Egypte eind oktober/begin november

Psychotic

Berichten: 1723
Juli 20, 2012, 13:16:53
edit2Rapporteer  
Ola!

Ik wil samen met m'n meisje naar de zon eind oktober. Zij wil rust en een beetje luieren, ik wil kiten, met als backup plan voor als het onverhoopt niet waait een duikcursusje. Een uitstapje naar een pyramide oid is ook wel leuk natuurlijk.

We hebben een hekel aan grote resorts vol kinderen, dus die vallen sowieso af. Maar ja, wat hou je dan nog over? Iemand een idee? Budget is ~600 euro pp voor 8 dagen.

Zelf zat ik te denken aan Marsa Alam, maar is dat tegenwoordig niet al heel groots en volgebouwd? Ik zoek het liefst iets zonder al te veel van die grote hotels, en een paar uur reizen met een busje om er te komen vind ik zelf geen probleem.
alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Juli 20, 2012, 14:01:57
edit2Rapporteer  
Zoek even het hotel in Hurgade op bij kiteschool Cologne. Wel veel russen en wat duitsers maar super om te kiten en niet te veel kinderen en anders zitten ze bij de opvang. Je kan je ullen er laten liggen en mooie zandbank/ koraal waar je omheen kan varen. Bij aflandige wind laat je je vlieger in het water vallen en komen ze je ophalen. Is wel 10 euro per dag voor de landingarechten en service van oplaten en ophalen bij de kiteschool. Maar mooi apart strand links voor beginners, voor het hotel de zonaanbiedders en rechts de kiteschool met ook een landingsplaats voor gevorderende ivm koraal dichtbij en vaak wind van links. Succes.
kitem

Geen avatar

Berichten: 81
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #2 Juli 31, 2012, 18:20:58
edit2Rapporteer  
Wij zijn 2x in Hamata geweest, bij Kite village:
http://www.kite-village.com/typo/index.php?id=30&L=1

Wij hebben het er erg naar ons zin gehad, beide keren de eerste week van November. De wind is er bijna altijd goed.

De meeste kiters zitten in Wadi Lahmy Azur, all-inclusive.

Hamata voldoet geheel aan je wens van rust, luieren en kiten. Snorkelen en duiken kan er ook heel goed. Alleen pyramides zijn wel erg ver weg...
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #3 Juli 31, 2012, 18:33:51
edit2Rapporteer  
Zoek even het hotel in Hurgade op bij kiteschool Cologne. Wel veel russen en wat duitsers maar super om te kiten en niet te veel kinderen en anders zitten ze bij de opvang. Je kan je ullen er laten liggen en mooie zandbank/ koraal waar je omheen kan varen. Bij aflandige wind laat je je vlieger in het water vallen en komen ze je ophalen. Is wel 10 euro per dag voor de landingarechten en service van oplaten en ophalen bij de kiteschool. Maar mooi apart strand links voor beginners, voor het hotel de zonaanbiedders en rechts de kiteschool met ook een landingsplaats voor gevorderende ivm koraal dichtbij en vaak wind van links. Succes.

Bedoel je niet kiteschool  colona watersports?
alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Oktober 06, 2012, 09:27:22
edit2Rapporteer  
Ja die bedoel ik Smiley


Zoek even het hotel in Hurgade op bij kiteschool Cologne. Wel veel russen en wat duitsers maar super om te kiten en niet te veel kinderen en anders zitten ze bij de opvang. Je kan je ullen er laten liggen en mooie zandbank/ koraal waar je omheen kan varen. Bij aflandige wind laat je je vlieger in het water vallen en komen ze je ophalen. Is wel 10 euro per dag voor de landingarechten en service van oplaten en ophalen bij de kiteschool. Maar mooi apart strand links voor beginners, voor het hotel de zonaanbiedders en rechts de kiteschool met ook een landingsplaats voor gevorderende ivm koraal dichtbij en vaak wind van links. Succes.

Bedoel je niet kiteschool  colona watersports?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.