Auto en surfspullen gestolen in Scheveningen op ZA 29/09

JulieBrondeel

Geen avatar

Berichten: 10
Oktober 01, 2012, 17:48:24
edit2Rapporteer  
ik en mijn vriend zijn vandaag (ZA 29/09) gaan surfen in Scheveningen (we zijn van België gekomen), vlakbij het surfdorp FAST.

We zijn omstreeks 13.20 in het water gegaan en toen we terugkeerden om 14.30 merkten we dat onze auto weg was… Inclusief al hetgene dat erin zat.

We hadden die dag net een nieuw boardje gekocht dus waren we heel enthousiast aan het uittesten.
Onze andere boards en skateboards lagen in de auto. We waren vrijdagavond al vertrokken dus we hadden slaapgerief mee, extra kleertjes enzoverder.

We zijn wel héél wat spullen kwijt,… Zou iedereen willen uitkijken naar de volgende boards?

–> 9’0 longboard van ministry of surfing – blauw – 3 FINS waarvan 1 centerfin. (zat in een Creature boardbag 9’0). De vinnen zijn zwart en de centerfin heeft een blauwe streep.
(zie link naar de foto’s)
–> 7’2 funboard van BIC – wit/rood – 3 fins.
(zie foto’s)
SKATEBOARDS
–> kort en breed skateboard, zelfgemaakt met fishtail. Achteraan op het deck staat een shaka hand getekend met eronder “Shaka!” en “peace love and happiness”, met m’n naam en datum van creatie.
–> longboard van Arbor, pintail met “Kelly Slater” op de achterkant en een surfer/gitarist erop getekend.
verder ook nog een Xcel wetsuit en rugzakken van DAKINE. Kledij, slaapzak, jassen,…

de auto die gestolen is, is een VW GOLF BREAK in donkergrijs (belgische nummerplaat).

Foto's kan je in dit foto album vinden! https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151100305209317.450897.566449316&type=3

BEDANKT!!!
Julie en Pekka
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #1 Oktober 01, 2012, 18:06:13
edit2Rapporteer  
Dit vind ik echt fucked up om te lezen dat echt alles is meegenomen dus ook de auto.

Zal eens wat websites in de gaten houden. Het zou zomaar kunnen zijn dat je spullen al in Polen liggen.

Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #2 Oktober 01, 2012, 18:12:39
edit2Rapporteer  
BELACHELIJK dit!!!! Het moet toch niet gekker worden!!! Ik vind dit echt sneu, ik hoop dat jullie je spul op welke manier dan ook terug krijgen! Succes.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Oktober 01, 2012, 18:34:36
edit2Rapporteer  
Dit is echt weer niet normaal! Dat mensen niet gewoon het fatsoen hebben om met de tengels van andermans spullen af te blijven. Ik houd de marktplaatsen enz. in de gaten.

Ik neem aan dat je de sleutel van de auto bij je hebt gehouden?
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #4 Oktober 01, 2012, 19:02:19
edit2Rapporteer  
Worst nightmare. Ik check regelmatig marktplaats, leboncoin.fr en oase.com/anzeigen dus zal helpen ernaar uit te kijken.
Misschien is het een idee om het ook op forumgedeelte van oase.com te posten (duits forum)
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #5 Oktober 01, 2012, 19:14:26
edit2Rapporteer  
En dat in iets meer dan een uur!!! WtF!!

 Waar had je de sleutels? Hopelijk niet op de rechtervoorband of zo?
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #6 Oktober 01, 2012, 19:55:52
edit2Rapporteer  
Mocht iemand de break zien rijden kenteken : YVU-015
Maar deze zal wss al ergens in de bosjes liggen. Wat kan ik hier boos om worden. Je steelt niet.
Mensen hebben lang moeten werken voor deze spullen.  Had je de spullen open en bloot in de auto liggen? Want miss waren de "dieven" uit op alleen de auto. Als ze zien liggen geeft dat extra reden.

maat van mun zus was keer autoruit ingeslagen om een blikje redbull..  Sommige
mensen zijn gek tegenwoordig
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 Oktober 01, 2012, 20:00:06
edit2Rapporteer  
hier word ik ontzettend ........BOOS van.
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #8 Oktober 01, 2012, 20:16:40
edit2Rapporteer  
Echt ontzettend bijdehand.
Ik kan me echt gigantisch kwaad maken om dit soort acties grr !!
JulieBrondeel

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #9 Oktober 01, 2012, 20:28:01
edit2Rapporteer  
de sleutel was verstopt (niet aan de band ofzo). Maar blijkbaar staat de spot bekend voor diefstal van auto's.
We beseffen ook achteraf dat het heel erg dom is geweest om de sleutels te verstoppen. We hadden ze beter bij ons gehouden, maar het is een slot met batterij en reservesleutel hadden we niet omdat het een bedrijfswagen is en hij kreeg geen te pakken op z'n werk.

We hebben gereisd naar Spanje, Frankrijk, Portugal, Fuerteventura, Californië... nooit bestolen geweest. We gaan 1 keer naar het (supervette stad trouwens) Scheveningen en we hebben het zitten.
We hebben 6 à 7 uur doorgebracht in het politiebureau, in wetsuit.

De mensen van FAST waren de max, hebben ons naar het politiebureau gebracht en hadden slaapplaats gereserveerd die avond. gelukkig konden m'n ouders ons ophalen en kledij meebrengen.

We voelen ons heel slecht en echt een bende sukkels  loser

Als ik ga surfen stop ik altijd m'n kledij in m'n rugzak, en smijt de rugzak onder de passagiersstoel met een handdoek over ofzo. Zodat het niet direct opvalt... maarja.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 Oktober 01, 2012, 20:33:15
edit2Rapporteer  
Heb verhalen gehoord dat ze in Scheveningen met een verrekijker op de uitkijk zitten naar surfers die hun sleutel verstoppen zoals jullie gedaan hebben. Zodra je dan uit het zicht/in het water bent pakken ze de sleutel en rijden rustig weg.

Laat dit een waarschuwing voor de rest zijn! Want jullie zullen heel veel geluk moeten hebben wil je hier ooit nog iets van terugkrijgen Sad
JulieBrondeel

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #11 Oktober 01, 2012, 20:34:31
edit2Rapporteer  
de hoop zinkt altijd wat dieper. Alleen m'n skateboard is vrij uniek, dat herken je uit de duizend.
Alsook m'n surfboard. felblauw met een grote "M" op... Blijven hopen op nieuws.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #12 Oktober 01, 2012, 21:02:35
edit2Rapporteer  
Wat een klote nieuws zeg.
Ik zal voor jullie duimen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Oktober 01, 2012, 22:21:18
edit2Rapporteer  
de sleutel was verstopt (niet aan de band ofzo). Maar blijkbaar staat de spot bekend voor diefstal van auto's.

Heb verhalen gehoord dat ze in Scheveningen met een verrekijker op de uitkijk zitten naar surfers die hun sleutel verstoppen zoals jullie gedaan hebben. Zodra je dan uit het zicht/in het water bent pakken ze de sleutel en rijden rustig weg.

Wat Evan zegt klopt helemaal wat betreft scheveningen. Zo zijn er al een aantal BMW's vol met surfspullen daar gestolen o.a.

Ik heb eenzelfde type auto (VAG), en heb voor heel veel geld een speciale sleutel zonder electronica erbij moeten kopen. Van een bedrijfsauto is dat niet te doen natuurlijk.

Toch hoeft het niet zo te zijn dat ze de sleutel hebben gevonden. De beveiliging van VAG is helaas niet de beste, en via het signaal van het draadloze centrale deurvergrendeling is ook het een en ander te doen door professionele dieven.


Wat enorm zuur! ThumpDown ThumpDown ThumpDown
JulieBrondeel

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #14 Oktober 02, 2012, 20:30:14
edit2Rapporteer  
ik dacht even een update te geven:

Ik kreeg vandaag van een local uit scheveningen te horen dat hij een donkere stationwagen had gespot op een POLITIE vrachtwagen, met Belgische nummerplaat en dwarse dakdragers. Het merk had hij niet kunnen zien, maar hij leek op de foto die ik in m'n fotoalbum heb gezet van de auto.

We hebben dan ook direct naar de politie gebeld, maar die legden 2x gewoon af zonder dat Pekka iets kon zeggen, en de derde keer vroegen ze achterdochtig hoe we aan het nummer kwamen... Ze waren vast vergeten dat het gsm nummer ons is meegegeven afgelopen zaterdag.
Hij kon ons niet helpen, had nog niets gehoord ivm een gevonden Belgische wagen...
Dan maar eens terugbellen morgen!! Spannend. Ben al helemaal "opgefokt" en nerveus.
joosie

Berichten: 967
Antwoord #15 Oktober 02, 2012, 20:59:50
edit2Rapporteer  
hopelijk is de auto gevonden met al jullie spullen, dit zou wel een topper zijn ThumpsUp
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #16 Oktober 02, 2012, 21:25:00
edit2Rapporteer  
hopelijk zijn de wagen en spullen gevonden!
er stond in de laatste 6 een test van waterportemonnees, heb de beste gekocht. veel beter dan de vorige twee, die kwamen er ook veel slechter af in die test...
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #17 Oktober 02, 2012, 21:56:38
edit2Rapporteer  
Wat is de laatste 6????
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #18 Oktober 02, 2012, 21:58:47
edit2Rapporteer  
kreeg van evan een reprimande dat ik nie zo vaag moest zijn. de six het magazine, en het merk die nummer 1 was, northcore
http://www.northcore-europe.com/waterproof-key-pouch.html
Cormac

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #19 Oktober 02, 2012, 22:45:44
edit2Rapporteer  

Pfft, hopelijk komt het allemaal een beetje in orde!

Succes ermee!
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #20 Oktober 02, 2012, 22:47:51
edit2Rapporteer  
hm oke maar op amazon hebben ze toch ook een aantal mindere reviews.
http://www.amazon.co.uk/product-reviews/B002QAKPBQ/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1
Ik vind het ook niet zo'n aanlokkelijk idee om met een elektronische sleutel te gaan kiten eigenlijk.
Hopelijk hoeven ze geen auto's van > 5 jr
JulieBrondeel

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #21 Oktober 03, 2012, 17:10:31
edit2Rapporteer  
ik vind de politie toch onvriendelijk in Haagland hoor,
geven ze ons zaterdag een telefoonnummer mee en als we het bellen wordt er niet opgenomen omdat "dit nummer niet voor publiek gebruik is."

verder blijkt het niet direct om onze auto te gaan. We zoeken verder... Sad
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #22 Oktober 03, 2012, 17:22:52
edit2Rapporteer  
Je kan heel goed 2 van die plastic "zip"zakjes nemen en die in elkaar doen.
Werkt beter dan alle systemen die ik tot nu toe geprobeerd heb. Die gaan namelijk allemaal kapot ThumpDown.

Want die zakjes kosten (bijna) niks, en daarvan pak je gewoon af en toe een paar nieuwe.
En ik stop mijn elektronische sleutel in de zakjes gewoon onder mijn pak. Is veeel beter dan dus je auto laten jatten.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #23 Oktober 03, 2012, 17:42:46
edit2Rapporteer  

Dit is natuurlijk gewoon *****, hopen dat alles terechtkomt.

Ik gebruik tegenwoordig een keypod, ideaal ding.
JulieBrondeel

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #24 Oktober 04, 2012, 21:40:56
edit2Rapporteer  
de auto is gevonden, maar zonder surfboards.
Ze konden wel zien dat er kledij en schoenen in de auto lagen maar voor derest niet direct iets.
De auto stond gewoon ergens geparkeerd in Den Haag en op slot. We denken echt dat er iemand mee is gaan "joyriden".

Maar dus, de surfboards zijn ERGENS in Den Haag! Extra uitkijken naar de boards denk ik!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.