Ozone Edge 13m 2013

Reodude

Berichten: 434
Januari 10, 2013, 19:47:49
edit2Rapporteer  
Hoi, hier even een korte impressie van de Ozone Edge 13m 2013.
Ik wil wel even Ozone NL( Bram) bedanken om de kite eerst grondig te mogen testen voor ik de aankoop deed !

Ik weet het iedereen zal denken uuuh...Switchdude en Ozone, maar iedereen die mij kent, weet dat mijn oude liefde was en nog steeds Ozone en hun kites zijn,
 Waarom dan ook nog Switch,  wel de prijs( op rust  Wink )  en het zijn voor mij lekkere kites de methods om met het waveboardje te varen

Dus de Edge van Ozone.
Ik ben geen oldskool jumper, maar ik cruise graag met mijn free raceboardje in het rond, samen met een maatje met hetzelfde board, doen we lekkere tochtjes met onze Sector 60.

Daar past natuurlijk de Ozone Edge13m  perfect op.

Omdat ik geen wedstrijden hoef te winnen, laat staan varen, is een 13 m meer dan groot genoeg,  om met mijn 80kg en deze kite makkelijk weg te varen, bij 8 a 9 knopen en dan ga je echt heel snel.

Hoogte lopen is voor de Edge 13m  geen challenge, dit gaat als vanzelf en steeds sneller en sneller, dan kruipt de kite lekker helemaal in de uiterste hoek van het windvenster, en dan is het twee vingers in de neus en je tegen een geweldige snelheid laten meenemen hoog aan de wind.

Dit is een racebolide pur sang en met dit bedoel ik heeeeel veeeel snelheid halen ( gezien de windkracht en "maar" 13m ).

De kite zelf hangt heel stabiel in de lucht geen overvliegen, of plots stallen, zelfs bij een licht briesje merk je dat de kite als vanzelf daarboven blijft hangen.

Het is voor een 13m een heel lang gestrekt profiel ( waardoor hij veel groter toont) maar is niet heel diep gesneden, dus echt een kite die je even aan de gang moet brengen, stel je daar niet veel bij voor, een sinus beweging de druk mooi overbrengen op de vinnen en je scheurt weg bij weinig wind.

ik heb de kite niet met de racebar genomen ( was toen niet leverbaar) maar heb gewoon een stuk touw door de lus van de depowerlijn gemaakt met een paar knopen in, dit maakt het gemakkelijker om als je op het aandewindse rak zit, gewoon je houding hetzelfde te houden en je kitepower te trimmen, je krijgt een vlaag en je kan je zo zonder je te moeten oprichten om je depowerlijn te pakken, je kite trimmen, zou nog wel eens met de racebar willen vliegen, want die blijkt iets soepeler te gaan omdat de depower over een katrol loopt.

Deze kite is niet echt veel moeilijker dan een andere kite, het is geen snelheidsmonster op het gebied van om zijn tip draaien, maar voor zulks een gestrekte outline gaat dit toch nog vlot zonder al te veel bardruk bij het stuurimpuls.

De bardruk van de kite is licht in verhouding tot andere merken die ik heb gevlogen.

De windrange ligt tussen de 8 knopen en de 15 knopen voor mijn gewicht en met een free raceboardje  en mijn kunnen Roll Eyes, vangt heel mooi de vlagen op zonder bokkig te doen, het wordt gewoon omgezet in snelheid.Meer wind zal waarschijnlijk wel kunnen (18 kn), maar ik wil het leuk en relaxed houden en dan is 15 knopen voor mij en een raceboard de grens.

Downwind drift de kite heel mooi mee, vraagt niet echt om constant te loopen wat een verademing is, en je houd hem steeds onder controle.

Dit is een kite, die als je aan het cruisen bent, en de wind neemt toe, je veilig naar huis toe brengt, veel depôwer, groot bereik enz... de Qr is een totale flagout op één frontlijn, dus geen restdruk meer., 

Afhankelijk van je gewicht en bvb een TT board zal de onderste windrange
 natuurlijk wat minder laag liggen maar de bovenste dan weer wat hoger komen.
Al bij al een heel mooi afgewerkte en lekkere kite om te vliegen, geen katrolletjes, simpele maar hoog efficiente bar en Qr zoals we van Ozone sinds jaar en dag gewend zijn.

Een topper voor 2013 ! als je wil cruisen zonder al te veel poespas, gewoon recht toe recht aan kite,

Greetz
dude Cool (aka Frank)

.


feddomw
Gast
Antwoord #1 Januari 10, 2013, 22:25:52
edit2Rapporteer  
Qr totale flagout op een stuurlijn? Is dat zo?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 Januari 10, 2013, 22:59:06
edit2Rapporteer  
Tikfoutje van Frank denk ik, flag out op powerlijn.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #3 Januari 10, 2013, 23:08:59
edit2Rapporteer  
Qr totale flagout op een stuurlijn? Is dat zo?
oops verbeterd 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 Januari 11, 2013, 00:30:00
edit2Rapporteer  
Citaat
Een topper voor 2013 ! als je wil cruisen zonder al te veel poespas, gewoon recht toe recht aan kite,

Inderdaad een topper  ThumpsUp ThumpsUp . Ik vaar hem nu ook sinds een paar maanden en ik ben er ook uitermate tevreden over.  ThumpsUp ThumpsUp

Ik gebruik hem niet om te cruisen want dat kan je volgens mij ook met andere (goedkopere ) kites ook doen. Voor mij is het  heel hoog springen de keus geweest voor deze kite. Ongelofelijk makkelijk springen en heel lang blijfe hangen, heeeerlijk  ThumpsUp

Enigste 2 nadelen  vind ik:
*  dat je bar niet makkelijk kan depoweren tijdens het varen. In de winter met handschoenen wordt dit vrij lastig.
    Het lukt wel maar dan moet ik stoppen met kiten en de kite op 12 uur zetten, dan lukt  het   
*  De prijs. Voor deze prijs heb je bijvoorbeeld 2kites van switched
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #5 Januari 11, 2013, 13:52:24
edit2Rapporteer  
Enigste 2 nadelen  vind ik:
*  dat je bar niet makkelijk kan depoweren tijdens het varen. In de winter met handschoenen wordt dit vrij lastig.
    Het lukt wel maar dan moet ik stoppen met kiten en de kite op 12 uur zetten, dan lukt  het  

hoe bedoel je...ik heb redelijk dunne handschoenen met vingers en heb daar geen enkel probleem met, misschien te dikke handschoenen waarbij je het touwtje niet goed kan vastgrijpen?
Het oude systeem van Ozone was veel beter, daar kon je met twee vingertjes de depowertrekken tot op de mm...
deze depowerlines van de laatste generaties hebben, ze 1to1 gemaakt dus ja vragen iets meer kracht, maar zo erg dat je, je kite op 12u moet zetten nu ook weer niet, miscchien toch de handschoenen, waarmee je niet hard genoeg kan knijpen om het touw vast te houden?
dude

[edit] quote-fix Handleiding citeren
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #6 Januari 11, 2013, 14:29:16
edit2Rapporteer  
Ik heb ook even met die van Harinkie mogen kiten de 9m.
Lekkere kite die je supermakkelijk de lucht in brengt deze kite zou het goed doen bij de Redbull King off the Air.

Wat dat depoweren waar Harinkie het over heeft snap ik ook niet helemaal ik had er nl geen problemen mee. Huh
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #7 Januari 11, 2013, 16:44:09
edit2Rapporteer  
topkite voor een topprijs
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 Januari 12, 2013, 00:22:56
edit2Rapporteer  
Citaat
Wat dat depoweren waar Harinkie het over heeft snap ik ook niet helemaal ik had er nl geen problemen mee
Depoweren doe ik eigenlijk nooit want als je ga depoweren   vind ik dat je een andere kite moet gaan pakken. Maar soms kan het niet anders
Ik vaarde hiervoor Naish en Best en had nooit problemen tijdens het varen om te depoweren, zal wel door de handschoenen komen, denk ik ???  loser  Cool.

Citaat
topkite voor een topprijs
Inderdaad Je betaal de hoofdprijs. Maar ja geld moet rollen nietwaar.  ListenToMe  ThumpsUp

Ik had hiervoor de kabeuna van Best gekocht en na een keer varen had ik al het idee, van wat een k..t kite  ThumpDown ThumpDown
2 kabeunaas van Best voor een ozone edge.  Cool
Maar om me nou 2 jaar te ergeren aan die goedkopere kite had ik ook geen zin in en je leef maar een keer dusssssssssssssss

Top kite voor een inderdaad top prijs  ThumpsUp Joepie YeSS
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 Januari 12, 2013, 00:28:03
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik heb ook even met die van Harinkie mogen kiten de 9m.
Die is helemaaaaal geweldig ongelofelijk  ThumpsUp Cool Joepie YeSS
AirtimeEddy

Berichten: 154
Antwoord #10 Januari 12, 2013, 12:34:24
edit2Rapporteer  
ja die wil ik ook wel!!!!

de 13 edge 2 kon ik houden tot dik 20 knopen met mn twintip dan  (kitehigh_kitesmiley)t

top kite ThumpsUp
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #11 Januari 12, 2013, 14:08:03
edit2Rapporteer  
topkite voor een topprijs
Topprijs Shocked ?
De kite 13 heeft een adviesprijs van 1750-, ,dat is toch redelijk duur of niet ?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #12 Januari 12, 2013, 15:02:19
edit2Rapporteer  
top als in hoog Smiley
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #13 Januari 12, 2013, 16:47:34
edit2Rapporteer  
top als in hoog Smiley
YOU ONLY LIVE ONCE  en je moet er geen 10 van hebben of ieder jaar andere. Roll Eyes
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #14 Januari 13, 2013, 03:26:35
edit2Rapporteer  
top als in hoog Smiley

Wink
Spullenverzamelaar

Geen avatar

Berichten: 38
Antwoord #15 Januari 13, 2013, 09:28:22
edit2Rapporteer  
Leuk verslag van de egde.

Ik heb voor een korte periode de egde 9m 2012 gehad . Dit was ook een heerlijk apparaat . Wij hebben hem weggedaan omdat mijn zoon hem te traag vond draaien.  Nu weet ik ook wel dat je dan geen egde moet nemen. Ik heb hem toen nog maar eens vergeleken met mijn airush vxr 13m2 , wat de de tegenhanger van de egde moet zijn.  En inderdaad die kite draaide niet erg rap.  Daarom verbaas ik mij enigszins dat de 2013 dit wel zal doen.  Een hele verbetering dus. 

Overgins ben ik over de airush vxr zeer tevreden en heb er een 2012 15m2 bij besteld.
Deze zijn nu in de aanbieding en kon ik niet laten liggen.

Heel veel plezier met de egde.  Maar dat gaat helemaal goed komen.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #16 Januari 13, 2013, 11:52:27
edit2Rapporteer  
@spullenverzamelaar,

Je mag deze kite kwa draaisnelheid niet vergelijken, met de andere kites, ik bedoelde dat voor zulks een lang gestrekt profiel, de kite nog behoorlijk snel draait.
Dude Cool
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #17 Januari 31, 2013, 17:43:08
edit2Rapporteer  
Gister tijdens een sessie op wijk aan zee met de 9 meter Ozone Edge en Ozone contactbar gevaren.  Heerlijk windje en een knoopie of 25

Op een gegeven moment was er een bui  waar harde windstoten in voorkwamen en de wind kwam full power te staan. Ik wou daarom tijdelijk depoweren.

Dat lukte voor geen meter. Er stond zo veel kracht op de lijnen dat ik met geen mogelijkheid kon depoweren   

Later toen het zonnetje weer scheen en de bui over was kon ik wel depoweren, maar ja toen hoefde het niet meer   . Geen fijn gevoel in ieder geval

Ik heb hiervoor met best gevaren en daar kon ik ten alle tijden zonder problemen depoweren 

Meer mensen dit probleem ?? en wat is de evt oplossing  ???



feddomw
Gast
Antwoord #18 Januari 31, 2013, 18:13:45
edit2Rapporteer  
Gister tijdens een sessie op wijk aan zee met de 9 meter Ozone Edge en Ozone contactbar gevaren.  Heerlijk windje en een knoopie of 25

Op een gegeven moment was er een bui  waar harde windstoten in voorkwamen en de wind kwam full power te staan. Ik wou daarom tijdelijk depoweren.

Dat lukte voor geen meter. Er stond zo veel kracht op de lijnen dat ik met geen mogelijkheid kon depoweren   

Later toen het zonnetje weer scheen en de bui over was kon ik wel depoweren, maar ja toen hoefde het niet meer   . Geen fijn gevoel in ieder geval

Ik heb hiervoor met best gevaren en daar kon ik ten alle tijden zonder problemen depoweren 

Meer mensen dit probleem ?? en wat is de evt oplossing  ???

Ozone 2011 Contact bar nooit mee gehad. Ik heb nu 2012, ook nooit een probleem. Zat er zand in de cleat of zo? Apart verhaal.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #19 Januari 31, 2013, 18:18:24
edit2Rapporteer  
Geen zand of zo ,
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #20 Januari 31, 2013, 19:26:29
edit2Rapporteer  
geen flauw idee, ik heb jaren en jaren met ozone gevaren ( heb nu alleen 1 edge) en dit ook nog nooit voorgehad.
Het is wel zo en dat vind ik een nadeel, dat de depowerpull nu veel direkter is,n en je net iets meer kracht moet gebruiken om dat stukje vast te houden en te trekken, vroeger kon je ze op de micrometer zetten zonder enig krachtgebruik.

toch maar even je spulletjes nakijken of er toch niet iets inb de weg zat, of zoals dat het lijntje waar je moet aan trekken, 1x bovendoor geslagen was, nog iets dat kan voorkomen, wat vroeger ook niet kon.

Ik heb trouwens die depowerlijn waar je aan trekt, gewoon verlengd en die hangt nu een stukje over mijn bar, zo kan ik konstant poweren en depoweren wanneer nodig met het raceboardje, is natuurlijk niet voor veel wind zoiets denk ik,
Ik wil nog wel de depower van de racebar een nabouwen, als ik ergens een voorbeeldje of handleiding te pakken kan krijgen..
greetz
Dude
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #21 Januari 31, 2013, 19:31:42
edit2Rapporteer  
Ey Dude

kun je hier wat mee...



http://www.seabreeze.com.au/forums/Kitesurfing/Kiteracing/New-Release/

Succes ThumpsUp
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #22 Februari 04, 2013, 00:53:34
edit2Rapporteer  

Thx mate!!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.