3 maanden Aruba, tips?

tina

Berichten: 38
Augustus 10, 2012, 22:14:03
edit2Rapporteer  
Hallo, ik wil over anderhalf jaar met mijn vriend voor 3 maanden een kite trip maken naar Aruba.
Heeft iemand misschien tips voor accommodatie en autoverhuur voor 3 maanden?
We zoeken een appartement of studio met keuken en kookplaat.
We kunnen 3 maanden kiezen tussen januari en juni, en het leek ons niet verkeerd om april, mei en juni te doen, omdat dat buiten seizoen is en de wind ook goed is? Als dit niet de juiste maanden zijn zou ik graag horen welke dan beter zijn. We willen zo veel mogelijk kiten, en Aruba leek ons ook veel te bieden buiten het kiten om. Maar tips voor andere plekken in de Caribbean(met windzekerheid en aanlandige wind) zijn ook welkom.  Smiley 
Alvast bedankt!!
2ndlife

Berichten: 79
Antwoord #1 Augustus 11, 2012, 07:50:37
edit2Rapporteer  
Tina,

Vorig jaar naar Aruba geweest echt heel gaaf om te kiten veel wind dus dat is het probleem zeker niet. Zijn in de maand mei geweest dus dat is een mooien tijd. Je moet echter wel weten dat bij "the huts" de wind aflandig is. Dus als je aanlandige wind wil dan zul je een plek moeten zoeken in de omgeving van "boca"

Have fun
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #2 Augustus 11, 2012, 12:21:01
edit2Rapporteer  
Een goede vriendin van mij woont op Aruba, ik wil wel eens informeren naar het een en ander...?!
tina

Berichten: 38
Antwoord #3 Augustus 11, 2012, 13:15:15
edit2Rapporteer  
Hoi Bedankt! We zaten inderdaad al te denken om bij Boca Grandi te gaan kijken.
Alleen voor 3 maanden lopen de kosten voor het verblijf en autohuur behoorlijk op, omdat je gewoon vakantiehuis-prijs betaalt.(soms min 10%) @Tjeerd als het goed is gegaan heb ik je een bericht gestuurd, bedankt!
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #4 Augustus 11, 2012, 16:01:51
edit2Rapporteer  
Overweeg ook Isla margarita. Daar ligt de windzekerheid een stuk hoger (meeste gepowerd met mijn 9 meter gevaren. Bij het normale strand is het erg vlagerig en choppy, maar ga je downwind dan is die vlagerigheid zo goed als weg en kom je bij een laguna uit.

Je kan ook 8 km oversteken naar isla coche. Daar heb je iets minder wind, maar spiegelglad water (door de aflandige wind). Isla coche is dan ook een van de beste freestyle plekken in de wereld.

Nadeel of voordeel is dat het nu er heel erg rustig is vanwege de 3 vluchten die je moet maken (maar dat maakt voor 3 maanden niet uit). Tijdens pasen daar geweldige feesten, maar voor de rest is er tegenwoordig weinig feest daar.

Een maat heeft daar een villa met appartementen en een kitesurfschool. Als je interesse hebt kan ik hem benaderen voor een goedkope plek met grote keuken. Die appartementen staan tegenwoordig toch leeg.
tina

Berichten: 38
Antwoord #5 Augustus 11, 2012, 21:51:19
edit2Rapporteer  
Hoi Kemperman, bedankt voor je tips.
Ik heb gekeken op windfinder, maar de statistieken geven voor Isla Margarita en El Coche een stuk minder windkans en zachtere op? (dan Aruba)
tina

Berichten: 38
Antwoord #6 Augustus 11, 2012, 21:51:32
edit2Rapporteer  
dubbel
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #7 Augustus 11, 2012, 22:00:05
edit2Rapporteer  
Hoi Kemperman, bedankt voor je tips.
Ik heb gekeken op windfinder, maar de statistieken geven voor Isla Margarita en El Coche een stuk minder windkans en zachtere op? (dan Aruba)
Weer statistieken zeggen echt helemaal niets. In het begin van de 3 maanden keek ik de eerste week nog naar windfinder en windguru, maar het klopt echt niet. Geeft het 13 knopen aan en waait het 25knopen en sta ik bijna overpowerd met de 9m

Ik was er zelf van eind februari tot eind mei. Ik had mijn 12 en 9 meter mee (ben 77kg). Het meeste op de 9 gevaren. Van die 3 maanden heb ik denk ik 10 dagen niet kunnen kiten. Schijnt de zon en zijn er bijna geen wolken, dan waait het behoorlijk goed. Andere mensen die ik sprak gaven aan dat El yaque een stuk meer windzeker is.

Je zit alleen wel in een land waar je wat beter moet oppassen.
tina

Berichten: 38
Antwoord #8 Augustus 11, 2012, 23:04:25
edit2Rapporteer  
Oke, thnx voor de tips! Voorlopig heb ik nog anderhalf jaar om de wind(reports) goed in de gaten te houden, zal Venezuela ook vaker bekijken  ThumpsUp
pieterverduijn

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #9 Augustus 17, 2012, 04:28:15
edit2Rapporteer  
ola!

Ik woon al zeker een jaar op Aruba. Het waait hier bijna altijd. Je kan altijd mooie trips maken naar de andere eilandjes. Dat is niet zo heel erg duur. Op Aruba zelf zijn best wel mooie kitespots.
Mooiste vind ik zelf Boca Grandi. (daar woon ik om de hoek) Ga ik bijna elke dag surfen.
er is ook een nieuw " kiters-hotel"  in aanbouw vlak bij Boca Grandi. Dat is een kleinschalig hotelletje speciaal voor kitende toeristen.
Ik weet zeker dat als je wat diensten daar verricht dat je daar goed mag logeren.

Verder ken ik zo'n beetje iedereen hier op het eiland die kite. Dus als je vragen hebt: laat maar horen
tina

Berichten: 38
Antwoord #10 Augustus 17, 2012, 10:07:39
edit2Rapporteer  
Hou Pieter bedankt voor je reactie!
Hoe gaat dat eigenlijk met trips naar andere eilandjes?
Ik kon alleen vliegtuigritten vinden maar die waren voor 2 personen toch vrij prijzig, paar honderd euro( ik neem aan dat je ook voor je kitespullen extra betaalt?)
Moet zeggen dat Bonaire er ook super uitziet! Wat kleiner en minder amerikaans en toeristisch
pieterverduijn

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #11 Augustus 17, 2012, 19:45:12
edit2Rapporteer  
Hoi Tina,

je moet die trips ook niet regelen vanuit NL. Dat doe je plaatselijk. Voor 60 euro (omgerekend) kan je al eilandhoppen per persoon. Als je zorgt dat je zo'n mooie kite-reiskoffer hebt, dan kan je bijna alles gewoon gratis meenemen, of voor sterk gereduceerde prijs. Ze zijn hier wel gewend aan reizigers met kites. Canadezen en Amerikanen doen het ook veel.

Bonaire is ook mooi. Maar er is dan ook weer minder te doen. En je kunt minder kanten uitvliegen. Ikzelf vind Bonaire echt een supermooi eiland om te bezoeken, maar verder zou ik er niet willen wonen. Daarvoor is er echt te weinig te doen.
pieterverduijn

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #12 Augustus 17, 2012, 19:46:59
edit2Rapporteer  
oh ja....vanuit Aruba kun je ook naar Adicora vliegen of varen. Adicora ligt in Venezuela. Dat is echt een super kite-spot! 12 minuten vliegen maar....
tina

Berichten: 38
Antwoord #13 Augustus 17, 2012, 21:35:15
edit2Rapporteer  
super tips, bedankt!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.