'PeterLynn Escape 2012' (Loop) Test In Bonaire

edukedeboer

Geen avatar

Berichten: 9
Augustus 02, 2012, 02:42:38
edit2Rapporteer  
Op maandag 11 juni heb ik mijn eerste PeterLynn Kite opgehaald in Den Haag en 4 dagen later vertrok de kite, samen met mij, naar Bonaire om er goed van langs te krijgen. Onder de oude garde is Peter Lynn bekend, maar onder de jonge talenten wordt de naam ook steeds bekender.

Na ongeveer 10 kite sessies heb ik een kleine samenvatting gemaakt en in 1 film samengevoegd om zo te laten zien wat je met de kite kan.
Ondanks dat dit de eerste generatie inflateable kites zijn van Peter Lynn, moet ik zeggen dat de Escape verdomd lekker vaart.
De kite beschikt over:
-Stabieliteit (ook met harde wind)
-Constante bar druk
-Goede hangtime, ook tijdens de landing
-Hoge sprongen gaan bijna vanzelf  Smiley

Er zijn een paar zaken waar je op moet letten:
-Pomp de kite goed hard op
-Check of je bribles niet gedraaid zitten, deze zijn lang en zodra die gedraaid is dan beinvloed je sturing
-De kite valt groot uit voor zijn maat

Mail me voor meer informatie en enjoy the video!


http://www.youtube.com/watch?v=I3kpKW_64R4&feature=player_embedded


[edit] embed fix
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Augustus 02, 2012, 09:41:37
edit2Rapporteer  
Lekker filmpje

Ik zie pas in het filmpje dat het om de 9m gaat!
Toevallig in de Access die net uit is een heel artikel over de ontwerper van de Fury en Escape. Erg leuk om te lezen!

Heb de kites in mijn handen gehad op de PKRA stop op Scheveningen onlangs, en vond ze er verdomd goed uitzien. Ook de afwerking (op de katrollen na) is zoals we gewend zijn van alle Peter Lynn producten, maar dit is wel pas de eerste tubekite natuurlijk.

Zou je je ervaring bij gear ook willen toevoegen? (filmpje kun je ook daar embedden)

http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/Peter-Lynn/Escape/2012

Toevallig heb ik deze week het hele Peter Lynn surfkite gamma toegevoegd zover dat mogelijk is.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 Augustus 02, 2012, 14:37:39
edit2Rapporteer  
Ik heb afgelopen weekend een Fury vastgehad, en die vond ik toch echt niet zo geweldig kwa afwerking. Vooral de naden in de LE waren niet van je het.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Augustus 02, 2012, 14:58:53
edit2Rapporteer  
Ik heb afgelopen weekend een Fury vastgehad, en die vond ik toch echt niet zo geweldig kwa afwerking. Vooral de naden in de LE waren niet van je het.


Wellicht een prototype?
Zelfs Stefan van der Kamp van Access vond de afwerking prima voor een kite die compleet nieuw op de markt is gekomen.

Op het strand zag het er prima uit!
Geen Ozone of Core natuurlijk, maar dat geldt praktisch voor alle grote en kleine merken Wink
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #4 Augustus 02, 2012, 15:31:54
edit2Rapporteer  
Ik heb afgelopen weekend een Fury vastgehad, en die vond ik toch echt niet zo geweldig kwa afwerking. Vooral de naden in de LE waren niet van je het.


Wellicht een prototype?
Zelfs Stefan van der Kamp van Access vond de afwerking prima voor een kite die compleet nieuw op de markt is gekomen.

Op het strand zag het er prima uit!
Geen Ozone of Core natuurlijk, maar dat geldt praktisch voor alle grote en kleine merken Wink

Volgens mij was het gewoon een productiekite. Misschien een maandagochtend modelletje...
lars

Berichten: 418
Antwoord #5 Augustus 02, 2012, 22:26:33
edit2Rapporteer  
Ze hebben juist wel aandacht aan de naden besteed! Weet niet van wie die fury was...

Ik vind ze toch erg goed afgewerkt, daarom ook weer voor Peter Lynn gekozen!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 02, 2012, 22:39:39
edit2Rapporteer  
Ik heb de kites toen aandachtig bekeken, en snap ook niet vanuit die context wat Faxie gezien heeft!
lars

Berichten: 418
Antwoord #7 Augustus 02, 2012, 22:44:57
edit2Rapporteer  
Hier een foto van de LE. Kan je zien dat ze de naad extra verstevigd hebben!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Augustus 02, 2012, 23:31:35
edit2Rapporteer  
Dat is een misverstand, dat is niet de naad extra versteving maar om het mooie te maken. Dat dunne band houd helemaal niets. Bij Best uit 2007 zit het precies op de zelfde manier. Ik heb gister zo'n LE open gehaalt om een scheur te maken.
lars

Berichten: 418
Antwoord #9 Augustus 02, 2012, 23:41:43
edit2Rapporteer  
Ik heb het over de zigzag naad die vanaf de voorkant naar achteren loopt. Daar is de stof dubbel gestikt net als de rest....
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Augustus 02, 2012, 23:48:26
edit2Rapporteer  
Oke dat kan ook, maar ook daar hebben maar dan genoeg merken een dubbele stiknaad lopen.
Niet dat ik bang ben dat dit snel kapot gaat.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #11 Augustus 03, 2012, 10:26:19
edit2Rapporteer  
Belangrijker is of het eronder getaped is... Dat kun je echter zo niet zien/zeggen.

Maar Peter Lynn weet hoe kites gemaakt moeten worden dus dat zit wel snor...

Ik begrijp dat ze van de hand van Nederlandse ontwerpers zijn ? Dus feitelijk een hollandse kite ;-)
lars

Berichten: 418
Antwoord #12 Augustus 04, 2012, 00:16:32
edit2Rapporteer  
Klopt! De ontwerper is Pepijn Smit. Alles wat met de kites te maken heeft zit in Den Haag.
Het zijn dus echte hollandse kites!!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Augustus 04, 2012, 07:54:55
edit2Rapporteer  
Met de expertise van Vlieger Op hoef je echt geen troep te verwachten.
Ze importeren al jaren diverse merken tubes, en kunnen zelf aardig overweg met naaimachines, lijm, tape en stukken doek!

Deze kite zou ik weleens willen proberen!

HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #14 Augustus 04, 2012, 08:10:53
edit2Rapporteer  
Michiel,

De persoon die 'in de zaak' de naaimachine op een vakkundige manier je genots lap weer aan elkaar toverde is er niet meer.
Kees zit nu thuis bij zijn kindertjes.

De twee nieuwe lichten, die in de zaak staan, staan meer buiten te roken dan dat ze werken.

Maar ach, voor naai partijtjes zal ik naar een ander adres moeten.
En dat terwijl vliegerop bij mij op de hoek zit!!!!
koenieboenie

Berichten: 30
Antwoord #15 Augustus 04, 2012, 12:47:00
edit2Rapporteer  
Hi,

De winkel gaat helaas sluiten:

http://www.vliegerop.com/

Dit heeft echter niets van doen met de R&D van Peter Lynn die ook in het pand van Vliegerop is gevestigd.

Grtz Koen
lars

Berichten: 418
Antwoord #16 Augustus 06, 2012, 16:29:14
edit2Rapporteer  
@Michiel, als je ze een x wilt testen kan dat!

Ik heb de escape en Koen de fury. Je kan contact met een van ons opnemen.

Of op KTE brouwersdam kan je ze ook testen van 16 tot en met 19 aug! Ik ben er zelf op 18 en 19 aug...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Augustus 06, 2012, 16:36:03
edit2Rapporteer  
@ HDF Frank: ooit mijn eerste meters gemaakt samen met Kees Wink
Hij kan inderdaad erg goed overweg met de naaimachine. Wist niet dat hij daar niet meer werkt.
Jammer, want kiten is zijn leven.

Maar zoals Koen al aangeeft is praktisch de hele straat daar het magazijn van de importeur Vlieger Op. Ben er zelf jaren geleden eens binnen geweest, niet normaal hoe groot het achter en boven de zaak is.

Had begrepen dat ze een ontwerper hebben aangetrokken die persoonlijk door de grote Peter Lynn is opgeleid in New Zealand. Die zitten daar ook lekker prototypes te naaien Wink

@ Koen: had ik al een apart nieuwsbericht van gemaakt Wink

@ Lars: graag!
Helaas zit ik vanwege gezondheidsklachten nog zeker de komende weken thuis. Maar ik hou mij aanbevolen
lars

Berichten: 418
Antwoord #18 Augustus 06, 2012, 18:44:26
edit2Rapporteer  
@ Michiel, geen probleem! Als het weer beter gaat met je gezondheid moet je maar ff contact met me opnemen...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.