Bandit V set

Flip

Berichten: 72
Augustus 08, 2012, 08:36:14
edit2Rapporteer  
Ben van plan mij een Bandit V set aan te kopen, waarschijnlijk 12-9-7, samen met een Trax 132x39 en een Trax LW.

Ik weeg 88 kg en ben tot nu toe voornamelijk vlakwaterspots gewoon ( El-Gouna, Dakhla ... ) maar wil nu ook aan de Belgische kust en in Nederland gaan kitesurfen.

Ik heb vorig jaar en dit jaar op vakantie vooral met North Rebel gevaren, zijn die te vergelijken met Bandits ?

Hoe zit het met de kwaliteit van F-One Bandit V ?
In Dakhla had er iemand 2 van zijn kites gescheurd, 't waren wel Tres.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Augustus 08, 2012, 12:15:55
edit2Rapporteer  
Zie eigenlijk nooit een kite scheuren, als het gebeurt is het meestal een bandit tres idd . Weet niet hoe het met de bandit 5 zit maar f-one staat niet bekend om z'n bouwkwaliteit.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 Augustus 08, 2012, 13:01:25
edit2Rapporteer  
Zou met jou gewicht niet voor een 3 kite combo gaan. Zonde van het geld. Een combo 11/8 is voor jou prima. Lowend 12 t.o.v. 11 is nihil en de 8 vaar je door tot ver in de 30 knopen. Tuurlijk 7/9/12 is altijd beter omdat je meer overlap hebt maar voor het geld zou ik het niet doen. ik heb al diverse combi's 7/10 en 8/11 gehad waaronder ook de bandit's. Heb altijd kunnen varen van 13 tot 35+ knots. Maarja heb je geld zat en heb je het er voor over zou ik misschien voor 7/9/12 gaan. Hoe meer kites hoe meer twijfel op de kant welke kite je zult oppompen. Zuuk6 met je keuze en wacht nog effe de reacties af hier op het forum. Bij mij ook iedere keer weer een moelijke keuze en de ene kite is de andere niet kwa lowend en highend. Ik vaar ne North Rebels 8/11 en de high end is niet zo goed als bij de Bandits dus denk erover om nog een 6 erbij te kopen.
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #3 Augustus 08, 2012, 14:35:07
edit2Rapporteer  
ik vaar sinds enkele maanden ook de bandit V. ik heb met 77 kg gekozen voor de 10-8-6. Dit heb ik ook gedaan omdat ik samen met mijn vriendin vaar.

De bandit V is wel een echte lowend kite dus ik zou ook niet snel groter gaan dan 11 m2.

ik vaar de kites vanaf
10m2 --> 15 tot 26knopen
8m2 --> 18 tot 30knopen
6m2 --> 26 tot 38 knopen (tot nu toe)

Kijk voordat wel even goed naar het windbereik dit f-one zelf opgeeft voordat je ze aan schaft. t/m 8m2 zijn ze erg ontwikkeld op de lowend. vanaf de 7m2 zijn ze ontwikkeld als stormkites.

Vaar al de bandit sinds de bandit 1 (bandit 1-2 en V) en heb niks te klagen over de kwaliteit. Over het door zien scheuren.. niet meer of minder dan andere merken. Mij in ieder geval nooit overkomen.

tip: Vraag bij de shop of ze nog een bar hebben liggen voor de bandit 4. Scheelt je weer 100 euro in aanschaf ten opzichte van de bandit 5 bar.
 
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #4 Augustus 08, 2012, 15:45:47
edit2Rapporteer  
Mijn bijna gloednieuwde Bandit 4 8 meter is al een keer doorgescheurd, en m'n Bandit Tres 11 meter is nu 2 keer doorgescheurd. Eerst de ene kant, laten repareren, en nu is de andere kant kapot.

Ik ga voorzichtig om met m'n kites, inspecteer ze regelmatig en voor elke sessie controleer ik snel de LE.

Elke keer doorscheuren was bij een niet eens zo harde crash.

Maarja, dat is dan mijn ervaring... voor mij geen F-Ones meer in ieder geval.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Augustus 09, 2012, 20:56:45
edit2Rapporteer  
Mijn bijna gloednieuwde Bandit 4 8 meter is al een keer doorgescheurd, en m'n Bandit Tres 11 meter is nu 2 keer doorgescheurd. Eerst de ene kant, laten repareren, en nu is de andere kant kapot.

Ik ga voorzichtig om met m'n kites, inspecteer ze regelmatig en voor elke sessie controleer ik snel de LE.

Elke keer doorscheuren was bij een niet eens zo harde crash.

Maarja, dat is dan mijn ervaring... voor mij geen F-Ones meer in ieder geval.
16-19aug kan je jekylls testen :+
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 Augustus 09, 2012, 21:38:43
edit2Rapporteer  
Mijn bijna gloednieuwde Bandit 4 8 meter is al een keer doorgescheurd, en m'n Bandit Tres 11 meter is nu 2 keer doorgescheurd. Eerst de ene kant, laten repareren, en nu is de andere kant kapot.

Ik ga voorzichtig om met m'n kites, inspecteer ze regelmatig en voor elke sessie controleer ik snel de LE.

Elke keer doorscheuren was bij een niet eens zo harde crash.

Maarja, dat is dan mijn ervaring... voor mij geen F-Ones meer in ieder geval.
16-19aug kan je jekylls testen :+

Te laat, heb al iets nieuws besteld Grin
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Augustus 09, 2012, 21:43:34
edit2Rapporteer  
Als het op kwaliteit aan komt zou ik niet voor F-one gaan. Teveel van die kites kapot zien gaan.
Ook de bar is niet echt goed te noemen qau kwaliteit. Veel barren gaan na een bepaalde tijd oxideren.

Zal volgend weekend eens foto's maken en dan kan ik laten zien wat ik bedoel met de algehele afwerking van F-one dat het niet zo goed is als Cabrinha, Core en Slingshot bijvoorbeeld.


Maar ga ze eens testen, goede kans dat ze 16-19 augustus ook te testen zijn op de Brouwersdam.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 Augustus 09, 2012, 21:47:27
edit2Rapporteer  
Ik ben wel benieuwd naar die foto's.

Oxidatie heb ik geen last van met de bar overigens. Alleen het foam van die tribals wilt soms een beetje loslaten.

Verder een erg simpele bar, maar het werkt prima allemaal eigenlijk. De klittenbandsafety deert me niet eigenlijk.
Flip

Berichten: 72
Antwoord #9 Augustus 09, 2012, 22:22:25
edit2Rapporteer  
Als het op kwaliteit aan komt zou ik niet voor F-one gaan. Teveel van die kites kapot zien gaan.
Ook de bar is niet echt goed te noemen qau kwaliteit. Veel barren gaan na een bepaalde tijd oxideren.

Zal volgend weekend eens foto's maken en dan kan ik laten zien wat ik bedoel met de algehele afwerking van F-one dat het niet zo goed is als Cabrinha, Core en Slingshot bijvoorbeeld.


Maar ga ze eens testen, goede kans dat ze 16-19 augustus ook te testen zijn op de Brouwersdam.

En welk model van Cabrinha is dan gelijkaardig aan de  Bandit ?
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #10 Augustus 09, 2012, 22:31:04
edit2Rapporteer  
Als het op kwaliteit aan komt zou ik niet voor F-one gaan. Teveel van die kites kapot zien gaan.
Ook de bar is niet echt goed te noemen qau kwaliteit. Veel barren gaan na een bepaalde tijd oxideren.

Zal volgend weekend eens foto's maken en dan kan ik laten zien wat ik bedoel met de algehele afwerking van F-one dat het niet zo goed is als Cabrinha, Core en Slingshot bijvoorbeeld.


Maar ga ze eens testen, goede kans dat ze 16-19 augustus ook te testen zijn op de Brouwersdam.

En welk model van Cabrinha is dan gelijkaardig aan de  Bandit ?
de 2013 Chaos
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 Augustus 09, 2012, 22:47:02
edit2Rapporteer  
Als het op kwaliteit aan komt zou ik niet voor F-one gaan. Teveel van die kites kapot zien gaan.
Ook de bar is niet echt goed te noemen qau kwaliteit. Veel barren gaan na een bepaalde tijd oxideren.

Zal volgend weekend eens foto's maken en dan kan ik laten zien wat ik bedoel met de algehele afwerking van F-one dat het niet zo goed is als Cabrinha, Core en Slingshot bijvoorbeeld.


Maar ga ze eens testen, goede kans dat ze 16-19 augustus ook te testen zijn op de Brouwersdam.

En welk model van Cabrinha is dan gelijkaardig aan de  Bandit ?
de 2013 Chaos

Niet helemaal waar, de Chaos is veel agressiever. Ik denk dat de je Bandit het beste kan vergelijken met een kruising tussen de Switchblade en Chaos. Wil een je kite die er meer op lijkt dan moet je de 2012 Nomad hebben. De 2013 Vector zal ook een heel eind in de buurt  komen.
franco

Berichten: 874
Antwoord #12 Augustus 09, 2012, 22:52:35
edit2Rapporteer  
 hee pieno dat is gek dat jouw high end niet goed is, je weet dat ik ook  rebels heb maar dan 2011 en mijn high end is goed vaar ze lang door, alleen lowend is minder dus als er iemand net aan kan varen met zijn twaalf heb ik nog een paar knopen meer nodig om genoeg power te hebben, maar als ik dat heb ga ik ook als de brand weer.
en met de combie 7/9/12m kan ik alle kanten op.
dus 2012 is toch weer anders zo te horen. loser loser
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.