Waar moet ik op pensioen gaan ? met kite en vrouw ?

EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Juli 31, 2012, 20:56:10
edit2Rapporteer  
Waar moet ik ooit op pensioen gaan?
Niet in Benidorm: weinig wind, flatgebouwen, nog redelijk duur.

Gewenst:
- hogere windzekerheid, stranden met golven in de nabijheid: kitesurf in de golven - fietsen is ook gewenst
- betaalbaar/goedkoop voor een huis te kopen en lage maandelijkse onderhoudskost
- Toch nog bereikbare civilisatie
 
5 jaar geleden was Brazil (met hoge windzekerheid) nog een optie maar daar is nu ook een real-state boom.

Ik ben benieuwd wat jullie voorstellen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juli 31, 2012, 20:57:33
edit2Rapporteer  
Moet het perse buiten de Benelux zijn?
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #2 Juli 31, 2012, 21:00:59
edit2Rapporteer  
Real estate boom? In Brazilie, cumbuco, is vastgoed nog redelijk goed te doen. weet natuurlijk je leefsituatie niet maar voor 100.000 heb je iets wat groot genoeg is lijkt mij?
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #3 Juli 31, 2012, 21:04:51
edit2Rapporteer  
Cabarete
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Juli 31, 2012, 21:14:10
edit2Rapporteer  
Pensioen? Hoe oud ben je?
Ik ga er vanuit dat ik moet werken tot 70jr..
Geniet nu, er zijn velen die het pensioen niet halen...
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 Juli 31, 2012, 21:39:38
edit2Rapporteer  
Pensioen?  schater  Probeer de nationaliteit van 1 van de knoflooklanden te krijgen want in Nl is er straks geen pensioen meer.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #6 Juli 31, 2012, 21:47:11
edit2Rapporteer  
Pensioen?  schater  Probeer de nationaliteit van 1 van de knoflooklanden te krijgen want in Nl is er straks geen pensioen meer.

Mee eens Tom. Heb laatst mijn werkgever gevraagd om met pensioen betalingen te stoppen. Mocht niet vertelde ze. Stop er verplicht veel geld in en als ik straks de pensioengerechtigde leeftijd van 78 heb gehaald is het potje leeg. Sterker nog. Denk dat ik tegen die tijd een brief in de bus krijg met het verzoek om me bij de GGD te melden om daar een spuitje te halen.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 Augustus 01, 2012, 00:16:20
edit2Rapporteer  
@Dami-el: Brazil - een huisje van 100m2 is voldoende (geen appartement want met kites en al dat zand krijg je enkel gezeur).
Probleem met Brazil is dat je US$ 150,000 moet investeren in Brazil (Brazil company) of inkomen van US$ 2,000 per maand kunnen bewijzen om er te kunnen wonen - anders moet je vanwege je tourist visa om de 3 maand even de grens over en dan terug aanvragen.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #8 Augustus 01, 2012, 00:23:33
edit2Rapporteer  
Texel (is voor jou buitenland Smiley )
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #9 Augustus 01, 2012, 09:35:09
edit2Rapporteer  
heb je de huizenprijzen op texel wel eens gezien? amsterdam is er niks bij.
weet er nog wel een leuk boerderjitje voor 799.000 met dubbele garage. past mooi al je kitespul in welke je dan neit meer kunt betalen Smiley

ik ben zelfstandig ondernemer nu, en heb geen pensioenopbouw.
Ik betaal mijn huis zsm af, en pot mijn geld wel anders op.
tegen de tijd dat ik wil stoppen met werken laat ik me zoals het er nu uitziet uitschrijven en nationaliseren naar een bananenrepublieksnationaliteit. (wordfeud score 180)

heb echt geen zin om dan hier mijn huis op te vreten om de zorgkosten van een te duur en instabiel stelsel te betalen.

on topic:  Florida ligt ook nog steeds economisch op zijn gat, en daar zijn zat mooie gebieden waar het lekker kiten is.
ze noemen het de retirement state. dus als je te stram wordt kan je altijd nog gaan golfen met je rollator.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #10 Augustus 01, 2012, 10:21:19
edit2Rapporteer  
ik worstel ook al dagen met deze vraag ......
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Augustus 01, 2012, 10:23:06
edit2Rapporteer  
nu ik het plaatje van wimbers zie... wat dacht je van Canada? Zoek een afgelegen iets aan de westkust, genoeg bomen om te kappen voor vuur, genoeg vis om te eten. Kitesurfen in de zomer en in de winter met de camper naar Whistler.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 Augustus 01, 2012, 12:19:52
edit2Rapporteer  
@karel79 - één van de eisen is iets warmer als Nederland - dus Canada valt af want de Oostkust van Canada gaan 'allemaal' kiten op Cuba in jan-feb-mar-apr. Wel geen golven op Cuba.

@Wimbers - Florida heeft zo zijn beperkingen op kitesurfen met allerlei regeltjes en wat weinig wind (er is meer wind op Cuba maar geen golven en materiaal moet je gaan halen in Mexico Cancun wat een vlucht van 70 min is).

@mvbtje : Texel is te koud en te duur - daar krijg ik mijn vrouw niet mee.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #13 Augustus 01, 2012, 13:21:32
edit2Rapporteer  
Ik zeg toch Cabarete.
Golven
elke dag 27-32 graden
pislauw water
250+ dagen wind
Huizen te koop van 150.000 USD t//m 3.000.000 USD
Cheap

Andere alternatieven:
Zuid Afrika
Mauritius
Vietnam
Tarifa (huizen zijn nu echt goedkoop.
Paros (worden steeds goeiekoper als griekenland straks naar de klote is) Pardon is al naar dfe klote.
Naxos (worden steeds goeiekoper als griekenland straks naar de klote is)
Rhodos (worden steeds goeiekoper als griekenland straks naar de klote is)


KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #14 Augustus 01, 2012, 15:14:11
edit2Rapporteer  
He Pieno, jij werkt toch voor Sesamstraat? Daar ga je toch nooit met pensioen.

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #15 Augustus 05, 2012, 08:59:53
edit2Rapporteer  
Blijf lekker in Nederland, het gras bij de buurman is bijna nooit groener maar eerder droog en verdort.
En met dat pensioen betaling zal wel loslopen, over 10-20-30 jaar en verder bestaan er nog gewoon pensioenfondsen en is er niets aan de hand, iedereen maakt elkaar gek in dit land. slaat nergens op.
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #16 Augustus 05, 2012, 10:15:09
edit2Rapporteer  
Blijf lekker in Nederland, het gras bij de buurman is bijna nooit groener maar eerder droog en verdort.
En met dat pensioen betaling zal wel loslopen, over 10-20-30 jaar en verder bestaan er nog gewoon pensioenfondsen en is er niets aan de hand, iedereen maakt elkaar gek in dit land. slaat nergens op.

misschien, maar permanent 25 graden zal het niet worden, ook niet over 10,20,30 jaar..
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #17 Augustus 05, 2012, 10:20:10
edit2Rapporteer  
nee over 20-30 jaar   staat gewoon half nederland onderwater   leuk  limburgs kitesurf gebied komt dichter bij ! Tongue
apollo

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #18 Augustus 08, 2012, 17:03:13
edit2Rapporteer  
Zowiezo kan je nooit een heel jaar windzekerheid hebben op één bepaalde plaats. Meestal winter/zomer of regen/droogseizoen.

En dan kom je automatisch uit bij volgende bestemmingen. Brazilie, Caraibisch gebied (San Andres/Belize/venezuela). Zuid/oost Azie

Vietnam is een optie. In de buurten van Mui Ne heb je zeker wat wils. Zitten genoeg europeanen en Ozzies om niet helemaal in de vietnamese cultuur te moeten opgaan. Leven is ongelooflijk goedkoop en zeker in onze wintermaanden heb je er knalharde wind. Golven zijn er ook te vinden.

Fuerteventura in de zomer is ook vrij windzeker en leven is er echt goedkoper als bij ons. Vanaf april tot oktober kan je hier zeker wind en golven scoren.

Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #19 Augustus 08, 2012, 17:34:52
edit2Rapporteer  
Wat dichter bij huis, ga wonen in de buurt van:

Rosas - Spanje
Leucat - Frankrijk

Op beide plaatsen redelijk veel wind, er is keuze uit meerde spots, gemiddeld is de temperatuur hoger dan in NL, kiten is vrijwel het hele jaar toegestaan, de huizen zijn redelijk betaalbaar en er zijn redelijk veel Nederlanders in dat gebied (maar dat laatste moet je natuurlijk leuk vinden).

Marokko is de laatste tijd ook aardig in trek bij (pre)pensioen Nederlanders.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #20 Augustus 20, 2012, 09:34:55
edit2Rapporteer  
Zat jij niet in Curacao ? Gewoon daaro blijven ;-)
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #21 Augustus 20, 2012, 11:23:27
edit2Rapporteer  
Veel pensionado's gaan terug naar NL als ze echt oud worden, dus verbrand niet al je schepen achter je.
Cabarete is niet zo goedkoop, ze moeten alles importeren daar omdat ze zelf nix maken, en crimineel.
Venezuela is geweldig, maar politiek onduidelijk en crimineel een ramp, behalve bij Adicora.
Vliegreizen zullen niet zo goedkoop blijven, dus als je vaak naar NL wilt, kun je beter in EU blijven.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.