Waarschuwing voor kitesurfers @ Mirns

Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #25 Augustus 27, 2012, 13:08:31
edit2Rapporteer  
Leuke verhalen jongens. Ik ben blij als ik dit zo lees dat er Zeeland nog wel plekjes overblijven waar je nooit meer als 10 man ziet.

maakje geen illusies..wacht maar een jaar. ga er maar lekker vaak varen je vlieger is een mooie reklame vlag!

@ Idefixe... een spetter op de betreffende instruczeur zijn kaak had bij deze minstens op zijn plaats geweest

op Playa is het een zooitje als het niet hard genoeg waait. op slufter wordt het ook steeds maffer. sinds wanneer mag je daar in het poeltje lessen? Wordt het niet eens tijd om kitekloters op slufter als groep te benaderen? En evt weg pesten?
Zo'n actie zal voor een korte periode wellicht wel helpen; het lijkt me zinvoller om eisen te stellen aan elke kitesurfschool (idem als autorijscholen) + aangewezen spots om lessen te geven.
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #26 Augustus 27, 2012, 22:37:57
edit2Rapporteer  
Goed idee Evan, maar zou het niet veel effectiever zijn de Duitse VDWS, waar wss de meeste Duitse kiteleraren hun VDWS kiteleraar-licentie hebben gehaald hierin te betrekken en dat deze manier van bar uitrollen niet conform hun theorie en methodiek/didactiek werkt en meer nadelen dan voordelen biedt? Kort gezegd: laat de 'under kuffer actionz' maar gewoon door de VDWS 'geschehen' zodat deze kitescholen vwb hun vergunning en hun broodwinning door de juiste 'leermeesters' gelijk in hun kladden genomen worden.

Reik ze zelf de mogelijkheid tot bezinning en verandering, dat heelt meestal de ergste en meest stinkende wonden...  Grin
Ik denk dat we met de scholen in gesprek moeten komen. De opmerkingen hier geschreven, kunnen de duitsers  toch niet lezen. Er zal dus niets veranderen. Behalve een hoop frustraties van beide kanten. Wellicht kunnen we met eens met een kiteschool  beginnen. Bijvoorbeeld de kiteschool die op camping "De Groninger"  zijn uitvals basis heeft. Tijdens de bbq van de mirns  locals leken mij dat wel geschikte peren. Ze kwamen ook met een paar 5 liter vaatjes aan. Het is ook hun belang.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #27 Augustus 28, 2012, 06:19:57
edit2Rapporteer  
Goed idee Evan, maar zou het niet veel effectiever zijn de Duitse VDWS, waar wss de meeste Duitse kiteleraren hun VDWS kiteleraar-licentie hebben gehaald hierin te betrekken en dat deze manier van bar uitrollen niet conform hun theorie en methodiek/didactiek werkt en meer nadelen dan voordelen biedt? Kort gezegd: laat de 'under kuffer actionz' maar gewoon door de VDWS 'geschehen' zodat deze kitescholen vwb hun vergunning en hun broodwinning door de juiste 'leermeesters' gelijk in hun kladden genomen worden.

Reik ze zelf de mogelijkheid tot bezinning en verandering, dat heelt meestal de ergste en meest stinkende wonden...  Grin
Ik denk dat we met de scholen in gesprek moeten komen. De opmerkingen hier geschreven, kunnen de duitsers  toch niet lezen. Er zal dus niets veranderen. Behalve een hoop frustraties van beide kanten. Wellicht kunnen we met eens met een kiteschool  beginnen. Bijvoorbeeld de kiteschool die op camping "De Groninger"  zijn uitvals basis heeft. Tijdens de bbq van de mirns  locals leken mij dat wel geschikte peren. Ze kwamen ook met een paar 5 liter vaatjes aan. Het is ook hun belang.

oh maar unsere nachbarn kijken wel mee op dit forum... und Idefixe kannt sehr gut deutsch redenen...
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #28 Augustus 28, 2012, 08:07:22
edit2Rapporteer  
Anders openen we een Duitse sectie op dit forum waar de Duitsers hun gaten kunnen graven :+
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #29 Augustus 28, 2012, 18:12:55
edit2Rapporteer  
en gooien wij deze snel weer dicht Grin, Planten er een stokje op: Dass war einmal....
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #30 Augustus 28, 2012, 18:35:26
edit2Rapporteer  
en gooien wij deze snel weer dicht Grin, Planten er een stokje op: Dass war einmal....


en als je ze ziet graven moet je gewoon zeggen: nein, dein groß vatter ist nie mehr da!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #31 Augustus 28, 2012, 19:08:10
edit2Rapporteer  
Het is nu wel duidelijk, jongens!
Weer on topic graag
Speedy Gonzales

Berichten: 23
Antwoord #32 September 02, 2012, 17:50:53
edit2Rapporteer  
Too many people!
naja

Berichten: 355
Antwoord #33 September 02, 2012, 22:54:55
edit2Rapporteer  

Is hier nu echt niets aan te doen? bijv 3 a 4 nederlandse scholen een vergunning geven om les te mogen geven op Mirns?

 ThumpsUp

Ik vaar veel op Mirns en zie het geklooi de laaste tijd wel erg toenemen. Oke onze sport is razend populair en het wordt steeds drukker op de spots terwijl er geen spots bij komen. Het ging een tijdje goed op Mirns. Lessers aan de rand van het natuurgebied. Maar je ziet ze nu weer her en der staan. Denk dat het bord wat op Mirns staat aangepast moet worden en op een betere zichtbaardere plek geplaats moet worden. Op het bord duidelijk aangeven waar gelest mag worden. D.m.v. Boeien in het water dit duidelijk aangeven. In dit gebied alleen lessen en geen geoefende kiters toelaten. Op deze manier is er geen wederzijdse irritatie. Blijft allemaal moeilijk. Op drukke dagen zijn er op Mirns 300-400 kiters, Het strand is klein dus de irritatie groot. Maarja 1 voordeeel het droogpakkie weer komt er weer aan dus lekker rustig voor de doorgewinterde kiter.
Ik kan niet wachten op de herfst. Vind het echt een nikszomer.
Ik kan niet wachten op de herfst. Vind het echt een nikszomer.
Die herfst werkte vroeger heel goed,maar tegenwoordig is het in die tijd ook al een drukte van belang.
Moeilijk te realiseren,maar die buitenlandse kitesurfscholen zouden verboden moeten worden wat mij betreft,zou alweer een stuk opluchten.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34 September 03, 2012, 13:12:53
edit2Rapporteer  
Kan wel merken dat de wind is gaan liggen Tongue
Weer even topic opgeschoond.

Er varen veel mensen op Mirns, voor hen is dit gewoon enorm vervelend. Reageer daarom inhoudelijk.
Gein trappen kan in de lounge!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.