... We willen er een caravan of huisje huren. Heb geen zin om daar te zoeken (je kent dat beeld wel met zo'n jengelend kind achterin....).
Guus

Geen avatar

Berichten: 57
Antwoord #6 Juli 20, 2012, 17:34:50
edit2Rapporteer  
ik zat op le fun, saaie camping maar ligt wel lekker neutraal  ten opzichte van alle spots
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #7 Juli 20, 2012, 18:31:44
edit2Rapporteer  
2 jaar beleden bij leucate geweest. Zat toen op een camping bij Le barcares. Is een leuk plaatsje met een leuke markt voor de vrouw. verder centraal gelegen (dicht bij het strand (loopafstand, je mag hier kiten, en dicht bij het meer ong. 5-10 min rijden)

volgens mij zaten wij op deze camping: http://www.floride.fr

leuke camping met mooi zwembad en genoeg te doen voor kinderen. Veel vermaak door zo'n team enzo. echt een aanrader! verder zijn er rond leucate/barcares echt onwijs veel campings! ik zou zeggen koop een camping boek of download een app.

Neem je kleinste kite ook mee! als de tramontana waait gaat het echt goed los!
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #8 Juli 20, 2012, 19:16:39
edit2Rapporteer  
Paar jaar terug op camping Le Pre Catalan geweest. Stacaravan geboekt. Weliswaar niet gekited (had er nog nooit van gehoord). Ligt ten zuiden van Leucate in Le Barcales.
dolkie89

Berichten: 63
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 Juli 21, 2012, 10:27:11
edit2Rapporteer  
Vorig jaar ook op een camping gestaan in le barcales. Weet niet meer welke. Maar is 20 à 25 min rijden naar strand van leucate. Was goed te doen. Was ook in september geweest.
Dan zijn de campings in leucate uitgestorven. Die campings zijn echt ingericht op surfers.
Voor je vrouw met kind is daar niks te doen.
Ik ga proberen om 15 sept ook weer die kant op te gaan naar le barcales om dan daar in de omgeving te kite.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.