Misschien leuke camera voor in de gaten houden spots?

tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #25 Augustus 29, 2012, 14:17:26
edit2Rapporteer  
helemaal mee eens. Klinkt goed Pieno. ben benieuwd wat de locals er van vinden. Die weerstations kende ik nog niet, maar ben sowieso niet zo in de weerstations Wink
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #26 Augustus 29, 2012, 14:31:24
edit2Rapporteer  
Genoeg te koop dat is het probeel niet...Bijdrage innen van locals/NKV en Sponser en Wiebe's goedkeuring krijgen is de grootste uitdaging. Als dat lukt is het realiseren kinderspel. 
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #27 November 03, 2012, 20:25:41
edit2Rapporteer  
Dit topic maar weer eens openen.
Ben vandaag naar Mirns geweest en even met Wiebe van het restaurant gesproken over het eventueel plaatsen van een webcam en windmeter. Wiebe is bereid stroom en internet te leveren voor een kleine vergoeding. Zou zeggen barst los en kom met een idee. NKV eventueel benaderen voor bijdrage. Enz enz...
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #28 November 04, 2012, 00:13:18
edit2Rapporteer  
Als zoiets ook geregeld kan worden voor schellinkhout ben ik bereid om mee te betalen (let wel tot de 40euro en daarna gaat het me echt te ver)
ES

Geen avatar

Berichten: 289
Antwoord #29 November 05, 2012, 14:24:58
edit2Rapporteer  
Hoe staat het ermee, al iemand wat info nagevraagd bij andere projecten danwel werkende/opgeheven ?
Wie weet wat meer over die camera in Hindeloopen (toch de dichtstbijzijnde vanaf Mirns qua kite surfen dan) ? Al werkt die camera voor mij persoonlijk te slecht, als ik er even van uit ga dat die cam een waarde heeft van bijna 3000 euro. Zullen ze dat er voor uit hebben gegeven, misschien al een ouder model ? En is het wel handig om deze informatie allemaal op een forum te gooien ? Ik vermoed dat hun internetverbinding ook te weinig is. Volgens mij hebben ze het adres net veranderd van de webcam ze hadden eerst iets van dynalias, maar nu misschien niet meer. En de besturing reageert nu wel vlot genoeg en het beeld lijkt ook sneller, krijg nu ook een rode cursor te zien enzo en eerst niet.

Waarschijnlijk is een cam op Schellinkhout nog makkelijker te realiseren, want je zit met je internetverbinding! Of je moet eerst genoegen nemen met mindere kwaliteit en dan later er vanuit gaan dat er vanzelf sneller internet komt, glasvezel of iets vergelijkbaars zal nog wel even duren. Gesponsorde LTE bied misschien hoop. Smiley Of ze zetten even zo'n mast op het ijjsselmeer of in een van de vele windmolens die ze willen gaan plaatsen, al is dat geloof ik nog best aardig veel apparatuur.
Ik heb zoiets ook nog nooit eerder gedaan, maar las dat de internetaansluting het eerste is wat je dient uit te zoeken voordat je eraan begint.
En ik had even een postcode check gedaan, das ook al meteen een probleem. Want het huisnummer is A en daar gaan die postcode checks al vaak de fout mee in. Volgens mij is er alleen ADSL/VDSL leverbaar en dan heb je maximaal 4mbit upstream of upload, dat is eigenlijk al aan de krappe kant. Het dubbele of zelfs meer is wel wenselijk voor een HD cam volgens een website pagina van cnet en daar staat ook een programmaatje op om de bandbreedte mee uit te rekenen. Er is volgens mij geen kabel Ziggo leverbaar, al is dat ook maar maximaal 8mbit. En dat gaat dan al wel bijna 70 euro per maand kosten, elke maand. Zonder eventuele bijkomende kosten, aanslutikosten en borg modem enz.

Het bovenstaande is natuurlijk even een eerste grove schatting.
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #30 November 05, 2012, 14:59:54
edit2Rapporteer  
Wellicht kunnen we zo'n kastje met camera regelen van de rpd. Kunnen de natuurgebied kiters gelijk worden geflitst. Het systeem betaalt zich dan vanzelf terug. Sterker nog we houden er geld aan over. Wel er nog even over nadenken, welke nummerborden we gaan hanteren. Bijvoorbeeld TA - CO - NL of  HE-INZ -D. :-)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.